Forum

PS VR first impressions

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

PS VR first impressions

Indlægaf Kimosabe » tors 13 okt 2016 08:32

Hej

Ja jeg har ikke selv bestilt endnu, men er mere end nysgerrig om hvor godt det er. Jeg håber der er nogen der vil dele oplevelserne, så snart de har spillet PS VR :D
Kimosabe
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Vreki » tors 13 okt 2016 08:59

Snydepels, jeg troede lige at der allerede var en der havde prøvet :)

PSVR har allerede formået at få min puls op:
Planlagt levering:
Torsdag, 13-10-2016

Anslået leveringstidspunkt:
I løbet af dagen

Så nu sidder jeg bare herhjemme og bider negle.
Dørklokken er tjekket, huset ser beboet ud og alligevel så venter jeg næsten at finde en "Du var ikke hjemme" seddel 8-[
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Kimosabe » tors 13 okt 2016 09:10

Haha, ja jeg beklager.. Jeg er nok bare lidt utålmodig med at høre om det :-)

Lyder som en lang dag i vente hvis du er uheldig. Hader at vente på posten med den slags, man tør dårligt tænde for radioen :-)

"Kan du huske da du var lille og du trykkede på dørklokken og løb inden de åbnede ? Nu ansætter vi!" - PostDK
Kimosabe
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Vreki » tors 13 okt 2016 09:47

Et tip for de af os der venter utålmodigt: På den amerikanske PSN store har de et afsnit med Free PSVR games.
Der kan man bl.a. hente hele den amerikanske demo disc ned så man er klar når hardwaren lander.

Den amerikanske demo disc indeholder vist også mere end den europæiske.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Erroneus » tors 13 okt 2016 10:27

Har lige hentet min i Gamestop, men er stadigvæk på arbejde :)
Har lige haft den ud af kassen, den er sq godt nok super behagelig at have på og vejer ikke meget, det er super fedt.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PS VR first impressions

Indlægaf D_Hofgaard » tors 13 okt 2016 10:29

Har også lige hentet min i Elgiganten. De har dem på lager i butikkerne.
D_Hofgaard
Niveau 5
 
Indlæg: 934
By: København


Re: PS VR first impressions

Indlægaf warfly » tors 13 okt 2016 11:09

Skal man bruge 2 move controllere? Har en liggende fra PS3, den kan vel godt bruges?
Er det ikke kun ladestikket der er ændret i de nye?
warfly
Niveau 1
 
Indlæg: 82


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Erroneus » tors 13 okt 2016 11:21

warfly skrev:Skal man bruge 2 move controllere? Har en liggende fra PS3, den kan vel godt bruges?
Er det ikke kun ladestikket der er ændret i de nye?

Man skal ikke bruge move controller, men mange spil har support for dem og de spil som har, vil de fleste bruge 2 move controller.

Og jo man kan godt bruge PS3 udgaven, det er kun ladestikket som er anderledes.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PS VR first impressions

Indlægaf khede » tors 13 okt 2016 14:12

Har leget lidt med mit, det ser virkeligt fedt ud, men er meget skuffet over det grafiske. 3D effekten er strålende, men grafikken er grov, nærmest PS2 grafik i mine øjne. Meget kantet og generel grim, jeg overvejer faktisk at aflevere det tilbage. Måske jeg ikke har det rigtige kabel sat til, er i tvivl om det HDMI 3.0 Hvad siger i andre der har fået jeres????

Hvis grafikken var bedre og mindre kantet og "beskidt" så ville jeg være super tilfreds, især The Kitchen ser rigtig godt ud. lidt filmagtigt med de 3D effekter i det.
Billede
khede
Niveau 4
 
Indlæg: 494


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Vreki » tors 13 okt 2016 14:23

Jeg har lige fået mit ind af døren, og tog lige en kort pause for at teste det med Driveclub VR.

Som Khede siger så er grafikken i omgivelserne noget grov, men hold da op hvor er selve førekabinen overbevisende. Jeg havde næsten mere lyst til at sidde og pille ved bilen end egenligt at køre.

Der er også en tråd på reddit om hvordan man indstiller øje-afstanden, det er nok også en god ide.
https://www.reddit.com/r/PSVR/comments/ ... ry_vision/

Selve headsettet er meget behageligt, men den ene linse duggede hurtigt.
Jeg har hørt man skal være meget forsigtig med linserne og kun bruge den medfølgende klud, samt undgå at lade solen skinne ind gennem linserne og ramme skærmen.

ETA: Og så kommer det også i en kolonorm kasse, jeg skal vist lige revurdere mine opbevaringsplaner.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS VR first impressions

Indlægaf khede » tors 13 okt 2016 14:49

Enig med kabinen Vreki, prøv Eve af der er det endnu mere overbevisende ;-)
Billede
khede
Niveau 4
 
Indlæg: 494


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Erroneus » tors 13 okt 2016 15:17

Hvis du mener det ligner PS2 grafik, så skal du vist se et PS2 spil igen :)

Opløsningen er 960 x 1080 per øje, så stadigvæk bedre end HD, men det er derfor grafikken er mere grov i det en standard PS4. Det kommer vi bare ikke uden om med den nuværende teknologi der er i paneler og maskinerne som skal trække det. PS4 Pro kan muligvis smide nogle filtre på i nogle af spillene, så de grove kanter bliver fjernet og der skrues op for kvaliteten af textures, men selve opløsningen vil forblive det samme.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Krede1972 » tors 13 okt 2016 15:40

khede skrev:Har leget lidt med mit, det ser virkeligt fedt ud, men er meget skuffet over det grafiske. 3D effekten er strålende, men grafikken er grov, nærmest PS2 grafik i mine øjne. Meget kantet og generel grim, jeg overvejer faktisk at aflevere det tilbage. Måske jeg ikke har det rigtige kabel sat til, er i tvivl om det HDMI 3.0 Hvad siger i andre der har fået jeres????

Hvis grafikken var bedre og mindre kantet og "beskidt" så ville jeg være super tilfreds, især The Kitchen ser rigtig godt ud. lidt filmagtigt med de 3D effekter i det.


Det var lige præcist det jeg frygtede og synes jeg kunne se i en anmeldelse i Go' Morgen Danmark hvor der blev vist klip fra VR-spil - altså at grafikken virker temmelig grov.

Endnu et argument eller en grund til at jeg ikke kaster penge efter hypen, men jeg forstår godt at der er mange som er spændte og begejstrede over udsigten til en VR-oplevelse, men det er nok oplevelsen af at "være i spillet" som skal trække begejstringen og imponere og ikke den grafiske oplevelse.

Men jeg er nu blevet bekræftet i at jeg har valgt helt rigtigt ved ikke at hoppe på vognen - så må vi se sidenhen når prisen falder og der måske kommer spil der rent faktisk kan imponere grafisk om jeg kan lokkes.

Men jeg forestiller mig at man kan prøve brillerne i GameStop? I hvert fald på et tidspunkt.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Erroneus » tors 13 okt 2016 16:20

Krede1972 skrev:og der måske kommer spil der rent faktisk kan imponere grafisk om jeg kan lokkes.

Men det kommer ikke til at ske. Almindelige spil vil altid være foran, pga. opløsningen til VR halveres, man bliver nød til at køre med færre grafiske effekter pga. det skal køre i en høj opdateringsfrevkens.

Det er fair nok, hvis man syntes det ikke er pænt, det er meget individuelt hvordan man opfanger de her ting. Men VR er ikke for at få flotte grafiske spil, men for at få mere indlevende oplevelser med en anden type gameplay.

Men hvis vægter grafikken så højt, over gameplay og indlevelse, så går der et stykke tid, før VR bliver interessant, for det vil både kræve nye briller der kan levere meget højere opløsning og hardware der kan trække det.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PS VR first impressions

Indlægaf wMikkel » tors 13 okt 2016 16:22

Altså, jeg skrev det også i en anden tråd, men der blev det nærmest sablet ned som om jeg var den eneste der synes dette og, at det var helt subjektivt.

Prøvede det på Comic Con og har snakket med andre, man kommer ikke udenom at grafikken ikke er særlig køn.
Det kan man nok heller ikke forvente når headsettet koster 3.800 kr og så sammenligner det med HTC Vive der koster over 7.000 kr.
wMikkel
 
Indlæg: 1513


Næste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster