Forum

Titanfall 2

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Titanfall 2

Indlægaf ikkNico » man 11 apr 2016 18:16

Teaser trailer, helt frisk fra den officielle YT kanal



Jeg glæder mig til den 12/6
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Titanfall 2

Indlægaf Erroneus » man 11 apr 2016 18:52

Fedt, håber der er en god singleplayer i denne gang.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Titanfall 2

Indlægaf Stricker » man 11 apr 2016 18:58

Erroneus skrev:Fedt, håber der er en god singleplayer i denne gang.


Jeg synes campaign delen i Titanfall var tynd og uambitiøs, jeg ser hellere at de bare styrker alene multiplayer delen, og holder single player helt ude. For det er kanon sjovt!
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1674
By: Sønderborg


Re: Titanfall 2

Indlægaf Rytteren » man 11 apr 2016 20:19

Erroneus skrev:Fedt, håber der er en god singleplayer i denne gang.


Dette. Hvis det bliver for megen fokus på multiplayer, ja så bliver det et lige så stort flop som 1'eren.
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: Titanfall 2

Indlægaf ikkNico » man 11 apr 2016 23:22

Flop?
Respawn fejrede 10 millioner solgte spil tilbage i oktober, og metacritic scoren landede på 83-86 (afhængig af om man kigger på PC. XBO eller 360). Jeg kan ikke se hvordan dette på nogen måde kan betegnes som et flop.

Selv hvis vi tager de super konservative briller på, og deler rovet på 10 millioner i 4 dele, og fordeler dem med 1/4 til 360, 1/4 til XNO og ½ til PC, så er 2½ millioner solgte eksemplarer stadig flot. Har nogle PS4 spil solgt lige så godt? Og husk dette er på en halvt så stor spillerbase.

https://twitter.com/VinceZampella/statu ... 9979205632
http://www.metacritic.com/game/xbox-one/titanfall


Stricker skrev:
Erroneus skrev:Fedt, håber der er en god singleplayer i denne gang.


Jeg synes campaign delen i Titanfall var tynd og uambitiøs, jeg ser hellere at de bare styrker alene multiplayer delen, og holder single player helt ude. For det er kanon sjovt!

Jep,110% enig. Vi behøver ikke en single-player kampagne. Brug kræfterne på at gøre multi-player endnu bedre. Uanset hvad Respawn gør, så er dette et day 1 køb for mig.

Min eneste bekymring er om spillet bliver afviklet på Azure igen (det kørte, og kører stadig fantastisk), eller om vi PS4 må tage til takke med Rackspace eller EAs egne l*rteservere (som de har en grim vane at slukke for efter et par år).
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Titanfall 2

Indlægaf Slimjay DK » tirs 12 apr 2016 08:36

Hvis man ser bort fra Screentearing, så er Titanfall super fedt.
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Titanfall 2

Indlægaf ikkNico » tirs 12 apr 2016 09:34

Det er rigtigt, den havde jeg helt glemt, og så var udvalget af våben ikke ligefrem overvældende. Det må de også gerne gøre lidt ved
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Titanfall 2

Indlægaf Rytteren » tirs 12 apr 2016 11:41

Nej det var 10 millioner unikke brugere. Bare på diverse spilsites som ÌGN, diskuterede de disse tal. to kopier af spillet, blev delt blandt 30 personer. Så ikke solgte enheder. Næsten ligeså godt, som når MS ikke vil nævne solgte xbox ones, og nævner aktiver brugere, så familiemedlemmer og venner, kan blive talt med. Så min ps4 herhjemme tæller som 4 solgte enheder? samtlige spil vi spiller, må så også være 4 solgte enheder :D

Er vel en grund til at EA ikke ville give data på netop dette spil, selvom de ligeligt deler tal for deres succes ;)

pcudgaven lukkede modes, grundet de få der spillede det.

http://www.forbes.com/sites/insertcoin/ ... adcefa391b
http://www.mcvuk.com/news/read/titanfal ... es/0132095
http://www.titanfall.com/titanfall/news
https://www.rockpapershotgun.com/2014/0 ... ame-modes/

Ea er altså ikke tilfreds = flop?
Sidst jeg hørte nogle tal, var vi tæt på 3 millioner solgte enheder. Driveclub var over 2 millioner, og blev defineret som et flop.

Igen. 2'eren skal nok blive et hit med singleplayer ;)
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: Titanfall 2

Indlægaf ikkNico » tirs 12 apr 2016 12:30

Det synes jeg godt nok er søgt. Respawn tweeter 10 millioner, og uanset om det så er unikke brugere eller købte spil, så vælger diverse bloggere (Paul Tassi er blot lægmand som du og jeg), at sjusse sig frem til at der nok har været 4 mand om hver unik solgt spil(?). Eller var det 30 om 2 spil IGN mente. Baseret på hvad?

Lige under 1 million bekræftede fysiske titler solgt i USA alene (dit eget link), og så er et spil en fiasko? Jeg ved ikke helt, ghcvad jeg skal sige til det. Er det SÅ slemt hvis XBO har succes med en enkelt titel?

3 millioner solgte enheder er da mere end godkendt, især for en helt ny IP. Hvorfra det tal så end kommer.

Jeg skal ikke kunne sige om Driveclub var et flop. Sony lukkede studiet, korrekt? Og spillet opnåede en Metacritic score på 71. Det vil jeg lade andre om at kalde et flot/hit.

Til syvende og sidst er fakta, at EA valgt at udgive TF2, og så må man jo antage, at de har været tilfredse med det første.

*edit*
Glemte helt; jeg tror TF2s succes kan være i fare fordi man absolut skal klemme en single player del ind. Jeg frygter mere af det smme som BF og COD leverer, og det har vi så rigeligt af.
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Titanfall 2

Indlægaf ikkNico » tirs 12 apr 2016 16:23

Wallrunning titans?

Billede
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Titanfall 2

Indlægaf Rytteren » tirs 12 apr 2016 16:40

ikkNico skrev:Til syvende og sidst er fakta, at EA valgt at udgive TF2, og så må man jo antage, at de har været tilfredse med det første.

*edit*
Glemte helt; jeg tror TF2s succes kan være i fare fordi man absolut skal klemme en single player del ind. Jeg frygter mere af det smme som BF og COD leverer, og det har vi så rigeligt af.


Som nævnt. EA mente ikke det var en god nok information, at give salgstal. Hvorfor? Det gør de jo ofte - specielt når det er "gode" nyheder.
Hvad der skal til for at en title er en succes, er individuelt fra udgiver, presse og forbrugere.
MEN, titanfall har IKKE solgt 10 millioner enheder. Fra mit link VED vi det har solgt 1 million. Har det solgt mere? Har vi data. Vi ved 10 millioner har prøvet spillet på 3 platforme. Dette inkluderet "free weekends"/prøve periode. Men som nævnt, dette er ikke det udgiverne vurdere som en solgt enhed (så ville de da ikke være efter bytte/brugtmarkedet, som specielt EA har været kendt for at være efter).

Titanfall blev/bliver ofte nævnt som et flop. Om dette skyldes predikatet "The next great thing/halo/codkiller" skal være uvist. Men er sikker på EA ikke gik efter 1million - 3 millioner solgte enheder over xbox one, xbox 360 og pc...
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: Titanfall 2

Indlægaf Stricker » tirs 12 apr 2016 17:45

Rytteren skrev:Titanfall blev/bliver ofte nævnt som et flop. Om dette skyldes predikatet "The next great thing/halo/codkiller" skal være uvist.


Det virker nu mere sandsynligt. Jeg forstår bare ikke hvorfor store spil studier mener at de kan forvente at konkurrere med titler som Halo og CoD, der har båret hele konsolgenerationer og skabt deres egen spilkultur - på godt og især ondt. :P
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1674
By: Sønderborg


Re: Titanfall 2

Indlægaf ikkNico » tirs 12 apr 2016 17:50

Rytteren skrev:Som nævnt. EA mente ikke det var en god nok information, at give salgstal. Hvorfor? Det gør de jo ofte - specielt når det er "gode" nyheder

Fisk, jeg har ingen anelse om hvorfor EA annoncerer, hvad de gør (og det gør du og resten af www jo sådan set heller ikke), men igen; de bruger penge på en fortsættelse. Det gør de jo næppe hvis det første var et økonomisk flop.


Rytteren skrev:Hvad der skal til for at en title er en succes, er individuelt fra udgiver, presse og forbrugere.
MEN, titanfall har IKKE solgt 10 millioner enheder. Fra mit link VED vi det har solgt 1 million. Har det solgt mere?

Nej, fra dit link ved vi, at TF solgte lige under 1 million fysiske kopier i sine første 3 uger på markedet.
EA also revealed that Titanfall sold 950k physical units in its first three weeks of availability in March in the US..
Hvad der så er solgt siden hen, både digitalt og fysisk og udenfor USA, ved vi ikke. Det gør kun EA og Respawn. Alt andet er (igen) kun ren spekulation.


Rytteren skrev:Har vi data. Vi ved 10 millioner har prøvet spillet på 3 platforme.

Hvor ved vi det fra?
Vi ved at Zampella har tweetet:
Celebrating 10 million! Thanks to everyone, we love you all! med et billede af en masse mennesker, der får et glas og et stykke kage. Alt omkring hvad de 10 millioner dækker over er ren spekulation (igen).
Mit gæt er at det er solgte enheder (digitalt og fysisk). dette basreer jeg på, at jeg har været kaldt ud til en del kage og vin i min tid med enterprise IT systemer, og det er aldrig pga antal brugere eller logins, men altid pga nye kontrakter eller salgsmål.

Jeg ved godt det er sjovere at dømme konkurrentens spil som flop, men du bringer jo kun spekulationer til torvs, og forholder dig ikke til fakta, som er; Respawn har annoceret 10 millioner (uden at sige 10 millioner hvad), og EA var allerede sidste år klar til bruge penge på TF2.


Rytteren skrev:Men er sikker på EA ikke gik efter 1million - 3 millioner solgte enheder over xbox one, xbox 360 og pc...

Du kendte simpelthen EAs business plan for TF, samt de eksakte slagstal? Har du en kilde til at bakke den der op?
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Titanfall 2

Indlægaf weissmuller » tirs 12 apr 2016 18:06

jeg tror de talte de der Grunts/Bots med i de 10mill. :-) Men var deres servere ikke ret hurtigt døde?
weissmuller
Niveau 4
 
Indlæg: 531


Re: Titanfall 2

Indlægaf ikkNico » tirs 12 apr 2016 18:13

Fandt lige denne her interessante detalje, der egentlig afslutter hele flop snakken meget godt (uanset om det så er brugere, titanfalls, logings, solgte kopier eller dollars de 10 mill henviser til)

Billede

https://twitter.com/leelo124/status/650116276468232193


weissmuller skrev:jeg tror de talte de der Grunts/Bots med i de 10mill. :-) Men var deres servere ikke ret hurtigt døde?

PC døde vist indenfor 2-3 uger ... Har jeg hørt.

På XBO var der så sent som i november stadig 2000 spillere på worldwide på en hverdags aften, og omkring 4000 i weekenden. Spillet kører i Azure, så man mærkede ikke den lille online befolkning. Der var altid spil at finde, og jeg kan kun komme i tanke om en kamp, hvor spillet hakkede (hvilket sikkert var min egen forbindelse)
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Næste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 40 gæster

cron