Forum

PS VR first impressions

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Re: PS VR first impressions

Indlægaf Vreki » søn 21 maj 2017 00:43

Erroneus skrev:Så fik jeg tid til at spille det mere. Det holder sq 100%. Nogle heftige kampe man kommer ind i, og kan kun underskrive på, at man skal bevæge sig ellers bliver man dræbt :)


Efter at have overlevet den første boss fight kan jeg kun erklære mig helt enig.
Og så størrelsen på nogle af monstrene, det er noget helt andet i VR end når man bare ser dem på en flad skærm.

Jeg er lige begyndt på del 2, men historien begynder at blive interessant, og de mere intelligente modstandere som manglede er også dukket op.
Mit beslutning om at have fuld bevægelseskontrol på bagerste thumbstick begynder at være nyttig, jeg har et par gange haft glæde af hurtigt at kunne spurte tilbage i dækning.

Det er måske for meget at sige at det her spil er en revolution, men jeg tror godt man kan kalde det en milepæl. Den første "rigtige" FPS VR shooter med fuld bevægelighed (I hvert fald til PSVR). Det er spil som det her der kan sikre at Virtual Reality endeligt slår igennem.

For resten har jeg ikke oplevet problemer med at AIM controlleren slukkede igen, så det har nok været en eller anden form for fejl 40.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Erroneus » søn 21 maj 2017 01:15

Det var netop den kamp jeg kom igennem :)

Nogle ting jeg bemærker, som virkelig løfter det her op til en lækker oplevelse, er hvor godt aim controlleren opfanger ens bevægelser fra side til side, så styringen bliver meget naturlig. Jeg bruger også fuld bevægelse på bagerste, men det bliver en kombination at styring med aim controllers motion og så thumbstick, det virker sq godt.

Bliver spændende at prøve nogle andre spil af med aim controlleren.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Vreki » søn 21 maj 2017 22:49

Her til aften oplevede jeg for første gang det drift som jeg har set andre nævne.
Controller var 10 til 20 grader ude af sync, og ville ikke sådan lige rekallibrere.

Det falder også sammen med at den var nede på en tredjedel batteri, og der er nogen der mener at det kan forværre problemet.

Så nu lader den op til fuld, så prøver jeg igen.

Normalt vil man nok bare genstarte spil eller konsol, men der er altså rigtigt langt mellem savepoints i farpoint.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS VR first impressions

Indlægaf anarchoi » man 22 maj 2017 21:01

Det med drift har jeg også oplevet nogle gange efterhånden og det er, som du siger, ganske irriterende da man ikke lige kan lave en genstart eftersom der er så hulens langt mellem savepoints.
Jeg har en teori om at driften starter hvis man har haft controlleren uden for kameraet rækkevidde et stykke tid. Hvis man f.eks. har lagt controlleren for lige at holde en pause virker det til at der opstår drift bagefter.
anarchoi
Niveau 2
 
Indlæg: 156


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Vreki » tirs 23 maj 2017 22:23

Nu har jeg gennemført Farpoint. Det viste sig at være rimeligt varierende med en passende sværhedsgrad. Nogen gange er man lige ved at give op, men så får man alligevel presset igennem :-)

Efter at have gennemført historien så tror jeg dog at det er challenge mode der kommer til at trække. Jeg har lige startet på det, og det er lidt mere actionfyldt end story mode.
Ved første gennemløb af spillet var det meget stemningsfuldt med de tomme områder hvor man ikke vidste om der var nogen fjender, men efter at have gennemført har jeg vist bare lyst til at skyde flest mulige kryb. :lol:

Uden VR delen var det her nok en middelmådig shooter, men det er bare noget særligt rent faktisk at stå i dækning bag en mur mens skoldhed plasma flyver til alle sider, og så lige hurtigt træde ud og nedlægge fjenden med et skud fra hoften. Det giver en helt anden følese af tilfredshed end når man gør det samme med en controller foran en tvskærm.

Noget andet er, de bør helt klart producere og sælge de figurer man får på skrivebordet efterhånden som man gennemfører banerne. De er perfekte samleobjekter.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Kimosabe » ons 24 maj 2017 08:55

Så fik jeg mit Farpoint og fik det spillet en lille time. Jeg er både positvit overrasket og lidt skuffet.

Den Aim controller har helt sikkert kæmpe potentiale, den er virkelig fed og føles meget "rigtig".

Selve spillet er også godt lavet, lidt for arcade til mig, men jeg skal da indrømme at jeg fik testet mine nervebaner når de små sataner pludselig dukker op. Fik som sagt kune spillet en lille time, så indtrykket kan blive bedre.

Så alt i alt en god oplevelse, men jeg ser frem til at den aim controller bliver brugt i andre spil :-)

Er der nogen der kan anmelde Dick Wilde der også kom til aim controller ?
Kimosabe
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Vreki » ons 24 maj 2017 09:06

Kimosabe skrev:Selve spillet er også godt lavet, lidt for arcade til mig, men jeg skal da indrømme at jeg fik testet mine nervebaner når de små sataner pludselig dukker op. Fik som sagt kune spillet en lille time, så indtrykket kan blive bedre.


Jeg startede også med at tænke at det var et lidt for simple bughunt, men det bliver mere taktisk når man kommer til de andre modstandere. Der skal man til at bruge cover og prioritere sine modstandere, selv om det selvfølgeligt aldrig bliver en milsim :D
Men det er svært at gå i detaljer uden at ødelægge overraskelserne i plottet.

Dick Wilde er helt klart på min to-do liste, især til prisen. Men lige nu vil jeg først have udnyttet Farpoint til bunds før jeg render videre til noget andet.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307

+1

Re: PS VR first impressions

Indlægaf Kimosabe » ons 24 maj 2017 09:09

Det er godt at høre :-) Glæder mig til at få lidt mere tid med det.
Kimosabe
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Vreki » ons 24 maj 2017 19:44

Kimosabe skrev:Er der nogen der kan anmelde Dick Wilde der også kom til aim controller ?


Nu fik jeg alligevel prøvet Dick Wilde :lol:

Jeg vil beskrive det som Duck Hunt i VR, et simpelt skydetelt.
Du er stationær, og alle fjenderne dukker op foran dig.

Det er bestemt ikke det samme som at det er nemt, for der er et væld af modstandere.
Men i første omgang er det ikke rigtigt noget der fænger hos mig. Man skal kunne lide at lave det samme igen og igen for at forbedre sin highscore.

Så vidt jeg kan se er der dog et party mode hvor man skiftes til at have headsettet på og konkurrere mod hinanden, det kunne måske være sjovt hvis man er nogen stykker der mangler et party-spil.
Men umiddelbart syntes jeg The Brookhaven Experiment er meget federe.

Sådan rent teknisk, så virker Aim controlleren godt, og der er god føling med de forskellige våben.
Grafikken er holdt i den simple tegneseriestil der virker så godt i VR, det har jeg heller ikke noget at udsætte på.
Jeg valgte at spille det fra sofaen, men det er måske en fordel at spille det stående da man skal bevæge sig for at undgå mågeklatter og lignende.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307

+2

Re: PS VR first impressions

Indlægaf Kimosabe » ons 24 maj 2017 20:00

Virker aim controller allerede med Brookhaven ?
Kimosabe
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Vreki » ons 24 maj 2017 20:14

Kimosabe skrev:Virker aim controller allerede med Brookhaven ?

Nej, de har vist sagt 6. Juni.

Det jeg mente var at Brookhaven er bedre som stationær shooter, jeg føler mig meget mere engageret end jeg gør i Dick Wilde.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307

+1

Re: PS VR first impressions

Indlægaf Vreki » ons 24 maj 2017 23:29

Jeg kan for øvrigt anbefale at man giver Farpoint coop en chance.
Det virker som om der er lidt udfordringer med matchmaking og netværk, men når det virker så er det rigtigt godt.
Plus at man får lært en masse fransk og tysk, f.eks ."Merde" :lol:

Hvis i springer ud i det så er her lige et udokumenteret tip: Man genopliver sin makker ved at scanne dem.
Den lille uvæsentlige detalje syntes jeg ikke jeg har set dokumenteret noget sted i spillet :wink:
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307

+1

Re: PS VR first impressions

Indlægaf Erroneus » tors 25 maj 2017 16:38

Holy moly, nogle af de boss battles i Farpoint får godt nok sat sveden i gang. De kan næsten bruges til en let gang motion :D
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: PS VR first impressions

Indlægaf Vreki » tors 25 maj 2017 17:51

Erroneus skrev:Holy moly, nogle af de boss battles i Farpoint får godt nok sat sveden i gang. De kan næsten bruges til en let gang motion :D


Det er bare opvarmning til coop hvor der kommer rigtigt tryk på!
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS VR first impressions

Indlægaf anarchoi » tirs 30 maj 2017 10:31

Så er det i dag Star Trek - Bridge Crew kommer på gaden.
Selvom jeg ikke er Star Trek fan har jeg alligevel købt det. Det ser afsindigt morsomt ud, især hvis man har en gruppe at spille med.
Spillet er både udkommet til alle VR platforme og der er crossplay så det burde være muligt at finde nogen at spille med. De første anmeldelser er begyndt at tikke ind og de er meget positive.
anarchoi
Niveau 2
 
Indlæg: 156


ForegåendeNæste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster

cron