Forum

Grand theft auto 5 - Firstperson!

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Grand theft auto 5 - Firstperson!

Indlægaf jonathanplov » fre 02 jan 2015 17:56

Jeg ved ikke med jer der ude, men jeg synes ikke at Rockstar har udnyttet firstperson mode særligt godt i online. I singleplayer er der fede effekter i firstperson, fx. hvis du har solbriller eller motorcykelhjelm på, det er der intet af i multiplayer. Der er også den fede detalje i singleplayer, at hvis du er i firstperson, og tager din telefon frem, vil den blive vist som om den bliver holdt i hånden, og ikke som en 2-dimensional telefon i højre hjørne, som det er i thirdperson, den detalje er der heller ikke noget af i multiplayer. :(

For ikke at snakke om alle de dyr, som der er i singleplayer, men ikke i multiplayer...
jonathanplov
Niveau 0
 
Indlæg: 20
By: Aarhus


Re: Grand theft auto 5 - Firstperson!

Indlægaf Erroneus » fre 02 jan 2015 18:23

Det er ofte et spørgsmål om hvor meget data man ønsker der skal sendes imellem folk og til serveren. For mange ting og detaljer, så skal der bruges meget båndbredde på noget som er unødvendigt.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Grand theft auto 5 - Firstperson!

Indlægaf Freddie » fre 02 jan 2015 18:47

Erroneus skrev:Det er ofte et spørgsmål om hvor meget data man ønsker der skal sendes imellem folk og til serveren. For mange ting og detaljer, så skal der bruges meget båndbredde på noget som er unødvendigt.


Selvfølgelig skal der bruges mere data på det, men på hvilken måde er det unødvendigt?
I never turn my console on, because i never turned it off.
Freddie
Niveau 2
 
Indlæg: 133
By: Vejle


Re: Grand theft auto 5 - Firstperson!

Indlægaf Proxzyn » fre 02 jan 2015 19:14

Freddie skrev:Selvfølgelig skal der bruges mere data på det, men på hvilken måde er det unødvendigt?

Det er ikke hele verden der sidder med en god internet forbindelse, og derfor er ting der bare gør spil pænere ikke en nødvendighed. Gameplay, og dermed stabilitet online, skal altid komme før grafik.
Proxzyn
Niveau 6
 
Indlæg: 1703


Re: Grand theft auto 5 - Firstperson!

Indlægaf jonathanplov » fre 02 jan 2015 19:27

Proxzyn skrev:
Freddie skrev:Selvfølgelig skal der bruges mere data på det, men på hvilken måde er det unødvendigt?

Det er ikke hele verden der sidder med en god internet forbindelse, og derfor er ting der bare gør spil pænere ikke en nødvendighed. Gameplay, og dermed stabilitet online, skal altid komme før grafik.


Jeg vil nu sige at det ikke kræver så meget ekstra data at vise et filter når man tager briller på mm.

Jeg kan dog godt forstår at man vil fravælge dyr, da det kan være krævende...
jonathanplov
Niveau 0
 
Indlæg: 20
By: Aarhus


Re: Grand theft auto 5 - Firstperson!

Indlægaf Bab » fre 02 jan 2015 19:35

Nu er det jo heller ikke kun filteret, som skal vises. Data om animationen hvor du tager briller på, snakker i telefon mm. skal også sendes, så andre kan se, at du har briller på, taler i telefon mm. Jo mere data der skal sendes, jo mere forsinkelse vil der være.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: Grand theft auto 5 - Firstperson!

Indlægaf jonathanplov » fre 02 jan 2015 19:39

Andre spillere i online kan godt se hvis du har briller på, og det har de altid kunnet, men jeg er ikke sikker på om man kan se hvis folk snakker i telefon.

Så med briller og motorcykelhjælm er det kun filteret.
jonathanplov
Niveau 0
 
Indlæg: 20
By: Aarhus



Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster

cron