Forum

BETA Kode tråden

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Re: BETA Kode tråden

Indlægaf Sethos » søn 23 okt 2016 16:22

Ja, det var præcis den video. Se hvor ringe de tal er for Black Ops 3. Hvad der er endnu mere skræmmende, at de er testet ved 21ms! Fandme sjældent du spiller under så gode forhold. 150ms+ for det længeste delay er jo en evighed i et skydespil.

Her er også et resultat, hvor han sammenlignede op mod Battlefield 1 Beta, dette er for 'Gunfire', croppede Battlefield 4 og BF1 Alpha ud;

Billede



Blauwy skrev:Netop dette er grunden til jeg er færdig med COD tror jeg.
Et spil hvor de rent faktisk optimerer netkoden hen ad vejen og lytter til de problemer folk har? Fedt fedt fedt!
COD siger altid bare "det er på din ende, intet problem her farvel" og leverer det samme unfair lag comp lort der sjovt nok bliver værre år for år. Nok må være nok for mig. Det kan simpelthen ikke være rigtigt man skal sidde og føle sig taget i røven fordi man betaler for godt og hurtigt internet.

Jeg har aldrig været glad for FPS til PC fordi jeg simpelthen ikke kunne vænne mig til styringen efter at være vokset op med en controller limet til mine hænder. Men jeg satte mig ned og prøvede BF1 trial perioden og "stuck it out" så at sige.
Efter 14 timer tror jeg godt jeg kan sige at jeg ikke spiller FPS med controller igen :lol: Jeg er stadig virkelig skidt til det, men BF1 er så sjovt at det ikke frustrerer mig så meget som jeg frygtede. Det er en perle af et spil. Fantastisk.

Et spil med så mange spillere og med så meget der sker på samme tid og hitdetectionen er stadig spot on. Jeg troede først at der var lidt lag comp problemer (det får man ud af at spille problem befængt COD i 10 år :P ) fordi jeg syntes jeg ramte folk men de døde bare ikke. Min styring var selvfølgelig bare ikke helt spot on og jeg missede skud, har jeg erkendt nu. Bare det at der kan løbe en gut 200 meter væk, og man følger ham, skyder og spillet registrerer at man rent faktisk ramte, øj, det er bare tilfredsstillende af en eller anden grund.

Hvis ikke COD serien er død om 5 år, så ser jeg sgu frem til at se hvad de kan finde på at proppe ind i spillet.
De kunne lige så godt give serien et nyt navn, for der er intet COD tilbage, i mine øjne, af det her lort som IW tilbyder.
Som Nico siger, de burde bare lave det tilbage til det simple COD der startede det hele. Folk ville alligevel købe det.



Jeg sidder stadig enormt splittet. Har snakket med en ven om, at vi skal give MWR et ordenligt skud. Det er nok dér, de fleste vil ligge deres energi og interesse. Men for helvede, betale 700kr for at være med i deres lille 'blackmail' scheme, så man lige tilføjer et salg til hvad der er måske det værste Call of Duty til dato, bare for at spille en remaster noget nær release? Puha, ens principper gør ondt. Man ved jo hellere ikke hvor ødelagt netkoden er i det spil. Selv i best-case scenario er Call of Duty's netkode jo dårlig.

Det irritere mig virkelig at jeg ikke 'elsker' Battlefield. Det er jo et kanon spil på alle måder, især for de ting du nævner. Men jeg føler bare spillet er lidt kedeligt, når man leder efter mere competitive gameplay i et mindre miljø. Netop de store baner, kan være lidt sløje at traske rundt på, så få fjender, møde ting du intet kan stille op imod osv. Hvis de gad at implementere et mode eller et par maps, hvor man kunne få den dér small, competitive shooter feel, ville spillet være eminent. Elsker styring, gunplay, lyde, grafik, netkode, stil, alt omkring Battlefield generelt men big-battle stilen tænder mig ikke rigtig.

Men så igen, hvis Infinite Warfare skulle være alternativet, så er Battlefield 1 sgu nok meget godt.

Hvis de bare gad at gøre noget ved den netkode ... Call of Duty kunne jo vende tilbage til at være helt specielt.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: BETA Kode tråden

Indlægaf Blauwy » søn 23 okt 2016 17:25

Jeg var også helt hooked på at spille MWR, og det var derfor jeg endte med at kaste 700kr efter IW. Men, jeg har nu hørt et par steder fra at MWR er skrevet ovenpå IW enginen. Det skulle spilles, næsten, præcist som IW da det bare er et COD4 skin de har sat på.

Jeg tør ikke sige om det rent faktisk er sådan, men har nu set flere mennesker nævne det i samtaler på Reddit, så der må være noget om det. Eller blot et rygte. Men jeg har ikke interesse i at finde ud af sandheden, jeg har været for optaget af BF1 og Civ 6.
Så jeg har efterspurgt en annullering af min pre-order af IW/MWR og må se tiden an om hvordan COD4 kører på det tidspunkt. Jeg vil bare ikke støtte op om IW med det lort de har leveret i år.

Mht. din trang til de små maps osv, kan jeg godt genkende din efterspørgsel. Det kunne være så lækkert og en hel del mindre kaotisk at spille som ny spiller. Men i den sammenhæng spiller jeg meget Domination. Det er mindre maps og mindre mellem flagene, så intet med at rende rundt og søge efter gunfights, de sker helt naturligt synes jeg. Det er den gamemode jeg falder tilbage på, når jeg bliver frustreret og forvirret i Conquest. Jeg er heller ikke såååeh meget til de helt store kampe, men nu er min FPS baggrund også kun COD 99% af tiden, så det er nok naturligt nok og helt sikkert noget jeg kan vænne mig til.

Jeg kan bare ikke lade være med at tænke, nogle kampe, at jeg har et kæmpe skilt over mit hoved uanset hvor fanden jeg befinder mig på mappet. Det føles som om at alle bare ved hvor jeg er hele tiden og jeg kan ikke finde ud af hvorfor. Spawner jeg helt tilbage hvor der er ingen teammates eller action? Gå 10 meter og bliv headshottet på tværs af mappet.
Sidde og cappe et flag sammen med 6 andre, mens jeg ligger bagerst og kaster medkits ud? Bliv stormet af 3 mennesker der går direkte efter mig.
Jeg havde et tilfælde af spawn-dø-spawn-dø-spawn-løb løb løb...Dø. Jeg kunne gøre intet, uanset hvor jeg spawnede blev jeg råbollet enten af en tank eller en sniper, gasgranat eller hvad fanden der ellers er.

Fucking helvede det er frustrerende at være noob igen til FPS :lol:
Billede
Blauwy
Niveau 4
 
Indlæg: 521

Brugeravatar

Re: BETA Kode tråden

Indlægaf ikkNico » søn 23 okt 2016 17:32

Sethos skrev:Ja, det var præcis den video. Se hvor ringe de tal er for Black Ops 3. Hvad der er endnu mere skræmmende, at de er testet ved 21ms!

Uhyggeligt er nok ordet jeg vil beskrive det med.

Sethos skrev:Jeg sidder stadig enormt splittet. Har snakket med en ven om, at vi skal give MWR et ordenligt skud. Det er nok dér, de fleste vil ligge deres energi og interesse. Men for helvede, betale 700kr for at være med i deres lille 'blackmail' scheme

Jeg var også klar til at lægge de 700kr for MWR, men da de låste spillet bag IW ombestemte jeg mig. Jeg synes MW er alle 700kr værd, men jeg ved ikke om jeg virkelig får MW i nye klæder, eller om der rent faktisk er skruet på nogle multiplayer parametre.

Mest af alt vil jeg ikke belønne Activision for sådan en omgang venstrehåndsarbejde.
Kommer MWR ikke som stand-alone om 6mdr, har jeg intet mistet. Jeg har stadig minderne om et fantastisk sjovt online spil med 7 år på bagen. Kommer MWR som stabd-alone går internettet grassat i 14 dage, og så til november er alt glemt, og folk køber igen COD.

Bare se PrestigeIsKey. Han bruger 10+ minutter på at snakke om hvor dårligt IW er, men slutter så af med: jeg beholder min pre-order. Det er jo fint nok, når han sikkert lever af alle de små COD børn derude, men så skal han jo ikke lave sådan en video. Drift0r kommer også til at spille IW det næste år på trods af en meget negativ video om spillet ... og derfor kan Activision slippe afsted med sit lort.

Kigger man BO3 er det ret tydeligt at målgruppen er det yngre publikum, der gerne vil have lyserøde camos og pjattede danse i winners circle. Dem der bruger masser af penge på DLC, supply drops og andre P2W features
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: BETA Kode tråden

Indlægaf Sethos » søn 23 okt 2016 18:35

Blauwy skrev:Jeg var også helt hooked på at spille MWR, og det var derfor jeg endte med at kaste 700kr efter IW. Men, jeg har nu hørt et par steder fra at MWR er skrevet ovenpå IW enginen. Det skulle spilles, næsten, præcist som IW da det bare er et COD4 skin de har sat på


Min ven nævnte den var bygget over AW motoren, da nogen fra Reddit havde nævnt at MWR brugte lyde og assets fra AW. Men igen, ingen kilder og ren spekulation det hele. Tænker dog, at det ville give mening at bruge den forrige motor i stedet for den de sidder og udvikler på? Men igen, er de motorer ikke næsten identiske allesammen. Sprang AW over, så ved ikke hvordan det lå på engine / netkode skalaen.

Jeg vil så gerne trække princip kortet og sige "Nej, jeg springer over", men er så desperat efter et skydespil. Du nævner selv et par af problemerne med Battlefield. Skide spotting system, så alle kan se dig, altid nærmest. Man skal fandme løbe konstant, man laver ikke andet end at løbe fordi man vil spawne sikkert lidt længere tilbage. Når man spawner på teammates eller ved et contested flag; død inden for 10 sekunder.

Står du i en fed kamp, så pludselig lander der på magisk vis 3 andre spillere oven på ham du skyder på, pga. det skæve squad system.

Battlefield handler langt mindre om den individuelle kamp, men mere om kampens helhed. Faux teamwork og hardcounter style gameplay. Det rammer ikke rigtig de tilfredsstillende knapper, som jeg søger i et skydespil.

ikkNico skrev:Mest af alt vil jeg ikke belønne Activision for sådan en omgang venstrehåndsarbejde.
Kommer MWR ikke som stand-alone om 6mdr, har jeg intet mistet. Jeg har stadig minderne om et fantastisk sjovt online spil med 7 år på bagen. Kommer MWR som stabd-alone går internettet grassat i 14 dage, og så til november er alt glemt, og folk køber igen COD.


Det er sgu et stort dilemma. Nu har jeg sprunget mange Call of Duty titler over på princip og grundet at, med den smukke frase, det føles som venstrehåndsarbejde mange af dem. Nu står jeg bare med en stor sult, som jeg kun kan få stillet ét sted, men de servere kun øllebrød og surströmming. Dog med en lækker desert, som jeg egentlig gerne vil have fingrene i.

Tror også det er grunden til disse YouTuber og mange andre netop stadig vil købe spillet, til trods for det reelt set ikke kan lide det -- I hvert fald hovedspillet. Call of Duty, om man vil det eller ej, har en hel unik stil og følelse, som ingen andre skydespil rammer.

Det er en ond cirkel, som man selv er med til at gøre værre :(
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: BETA Kode tråden

Indlægaf Blauwy » søn 23 okt 2016 19:13

Ah, ja undskyld, det var selvfølgelig AW der var tale om, ikke IW.
Jeg sprang også AW over, nåede kun lige at hamre en controller ind i væggen efter at have spillet det en dags tid. Det havde samme lag comp problem som IW har. Jeg er ikke yderligere optimistisk hvis COD4 er bygget op over AWs motor. Men nu må vi se.

Du har helt ret i at man selv er med til at gøre det værre, som vi sidder og brokker os også.
Men man kan også kun sætte sin lid til en udvikler og blive skuffet, nok så mange gange før man må sige stop.
Billede
Blauwy
Niveau 4
 
Indlæg: 521

Brugeravatar

Re: BETA Kode tråden

Indlægaf dMITIj » tirs 25 okt 2016 20:04

Nå jeg er nået frem til at jeg køber IW anyway, efter at have tæsket Beta spillet igennem i mange timer hver dag det har været muligt at spille Betaen, må jeg sige at det er blevet mere og mere mig :D :D :mrgreen:
Setup:

Scuff Impact, BenQ Zowie XL2546, PS4 Pro, TB Elite Pro, AKRacing stol.
dMITIj
Niveau 4
 
Indlæg: 319
By: Kliplev


Re: BETA Kode tråden

Indlægaf ikkNico » tirs 25 okt 2016 20:12

Forræder!!!
:mrgreen:

Man skal altid spille de spil, man synes er sjove, uanset hvad alle andre og internettet siger. God fornøjelse :)
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: BETA Kode tråden

Indlægaf dMITIj » tirs 25 okt 2016 20:20

ikkNico skrev:Forræder!!!
:mrgreen:

Man skal altid spille de spil, man synes er sjove, uanset hvad alle andre og internettet siger. God fornøjelse :)
haha ja sq :D hehe ej, regner nu også med TF2, selvom jeg ikke er 100% overbevist endnu :mrgreen:
Setup:

Scuff Impact, BenQ Zowie XL2546, PS4 Pro, TB Elite Pro, AKRacing stol.
dMITIj
Niveau 4
 
Indlæg: 319
By: Kliplev


Re: BETA Kode tråden

Indlægaf Sethos » tirs 25 okt 2016 22:07

Har også lige købt Legacy i dag. Jeg bliver simpelthen nød til at eje MWR på launch, dog ville det være rart hvis man kunne sælge IW fra, det skrald kommer jeg aldrig til at røre. Har også bestilt en Xbox Elite Controller samt en CronusMax -- Så får man det bedste af begge verdener.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: BETA Kode tråden

Indlægaf dMITIj » tirs 25 okt 2016 23:01

Sethos skrev:Har også lige købt Legacy i dag. Jeg bliver simpelthen nød til at eje MWR på launch, dog ville det være rart hvis man kunne sælge IW fra, det skrald kommer jeg aldrig til at røre. Har også bestilt en Xbox Elite Controller samt en CronusMax -- Så får man det bedste af begge verdener.


hvor har du købt den CronusMax? du ved godt du også skal bruge en USB-hub?
Setup:

Scuff Impact, BenQ Zowie XL2546, PS4 Pro, TB Elite Pro, AKRacing stol.
dMITIj
Niveau 4
 
Indlæg: 319
By: Kliplev


Re: BETA Kode tråden

Indlægaf Sethos » ons 26 okt 2016 00:48

dMITIj skrev:
Sethos skrev:Har også lige købt Legacy i dag. Jeg bliver simpelthen nød til at eje MWR på launch, dog ville det være rart hvis man kunne sælge IW fra, det skrald kommer jeg aldrig til at røre. Har også bestilt en Xbox Elite Controller samt en CronusMax -- Så får man det bedste af begge verdener.


hvor har du købt den CronusMax? du ved godt du også skal bruge en USB-hub?


Liden roden rundt på Amazon.co.uk, fandt jeg endelig en sælger der sendte til Danmark og jo, fik også en 'Cronus godkendt' USB hub :)
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: BETA Kode tråden

Indlægaf dMITIj » ons 26 okt 2016 01:09

Sethos skrev:
dMITIj skrev:
Sethos skrev:Har også lige købt Legacy i dag. Jeg bliver simpelthen nød til at eje MWR på launch, dog ville det være rart hvis man kunne sælge IW fra, det skrald kommer jeg aldrig til at røre. Har også bestilt en Xbox Elite Controller samt en CronusMax -- Så får man det bedste af begge verdener.


hvor har du købt den CronusMax? du ved godt du også skal bruge en USB-hub?


Liden roden rundt på Amazon.co.uk, fandt jeg endelig en sælger der sendte til Danmark og jo, fik også en 'Cronus godkendt' USB hub :)


har du et link? :-)
Setup:

Scuff Impact, BenQ Zowie XL2546, PS4 Pro, TB Elite Pro, AKRacing stol.
dMITIj
Niveau 4
 
Indlæg: 319
By: Kliplev


Re: BETA Kode tråden

Indlægaf Sethos » ons 26 okt 2016 01:18

dMITIj skrev:har du et link? :-)


Kan du tro; https://www.amazon.co.uk/CronusMAX-Vers ... S85PNO4OMK -- Godt nok 2015 udgaven. Men, 2016 udgaven er vist kun fra Cronus dem selv. Den er jo nærmest umuligt at opstøve i Europa for tiden.

Men igen, så vidt jeg kan se, er 2016 udgaven bare en udvidet bundle?
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: BETA Kode tråden

Indlægaf dMITIj » ons 26 okt 2016 01:24

takker ;-) hvad løb den op i med fragt osv?
Setup:

Scuff Impact, BenQ Zowie XL2546, PS4 Pro, TB Elite Pro, AKRacing stol.
dMITIj
Niveau 4
 
Indlæg: 319
By: Kliplev


Re: BETA Kode tråden

Indlægaf Sethos » ons 26 okt 2016 01:28

Kan jeg ikke lige umiddelbart se på den specifikt, da jeg har USB Hub og controlleren i samme ordre, hvor det blev 7 pund i fragt.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


ForegåendeNæste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 37 gæster

cron