Forum

spil på skive eller online-køb?

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

spil på skive eller online-køb?

Indlægaf Bamboocha » man 17 okt 2016 13:06

er meget i tvivl om hvilke fordele og ulemper der er ved at købe et spil på skive eller købe det på Playstation Store og det lægger direkte på HDD.
Skiven kan med taget med ud til andre hvor online-købet lægger fast på maskinen, men som så er hurtigere til at loade og kan skal ikke skifte skive alt efter hvilket spil man vil spille.
Og hvad med gensalg!? Kan man sælge et online-købt spil fra Playstation Store?? For det jo fordelen ved at have spillet på en skive - tænker jeg.
Bamboocha
Niveau 0
 
Indlæg: 16
By: Borup


Re: spil på skive eller online-køb?

Indlægaf Vreki » man 17 okt 2016 13:21

Bamboocha skrev:er meget i tvivl om hvilke fordele og ulemper der er ved at købe et spil på skive eller købe det på Playstation Store og det lægger direkte på HDD.
Skiven kan med taget med ud til andre hvor online-købet lægger fast på maskinen, men som så er hurtigere til at loade og kan skal ikke skifte skive alt efter hvilket spil man vil spille.
Og hvad med gensalg!? Kan man sælge et online-købt spil fra Playstation Store?? For det jo fordelen ved at have spillet på en skive - tænker jeg.


Du kan ikke gensælge digitale spil, de er bundet til din konto. Og jeg er heller ikke sikker på at de loader væsentligt hurtigere end fysiske, de fleste af dem installere vist alligevel på harddisken og bruger kun skiven som et licenstjek.

Digitale spil kan du tit finde rigtigt gode tilbud på, de bliver aldrig væk eller knækker, der er øjeblikkelig levering og de ligger ikke og roder derhjemme. Hvis du har to konsoller derhjemme kan de også med lidt snilde anvendes på dem begge to samtidigt.

Fysiske spil kan du udlåne, bytte og gensælge. Og det er meget nemmere at få et overblik over hvad man egenligt har af spil.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307



Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster