Forum

FFXV - Active X Battle

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

FFXV - Active X Battle

Indlægaf farzam1999 » man 06 feb 2017 23:32

Hej alle,

Kunne ikke lige finde en Final Fantasy XV tråd. Så ville lige hurtigt spørge om følgende:

Combat i FFXV bliver kaldt AXB, men for mig minder det meget om Hack 'n' Slash. Turn-based combat har aldrig været mig, derfor kan jeg godt lige denne nye type. Er der andre FF spil der lig ala samme combat stil?

Havde lige lånt spillet fra biblioteket, troede ikke det ville være noget for mig, da jeg troede det var turn-based. Men tog fejl, og kunne virkelig godt lide denne type.

Håber I kan hjælpe :D
Senest rettet af farzam1999 ons 08 feb 2017 20:10, rettet i alt 1 gang.
Billede
farzam1999
Niveau 2
 
Indlæg: 101
By: Horsens


Re: FFXV - Active X Battle

Indlægaf RadeonXRay » man 06 feb 2017 23:50

Så vidt jeg husker så er FFXV det første i serien der gør brug af dette mere action/active time battle, fremfor den mere traditionelle (og klassiske FF) turn-based system. Dette skyldes i høj grad at spillets oprindelige Game Designer Tetsuo Nomura, ville distancere spillet (dengang kaldet FF Versus 13) fra FF13 (Begge spil blev annonceret omkring samme tid) og tidligere spil.

Anyway, så vidt jeg har hørt, så skulle en del af spillene i Tetsuo Nomura anden meget berømte serie 'Kingdom Hearts' gøre brug af et mere aktivt/Action kampsystem, så måske skulle du tage et kig på dem? Jeg ved at nogen af de håndholdte spil i serien var mere tur baseret, men 1'eren og 2'eren + andre, skulle gerne have det du leder efter.
En collection "Kingdom Hearts HD 1.5 + 2.5 Remix" skulle udkomme her til april, mens "Kingdom Hearts HD 2.8 Final Chapter Prologue" lige er udkommet, men den kan (eftersigne) kun anbefales til fans af serien, da den primære årsag ti lat købe den er dens 2-3 timers proloug chapter der leder til Kingdom Hearts 3.
I'm No Hero
RadeonXRay
Niveau 2
 
Indlæg: 110


Re: FFXV - Active X Battle

Indlægaf farzam1999 » man 06 feb 2017 23:54

Ah okay, så giver det mere mening. Vil lige tage et kig på Kingdom Hearts så, er de open world spil?
Billede
farzam1999
Niveau 2
 
Indlæg: 101
By: Horsens


Re: FFXV - Active X Battle

Indlægaf RadeonXRay » tirs 07 feb 2017 00:12

farzam1999 skrev:Ah okay, så giver det mere mening. Vil lige tage et kig på Kingdom Hearts så, er de open world spil?


Har aldrig spillet Kingdom Hearts-serien, så jeg ved det desværre ikke.
Hvad jeg har set af reviews, interviews, dokumentarer og retrospectives igennem tiden, samt kunne læse mig frem til på nettet, så virker KH1 og KH2 mere som traditionelt bane-design og lineær historie, hvor du åbner for flere baner, jo længere du kommer ind i spillet.
Så vidt jeg har kunne snuse mig frem til, så synes der heller ikke og være noget solid information om KH3 bliver open world eller ej.
I'm No Hero
RadeonXRay
Niveau 2
 
Indlæg: 110


Re: FFXV - Active X Battle

Indlægaf farzam1999 » tirs 07 feb 2017 08:13

Okay, mange tak for hjælpen. Har dog lige et spørgsmål mere:

Er det en udgave af FFXV, det indeholder alt DLC? Altså med Season Pass, eller skal det købes ved siden af? Kan ikke finde et konkret svar på Google.
Billede
farzam1999
Niveau 2
 
Indlæg: 101
By: Horsens


Re: FFXV - Active X Battle

Indlægaf RadeonXRay » tirs 07 feb 2017 09:48

farzam1999 skrev:Okay, mange tak for hjælpen. Har dog lige et spørgsmål mere:

Er det en udgave af FFXV, det indeholder alt DLC? Altså med Season Pass, eller skal det købes ved siden af? Kan ikke finde et konkret svar på Google.


Desværre nej, lige pt. Findes der ingen udgave af FF15 der inkludere alt DLC og season-pass. Tror desværre først vi ser sådan udgave ("complete" / "Game of the Year Edition") når (minimum) alt season-pass indhold er udgivet omkring slutningen af 2017.
Så pt. Skal season-pass og al pre-order DLC købes seperat.
I'm No Hero
RadeonXRay
Niveau 2
 
Indlæg: 110


Re: FFXV - Active X Battle

Indlægaf Rytteren » tirs 07 feb 2017 11:09

Hvis du syntes om ffxv kampsystem, kunne the Witcher 3 være dig. Af FF spil finder du ikke noget af den slags, ffxii er nok det nærmeste..
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: FFXV - Active X Battle

Indlægaf farzam1999 » tirs 07 feb 2017 16:10

Ja, har også fået lånt Witcher 3, har bare ikke haft det i maskinen for at prøve det ;)
Billede
farzam1999
Niveau 2
 
Indlæg: 101
By: Horsens


Re: FFXV - Active X Battle

Indlægaf farzam1999 » lør 11 feb 2017 14:06

Med hensyn til det med season pass, hvis man køber det, får man ALT DLC? også upcoming DLC? Jeg vil netop gerne have Day One Edition (er ikke fan af steelbooks). Er der nok med den udgave og et season pass, hvis man vil have alt.
Billede
farzam1999
Niveau 2
 
Indlæg: 101
By: Horsens



Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster

cron