Forum

The Witcher 3 save game

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

The Witcher 3 save game

Indlægaf Odyzeus » fre 20 maj 2016 22:36

Hejsa

Blev utålmodig og købte The Witcher 3 på PS Store til 199, egentlig et fint tilbud.

Jeg har før spillet det via disc, og i den forbindelse har jeg selvfølgelig et gammelt savegame liggende.

Problemet er at spillet ikke kan "se" mit savegame. Jeg har prøvet at gå ind i cloud'en og hente det ned til maskinen, men det hjalp ikke. Så mit savegame er der helt sikkert.

Det skal siges, at det der var installeret via disk stadig var på maskinen, da jeg hentede det andet. Da jeg opdagede at savegame ikke virkede, så slettede jeg den gamle disc-installation. Det hjalp heller ikke.

Det sidste jeg vil prøve er måske at slette alle installationer, og så hente det fra storen igen, men det tager jo en krig, så ville lige høre herinde først.. nogle der har gode råd?

Jeg har googlet lidt, og har set en anden der skiftede fra disc til store, men det virkede tilsyneladende..

God weekend :)
Odyzeus
Niveau 4
 
Indlæg: 689
By: København


Re: The Witcher 3 save game

Indlægaf Erroneus » lør 21 maj 2016 09:52

Din digitale udgave af Witcher 3 var fra den danske PSN store? og Den fysiske udgave du havde, var en almindelig "dansk" udgave af spillet. Der er ikke noget af det, som er fra en anden region?

Ud over at slette det hele igen, skal du naturligvis sikre dig at du har fået hentet nyeste patch til spillet.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: The Witcher 3 save game

Indlægaf Odyzeus » lør 21 maj 2016 10:45

Det var helt normalt begge dele, ja.

Jeg har hentet nyeste patch, men måske kan det være problemet. Jeg gik ind for at lave et nyt savegame, i håb om at den måske så ville 'finde' de gamle, men da jeg savede kom den med en advarsel om, at dette save ikke ville være kompatibelt med ældre versioner af spillet. Så det kan måske tænkes at spillet er blevet opdateret for meget til at mine gamle saves virker? De er fra oktober 2015.

Så er der kun tilbage at slette alt og prøve igen
Odyzeus
Niveau 4
 
Indlæg: 689
By: København


Re: The Witcher 3 save game

Indlægaf Erroneus » lør 21 maj 2016 11:09

Oh ja det er muligt. Hvis du kan hente den digitale udgave uden opdateringer, så kan du måske starte det op, indlæse dit save, gemme igen, afsluttet og hente opdateringer.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: The Witcher 3 save game

Indlægaf Odyzeus » lør 21 maj 2016 11:20

Det må jeg lige undersøge om man egentlig kan, tak! Kan dog ikke umiddelbart se hvordan det skulle foregå.
Odyzeus
Niveau 4
 
Indlæg: 689
By: København


Re: The Witcher 3 save game

Indlægaf Odyzeus » lør 21 maj 2016 11:33

Det ser ud som om det kan lade sig gøre med noget proxyhalløj, hvor man så skal sidde og vente, og så stoppe når den kommer til updaten. Det lyder som for meget arbejde, så kan jeg ligeså godt starte spillet forfra, så forfærdeligt er det jo trods alt ikke :D
Odyzeus
Niveau 4
 
Indlæg: 689
By: København


Re: The Witcher 3 save game

Indlægaf weissmuller » søn 22 maj 2016 17:14

ja, jeg købte også spillet igen her på tilbud for en NG+ gennemspilning inden det nye dlc kommer. Lidt ærgeligt den ikke kan læse de gamle saves, men som day one køber er det en fornøjelse så stabil frameraten er blevet :-)
weissmuller
Niveau 4
 
Indlæg: 531


Re: The Witcher 3 save game

Indlægaf Erroneus » søn 22 maj 2016 19:54

I øvrigt hvis man slår begge blur muligheder fra i post processing, så får man et lille FPS boost, det er specielt effektivt i de områder med tåge.

Jeg er selv startet igen, men med den første DLC pakke og så var planen også at fixe alle Gwent kort, men har desværre misset 3, som jeg kun kan få i en historie mission i grundspillet og det er nok 30 timer inde, såååå det kommer vist ikke til at ske :>
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: The Witcher 3 save game

Indlægaf Odyzeus » man 23 maj 2016 08:22

Ja okay. Jeg er også godt i gang. Havde helt glemt hvor lækkert et spil det egentlig er! Skal prøve det med FPS boost og se, hvad jeg bedst kan lide.

Synes Gwent er sjovt, men også ret svært faktisk, hvis man ikke virkelig sætter sig ind i det - kan næsten ikke overskue at lade det få stor indflydelse på spillet :D
Odyzeus
Niveau 4
 
Indlæg: 689
By: København


Re: The Witcher 3 save game

Indlægaf weissmuller » man 23 maj 2016 08:35

Erroneus skrev:I øvrigt hvis man slår begge blur muligheder fra i post processing, så får man et lille FPS boost, det er specielt effektivt i de områder med tåge.

Jeg er selv startet igen, men med den første DLC pakke og så var planen også at fixe alle Gwent kort, men har desværre misset 3, som jeg kun kan få i en historie mission i grundspillet og det er nok 30 timer inde, såååå det kommer vist ikke til at ske :>

Er den værd at købe den første dlc pakke?
weissmuller
Niveau 4
 
Indlæg: 531


Re: The Witcher 3 save game

Indlægaf Erroneus » man 23 maj 2016 09:35

Det syntes jeg. Nu er jeg ikke langt inde, men det tilføjer en del nye missioner og gear, samt runeswords, som jeg dog ikke har fået sat mig ind i. Det er godt nok ikke et nyt landromåde, men en del af det er lagt i områder man ikke kom så meget i før, så det virker fint.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: The Witcher 3 save game

Indlægaf austerellis » man 30 maj 2016 09:56

Den første er pænt svær. Man får nærmest bank fra start af! Så det er solidt og udfordrende. Man skal slås mod en helt suveræn fjende lige i staten af dlc'et.
austerellis på PS4 og Xbox (pt. ikke i brug). Brugernavn Mike Haggar på DAHF - dansk hjemmebioforum.
austerellis
Niveau 1
 
Indlæg: 58
By: København S


Re: The Witcher 3 save game

Indlægaf Erroneus » man 30 maj 2016 10:00

austerellis skrev:Den første er pænt svær. Man får nærmest bank fra start af! Så det er solidt og udfordrende. Man skal slås mod en helt suveræn fjende lige i staten af dlc'et.

Man kan faktisk undgå den kamp med lidt snilde :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: The Witcher 3 save game

Indlægaf austerellis » man 30 maj 2016 10:13

Erroneus skrev:
austerellis skrev:Den første er pænt svær. Man får nærmest bank fra start af! Så det er solidt og udfordrende. Man skal slås mod en helt suveræn fjende lige i staten af dlc'et.

Man kan faktisk undgå den kamp med lidt snilde :)


Enlighten me, Sir! Tydeligvis havde jeg ingen snilde! :D
austerellis på PS4 og Xbox (pt. ikke i brug). Brugernavn Mike Haggar på DAHF - dansk hjemmebioforum.
austerellis
Niveau 1
 
Indlæg: 58
By: København S



Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron