Forum

The Last Guardian

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

The Last Guardian

Indlægaf weissmuller » man 21 nov 2016 12:41

Så er ventetiden snart ovre. Det ser lovende ud.
(mindre spoilers advarsel).

weissmuller
Niveau 4
 
Indlæg: 531


Re: The Last Guardian

Indlægaf Slimjay DK » man 21 nov 2016 12:45

Det er fanme lækker pels den har :)
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: The Last Guardian

Indlægaf Rechain » man 21 nov 2016 13:26

Glæder mig sindsygt meget til at modtage min Collector's Edition af TLG =D>

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 5
 
Indlæg: 962


Re: The Last Guardian

Indlægaf Rytteren » man 21 nov 2016 13:37

Vent vente vente...... Argh!!
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: The Last Guardian

Indlægaf Krede1972 » man 21 nov 2016 13:40

Hvornår er det på gaden?
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: The Last Guardian

Indlægaf EvilNinjaMoby » man 21 nov 2016 13:58

7. december...
Billede
EvilNinjaMoby
Moderator
 
Indlæg: 2074
By: 6800 Varde


Re: The Last Guardian

Indlægaf weissmuller » tors 05 jan 2017 12:14

Nå, jeg er lige nået dertil hvor man kan "styre" Trico og jeg må sige, at der har været mange frustrerende situationer indtil nu og, at dette område ligesom er kulminationen. Styringen i dette spil er simpelthen forfærdelig for mig og det eneste positive spin jeg kan sætte på gameplayet er, at det må føles sådan i virkeligheden at have med et stort utæmmet dyr at gøre. Og kombineret med cameraet og den ret store input lag finder jeg det ret svært at navigere rundt på, hoppe af eller bare forbi Trico. Konstant puffer han ind i een eller bevæger sig så man bare hænger og dingler og ikke kan nå at springe af ham.

Nogle her der har fundet en tilfredstillende "rytme" i spillet, eller ser det som en fortællemæssig styrke at det er så langsomt at styre den hund?
weissmuller
Niveau 4
 
Indlæg: 531


Re: The Last Guardian

Indlægaf Cena » tors 05 jan 2017 12:24

Jeg har kun hørt at min kollegas søn på 11 år er meget glad for spillet. Men nu har du nok også nogle flere spil under huden at sammenligne med end han har.

Der gik i øvrigt 3 mdr. før min kollega fandt ud af hans søn ikke behøvede at sidde med et 40 cm kabel i controlleren på sin PS4 når han spillede :LOL
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: The Last Guardian

Indlægaf salboy » tors 05 jan 2017 12:27

Jeg er kommet igennem spillet, det er langsomt og besværligt at styre Trico desværre. Masser af frustrationer , men også masser af ret fede øjeblikke. Hvis bare styringen have været mere intuitiv så havde spillet været helt fantanstisk. Der er en masse sekvenser hvor Trico skal hoppe til diverse platforme, der virkede det bedst for mig at sidde på Trico´s hoved og Kigge op mod næste platform, så hopper Trico selv.
salboy
Niveau 4
 
Indlæg: 472


Re: The Last Guardian

Indlægaf Erroneus » tors 05 jan 2017 13:49

De har lige smidt en ny patch ud som forbedrer styringen meget, så der ikke er så meget forsinkelse på styringen. Om der har ændret nogle af de ikke så intuitiv ting, skal jeg dog ikke sige, den rettelse var vist mere kun et fix af "sløv styring".
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: The Last Guardian

Indlægaf weissmuller » fre 06 jan 2017 12:03

Erroneus skrev:De har lige smidt en ny patch ud som forbedrer styringen meget, så der ikke er så meget forsinkelse på styringen. Om der har ændret nogle af de ikke så intuitiv ting, skal jeg dog ikke sige, den rettelse var vist mere kun et fix af "sløv styring".

Blev lige så glad :-) Men patchen må have været fra før den 29dec. hvor jeg købte spillet. Og så må der godt nok have været dårlig styring day one

Alt det taget i betragtning er det en ret unik og speciel oplevelse når man får spillet noget. Trico er en af de bedste spil karakterer der er lavet i lang tid, og dens omsorg for drengen føler man virkelig.
weissmuller
Niveau 4
 
Indlæg: 531


Re: The Last Guardian

Indlægaf Rechain » fre 06 jan 2017 16:10

Jeg er glad for spillet, dog har der været styringen af Trico og dårlig framerate på PS4 (original) og syntes kameraet er for tæt på når man bevæger sig rundt nogle gange. PÅ TRODS af de ting, så elsker jeg virkelig spillets måde hvor dyret og drengen er der for hinanden :) er sikkert ikke halvvejs endnu, for spiller mange andre spil også.

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 5
 
Indlæg: 962


Re: The Last Guardian

Indlægaf palawan » fre 06 jan 2017 18:45

Kom igennem i dag.
Et af de bedste spil oplevelser for mig til dato - Ganske enkelt fremragende !
Jeg anerkender at stryringen og kamera vinkler til tider kan være lidt 'træg' til tider, men det ødelagde altså ikke den kæmpe spil oplevelse, som 'The Last Guardian' var for mig.
Husk iøvrigt når 'scroll tekster' er overstået efter afslutningen og tryk lidt på controlleren, så kommer der en afsluttende scene, som man ellers godt kunne misse !
palawan
Niveau 4
 
Indlæg: 581


Re: The Last Guardian

Indlægaf Slimjay DK » fre 06 jan 2017 19:59

Godt nok skidt framerate på den normale PS4 kontra Pro i 1080P



Den nyeste patch skulle intet gøre ved frameraten, men styringen skulle være meget bedre. Jeg vil glæde mig til at få det smidt i pro'en snart 8)
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: The Last Guardian

Indlægaf weissmuller » man 09 jan 2017 15:33

Så er jeg igennem Last Guadian. Lad mig bare sige ifht mit eget brok mht styring - Lad ikke det komme i vejen for at opleve dette fantastiske spil. Det er et af de spil der giver en helt unik oplevelse få andre spil kan. Spillet er smukt, dramatisk og godt fortalt. Trico er bedste npc der nogensinde er lavet :)
weissmuller
Niveau 4
 
Indlæg: 531



Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster