Forum

Fifa 17 (demo)

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Fifa 17 (demo)

Indlægaf Volpi » ons 14 sep 2016 09:44

Jeg fik hentet demoen igår og har spillet en håndfuld kampe idag. Jeg har set meget frem til et skifte i kamp/grafikmotoren her med frostbite og dømt ud fra demoen er jeg virkelig begejstret. Det er et langt mere flydende spil og langt fra stringent som jeg syntes de sidste mange fifa spil har været det.
Det er ligefør jeg tror fifa 17 har et offlineliv i min ps4 og det er virkelig noget jeg har savnet. Fifa har kun fungeret online imo.
Dog er lidt af det samme genganger, fra tidligere spil. Jeg har urimeligt svært ved at time en stående tackling på mine modstandere. Det lykkedes simpelthen bare ikke. Som om modstanderen præcis kender min timing. Tænker at det kan justeres lidt ved offline indstillingerne. Noget jeg først fik øje på sidste år med fifa 16.
Er det meget "normalt" for offline spillere at spille default, ellers justeres der i indstillinger?

Nå, men fifa 17 er helt sikkert på køblisten på release dagen her.
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Fifa 17 (demo)

Indlægaf Laffer » ons 14 sep 2016 20:10

Modsatte grøft her, er utroligt skuffer over demoen. Det hele virker så fastlagt på forhånd, CPUen laver ingen fejl of står altid korrekt.

Jeg sammenlignede det med PES demoen, den har super gameplay og især animationerne omkring tacklingerne er fantastiske.

FIFA føles fladt i år.
Billede
Laffer
Niveau 7
 
Indlæg: 2791


Re: Fifa 17 (demo)

Indlægaf Volpi » ons 14 sep 2016 22:51

Skægt:). Helt modsatte oplevelse her:). Netop spillet er mere tilfældigt syntes jeg. Bolde kan løbes op nu, som man tidligere allerede kunne opgive ved afleveringen. I det hele taget har jeg oplevet flere situationer der i mange tidligere FIFA var givet på forhånd. Ift CPU modstander så er jeg igennem aftenen blevet mere tilbageholden. Der er meeeget boldflytteri og det virker for kalkuleret. Men dog ikke så grælt som jeg syntes FIFA 16 var. Droppede simpelthen offline mode. Håber det fikses til endelig version eller at det er et udtryk for de modstandere jeg har spillet imod i demoen - store hold der netop spiller meget boldbesidende. Men det skal stadig købes.
Men er helt enig om lige præcis føling og animation ved tacklinger i pes. Men ellers syntes jeg det halter på mange andre parametre.
Men nok meget godt de hver især får konkurrence fra hinanden og der også er noget der tiltaler begge lejre:)
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Fifa 17 (demo)

Indlægaf Dumbster » tors 15 sep 2016 16:01

Må sige jeg er enig med Volpi, er meget positiv over fifa 17 demoen. Især AI`en har fået en stort skub, og har også fornemmelsen af der er flere 50/50 man kan løbe op nu..
Er dog også fan af PES i år, og kommer til at hygge mig med det de næste uger, men FIFA 17 er for mig det bedste af de 2 - bliver så spændende om de laver en 180 og ændre på gameplayet i år til full release eller derefter, som de gjorde med 16 fordi folk ikke mente speed betød nok :)
Dumbster
Niveau 1
 
Indlæg: 68
By: Odense V


Re: Fifa 17 (demo)

Indlægaf ZmimZ » tors 15 sep 2016 23:23

Mit første indtryk af FIFA demoen er også ganske fornuftig. Jeg har dog ikke prøvet at spille mod andre endnu, hvilket er alt afgørende for mig, da jeg kun spiller online.

PES har aldrig sagt mig noget, men i år prøvede jeg demoen, og har faktisk valgt og investere i det, da det gav et ganske glimrende indtryk. Men hold nu op hvor er det ringe online. Sjældent har jeg da set et spil kører så sløjt online, og med så ensformet måde at spille på. Stort set samtlige kampe kører med en hvis grad af button delay, så det tager alt fra 1 til 100 år for spillerne at gennemfører en aktion. Derudover har dem der har lavt spillet ikke mødt hinanden ret mange gange, for at man kan lave et spil hvor indlæg er så overpowered fatter jeg simpelthen ikke. 9 ud af 10 gange kommer angriberen først på indlæg, og det er umulig at dæmme op for. Man kan håbe at den massive delay der er i spillet har noget af sige her, men jeg er bange for at det også er alt for nemt når det kører som det skal.

Så det kan godt være at det for høje anmeldelser osv, og at selve offline oplevelsen er en succes, men hold nu kæft en omgang .... online. Mit indtryk kan selvefølgelig ændre sig hvis de får fixet nogle af tingene, men det har de 14 dage til at bevise for ellers hedder den også udelukkende FIFA for mit vedkommende.
ZmimZ
Niveau 0
 
Indlæg: 26


Re: Fifa 17 (demo)

Indlægaf Laffer » fre 16 sep 2016 07:08

Øv at høre at online ikke fungerer optimalt.

Er det matchmaking der ikke fungerer eller hvordan?
Billede
Laffer
Niveau 7
 
Indlæg: 2791


Re: Fifa 17 (demo)

Indlægaf ZmimZ » fre 16 sep 2016 13:00

Tror jeg ikke nødvendigvis det er. Jeg har hvert fald sat min til lvl 5 i connection, som skulle være modstandere man connecter bedst med, og finder modstandere hver gang der, som primært har været europæer. Men stort set samtlige kampe har kørt ualmindeligt tungt, og de få gange jeg har sat lvl ned til 3, da det tog lang tid at finde en modstander, har det ikke bare kørt tungt, men hakket rigtig meget, og når man skiftede mand eller lavede en aflevering skete det først 1-2 sek efter man havde trykket.

Ikke at FIFA er fejlfrit på dette område, for der har jeg også samtlige år oplevet kampe der ikke har kørt helt optimalt, men slet slet ikke i dette omfang jeg oplever her. Og når der så samtidig er måder i spillet der er så nemme at udnytte, så bliver det op ad bakke.
ZmimZ
Niveau 0
 
Indlæg: 26


Re: Fifa 17 (demo)

Indlægaf anarchoi » fre 16 sep 2016 18:18

Hvor er jeg træt af at PES ikke får fixet de massive online problemer som altid har været tilstede. Jeg gider ikke offline, så jeg er tvunget til at spille FIFA, hvis jeg vil spille fodbold på min PS4. Gameplayet er ringe ift. PES, men det virker online....Suk.
anarchoi
Niveau 2
 
Indlæg: 156


Re: Fifa 17 (demo)

Indlægaf atomalf » lør 17 sep 2016 08:49

Jeg har ikke spillet FIFA siden '15, men køber det i går, glæder mig særligt meget til Journey, syntes det virker meget lovende :-)

Hvor køber i på release dagen? Plejer det at komme til bud i nogle fysiske butikker?
atomalf
Niveau 4
 
Indlæg: 570


Re: Fifa 17 (demo)

Indlægaf Volpi » man 19 sep 2016 08:45

Jeg har en undring som jeg lige vil dele med jer. Som sagt har jeg hentet demoen af FIFA 17 og mildt sagt, er jeg virkelig begejstret. Sp henter jeg demoen til ps4 på arbejdet og spillet er langt fra samme oplevelse. Det føles trægt og slet ikke så frit på de små marginaler, som jeg ellers begejstres for herhjemme. Igår efter fyraften ville jeg lige teste herhjemme og igen er spillet fantastisk. But why?

Det samme er faktisk gældende ved FIFA 16 imellem de to ps4 fra mit hjem og mit arbejde. Hjemme spiller jeg eks med normal hastighed, mens jeg på jobbet må køre med hurtig for at få lidt flow over det.
Det skal siges jeg kører samme opstilling/indstilling.
Min egene tanke er lidt på kvaliteten af de to skærme. Min egen skærm er en af de bedre Panasonic cx700, men skærmen på jobbet er en eller anden grundig. Det føles dog ikke som egentlig lag, men bare mere træg ala forskellen på FIFA på en PS3 og ps4.
Nogen bud?
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Fifa 17 (demo)

Indlægaf Volpi » ons 21 sep 2016 22:13

Efter at have været på jobbet igen til aften stod den på et par kampe i fifa17 demoen. Igen er det trægt og med et gameplay jeg slet ikke kan genkende fra mihjemlige ps4. Det er mig en gåde. Alle indstillinger er ens. Hvis folk har samme oplevelse af demoen som jeg har på mit job, så forstår jeg skepsisen.
Heldigvis spiller det bare herhjemme og der jeg skal spille. Det der især sker er den manglende bevægelse fra min medspillere. De tager øjensynligt slet ikke de samme løb som herhjemme. Det er vildt mærkeligt der er den forskel
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Fifa 17 (demo)

Indlægaf Cena » tors 22 sep 2016 06:04

Husk at FUT er åbnet på web appen :) Der er daily gifts og en del pakker hvis man har spillet det de sidste par år :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Fifa 17 (demo)

Indlægaf Volpi » tors 22 sep 2016 09:01

Jeg skal lige forstå den web app. Jeg har intentioner om at spille fut i år. Har kun prøvet det kort i FIFA 14. Men når jeg åbner den web app shenviser den mig til app'en fut og her spiller jeg blot kampe på iPhone? Nogen der lige kan afklare for mig?
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Fifa 17 (demo)

Indlægaf j.rath » tors 22 sep 2016 18:19

Volpi skrev:Jeg skal lige forstå den web app. Jeg har intentioner om at spille fut i år. Har kun prøvet det kort i FIFA 14. Men når jeg åbner den web app shenviser den mig til app'en fut og her spiller jeg blot kampe på iPhone? Nogen der lige kan afklare for mig?


Du skal åbne app'en her:
http://www.easports.com/fifa/football-c ... imate-team
j.rath
Niveau 4
 
Indlæg: 757


Re: Fifa 17 (demo)

Indlægaf Volpi » tirs 27 sep 2016 14:47

Hvad er vurderingen her hvor US versionen er udkommet? Er den præcis magen til demoen?
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Næste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster