Forum

PS VR first impressions

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Re: PS VR first impressions

Indlægaf Kimosabe » tirs 30 maj 2017 12:24

anarchoi skrev:Så er det i dag Star Trek - Bridge Crew kommer på gaden.
Selvom jeg ikke er Star Trek fan har jeg alligevel købt det. Det ser afsindigt morsomt ud, især hvis man har en gruppe at spille med.
Spillet er både udkommet til alle VR platforme og der er crossplay så det burde være muligt at finde nogen at spille med. De første anmeldelser er begyndt at tikke ind og de er meget positive.


Glæder mig til at at høre dine oplevelser med det. Hvis det viser sig at være rigtig godt, kunne jeg godt være frisk på en pslife multiplayer i det :D

Jeg kan se du spiller Statik, hvad synes du om det ?
Kimosabe
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: PS VR first impressions

Indlægaf anarchoi » ons 31 maj 2017 13:39

First impressions af Star Trek: Jeg elsker det. En af de sjoveste oplevelser til PSVR. Gameplaymæssigt minder det vel egentlig mest af alt om en rumskibssimulator og på den måde er det måske ikke lige det der tiltaler mig allermest (er ikke så meget til simulationer). Men det sociale aspekt ved spillet er uden tvivl det bedste jeg har oplevet indtil videre. Man får virkelig en fornemmelse af, at sidde sammen med tre andre som man skal samarbejde med for at lykkes. Dette betyder selvfølgelig også at oplevelsen kommer til at afhænge meget af den gruppe man kommer til at spille med. Jeg har dog kun haft positive oplevelser hvad det angår indtil videre. Det er sjældent sket at jeg har grint højlydt så ofte pga. et computerspil. Faktisk tror jeg aldrig det er sket før.
Det eneste jeg kan være lidt bange for er holdbarheden. Når først man mestrer alle knapperne i rumskibet 100% kan jeg godt forestille mig at det begynder at blive lidt ensformigt - uanset hvor sjov en gruppe man så er havnet sammen med.

Mht. Statik: så synes jeg det er et super fint spil. Meget anderledes end hvad man har prøvet før. Synes det udnytter VR-teknologien godt. Men man skal være klar på bare at sidde og glo rundt i et lokale i lange perioder indtil det lige pludselig går op for en hvad løsningen er. Nogle af puzzles'ne er ret svære at gennemskue. Men ekstremt tilfredsstillende når det så endeligt lykkes. Hvis du er til puzzlegenren er der ingen vej uden om Statik.
anarchoi
Niveau 2
 
Indlæg: 156

+3

Re: PS VR first impressions

Indlægaf Vreki » ons 31 maj 2017 17:27

anarchoi skrev:First impressions af Star Trek: Jeg elsker det. En af de sjoveste oplevelser til PSVR. Gameplaymæssigt minder det vel egentlig mest af alt om en rumskibssimulator og på den måde er det måske ikke lige det der tiltaler mig allermest (er ikke så meget til simulationer). Men det sociale aspekt ved spillet er uden tvivl det bedste jeg har oplevet indtil videre. Man får virkelig en fornemmelse af, at sidde sammen med tre andre som man skal samarbejde med for at lykkes. Dette betyder selvfølgelig også at oplevelsen kommer til at afhænge meget af den gruppe man kommer til at spille med. Jeg har dog kun haft positive oplevelser hvad det angår indtil videre. Det er sjældent sket at jeg har grint højlydt så ofte pga. et computerspil. Faktisk tror jeg aldrig det er sket før.
Det eneste jeg kan være lidt bange for er holdbarheden. Når først man mestrer alle knapperne i rumskibet 100% kan jeg godt forestille mig at det begynder at blive lidt ensformigt - uanset hvor sjov en gruppe man så er havnet sammen med.

Er alle roller lige sjove? Jeg kunne forestille mig at der var kamp om kaptajnen og våbenofficeren, mens styrmand og maskinmester er sådan lidt mere lunkent.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Kimosabe » søn 04 jun 2017 19:25

Jeg er forhåbentlig ikke den eneste der får sig nogle chok i Farpoint :-)

Jeg fik vist råbt lidt da jeg blev kraftigt overfaldet af både store og små klamme edderkopper samtidig.

Men jeg er enig i at det bliver bedre når man kommer lidt længere frem.

Kan man se hvor den saver ?
Kimosabe
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Vreki » søn 04 jun 2017 21:06

Kimosabe skrev:Jeg er forhåbentlig ikke den eneste der får sig nogle chok i Farpoint :-)

Jeg fik vist råbt lidt da jeg blev kraftigt overfaldet af både store og små klamme edderkopper samtidig.

Men jeg er enig i at det bliver bedre når man kommer lidt længere frem.

Kan man se hvor den saver ?


Nej, men konsensus er vist at den gemmer ved "ægte" cutscenes.
Altså dem hvor man f.eks. betragter en eller anden scene der er sket i basen, men ikke dem hvor du bare skanner et hologram.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307

+1

Re: PS VR first impressions

Indlægaf jinz » lør 08 jul 2017 21:51

Hvor stor er forskellen mellem en almindelig ps4 konsol og en ps4 pro?

Jeg går og tænker lidt på at købe et VR headset og kamera + move controllers (dem får man vist tit brug for?), men jeg har dog kun en almindelig ps4 konsol, og synes det er lidt for mange penge at smide, hvis jeg også skal have fat i en ps4 pro.

Bruger I mest PSVR som "en cool gadget" eller bruger I det meget når I bruger jeres ps4?
Billede
jinz
Niveau 2
 
Indlæg: 125


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Vreki » lør 08 jul 2017 22:02

jinz skrev:Hvor stor er forskellen mellem en almindelig ps4 konsol og en ps4 pro?

Jeg går og tænker lidt på at købe et VR headset og kamera + move controllers (dem får man vist tit brug for?), men jeg har dog kun en almindelig ps4 konsol, og synes det er lidt for mange penge at smide, hvis jeg også skal have fat i en ps4 pro.

Bruger I mest PSVR som "en cool gadget" eller bruger I det meget når I bruger jeres ps4?


Tingene står nogen gange skarpere med Pro, men du kan fint bruge en almindelig PS4.
Jeg vil sige at du kan sammenligne PSVR med et flightstick eller et rat. Det kan give rigtigt meget i de rette spil, men man holder ikke op med at spille de almindelige spil.
Og nogen gange gider man bare ikke stille det hele op.
Så det er ikke bare et gadget, men det gør heller ikke de traditionelle spil forældede med eet slag.

Der er også en del spil man kan spille uden move controllerne, typisk dem hvor man sidder i en eller anden form for cockpit. Så man behøver ikke fare ud og købe det hele på een gang.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307

+1

Re: PS VR first impressions

Indlægaf forzaDK » man 28 aug 2017 12:30

så fik jeg os købt et par vr briller, så er der nogle spil som i vil anbefale at man får købt??
forzaDK
Niveau 0
 
Indlæg: 45
By: Nørresundby


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Vreki » man 28 aug 2017 12:59

forzaDK skrev:så fik jeg os købt et par vr briller, så er der nogle spil som i vil anbefale at man får købt??


Batman VR, Farpoint, Brookhaven Experiment, Rush of Blood, Fruit Ninja.
Forbehold for Rush of blood, for mine sarte nerver tillod mig faktisk kun at spille de to første baner :lol:
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Kimosabe » man 28 aug 2017 14:40

forzaDK skrev:så fik jeg os købt et par vr briller, så er der nogle spil som i vil anbefale at man får købt??


Headmaster
Keep talking and nobody explodes
Battlezone
Playstation VR Worlds
Farpoint
Det gratis Playroom VR
Tumble VR
Lethal VR


Nogle af dem hvor jeg ikke synes det har kunne leve op til Hypen:

Batman VR
Rez Infinite
Job Simulator
100 feet robot golf
Tethered
Eagle Flight
Kimosabe
Niveau 4
 
Indlæg: 646

+1

Re: PS VR first impressions

Indlægaf iaurdae » lør 02 dec 2017 12:09

Et spørgsmål til alle jer der har godt styr på indstillinger i VR

Jeg har mit kamera stående på mit tv bord, sofaen jeg sidder på er ikke parallel med kameraet. I feks playroom vr eller nba2k vr drejer skærmen sig, altså den jeg ser i headsettet. Først hælder den fra højre mod venstre, efter et stykke tid begynder mit "nul" punkt, at være 90 grader til venstre for mig: altså den tror at jeg peger controlleren direkte imod skærmen når jeg sidder og kigger over min venstre skulder?

Nogen der har forslag til at ændre det?
Billede
iaurdae
Niveau 3
 
Indlæg: 205


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Vreki » lør 02 dec 2017 14:06

iaurdae skrev:Et spørgsmål til alle jer der har godt styr på indstillinger i VR

Jeg har mit kamera stående på mit tv bord, sofaen jeg sidder på er ikke parallel med kameraet. I feks playroom vr eller nba2k vr drejer skærmen sig, altså den jeg ser i headsettet. Først hælder den fra højre mod venstre, efter et stykke tid begynder mit "nul" punkt, at være 90 grader til venstre for mig: altså den tror at jeg peger controlleren direkte imod skærmen når jeg sidder og kigger over min venstre skulder?

Nogen der har forslag til at ændre det?


Min har aldrig været helt horizontal, men det er ikke noget jeg lægger mærke til i spil.
Der burde være et sted i indstillingerne hvor du kan se verdenen gennem kameraets øjne. Prøv det, og kig efter om lysne på PSVR er fuldt synlige, og der ikke er andre lyskilder eller refleksioner der kan forvirre systemet.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS VR first impressions

Indlægaf iaurdae » lør 02 dec 2017 20:26

Vreki skrev:Min har aldrig været helt horizontal, men det er ikke noget jeg lægger mærke til i spil.
Der burde være et sted i indstillingerne hvor du kan se verdenen gennem kameraets øjne. Prøv det, og kig efter om lysne på PSVR er fuldt synlige, og der ikke er andre lyskilder eller refleksioner der kan forvirre systemet.


Okay tak. Det vil jeg prøve, hvis jeg har en stærk lampe stående og lyse, så er det måske bedre at det er mørkt eller?
Billede
iaurdae
Niveau 3
 
Indlæg: 205


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Erroneus » lør 02 dec 2017 21:35

Der behøves ikke at være helt mørkt, men lyskilder kan godt forvirre kameraet, den tracker jo efter en masse lydkilder på ens headset og controllers :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: PS VR first impressions

Indlægaf iaurdae » man 04 dec 2017 23:12

Tak for hjælpen - prøvede at sætte kameraet op i hovedhøjde og minimere lyset ;) det hjalp!

Et andet spørgsmål: er der nogen af jer der har nba2k vr som er frisk på loge at tage to trofæer sammen?
Billede
iaurdae
Niveau 3
 
Indlæg: 205


ForegåendeNæste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 36 gæster

cron