Forum

No Man's Sky tråden.

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Re: No Man's Sky tråden.

Indlægaf Dropdat » man 07 mar 2016 16:34

Dummiz skrev:Nogle der har hørt/set hvordan spillet er online? Kan man være i grupper og flyve rundt sammen eller hvordan?


Du kan spille både i offline og online.

De alliancer der kan formes er med NPC'er.

På nuværende tidspunkt, er der en chance for at kunne støde på andre spillere, men pga. størrelse af spillet er det en meget meget meget lille chance. Bare tænk på hvor mange planeter der er, og selv hvis 2 spillere lander på samme planet, som er på størrelse med jordren, er der meget lille chance for at finde hinanden.

De har snakket om at tilføje "almindelig" multiplayer, altså hvor du kan spille sammen med andre fra din venneliste, men der vides ikke mere om det.
Dropdat
Niveau 4
 
Indlæg: 310
By: Vojens


Re: No Man's Sky tråden.

Indlægaf pjulledk » søn 27 mar 2016 14:26

Har forelsket mig i dette spil. Var meget skeptisk i starten men chefen for Hello Games Sean Murray har formået at hype mig helt op i rummet. Aldrig har jeg en mand være så glad for det spil han har lavet og det er bare fantastisk at høre på. Man kan virkelig høre på ham at No mans sky er hans drømme spil og at han har ville spille det hele sit liv.

Se bare den her video.

https://youtu.be/n0uYnwqlslU
pjulledk
Niveau 4
 
Indlæg: 423
By: hobro


Re: No Man's Sky tråden.

Indlægaf Dummiz » søn 27 mar 2016 14:34

pjulledk skrev:Har forelsket mig i dette spil. Var meget skeptisk i starten men chefen for Hello Games Sean Murray har formået at hype mig helt op i rummet. Aldrig har jeg en mand være så glad for det spil han har lavet og det er bare fantastisk at høre på. Man kan virkelig høre på ham at No mans sky er hans drømme spil og at han har ville spille det hele sit liv.

Se bare den her video.

https://youtu.be/n0uYnwqlslU


Dette spil er nok det jeg har været mest hyped over nogensinde. Glæder mig alt for meget. Tror jeg napper et par fridage når det har release.
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Re: No Man's Sky tråden.

Indlægaf ikkNico » tors 14 apr 2016 18:58

Jeg ved sgu' stadig ikke.
På den ene side lyder det rigtig meget som et kæmpe RPG, og space travel/fight er ikke rigtig noget for mig, men på den anden side, så er der våben og man kan frit udforske et uendeligt univers, så der vil altid være noget nyt at se ... Men også at foretage sig?
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: No Man's Sky tråden.

Indlægaf Erroneus » lør 28 maj 2016 09:37

PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: No Man's Sky tråden.

Indlægaf ikkNico » tirs 02 aug 2016 09:29

eBay auktion for spillet, der udløber om lige under en uge, og lige nu står til 900$

http://www.ebay.com/itm/Early-copy-of-N ... SwRoxXn0zO
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: No Man's Sky tråden.

Indlægaf Dummiz » tirs 02 aug 2016 10:58

Hjernedødt at folk vil give så meget for at få det tidligere.
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Re: No Man's Sky tråden.

Indlægaf pjulledk » søn 07 aug 2016 18:45

hold da op hvor kommer der mange nye ting i den nye update. alle dem som siger at NMS vil være kedeligt kan da vidst æde deres ord igen.

Nu må onsdag godt meget snart komme:D

DAY ZERO UPDATE!!!

Beware these notes contain some spoilers. Here are some things our little team has been up to over the last four or five weeks:

The Three Paths – there are now new, unique “paths” you can follow throughout the game. You must start the game on a fresh save, with the patch, as early choices have significant impact on what you see later in the game, and the overall experience.

The Universe – we changed the rules of the universe generation algorithm. Planets have moved. Environments have changed biomes. Galaxies have altered shape. All to create greater variety earlier. Galaxies are now up to 10x larger.

Diversity – Creatures are now more diverse in terms of ecology and densities on planets.

Planets – we’ve added dead moons, low atmosphere and extreme hazardous planets. Extreme hazards include blizzards and dust storms.

Atmosphere – space, night time and day skies are now 4x more varied due to new atmospheric system, which refracts light more accurately to allow for more intense sunsets.

Planet rotation – play testing has made it obvious people are struggling to adjust to this during play so it’s effects have been reduced further…

Terrain generation – caves up to 128m tall are now possible. Geometric anomalies have been added. Underwater erosion now leads to more interesting sea beds.

Ship diversity – a wider variety of ships appear per star system, and are available to purchase. Cargo and installed technology now vary more, and ships have more unique attributes.

Inventory – ship inventories now store 5 times more resources per slot. Suit inventories now store 2.5 times more per slot. This encourages exploration and gives freedom from the beginning. We’re probably going to increase this even further in the next update, for people in the latter game phases, and will allow greater trading potential.

Trading – trading is deeper. Star systems and planets each have their own wants and needs, based off a galactic economy. Observing these is the key to successful trading. We still working on adjusting this based on how everyone plays, but all trading values have been rebalanced across the galaxy, giving a greater depth. A bunch of trade exploits were uncovered and have been removed

Feeding – creatures now have their own diet, based on planet and climate. Feeding them correctly will yield different results per species, such as mining for you, protecting the player, becoming pets, alerting you to rare loot or pooping valuable resources.

Survival – recharging hazard protection requires rare resources, making shielding shards useful again. Storms can be deadly. Hazard protection and suit upgrades have been added.
Liquids are often more dangerous

Graphical effects – Lighting and texture resolution have been improved. Shadow quality has doubled. Temporal AA didn’t make it in time, but it’s so close

Balancing – several hundred upgrades have had stat changes (mainly exo-suit and ship, but also weapon), new upgrades have been added.

Combat – Auto Aim and weapon aim has been completely rewritten to feel more gentle in general, but stickier when you need it. Sentinels now alert each other, if they haven’t been dealt with quickly. Quad and Walker AI is now much more challenging, even I struggle with them without a powered up weapon.

Space Combat – advanced techniques have been introduced, like brake drifting and critical hits. Bounty missions and larger battles now occur. Pirate frequency has been increased, as well as difficulty depending on your cargo.

Exploits – infinite warp cell exploit and rare goods trading exploit among other removed. People using these cheats were ruining the game for themselves, but people are weird and can’t stop themselves ¯\_(シ)_/¯

Stability – foundations for buildings on super large planets. Resolved several low repro crashes, in particular when player warped further than 256 light years in one session (was only possible due to warp cell exploit above).

Space Stations – interiors are now more varied, bars, trade rooms and hydroponic labs have been added

Networking – Ability to scan star systems other players have discovered on the Galactic Map, increasing the chance of collision. Star systems discovered by other players appear during Galactic Map flight.

Ship scanning – scanning for points of interest from your ship is now possible. Buildings generate earlier and show up in ship scans
Flying over terrain – pop-in and shadow artefacts have been reduced. Generation speed has been increased two fold (planets with large bodies of water will be targeted in next update)

Writing – The Atlas path has been rewritten by James Swallow (writer on Deus Ex) and me. I think it speaks to the over-arching theme of player freedom more clearly now. Early mission text has been rewritten to allow for multiple endings.

I grew up reading Carmack’s .plan files for Quake, so it’s fun to be writing one of my own

Next up we’re adding the ability to build bases and own giant space freighters. Temporal AA and my new cloud rendering tech should be coming soon too. It will really change the game again, and enhance it visually.

This universe we’ve built is a pretty large canvas, we’ve got a lot of ideas. This is the type of game we want to be.

Love,
Sean

http://www.no-mans-sky.com/2016/08/update-1-03/
pjulledk
Niveau 4
 
Indlæg: 423
By: hobro


Re: No Man's Sky tråden.

Indlægaf Erroneus » søn 07 aug 2016 19:43

Super fedt.

Også interessant med "Next up we’re adding the ability to build bases and own giant space freighters. Temporal AA and my new cloud rendering tech should be coming soon too. It will really change the game again, and enhance it visually."
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: No Man's Sky tråden.

Indlægaf pjulledk » søn 07 aug 2016 19:54

HVad er Temporal AA??

og hvad vil det her sige??

Planet rotation – play testing has made it obvious people are struggling to adjust to this during play so it’s effects have been reduced further…
pjulledk
Niveau 4
 
Indlæg: 423
By: hobro


Re: No Man's Sky tråden.

Indlægaf Erroneus » søn 07 aug 2016 20:55

Temporal AA er en anti-aliasing teknik, som gør at bevægelse på ting i spil opfattes mere glidende/flydende.

Svært at sige præcis ang. planet rotation, men ud for det han skriver, så drejer planterne langsommere, men hvad præcist problemet har været, fremgår ikke af det.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: No Man's Sky tråden.

Indlægaf Dummiz » man 08 aug 2016 00:17

Jeg arbejder godt nok kun 5 timer om dagen men hold op hvor er jeg træt af jeg går på arbejde fra på onsdag haha. Glæder mig alt for meget til denne titel :D
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Re: No Man's Sky tråden.

Indlægaf BizzyVaping » man 08 aug 2016 06:17

Jeg glædede mig egentligt til spillet. Efter at have set de videoer der blev lækkert fra ham der havde fået fat i spillet et par uger Før tid, er min hypen dog dalet en del.

En af de ting jeg bed mærke i var, at han var på en planet som ikke var til at skelne fra en planet fra en af de officielle videoer. Det tyder jo på at der er enormt mange planeter som er nærmest identiske da jeg tvivler på han helt tilfældigt er endt på den samme planet som udvikleren har valgt at vise frem.

Gameplayet så også noget kedeligt ud i videoerne. Jeg regner dog stadig med at køberen spillet og det bliver nok pc versionen som først kommer nogen dage efter ps4 versionen, så jeg har da heldigvis tid til at se lidt reviews inden køb.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: No Man's Sky tråden.

Indlægaf Erroneus » man 08 aug 2016 08:18

Hvis du læser patch notes, så er netop forskellighed i planeterne en af de ting som de har forbedret, men stadigvæk der skal jo være en form for råd tråd, for at spillet er sjovt. Gameplay syntes jeg er umulig at bedømme ud fra de videoer, fordi når der er så meget i det spil, er det svært at få ud igennem videoer. Dem der har spillet det, siger dog det er sjovt.

Men din plan med at vente på anmeldelser, er altid en god ide :)

Jeg tror det bliver et glimrende spil, som kommer til at blive endnu bedre med tiden, men jeg tror også mange mennesker bliver skuffet, fordi de har nogle ideer om det her spil, som ikke matcher op med hvad spillet så faktisk rent er. Jeg tror tilgengæld rigtig mange vil finde spillet glimrende, fordi det kommer til at tilbyde en spilgenre med et tilfældighedsaspekt, udforskning og gameplay, vi sjældent ser så finpudset på det niveau, som NMS bliver.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: No Man's Sky tråden.

Indlægaf Vreki » man 08 aug 2016 09:09

pjulledk skrev:hold da op hvor kommer der mange nye ting i den nye update. alle dem som siger at NMS vil være kedeligt kan da vidst æde deres ord igen.

Nu må onsdag godt meget snart komme:D


Det er jo bare ord.
Alle de open world spil som jeg har hypet mig op til har været med meterlange beskrivelser af den dynamiske verden, og ingen af dem har kunne leve op til hypet.

Mange af dem har været udmærkede spil alligevel, men det føltes tit som en kold spand vand i hoved når man ser hvad man får i modsætning til hvad man havde forventet.

Så det bedste er at lade være med at skrue forventningerne op på forhånd, og så vurdere det færdige produkt. :D
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


ForegåendeNæste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster

cron