Forum

Sjove spil for hele familien

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Sjove spil for hele familien

Indlægaf Warberg80 » fre 20 jan 2017 12:22

Jeg ved det har været spurgt til før, men findes der stadig slet ikke nogle sjove og lettligængelige multiplayerspil. Er der slet ingen PS4 pendant til Mario Kart? Nogen grund til at købe en ekstra kontroller, til børn mellem 6 og 12 år.
Warberg80
Niveau 0
 
Indlæg: 10
By: Viby J


Re: Sjove spil for hele familien

Indlægaf Vreki » fre 20 jan 2017 12:40

Warberg80 skrev:Jeg ved det har været spurgt til før, men findes der stadig slet ikke nogle sjove og lettligængelige multiplayerspil. Er der slet ingen PS4 pendant til Mario Kart? Nogen grund til at købe en ekstra kontroller, til børn mellem 6 og 12 år.


Du kan finde nogen discount-racere der understøtter local MP og splitscreen.
De er ikke på højde med mario kart, men man kan da godt have sjov med ungerne.
Jeg kan dog ikke lige huske nogle eksempler.

Lego spillene er nok det bedste bud, de er godt lavet og understøtter 2 spillere samtidigt.
Da ungerne var mindre var Skylanders det helt store, det er faktisk ganske udmærket og understøtter 2-player coop.

Jeg har også spillet mere voksen spil som Diablo III, Helldivers, Magika 2 og Alienation med knægten siden han var en 10 stykker. Men det er en personlig vurdering hvornår man syntes de er klar til den slags.
Garden Warfare 2 har forresten også local coop, det har vi også haft meget fornøjelse med.

Når knægten og tøsen spiller noget sammen er det som regel minecraft.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Sjove spil for hele familien

Indlægaf Cena » fre 20 jan 2017 14:02

Jeg sidder og spiller Lego Marvel Superheroes med min knægt på 4 år. Det er et skide godt spil til børn i den alder. Han kan sagtens sidde og spille det selv og når det så driller tænder jeg bare på controller, hjælper ham og så dropper ud igen.

Indtil videre har vi ikke rigtigt fundet nogle spil som passer til hans alder hvor vi kan spille 2. Tænker han lige skal vente 1-2 år med BF1 og COD haha :P
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Sjove spil for hele familien

Indlægaf morfar » fre 20 jan 2017 15:33

Ved ikke om der er coop, men beach buggy racing er på tilbud på storen til ingen penge.

Jeg savner et let tilgængeligt spil som en 5-6 årig pige kan finde ud af. Color Guardians er komplet umuligt for hende. Little Big Planet kan hun heller ikke finde ud af. I bilspil ligger hun bare og kører i cirkler og slider langs siderne.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Sjove spil for hele familien

Indlægaf Vreki » fre 20 jan 2017 15:50

morfar skrev:Ved ikke om der er coop, men beach buggy racing er på tilbud på storen til ingen penge.

Jeg savner et let tilgængeligt spil som en 5-6 årig pige kan finde ud af. Color Guardians er komplet umuligt for hende. Little Big Planet kan hun heller ikke finde ud af. I bilspil ligger hun bare og kører i cirkler og slider langs siderne.


Jeg mener faktisk Beach Buggy Racing er en af dem jeg har, så hvis den er billig er det et forsøg værd.

Der er ikke meget for små tøser på PS4, de går mere efter de simple klæd-ponyerne-på spil som man kan få til tablets eller browserbaserede spil på PC.
Eller, det er i hvert fald erfaringen med min egen. Selv nu hvor hun er snart 10 så har hun ikke meget interesse i at spille Playstation alene, det skal være sammen med mig eller storebror.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Sjove spil for hele familien

Indlægaf n00bdream » lør 21 jan 2017 09:05

Vi købte en Wii U for at få adgang til familiespil og den har været et kæmpe hit herhjemme lige siden. Både den 6årige og jeg selv er vilde med den og de mange unikke spiloplevelse den tilbyder. Det eneste vi bruger PS4eren til som familie er Minecraft.
n00bdream
Niveau 2
 
Indlæg: 194



Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron