Forum

PS VR first impressions

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Re: PS VR first impressions

Indlægaf Vreki » man 24 okt 2016 10:09

Jeg købte Pixel Gear fra US store her i weekenden, da jeg blev træt af at vente på at den danske fik taget sig sammen til at release det.

På plussiden så er det holdt i pæn minecraft grafik, og våbnene er virkeligt godt integreret med Move controlleren.
Man føler at man holder våbnet i hånden, og lasersigtet gør det nemt og intuitivt at lave headshots.

På minussiden, så er gameplayet et helt basalt skydetelt. Du står på eet sted og kan ikke røre dig gennem hele banen, og det eneste der er at gøre er at skyde de monstre der dukker op i dit synsfelt.
Boss kampene føles også som noget der hører hjemme for 2 konsol-generationer siden. De angriber i et forudbestemt mønster, og så har man nogle få sekunders åbning undervejs til at skyde på nogle markerede målområder.

Der findes kun tre baner, så det er meget lidt indhold man får for pengene hvis man sammenligner med f.eks. Rush of Blood der koster det dobbelte men er mange gange bedre på alle måder.

Jeg vil ikke sige at spillet er dårligt, det er bare lidt tyndt, selv for $10.
Måske kan man sige det samme om Eve:Gunjack, men det er en anelse mere medrivende.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Erroneus » man 24 okt 2016 11:07

Jeg havde faktisk planer om at købe Pixel Gear, fordi skydetelt gameplay er lige mig, men Rush of Blood er lidt for hårdt for nerverne at spille i alt for lang tid :D Men det kan godt være det får lov til at vente lidt, har stadigvæk også et uspillet Eve liggende og Tethered der kommer i morgen, ser lidt spænende ud.

Tak for anmeldelsen.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Vreki » man 24 okt 2016 11:46

Erroneus skrev:Jeg havde faktisk planer om at købe Pixel Gear, fordi skydetelt gameplay er lige mig, men Rush of Blood er lidt for hårdt for nerverne at spille i alt for lang tid :D Men det kan godt være det får lov til at vente lidt, har stadigvæk også et uspillet Eve liggende og Tethered der kommer i morgen, ser lidt spænende ud.

Tak for anmeldelsen.


Ud over brune-bukser faktoren så er det også meget mere behageligt at skyde i Pixel Gear da du holder controlleren næsten lodret som et rigtigt pistol-skæfte, og du sagtens kan sidde med "pistolen" i skødet og sigte med laseren.

I Rush of Blood bliver jeg træt i armene af at holde dem oppe i skydestilling hele tiden.

Hvis du er typen der kan spille den samme bane igennem igen og igen for at få en bedre score så kan der godt være noget at hente i Pixel Gear, for selve skydningen er som sagt godt lavet.
Jeg havde nok bare sat næsen op efter en rail-shooter med lidt mere indhold, i stedet for et helt statisk skydetelt.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS VR first impressions

Indlægaf khede » ons 26 okt 2016 00:26

Jeg synes VR er super god, men har det sgu svært med den meget grovkornede grafik. Jeg synes ganske enkelt det ser grimt ud, er der nogen der ved om vigtigheden af et godt hdmi kabel kan forbedre noget og om PRO kommer til at gøre noget, er godt klar over at opløsningen forbliver den samme. Jeg overvejer nemlig at aflevere det tilbage til Elmutanten senest torsdag hvis det her er standarten fremover rent grafisk. Så bliver det nok først når det bliver bedre jeg hopper på igen.
Billede
khede
Niveau 4
 
Indlæg: 494


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Vreki » ons 26 okt 2016 06:35

HDMI er et digital signal, jeg kan ikke tro at kablet kan have betydning for billedkvaliteten.
Du kan få udfald og måske pixelering hvis kablet er dårligt men det er vist ikke det folk brokker sig over..

Hvad Pro kan gøre for VR er stadigvæk rent gætværk, men man skal vist ikke forvente mirakler.

Batman , Rigs og Rush of Blood er nok eksempler på hvad der kan leveres. Jeg tvivler på at vi ser noget væsentligt pænere end det.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Erroneus » ons 26 okt 2016 07:50

Pro burde kunne levere noget bedre grafik, fordi opløsningen burde sådan set være godt nok, men det er simpelthen et spørgsmål om at der bruges textures med for lav kvalitet og der ikke er nogle former for anti-alising på, fordi det koster for meget ydelse, og det er vigtigere at den rammer de nødvendige FPS, for at det bliver en flydende VR oplevelse. PS4 Pro har i hvertfald power til at kunne levere meget mere, men ja det er desværre rent gætværk pt., hvad det præcist kommer til at afspejle sig, får vi at se om 2-3 uger, alt efter hvor hurtigt support for PS4 Pro kommer til PS VR spil.

Som Vreki skriver, er der nogle spil, som viser hvor pænt det kan gøres, hvor imod spil som Driveclub næsten får vist hvor grimt det kan gøres :D Men det er klart, hvis det ødelægger så meget for dig, skal man naturligvis overveje om man skal beholde det.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: PS VR first impressions

Indlægaf khede » ons 26 okt 2016 10:28

Tak for jeres svar :-)
Billede
khede
Niveau 4
 
Indlæg: 494


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Vreki » ons 26 okt 2016 18:32

Jeg er begyndt på Tethered nu.
Det er noget sværere end det ser ud, de små nutte-fiser dør i hobetal.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Vreki » tors 27 okt 2016 08:36

Efter at have spillet den første bane i Tethered må jeg indrømme at jeg ikke forstår hvorfor man har valgt at lave det PSVR eksklusivt.
Selve spillet er en udmærket gude-simulator, men jeg syntes ikke VR giver meget ekstra.

Der er selvfølgeligt en fin 3D-effekt, men som erfaringerne med 3D-TV har vist så er det sjældent det der sælger.
Og når man benytter PSVR som 3D-fremviser så er det indiskutabelt at grafikken tager et mærkbart hit i forhold til at kører på et HD-TV.
Måden man kontrollere spillet på kunne også sagtens gøres 100% med dualshock uden at det ville ændre meget ved gameplay.

Det bliver sammenlignet lidt med Robot Rescue fra VR Playroom af nogen, men VR er en meget mere integreret del af RR. Der er det nødvendigt at kigge sig omkring inden i verden for at løse opgaverne, og selv om det er i tredje person så er man stadigvæk helt tæt på.
I Tethered betrager man verdenen fra gude-afstand, og der er altså ikke den samme følelse af at være der.

Som sagt et udmærket spil, men det ville være lige så godt uden VR.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Vreki » tors 27 okt 2016 20:49

Som et eksperiment så startede jeg det originale Driveclub op i mit headset, og det er faktisk lige så grynet som VR versionen.
Så jeg tror måske vi har at gøre med en begrænsning i hvad displayet kan vise.

Men en pudsig ting jeg lagde mærke til var at det føltes næsten lige så levende som VR versionen.
Det virker som om rigtigt meget af oplevelsen kommer af at have en skærm der kan give et billede i naturlig størrelse.

Selvfølgeligt var der ingen headtracking men det gjorde ikke den store forskel.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Erroneus » tors 27 okt 2016 21:47

Kan se PS VR Worlds har fået support for PS4 Pro.

Fik det ind af døren i dag og kort leget med et par af spillene.

Danger Ball er super sjovt simpelt 3D breakout spil.
London Heist virker meget gennemført, med god skyde controls. Har ikke spillet særligt meget af det dog.
Scavenger spil. Yeah, det bliver ikke mig lige nu, fik det semi dårligt. Det er nok fordi man bevæger sig "almindeligt" i det og det kunne maven ikke lide. Så det skal man helt sikkert vende sig til.
Luge, hvor man ligger på sådan et skateboard og kører ned at skarpe baner er meget sødt, og der var ingen problemer med søsyge, som man ellers kunne forestille sig. Ikke et spil man bruger lang tid på dog, det bliver hurtigt meget af det samme.

Fik ikke prøvet dykker delen.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: PS VR first impressions

Indlægaf ShadowFlameDK » fre 28 okt 2016 08:22

Måske der nu kommer lidt styr på alle de forskellige wallet gardens?
This morning, Microsoft announced a new partnership with essentially all the big PC manufacturers — HP, Dell, Lenovo, Acer and Asus — to bring to market a range of relatively inexpensive VR headsets that use ‘inside-out’ tracking (as pioneered in Hololens) providing room-scale VR with “Zero need for a separate room. Zero need for a complicated setup.”
https://medium.com/ghvr/microsoft-goes- ... .jw3n2w8bx
ShadowFlameDK
Niveau 1
 
Indlæg: 94


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Vreki » fre 28 okt 2016 09:16

ShadowFlameDK skrev:Måske der nu kommer lidt styr på alle de forskellige wallet gardens?
This morning, Microsoft announced a new partnership with essentially all the big PC manufacturers — HP, Dell, Lenovo, Acer and Asus — to bring to market a range of relatively inexpensive VR headsets that use ‘inside-out’ tracking (as pioneered in Hololens) providing room-scale VR with “Zero need for a separate room. Zero need for a complicated setup.”
https://medium.com/ghvr/microsoft-goes- ... .jw3n2w8bx


Hvis det sker så er det bare godt, da det vil skabe en større basis for VR.
Men lad os nu lige se, det ene produkt de har leveret hidtil (hololens) kan bestemt ikke kaldes "inexpensive".
Og i modsætning til Sony så har de ikke andre divisioner at trække på med ekspertise i HMD, optik osv.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Vreki » søn 30 okt 2016 13:32

Jeg har købt"The Brookhaven Experiment" fra US store. ($20)

Det er en wave baseret shooter som virker til at placere sig fint mellem Pixel Gear hvor man ikke rigtigt kan tage truslerne alvorligt, og Rush of Blood hvor man næsten er bange for at spille.

Det er en 360 graders oplevelse hvilket faktisk virker ok, men de har også inkludere en funktion hvor man hurtigt warper 180 grader rundt da det er kendt at PSR ikke tracker så godt når man står med ryggen til.

Jeg er to baner ind, og indtil videre er det fornøjelig zoombie shooting med høj puls, men ikke den samme "nope, nope, nope" følelse som man har i Rush of Blood.
Hvilket jeg ser som en god ting, da Rush of Blood går lige til kanten for mig :.)

Grafikken er ikke så imponerende som i RoB, men den virker ganske udmærket til at skabe stemningen.
Det kunne måske godt poleres en anelse mere f.eks. lægger de op til at man bruger pistolens standard sigte, men dels er det ikke rigtigt i fokus, og dels betyder det at Move dækker for PSVR og giver tracking problemer.

Og så skal man også lige passe på ikke at vade ind i væggen, jeg anbefaler at man lader det ene ben hele tiden have kontakt med hjørnet af sofaen eller sådan noget.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Erroneus » søn 30 okt 2016 15:19

Fedt :) Der er en shooting range i The London Heist som er i PS VR Worlds, men der er ikke så meget kød på, selv om det er sjovt.

The Brookhaven Experiment er noteret ned.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


ForegåendeNæste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster