Forum

No Man's Sky tråden.

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Re: No Man's Sky tråden.

Indlægaf Dumbster » man 08 aug 2016 10:32

Har selv lige bestilt det i dag. Min hype er overhovedet ikke særlig stor, men er nysgerrig på selve måden spillet er lavet på og vil derfor gerne selv opleve det. Hvis deres algoritme kan levere planter med forskellige vejrforhold, biologi og geografi i så stor en grad som det siges, så må det i fremtiden være et kæmpe plus for lign. spil.
Og selvfølgelig tror jeg da også der ligger gemt nok sjov i det til at det er værd at investere i :)
Dumbster
Niveau 1
 
Indlæg: 68
By: Odense V


Re: No Man's Sky tråden.

Indlægaf Vreki » ons 10 aug 2016 11:19

USAianerne fik det i går så, der er efterhånden en del reviews ude.
Det er ikke nogen overraskelse at meningerne ser ud til at være meget delt, nogle elsker det og andre syntes ikke at det er noget særligt.

Jeg forsøger at lade være med at købe det, for jeg kan mærke at det mere er nysgerrigheden der driver mig end fordi det ligner noget jeg har lyst til at spille :lol:
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: No Man's Sky tråden.

Indlægaf BenjaminKjaer » ons 10 aug 2016 13:51

Jeg er meget nysgerrig - så jeg købte det imorges, så får jeg et par timer med det engang iaften :-) Ser meget frem til hvad det er for en størrelse ;-) Har set en del stream, uden at prøve at spoile for meget - og det virker meget interessant :-)
BenjaminKjaer
Niveau 0
 
Indlæg: 46


Re: No Man's Sky tråden.

Indlægaf salboy » ons 10 aug 2016 14:12

I må meget gerne skrive et par ord om jeres oplevelser. Jeg er stadig meget bekymret for hvor hurtigt det bliver kedeligt.
salboy
Niveau 4
 
Indlæg: 472


Re: No Man's Sky tråden.

Indlægaf BizzyVaping » ons 10 aug 2016 16:06

Det lyder godt nok som et lidt af et flop. Ensformigt gameplay der bliver hurtigt kedeligt, de fleste planeter minder om hinanden med små forskelle i farve nuancerne, mere survival end exploration og med en dårligt udført survival del.

Så en livestream fra Eurogamer mener jeg det var, hvor de 2 der sad og spillede det nærmest virkede som om de var ved at falde i søvn af kedsomhed.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: No Man's Sky tråden.

Indlægaf Dropdat » ons 10 aug 2016 18:12

Jeg har fået spillet en 6 timers tid, og elsker det! Men det her er også et spil jeg har fuldt og glædet mig til i 1½ år.

Men det er et spil man enden elsker eller hader. Så forstår godt der er stor forskel på hvad folk synes om det. Det minder mig lidt om Minecraft. Man skal skabe sine egne eventyr og oplevelser inden for de "regler" spillet skaber. Der er en del opretholdelse af sit skibs fuel, skjold og våben, samt sit suit og multi-tool.
Især hvis man lander på en planet med ekstremt vejr. Dog er det nemt at finde de ressourcer der skal bruges til denne opretholdelse, og der er heller ikke langt mellem bygninger som man kan gå ind i, hvor ens skjold mod f.eks. kulde selv lader op. Man finder også blueprint der forbedre disse ting, så der går længere tid mellem man skal lade sit skjold op, eller opretholde ens modstanddygtighed imod f.eks. varme eller kulde.

Spillet holder lidt ens hånd i starten, hvor man lærer om at reparere ens skib og om crafting. Men herefter skal man selv prøve sig frem. På stjerne kortet kan man se en guld linje mellem stjerner, som er den mest direkte vej mod universet midte. Dette er den vej man skal følge hvis man vil "gennemføre" spillet. Endvidere har jeg fået et waypoint, som går i en helt anden retning. Så glæder mig til at se hvad det vil føre med sig.

Inventory managment er også en stor ting i spillet, og er nok også her der er nogen der springer fra. Man starter med meget få pladser i set skib og sit suit. Dog er det meget nemt at flytte ressourcer mellem disse to. Men jeg har allerede fundet 2 ekstra pladser til mit suit, samt et nyt skib der gjorde jeg gik fra 17 til 19 pladser i mit skib. Og det er her spillet for mig skinder alle mest, nemlig at finde et blueprint der gør man bliver bedre, får mere plads, bedre våben eller bedre skjold.

Lige nu er jeg ved at spare 2,5 mio unit sammen, så jeg kan få et skib der har omkring 25 pladser. Det vil jeg have fordi jeg lige nu er en trader. Samler mange ting sammen, og prøver at sælge dem der hvor der er størst avance. Men jeg kan på hvilket som helst tidspunkt vælge udskifte mit skib med et lille hurtigt et med rigtig gode våben. Og derved skifte min trader hat ud med en pirat hat, og flyve rundt mellem de kæmpe store fragtskibe, skyde deres ressource bays, samle loot sammen, og flyve hurtig væk inden dens små fighter skibe kommer efter mig.
Dette er endnu et punkt hvor spillet skinder igennem for mig. I det jeg skaber mine egne oplevelser er det nemt at ændre sin spillestil, uden jeg føler jeg taber noget ved det.

Jeg har helt sikker set former på terræn, dyr og bygninger, som jeg har set før, med det gameplay der er blevet vist frem op til release. Men er ikke noget der ødelægger oplevelsen for mig på nogen måde. På alle planeter jeg har besøgt, er der altid et eller andet at se på. Om det er et fantastisk landskab, en indgang til en dyb hule, en flyvende elefant med et bjørne hoved, eller en gammel ruin der lærer mig et nyt ord, så du bedre kan snakke med spillets intelligente liv.

Af andre oplevelser jeg har haft, skal også nævnes den ekstrem varme planet, men hyppige storme, hvor alle livsformer hoppede rundt, nok fordi der var så varmt. Eller på en anden planet hvor en station, som plejer at huse en alien, man kan snakke med, var blevet angrebet af en eller anden organisme, så det næsten mindede om et horror spil. På samme planet kunne jeg høre et meget stort dyr, men kunne aldrig finde frem til hvor det var. Men mens jeg ledte efter det, kom jeg forbi et nedstyrtet skib, som jeg kunne vælge at udskifte mit eget skib med, hvor efter jeg så skulle finde ressourcer, og reparere skibet, før jeg kunne flyve væk.
Endvidere var det også så fedt endelig at finde et blueprint der gjorde jeg selv kunne bygge alle de ting, der skal bruges for man kan rejse til et nyt solsystem.

Så pludselig har man brugt 2 timer på én planet, og har fundet et utal af point of interest, lært flere alien ord, klaret et par små puzzles (som alle indtil videre har været tal puzzles hvor jeg skulle vælge det næste tal i en række), scannet et utal af dyr og planter og forbedret min standing med en alien race.
Og så sker det man kigger op på himlen, ser måske en måne eller to, og så går det op for en, hvor meget mere der er at se. Hopper ind i sit skibe, flyve ud af planetens atmosfære, ser endnu flere planeter i det fjerne, og inden man flyver hen til en af dem, kigger man ned på den planet, hvor man har brugt to timer, og ser man har besøgt hvad der nok svarer til 0.0001% af hele planeten. Plus dette er kun et solsystem! Så kan man hive Univers kortet frem, og se så mange stjerner, som alle kan besøges, og som alle har planeter og måner, med deres egne dyr, planter, stationer, bygninger og gamle ruiner.

Kan virkelig også lide den store forskel der er på de forskellige alien racer (har mødt 3 indtil vidre), og forskellen er stor, selv indenfor den samme race. Det samme kan siges om forskellen på skibe. Brugte 15 min i en rumstation, hvor jeg stod på en platform, og bare så på alle de forskellige skibe der lander der, og igen flyver væk. Og på hvert et tidspunkt kan jeg gå ned til skibet, og handle med dens pilot, eller købe skibet, hvis jeg har units nok.

Har også fundet en del lore, og synes det er godt skrevet og lyder til at have en dybde, som jeg ikke havde forventet ved så stort og åbent et spil. End til videre har jeg fundet lidt baggrundshistorie til de 3 alien racer jeg har mødt, samt lidt om hvem eller hvad "Atlas" er. Har fundet et par historie stykker jeg har læst før, men er helt ok når spillet er så stort, og tror også histrioerne udfolder sig jo tættere man kommer på midten og universet.

Kort og godt; jeg elsker spillet!
Dropdat
Niveau 4
 
Indlæg: 310
By: Vojens


Re: No Man's Sky tråden.

Indlægaf Erroneus » ons 10 aug 2016 21:23

Godt resume Dropdat!

Interessant at det har det der Minecraft feel over det, men det forklarer nok også hvorfor nogle ikke bryder sig om det, hvis det er et spil hvor man skal danne sin egen "vej igennem", det er ikke for alle.

Jeg har ikke været specielt hyped på det, men skal da helt sikkert spille det senere på året.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: No Man's Sky tråden.

Indlægaf pjulledk » ons 10 aug 2016 21:26

Jeg fik mit idag men har faktisk ikke tid til at spille det de næste par måneder. Så hvis nogen vil gøre en god handel kan de få købe det til 400 kr inklusiv fragt:)
pjulledk
Niveau 4
 
Indlæg: 423
By: hobro


Re: No Man's Sky tråden

Indlægaf Rasbred » ons 10 aug 2016 22:32

Hmm. Lidt øv start. Har spillet i 30 min. Og spillet crasher hvert 10 min. Så 3 crash på 30 min :( uanset hvad jeg laver i spillet :shock: :shock:
Billede
Rasbred
Niveau 3
 
Indlæg: 203


Re: No Man's Sky tråden.

Indlægaf Dummiz » ons 10 aug 2016 23:12

pjulledk skrev:Jeg fik mit idag men har faktisk ikke tid til at spille det de næste par måneder. Så hvis nogen vil gøre en god handel kan de få købe det til 400 kr inklusiv fragt:)


Ifølge en anden side er Du god 10 timer inde i spillet og nu syntes du det er røv kedeligt. Så helt spændende var det da ikke alligevel :D
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Re: No Man's Sky tråden.

Indlægaf Dummiz » ons 10 aug 2016 23:13

Jeg har spillet nogle timer Idag og kan ikke rigtig finde ud af om jeg skal gå efter målet eller om jeg bare skal flyve rundt og udforske for mig selv. Spillet er jo enormt. :D

*EDIT* kan en venlig sjæl fortælle mig hvordan jeg opgradere så jeg kan få flere slots i min suit og på mit skib? Jeg får hurtig fyldt lommerne med det jeg harvester syntes jeg
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Re: No Man's Sky tråden.

Indlægaf wMikkel » ons 10 aug 2016 23:38

Dummiz skrev:
pjulledk skrev:Jeg fik mit idag men har faktisk ikke tid til at spille det de næste par måneder. Så hvis nogen vil gøre en god handel kan de få købe det til 400 kr inklusiv fragt:)


Ifølge en anden side er Du god 10 timer inde i spillet og nu syntes du det er røv kedeligt. Så helt spændende var det da ikke alligevel :D


Haha, du kom mig i forkøbet ;)
wMikkel
 
Indlæg: 1513


Re: No Man's Sky tråden.

Indlægaf Dummiz » tors 11 aug 2016 02:24

Status : jeg spillede et par timer da jeg havde fri kl. 18 spillet virkede lidt overvældende fordi der ikke er en guideline man behøves følge så jeg fløj bare rundt på må og få. Her til aften var jeg på igen. Jeg ramte en planet (gold Bay) og det første jeg ser var to store klipper af guld (deraf navnet :D ) jeg miner dem og flyver lidt rundt på planeten. Jeg finder en hangar hvor den lokale vendor vil give mig 88,000 for mit guld. Da jeg igen flyver væk fra hangaren ser jeg en aflang trekant på jorden som jeg lige vil udforske. Det resultere i at jeg får min suit opgraderet med en slot yessir :D jeg flyver videre for at finde flere guld bjerge og jeg finder let seks bjerge til som jeg miner (det tager sin tid da der på planeten er meget korte mellemrum mellem stormene og med en nat temperatur på -150 grader så går det langsomt. Men jeg får minet det jeg skal og jeg skraber små 500.000 sammen. Op til hangaren i rummet og vente..... Og vente......på præcis den traveller der har det rumskib jeg vil byde på. Det ender med jeg køber et skib (med 17 slots i stedet for det gamle der havde 15) det har lidt bedre kanon forsvar og jeg slap små 300,000,- for det. Det ligner mest af alt en flue på tre ben :D men jeg er tilfreds så det er fint nok. Da jeg kom ud og ville til den nærmeste planet kom der et stor fjendtlig skib der straks sendte 4 rumfly på vingerne. Jeg havde ikke en chance ikke nok med man er ny i spillet og så alene mod 4 fly. Fik dog et af dem inden de zappede mig og mit nye skib til atomer :D jeg respawnede i hangaren og fløj ud og tog mit loot tilbage.

Her slutter mit rum eventyr for Idag for sengen kalder men i morgen står den på mere rum krig og planet loot :)

BTW er der nogen der ved om man på en måde kan sætte waypoint på planeter man selv har opdaget? Jeg vil ikke lade guldet være på gold Bay. Syntes bare ikke jeg kunne finde et sted hvor jeg kunne gøre det.
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Re: No Man's Sky tråden.

Indlægaf pjulledk » tors 11 aug 2016 07:46

Dummiz skrev:
pjulledk skrev:Jeg fik mit idag men har faktisk ikke tid til at spille det de næste par måneder. Så hvis nogen vil gøre en god handel kan de få købe det til 400 kr inklusiv fragt:)


Ifølge en anden side er Du god 10 timer inde i spillet og nu syntes du det er røv kedeligt. Så helt spændende var det da ikke alligevel :D




Det er ret kedeligt og langsomt i starten men spillede et par timer mere efter jeg skrev det, og der gik det op for mig hvor hvor godt det entlig er. Ja det mangler nogle ting men de kommer nok på i senere updates:)

Nu vil jeg bare spille spillet den sidste gang jeg kan inden min ferie er slut:(
pjulledk
Niveau 4
 
Indlæg: 423
By: hobro


Re: No Man's Sky tråden.

Indlægaf Dropdat » tors 11 aug 2016 08:11

@Dummiz - er fedt at finde de der Pods som giver et ekstra slot i ens suit. Men er ved at være en dyr fornøjelse at købe dem. den første er gratis, den næste 10.000 unit og derefter stiger den med 10.000 hver gang. Er nu oppe på 80.000 pr. opgradering, og det gik lidt ud over mit forsøg at spare 2,5 mil sammen til et bedre skib. Men nu er jeg ved at finde alle dyr på en planet, hvilket vil give mig en bonus på 250.000 når jeg uploader det.

Det er ikke muligt at sætte waypoint på en planet. Du kan sætte det på dit univers kort, og derved huske hvilket solsystem din guld planet ligger i.

Ved at Hello Games arbejder på et opdatering, hvor det vil være muligt at bygge baser (samt at eje et af de store fragtskibe!) og det vil måske give en mulighed for at ens base vil få et waypoint.
Dropdat
Niveau 4
 
Indlæg: 310
By: Vojens


ForegåendeNæste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster

cron