Forum

Battlefield 1 - første indtryk

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf Vreki » tors 05 jan 2017 11:55

Sethos skrev:
Vreki skrev:Jeg er ikke med, hvad er det præcist den graf viser?



Latency, på hvornår skud registreres mellem to klienter.

Grøn er kortest målt, blå er average, rød er længst målt.


Det er den her video ikke?
https://www.youtube.com/watch?v=0FSQp7iG3Cw

Jeg kigger lige på den, det virker fornuftigt.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf Sethos » tors 05 jan 2017 12:03

Vreki skrev:
Sethos skrev:
Vreki skrev:Jeg er ikke med, hvad er det præcist den graf viser?



Latency, på hvornår skud registreres mellem to klienter.

Grøn er kortest målt, blå er average, rød er længst målt.


Det er den her video ikke?
https://www.youtube.com/watch?v=0FSQp7iG3Cw

Jeg kigger lige på den, det virker fornuftigt.


Jo, præcis. Problemet er bare videoen er lidt outdated, da en del af problemerne han nævner er blevet rettet i final, bla. lag compensation skulle være forbedret. Men tallene er stadig relevante, plus han har en masse solid information.
Senest rettet af Sethos tors 05 jan 2017 12:03, rettet i alt 1 gang.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf Cena » tors 05 jan 2017 12:03

Sethos skrev:
Vreki skrev:Jeg er ikke med, hvad er det præcist den graf viser?



Latency, på hvornår skud registreres mellem to klienter.

Grøn er kortest målt, blå er average, rød er længst målt.


Forstår bedre efter at have set den graf hvorfor COD hitdetection føles håbløst i forhold til BF1. Den føles virkelig on point i BF1 99.9% af tiden.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf Sethos » tors 05 jan 2017 12:05

Cena skrev:
Sethos skrev:
Vreki skrev:Jeg er ikke med, hvad er det præcist den graf viser?



Latency, på hvornår skud registreres mellem to klienter.

Grøn er kortest målt, blå er average, rød er længst målt.


Forstår bedre efter at have set den graf hvorfor COD hitdetection føles håbløst i forhold til BF1. Den føles virkelig on point i BF1 99.9% af tiden.


Så du videoen for IW og MWR? Det gør næsten helt ondt i sjælen. 10Hz tick :| De er jo pisse ligeglade.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf Cena » tors 05 jan 2017 12:08

Sethos skrev:Så du videoen for IW og MWR? Det gør næsten helt ondt i sjælen. 10Hz tick :| De er jo pisse ligeglade.


Jeg sidder lige som eksamensvagt - så tror lige jeg venter med lyd og video :P

Det er en skam du ikke spiller på PS4 Sethos. Vi er ellers en 5-8 mand der rimelig ofte squatter op. Alle er team players. Vi hygger sku!
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf Vreki » tors 05 jan 2017 12:17

Sethos skrev:
Jo, præcis. Problemet er bare videoen er lidt outdated, da en del af problemerne han nævner er blevet rettet i final, bla. lag compensation skulle være forbedret. Men tallene er stadig relevante, plus han har en masse solid information.


Det er nok lige præcist lag compensation som af og til giver lidt mærkelige oplevelser.

Men det er meget interessant at han nævner at der er forskelligt cutoff for infantry og vehicles mht. hvor meget latency serveren vil acceptere før den afviser et hit.
Det betyder vel egenligt at man så vidt muligt bør anvende et vehicle mod en modstander med høj ping, da der er større chance for at hans skud bliver afvist?

Er det egenligt en fordel at have høj ping? Det er pisse træls for modstanderen der bliver skudt efter at han er kommet i dækning, men for angriberen er der vel ikke forskel at se på 10ms og 300ms?
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf Sethos » tors 05 jan 2017 12:18

Cena skrev:
Sethos skrev:Så du videoen for IW og MWR? Det gør næsten helt ondt i sjælen. 10Hz tick :| De er jo pisse ligeglade.


Jeg sidder lige som eksamensvagt - så tror lige jeg venter med lyd og video :P

Det er en skam du ikke spiller på PS4 Sethos. Vi er ellers en 5-8 mand der rimelig ofte squatter op. Alle er team players. Vi hygger sku!


Det er en skam du ikke spiller på PC Cena. Jeg sidder tit alene i underbukser.

:(

Men kan ikke opgive min høje framerate og min kære mus.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf Cena » tors 05 jan 2017 12:21

Sethos skrev:
Cena skrev:
Sethos skrev:Så du videoen for IW og MWR? Det gør næsten helt ondt i sjælen. 10Hz tick :| De er jo pisse ligeglade.


Jeg sidder lige som eksamensvagt - så tror lige jeg venter med lyd og video :P

Det er en skam du ikke spiller på PS4 Sethos. Vi er ellers en 5-8 mand der rimelig ofte squatter op. Alle er team players. Vi hygger sku!


Det er en skam du ikke spiller på PC Cena. Jeg sidder tit alene i underbukser.

:(

Men kan ikke opgive min høje framerate og min kære mus.


Jeg kommer desværre aldrig over på PC igen. Jeg er og bliver konsol spiller :) Og nu er sønnike på 4 år også med på vognen. Indtil videre spiller han kun Lego Avengers, men om et par år har han min ryg ude på slagmarkerne :P
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf Sethos » tors 05 jan 2017 12:28

Vreki skrev:Det er nok lige præcist lag compensation som af og til giver lidt mærkelige oplevelser.

Men det er meget interessant at han nævner at der er forskelligt cutoff for infantry og vehicles mht. hvor meget latency serveren vil acceptere før den afviser et hit.
Det betyder vel egenligt at man så vidt muligt bør anvende et vehicle mod en modstander med høj ping, da der er større chance for at hans skud bliver afvist?

Er det egenligt en fordel at have høj ping? Det er pisse træls for modstanderen der bliver skudt efter at han er kommet i dækning, men for angriberen er der vel ikke forskel at se på 10ms og 300ms?


Kender ikke deres værdier, så det er svært at sige. Det er også en af de ting, der skulle metodisk testes, da DICE nok ikke siger så meget omkring det. Tror mere det handler om værdierne mod et vehicle, mere end fra et vehicle. Man mærker tydeligt der er en helt anden offset når du kæmper med vehicles, fordi skud registrere langsommere når man skyder mod vehicles, selv når du smider en mine på en kampvogn, tager den forholdsvis lang tid om at registrere, at du faktisk ramte -- Men den registrere det selvom den køre væk.

Men det er bestemt ikke en fordel at have høj ping i et server authoritative miljø, fordi det føles forfærdeligt men serveren vil også nægte at registrere mange skud. Typisk når jeg spiller, ligger alle high-pingers mod bunden af scoreboard, fordi de er så ubrugelige. Nu har servere i dag også så meget interpolation, at high-pingers ikke lagger rundt, men ser stadig ud til at bevæge sig flydende. Så de er nemme at ramme og serveren registrere det, fordi den er authoritative.

Generelt set er netkoden i Battlefield 1 i absolut verdensklasse.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf Vreki » tors 05 jan 2017 19:07

Jeg havde det lige op at køre på min gamle PS4 der er sat til et 720p 32" tv, og det er godtnok en helt anden oplevelse.
tingene er væsentligt mindre skarpe og tydelige end på pro og et 4k tv
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf dMITIj » fre 06 jan 2017 15:49

Kan man ikke få "scoreboard" frem mens man spiller? så man kan se hvor mange der er på ens site feks, eller hvor mange kills man er oppe på osv.?
Setup:

Scuff Impact, BenQ Zowie XL2546, PS4 Pro, TB Elite Pro, AKRacing stol.
dMITIj
Niveau 4
 
Indlæg: 319
By: Kliplev


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf Vreki » fre 06 jan 2017 16:21

dMITIj skrev:Kan man ikke få "scoreboard" frem mens man spiller? så man kan se hvor mange der er på ens site feks, eller hvor mange kills man er oppe på osv.?


Den her siger "Hold start", men det er da vist ikke en knap man kan finde på en DS4?
http://www.ign.com/wikis/battlefield-4/Controls

ETA: Hovsa, det var BF4 controls. Kan man nu ikke engang stole på google længere :(
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf Rasbred » fre 06 jan 2017 16:56

Hold options knappen nede imens man er inde i spillet så kommer scoreboard frem
Billede
Rasbred
Niveau 3
 
Indlæg: 203


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf BizzyVaping » fre 06 jan 2017 17:38

Sethos skrev:
Vreki skrev:Hitdetection er som det altid har været, men jeg er efterhånden så vant til det at jeg bare trækker på skulderen når der sker noget overnaturligt.
Jeg spiller alligevel bare for underholdningens skyld.


Køre konsol serverne ikke 60Hz? Fordi Battlefield 1 har vitterlig den bedste netkode i noget skydespil på markedet i dag.


De kører alle 30hz på konsol.

Man lægger mærke til det med det samme når man skifter imellem de 2 versioner.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf Sethos » fre 06 jan 2017 19:17

BizzyVaping skrev:
Sethos skrev:
Vreki skrev:Hitdetection er som det altid har været, men jeg er efterhånden så vant til det at jeg bare trækker på skulderen når der sker noget overnaturligt.
Jeg spiller alligevel bare for underholdningens skyld.


Køre konsol serverne ikke 60Hz? Fordi Battlefield 1 har vitterlig den bedste netkode i noget skydespil på markedet i dag.


De kører alle 30hz på konsol.

Man lægger mærke til det med det samme når man skifter imellem de 2 versioner.


Det forklarer jo en del så, tak for bekræftelsen.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


ForegåendeNæste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 16 gæster