Forum

PS VR first impressions

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Re: PS VR first impressions

Indlægaf Vreki » tirs 18 okt 2016 16:55

Lige et tip hvis nogen køber Eve:Valkyrie.
Pga en fejl bliver den fysiske udgave leveret uden koden til Founders Pack som eller skal være inkluderet.

Instruktioner for at få den findes her: https://forums.evevalkyrie.com/t/eve-va ... pdate/3319
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Erroneus » tirs 18 okt 2016 16:59

Takker, jeg har netop købt det og det lander i morgen :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Erroneus » ons 19 okt 2016 11:02

Nå det gør det så ikke, Cooolshop fuckede op, lander først i morgen.

Men så kan jeg give en advarsel. Pas på med den "into the depth" demo i PS VR Worlds demoen, fordi der bliver man smidt på en elevator og så kører det nedaf. Jeg har ingen problemer haft med PS VR og søsyge, men den demo, puh den kunne min mave ikke lide :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Vreki » ons 19 okt 2016 11:08

Erroneus skrev:Men så kan jeg give en advarsel. Pas på med den "into the depth" demo i PS VR Worlds demoen, fordi der bliver man smidt på en elevator og så kører det nedaf. Jeg har ingen problemer haft med PS VR og søsyge, men den demo, puh den kunne min mave ikke lide :)


Kylling :D

Har du prøvet Batman Arkham VR?
I elevatorsekvensen ned i Bathulen kan jeg næsten føle gulvet bevæge sig under mine fødder.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Erroneus » ons 19 okt 2016 13:27

Huh nu du siger det, så spillede jeg også Batman Arkham VR med flere elevator sekvenser, det kan godt være det bare blev for meget elevator :D
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Erroneus » tors 20 okt 2016 10:06

Lige en anbefaling at se Interrogation i Lillestar VR app'en. Den har også andet godt, f.eks. mythbusters clip i VR, men Interrogation er et godt sted at starte, super sjovt.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: PS VR first impressions

Indlægaf wMikkel » tors 20 okt 2016 21:55

Har fået prøvet VR igen, denne gang hos en ven.

Jeg er stadig ikke imponeret, det virker som en gimmick, præcis som Kinect. Man har ikke de samme muligheder som spil med controller eller keyboard. Kinect fungerede godt til dansespil og små party spil som Kinect Rivals.
PS VR virker til at lide af det samme. Fungerer til show-off, party spil etc. Nu må vi se når Resident Evil 7 kommer, men indtil nu virker det som en gimmic og show-off.
wMikkel
 
Indlæg: 1513


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Rytteren » tors 20 okt 2016 22:29

PS VR er helt sikkert en gimmick, som Vive og Rift er det. Derfor det er spænende at læse om spil sammenlignet på disse platforme, når folk nævner deres erfaringer med begge platforme :)

Tror jeg hopper på vognen, når vi er omkring 2500kr. Så er biblioteket nok også større :)
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: PS VR first impressions

Indlægaf Vreki » tors 20 okt 2016 22:59

wMikkel skrev:Har fået prøvet VR igen, denne gang hos en ven.

Jeg er stadig ikke imponeret, det virker som en gimmick, præcis som Kinect. Man har ikke de samme muligheder som spil med controller eller keyboard. Kinect fungerede godt til dansespil og små party spil som Kinect Rivals.


Øh hvad? Jeg sidder da og spiller med en controller?
Pas på ikke at forveksle VR med PS Move, det er andet og mere end bare det.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS VR first impressions

Indlægaf wMikkel » tors 20 okt 2016 23:15

Vreki skrev:
wMikkel skrev:Har fået prøvet VR igen, denne gang hos en ven.

Jeg er stadig ikke imponeret, det virker som en gimmick, præcis som Kinect. Man har ikke de samme muligheder som spil med controller eller keyboard. Kinect fungerede godt til dansespil og små party spil som Kinect Rivals.


Øh hvad? Jeg sidder da og spiller med en controller?
Pas på ikke at forveksle VR med PS Move, det er andet og mere end bare det.


Det jeg mener med det er, de spil som er nu, nuvel du kan spille med controller, men det er ikke som de spil du NORMALT sætter dig ned med og spiller med controller :) de er jo lavet for at vise VR er frem.
Derfor jeg glæder mig til at se titler som Resident Evil 7 som nok er lavet ud fra normal styringen, hvor man så senere han har optimeret det til VR.
wMikkel
 
Indlæg: 1513


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Erroneus » tors 20 okt 2016 23:42

Det er jeg simpelthen ikke enig i. Der er masser af spil som man spiller med controller, både med og uden VR. Driveclub, Eve: Valkyrie, Thumper, Super Stardust, Rez: Infinite, RIGS, Battlezone og sikkert en sjat mere jeg overser.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: PS VR first impressions

Indlægaf wMikkel » tors 20 okt 2016 23:54

Erroneus skrev:Det er jeg simpelthen ikke enig i. Der er masser af spil som man spiller med controller, både med og uden VR. Driveclub, Eve: Valkyrie, Thumper, Super Stardust, Rez: Infinite, RIGS, Battlezone og sikkert en sjat mere jeg overser.


Lad mig omformulere.
Det jeg mente med det var, at de spil vi normalt går ned og køber i butikken, sætter os hjem og spiller med en controller, det er ikke de spil vi ser på PS VR. De spil vi ser på VR, godt nok kan de spilles med controller, men de er jo designet ud fra at skulle fungere med PS VR headsettet og der føler jeg man går på kompromis. Vi ser ikke de her store spil, men titler som i sin størrelse er meget små fordi de skal passe til VR oplevelsen.

Titler som jeg er interesseret i at spille i VR, er netop titler som Resident Evil 7, Battlefield, Outlast etc. Men i stedet får man de her rail-shooters som Rush of Blood, hvilket igen (synes jeg) er begrænset underholdning.
wMikkel
 
Indlæg: 1513


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Erroneus » fre 21 okt 2016 00:20

På den måde. Det er korrekt, der har ikke været mange store titler, det største vi har set er nok RIGS og Eve, og så Resident Evil 7, når det kommer, som du selv nævner. Der er nogle forskellige årsager til dette, det pt. begrænset antal af PS VR brugere nu, betyder at der ikke laves en 500 milloner dollars spil til PS VR, det bliver mindre titler. Men samtidigt så skal man bare indse at traditionelle titler som f.eks. Battlefield, vil ikke fungere godt til PS VR.

Jeg kan ikke se hvordan man går på kompromis, ved at spillet er lavet til VR? Det er netop hele ideen med VR, at man får spil som tilbyder anderledes oplevelser. og det er vigtigt at VR er. Meningen med VR er ikke at alle de traditionelle spil skal laves om til VR spil, fordi de vil ikke give mening der. Jeg vil ikke spille RDR2 eller Horizon: Zero Dawn i VR, fordi de spil er lavet til en anden styring og oplevelse. Men jeg vil meget gerne spille Farpoint, Robinson: The Journey, Eagle Flight, Eve: Valkyrie, RIGS osv., fordi det er spil som tilbyder noget specielt med VR.

PS VR er ikke en erstatning af PS4, det er en tilføjelse og de burde begge 2 godt kunne eksistere i det samme univers :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: PS VR first impressions

Indlægaf wMikkel » fre 21 okt 2016 00:35

Jeg tror også vi er enige, til dels.

Jeg er med på, at VR skal levere andre oplevelser mm. Dog tror jeg det er vigtigt, at der kommer disse "fulde spil" titler, som ikke er overstået på en time eller bliver meget det samme. En titel som GTA V som har mulighed for first-person, titler som denne og andre så jeg gerne man kunne spille med VR, men det tror jeg bare ikke vi får og det er derfor jeg er skeptisk omkring PS VR's fremtid, da det jo betyder, at man er begrænset til færre titler, eller titler som ikke kan tilbyde ligeså store oplevelser som f.eks. GTA.

Resident Evil 7 er, så vidt jeg ved, den første "store" titel til PS VR og jeg er spændt på at se hvordan det fungerer. Spiller det, jamen så baner det jo vejen for flere af disse store titler.
wMikkel
 
Indlæg: 1513


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Vreki » fre 21 okt 2016 07:27

wMikkel skrev:Jeg tror også vi er enige, til dels.

Jeg er med på, at VR skal levere andre oplevelser mm. Dog tror jeg det er vigtigt, at der kommer disse "fulde spil" titler, som ikke er overstået på en time eller bliver meget det samme. En titel som GTA V som har mulighed for first-person, titler som denne og andre så jeg gerne man kunne spille med VR, men det tror jeg bare ikke vi får og det er derfor jeg er skeptisk omkring PS VR's fremtid, da det jo betyder, at man er begrænset til færre titler, eller titler som ikke kan tilbyde ligeså store oplevelser som f.eks. GTA.

Resident Evil 7 er, så vidt jeg ved, den første "store" titel til PS VR og jeg er spændt på at se hvordan det fungerer. Spiller det, jamen så baner det jo vejen for flere af disse store titler.


Som Erraticus (Der altid staver mit navn forkert :wink: ) er inde på, så findes der fulde spil til PSVR, spil der er rettet mod folk villige til at lægge hundrede af timer i et spil.
Men hvad der ikke er er de store navne inden for FPS som COD, BF og GTA. Og det kommer der næppe i denne generation, da erfaringer har vist at det der gør folk allermest møg-hamrende syge er at løbe rundt mens kroppen forbliver stationær.

Hvis man kun har FPS i sit bibliotek så er der ikke noget at komme efter med PSVR. Men hvis man er til simulationer, nye typer spil eller interaktive film som batman så er der meget at komme efter.

Desværre er demoerne til de store PSVR titler ikke faldet så heldigt ud. Driveclub har skuffende grafik, Eve er for kort til at man fatter hvad der foregår, Battlezone er nærnest en tutorila og Rigs er meget svær at gå til (syntes jeg).

Nu ved jeg ikke hvad du har prøvet ved din ven, men prøv en halv time med den fulde version af et af de spil i stedet for demoen. F.eks. Carrier Assault mode i Eve.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


ForegåendeNæste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster

cron