Forum

Fifa 17 Journey

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Fifa 17 Journey

Indlægaf Erroneus » søn 02 okt 2016 12:40

Nu har jeg spillet en sjat Journey (Rejsen) i Fifa 17 de sidste par dage og det er en sjov tilføjelse, men det er godt nok nogle ting i det som irriterende mig grænseløst.

1. Man kan ikke skifte trøjer på ens hold? Kan det virkelig passe eller har jeg overset noget? Jeg havde en kamp imellem Newcastle og QPR. Begge hold med hvide trøjer, godt nok med forskellige farvet striber, men det var super svært at se forskel. Har også haft andre kampe, hvor jeg gerne vil have ændret farven.

2. Man får minus point for de mærkeligste ting:
F.eks. man laver en dyb stikning, som modstanderen snitter, men den lander stadigvæk til ens hold kammerat som får sig en stor målchance. Det giver så - 0,1 og dårlig aflevering.
Man laver et skud på mål udefra, som bliver blokeret af med det yderste af en forsvarsspiler støvle og giver hjørne. Det bliver så til minus for "dårligt skud.
Jeg har oplevet at lave glimrende afleveringer inde i feltet, som har givet en teammate stor chance, det er blevet sat til "forspildt chance".
Det er super irriterende at der ikke er mere intelligens i det system.

3. Blev kastet ind i et straffe tidligt i spillet, uden at have fået mulighed for at prøve det nye system af. Havde måske været en god ide at lige lave en straffespark træningøvelse til at starte med, nu hvor det var en ny ting.

4. Giv nu en skip mulighed på cutscenes og replays :)


--
Men alt i alt, syntes jeg Journey er en god tilføjelse og også årsagen til jeg har købt Fifa 17, da de andre dele ikke rigtigt trækker i mig, men det her virker sjovt nok. Kritikpunkterne er små ting, selv om det med trøjerne virkelig er sært, at de ikke har tænkt over det. Håber det er mig som har misset noget og hvis det er, skriv endelig :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Fifa 17 Journey

Indlægaf Rytteren » søn 02 okt 2016 13:20

The Journey var også grunden til FIFA17 blev købt. Det er en lækker tilføjelse til spillet. EA har et stort udviklingpotenstialle her, og ikke mindst muligheden for at få mig til at købe FIFA18. Det er flot. EA har fanget onlinespilleren for lang tid siden. Lavet en pengemaskine i FUT, og nu ser det ud til de også for fanget singleplayer/historiespilleren som mig.


Havde i øvrigt samme problem med Toon vs QPR.
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: Fifa 17 Journey

Indlægaf iaurdae » tirs 04 okt 2016 16:14

Er enig med dig Erroneus i de ting du har nævnt i indlægget, dog tror jeg det er forskelligt hvor mange af de ting man oplever..
Jeg er fuldt ud med jer begge to, og det er super dejligt at der er blevet gjort noget for at underholde os singleplayers endnu! Jeg tror også at de bygger på det her, sådan så vi ser en større og forbedret del næste år. Jeg må sige, at Journey har overrasket mig, jeg synes det er en fed tilføjelse til, bare at spille imod sine venner, karriere, eller online.

Jeg glæder mig til at prøve flere forskellige varianter og spiltyper af, for at se hvordan ens karriere kan udvikle sig i Journey.

Rytteren, hvilke tre lejemuligheder havde du? For jeg blev sjovt nok også udlejet til Newcastle, så da du skrev at QPRs trøjer og Newcastles, tænkte jeg nøjagtigt det samme.
Billede
iaurdae
Niveau 3
 
Indlæg: 205


Re: Fifa 17 Journey

Indlægaf Erroneus » tirs 04 okt 2016 16:57

Newcastle, Aston Villa og Norwich City. Det er det samme for alle.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Fifa 17 Journey

Indlægaf Rytteren » tirs 04 okt 2016 18:58

Erroneus skrev:Newcastle, Aston Villa og Norwich City. Det er det samme for alle.


This.
Det er endnu ikke nok RPG til at man selv kan vælge løs. F.eks. kan du aldrig undgå at blive udlejet.
Det er nok noget af det de arbejder på til næste år. De har helt sikker vundet mig tilbage i folden, og kunne nemt købe det igen næste år, grundet "The journey". - fjern småfejlene fra i år. udvikle det med forbedringere = penge fra mig
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: Fifa 17 Journey

Indlægaf iaurdae » tirs 04 okt 2016 21:40

Okay ja jeg tænkte også på om man kunne kæmpe sig til ikke at blive lejet ud :) tak for svarene! Synes det er en glimrende mode, håber dog lidt på at de ændrer lidt ved AIen omkring når cpu'en har bolden, og hvordan de presser osv :) for synes det er en sløj omgang, men plads til en masse gode forbedringer :)
Billede
iaurdae
Niveau 3
 
Indlæg: 205


Re: Fifa 17 Journey

Indlægaf Erroneus » ons 05 okt 2016 07:20

Har det ikke noget med sværhedsgraden at gøre? Jeg spiller på Pro, prøvede semi-pro men det var for let og uden pres og nerve.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Fifa 17 Journey

Indlægaf iaurdae » ons 05 okt 2016 09:43

Jeg spiller også på pro, men tænker ikke på presset på mig.. Men at mine medspillere, laver nogle sjove løb, som feks. backen, der skal dække af, løber 99% af gangene ikke med ned, når der kommer en angriber osv.. Så ofte synes jeg, at man står og venter lidt på, og ser sine medspillere, lave nogle ting som man selv ikke ser i Superligaen..
Billede
iaurdae
Niveau 3
 
Indlæg: 205


Re: Fifa 17 Journey

Indlægaf ikkNico » tirs 06 dec 2016 22:38

Jeg har kun spillet et par timer, men jeg er allerede mere begejstret for Journey end for både BAP og Pro Clubs.
Jo der er nogle irriterende ting, især de ting du er inde på Error, men det opvejes i stor grad af historien. Der er 100% mere indlevelse end i Carrer pro. EA må meget gerne gøre endnu mere ud af Journey til næste år ... Og så gøre noget ved de frispark. Jeg kan simpelthen ikke ramme den kasse

FIFA virker sværere i år. Jeg føler i hvert fald ikke jeg er med i kampen på Pro, så har skruet ned på semi. Overvejer Pro, men så skal jeg nok have lidt hjælp. Ved i om alle de sædvanlige håndtager virker i Journey?
Her tænker jeg på CPU acceleration, playwer spring osv.
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Fifa 17 Journey

Indlægaf Cena » ons 07 dec 2016 09:16

Er enig det er rigtig fedt. Hvis der kom mere historie ville det være rigtig fedt! Der er efter min mening lidt for store tomrum hvor man bare spiller.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Fifa 17 Journey

Indlægaf BingoDK » ons 07 dec 2016 14:54

Enig med Cena om at der godt kan ske noget frem for at man bare kæmper sig igennem træning og kampe. Synes starten var meget lovende med træning, prøvetræning osv. Helt klart potentiale i det, men for dælen hvor kan man mærke at de rigtige fodboldspillere ikke får penge for skuespillet, haha!
Billede
BingoDK
Niveau 4
 
Indlæg: 606


Re: Fifa 17 Journey

Indlægaf Erroneus » ons 07 dec 2016 16:22

Mit største problem med det, var faktisk hvor låst færdig historien er. Du kan lave 1000 hattricks, og det ændrer ikke at du alligevel bliver smidt til leje. Jeg forstår godt de vil have en historie, men den var lidt for låst og der var for lidt afspejling i historien, hvordan man klarede sig eller ikke klarede sig på banen :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Fifa 17 Journey

Indlægaf ikkNico » ons 07 dec 2016 23:07

Ja, det er lidt sært. Især fordi både tweets og interviews efter kampen omhandler selve præstationen.

Jeg håber vi kan tage 'The Journey' med vores egen spiller næste år, og så måske en lidt mere reaktiv histoire. Går det skidt udlånes man, går det godt bliover man. Der skal selvfølgelig være en krise eller konflikt undervejs, ellers er der ikke noget spænding.

Og så må de gerne lave alle set-pieces helt om. Jeg har aldrig været specielt skarp til frispark (ikke siden de fjernede guidelines), men både hjørne og straffe havde jeg rimeligt godt styr på. Havde. Straffe føles ikke som en 100% chance længere, og der kommer nogle underlige tilløb.
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Fifa 17 Journey

Indlægaf iaurdae » ons 07 dec 2016 23:25

jeg håber stadig at de bygger på the Journey til næste år, men jeg håber også at de har lavet en flot historie som kan ændres undervejs osv.. jeg må dog sige, at jeg håber de gør ligesom her, og har lavet en fast karakter til os, så vi skal være en anden person. Det andet bliver for min skyld lidt for påtaget, og det har jeg nok af i NBA2k, feks.
Men enig, og jeg tror da også at EA har fokus på SP delen, og dermed giver os lidt mere af den her slags oplevelser, som jeg desuden er helt vild med!
Billede
iaurdae
Niveau 3
 
Indlæg: 205


Re: Fifa 17 Journey

Indlægaf ikkNico » søn 11 dec 2016 19:07

Så blev jeg færdig med Journey, og det sgi'sme godt. Faktisk så godt, at jeg sagtens kunne bruge en sæson mere med Europa cup, landshold og måske et udenlands eventyr. Superfedt med en single player historie.

Bevares, som flere af jer nævner, så er der nogle småfejl og irritationsmomenter. 'Missed opportunity' for en first timer mellem 2 Chelsea folk, eller 'Move the ball' for at modtage den, og lige skal have den under kontrol.

Mere generelt, så tror jeg EA skal have kigget på deres fysik-motor. Der er godt nok meget klumpedumpe i år. Spillere der falder over hinanden. Jeg tør dårligt tackle, da selv helt rene tacklinger bliver takseret til et frispark. Og så ville jeg rigtig gerne have et nyt straffe + frispark system. Jeg har aldrig været venner med sidstnævnte (for at sige det mildt)
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar


Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 36 gæster

cron