Forum

Dead or Alive 5: Last Round

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Re: Dead or Alive 5: Last Round

Indlægaf Da Senzai » man 23 mar 2015 21:22

Nå, det virkede ikke at forwarde porte -.-

Ham Tokyo_PewPew siger, at hans netværk status er magen til min, bortset fra, at hans sekundærer DNS siger 0.0.0.0, hvorimod, at min har en masse tal. Jeg prøver at ændre min sekundær DNS og ser om det virker.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Dead or Alive 5: Last Round

Indlægaf Da Senzai » man 23 mar 2015 22:09

Jeg har også prøvet at DMZ´e min PS4. Det fungerer heller ikke.

FUCK, DET HER SPIL!

Jeg har ikke prøvet ICMP, men det forstår jeg ikke, hvordan man gør.

Det er så træls, det her.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Dead or Alive 5: Last Round

Indlægaf Jibla » man 23 mar 2015 23:28

Såfrem at du har gjort alting korrekt i forhold til porte/statisk IP, og det stadig ikke virker efter du har slukket og tændt routeren/PS4, så kan det nogen gange skyldes at den router du har fået af din internet leverandør simpelthen er for dårlig rent hardware eller software mæssigt.

Jeg oplevede en router for 6-8 år siden der engang i mellem åbnede mine porte - og andre gange var de lukkede, til trods for at jeg havde åbnet dem og gjort alt korrekt. Det var simpelthen routeren der var noget billigt lort. Men internetleverandørerne sender dog bedre routere ud i dag.

Umiddelbart er der 4 ting du kan gøre:

1: Finde en anden guide til at åbne porte til DoA5+PS4 og finde en guide fra din internetleverandør til at åbne porte på din router.

2: Ringe til din internetleverandør og bede om en nyere router / eller få dem til at opdatere softwaren på din nuværende.

3: Købe din egen router (500-1000kr), ringe til din internetleverandør og bede dem om at gøre så du kan bruge din egen router. Dette koster muligvis 10-20 kr ekstra om måneden på din internet regning.

4: Nøjes med at spille med neonxaos. Kappa.

Personligt synes jeg at det lugter af noget NAT tam tam ala Xbox 360, men jeg kender ikke PS4'eren. Derudover, kan det skyldes at spillet har en elendig onlinedel? '^'
Jibla
Niveau 0
 
Indlæg: 20


Re: Dead or Alive 5: Last Round

Indlægaf Da Senzai » tirs 24 mar 2015 00:43

Tak,

Jeg prøver lige at ringe til min Infernal Service Provider imorgen og spørge;

"Hvad fanden sker der?! Jeg kan ikke spille DOA5?!"

Jeg synes, at spillet har en god online del. Så snart Neonxaos hoster et rum så vælter det ind med folk, der har 4 og 5 bars og spillet kører som det skal og uden lag.

Det er on my end, der er et eller andet galt. Har ikke oplevet det før i andre spil.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Dead or Alive 5: Last Round

Indlægaf Jibla » tirs 24 mar 2015 01:16

Og du har også gjort det du skal gøre på selve PS4'eren?
Jibla
Niveau 0
 
Indlæg: 20


Re: Dead or Alive 5: Last Round

Indlægaf Da Senzai » tirs 24 mar 2015 01:55

Hvad skal jeg gøre der?

Det er den samme IP-adresse, hver gang jeg tænder den, så jeg går ud fra, at den er statisk.
Senest rettet af Da Senzai tirs 24 mar 2015 12:17, rettet i alt 1 gang.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Dead or Alive 5: Last Round

Indlægaf Da Senzai » tirs 24 mar 2015 12:12

Så!

Jeg ringede til TDC/YouSee.

Mig: Jeg ringer, da jeg har problemer med Online spil på min PS4.
Dem: Kører du kablet eller Wifi?
Mig: Kablet
Dem: Så burde det virke.
Mig: Nå.
Mig: Fortæller konkret, hvad problemet er (ingen synlige bars, når jeg laver lobbier, men det har alle andre, når de laver deres)
Dem: Kør en Netværkstest.
Mig: 80/30!
Dem: Det burde virke. Så ved jeg ikke, hvordan vi kan hjælpe dig.

De bad mig køre en netværkstest og i og med, at jeg fik den forbindelse jeg betaler for 80/30 og kører kablet, så kunne de ikke hjælpe mig. Vi snakker så lidt frem og tilbage, men kommer ingen vegne, da det burde virke. Jeg spørger så ind til IpV4/6, siger jeg har forwardede mine porto og spørger ham om ICMP (Han har ikke hørt om det, men slår det op og siger, at det ikke er der problemet er), men vi kommer ikke rigtigt nogen vegne.

De har åbenbart ikke så meget erfaring, med folk, der har online problemer i DOA5.

Jeg har dog fået dem til at sende mig en nyere/opgraderet router og det skal jeg betale 99 kroner for. Nu prøver vi.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Dead or Alive 5: Last Round

Indlægaf Jibla » tirs 24 mar 2015 12:28

Jeg aner ikke hvad du skal gøre på en PS4, jeg har aldrig prøvet en, jeg ved bare at du er teknisk udfordret. :D

En anden gang, så bare bed direkte om en nyere router / opgradere firmware, for du får intet ud af at fortælle at dit spil ikke virker. Virker din linje til at surfe og får du den hastighed du har købt - så får du hvad du betaler for, resten må du selv rode med.

Er det en helt anden router du får?
Jibla
Niveau 0
 
Indlæg: 20


Re: Dead or Alive 5: Last Round

Indlægaf Jibla » tirs 24 mar 2015 12:34

Her er hvordan du åbner porte på din router:

http://yousee.dk/hjaelp_og_support/bred ... rding.aspx

Og her er de porte du skal åbne: Bemærk, at det både skal være TCP og UDP.

https://support.us.playstation.com/app/ ... mes-online
Jibla
Niveau 0
 
Indlæg: 20


Re: Dead or Alive 5: Last Round

Indlægaf Da Senzai » tirs 24 mar 2015 13:08

Jibla skrev:Jeg aner ikke hvad du skal gøre på en PS4, jeg har aldrig prøvet en, jeg ved bare at du er teknisk udfordret. :D


Haha, Ja! Det dummeste er, at min familie stadig ringer til mig, når de har computer-problemer. Helt ærligt! Bare fordi, at jeg spiller meget Playstation betyder det altså ikke, at jeg har forstand på computere!

Jeg spurgte ikke, hvad det var for en, jeg fik. Jeg fortalte bare, at den jeg har hedder CG3000 og, at jeg skal have en nyere opgraderet en. Jeg kan forestille mig, at jeg får CG3700, som der er beskrevet i dit link.

Jeg har gjort ligesom, der står i de link, du har givet mig. Bortset fra, at jeg også har åbnet de porte, der står her: http://portforward.com/english/routers/ ... tion_4.htm.

Der er iøvrigt kommet nyt DLC til DOA5 idag. "Senran Kagura" - kostumer, der har den særlige egenskab, at tøjet har nemt ved at gå i stykker... Hver gang man er lige ved at tage spillet seriøst..så...

Jeg er iøvrigt også begyndt at spille Kokoro. Jeg synes, at det ret sejt lavet, at når hun sveder in-game, så bliver hendes t-shirt gennemsigtig.. DOA5:LR er verdens bedste spil, men jeg kan sat´me godt forstå, at folk har svært ved at tage det alvorligt :P - og det tror jeg heller ikke, at man skal. Vi er ihvertfald rimeligt useriøse, når vi spiller.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Dead or Alive 5: Last Round

Indlægaf Jibla » tirs 24 mar 2015 13:41

Kan du tage nogle screenshots af de porte du har åbnet i din router - og af din opsætning på PS4'eren?
Jibla
Niveau 0
 
Indlæg: 20


Re: Dead or Alive 5: Last Round

Indlægaf Da Senzai » tirs 24 mar 2015 13:52

Jeg har sendt dig en PB, jeg tænker, at jeg venter med at gøre mere og næste skridt må være at sætte den nye router til.

Det er bare irriterende, for vil mægtig gerne spille DOA5, men min tålmodighed rækker ikke rigtigt til, at jeg ikke selv kan lave lobbier.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Dead or Alive 5: Last Round

Indlægaf Vreki » tirs 24 mar 2015 14:04

Nå du sætter noget i DMZ, så svarer det til at forwarde al trafik til den.

Så man kunne jo godt tro at der måske var et eller andet tåbeligt firewall som TDC support ikke ved noget om.
Jeg husker levende den gang mit internet holdt op med at virke, og support var fuldstændigt på herrens mark. Dagen efter fik jeg så et brev om at min IP adresse ville blive ændret snart og jeg skulle foretage mig et par ting. Brevet nåede selvfølgelig frem EFTER at klaphattene havde foretaget ændringerne, og supporten kunne ikke se en skid i deres systemer.

Pointen med den brokke historie er at du ikke skal forvente dig for meget af TDC support. Selv om du skulle være heldig at få en kompetent medarbejder i røret, så har de efter signede snesevise af forskellige EDB systemer der nægter at snakke sammen, så de aner ikke hvad andre afdelinger af firmaet foretager sig.

Har du prøvet at putte den i DMZ og kører en portscanning? Eller måske tage den med ud til en ven og prøve fra hans internetforbindelse?
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Dead or Alive 5: Last Round

Indlægaf Jibla » tirs 24 mar 2015 14:07

Og du har gjort det her og givet din PS4 en fast LAN ip?

Billede
Jibla
Niveau 0
 
Indlæg: 20


Re: Dead or Alive 5: Last Round

Indlægaf Da Senzai » tirs 24 mar 2015 14:11

Ja.

Men det er ikke sikkert, at Porte er problemet ^^;

Eller jeg ved det ikke, jo.
Senest rettet af Da Senzai tirs 24 mar 2015 14:18, rettet i alt 2 gange.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


ForegåendeNæste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster