Forum

Horizon Zero Dawn

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Re: Horizon Zero Dawn

Indlægaf Slimjay DK » tirs 21 mar 2017 21:48

Det er mig en gåde,at når man laver et spil så flot med mange detaljer, at man så alligevel glemmer vandet, som er mere eller mindre dødt om man går , løber eller hopper i det.
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Horizon Zero Dawn

Indlægaf Vreki » tirs 21 mar 2017 22:45

Slimjay DK skrev:Det er mig en gåde,at når man laver et spil så flot med mange detaljer, at man så alligevel glemmer vandet, som er mere eller mindre dødt om man går , løber eller hopper i det.


Jeg var ellers netop imponeret over vandet fordi det føles ægte.
Strømmen fører døde dyr med sig, og den kan være kraftigere på smalle steder hvor der ville være pres på i virkeligheden
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Horizon Zero Dawn

Indlægaf Slimjay DK » tirs 21 mar 2017 22:54

Ja, men normalt vil der være bevægelse i vandet i form a ringe, når man går eller hopper i det, specielt de steder hvor der ingen strøm er, som f.eks den første bane i hulen.

Som i Uncharted her i starten og ca. 2min. inde ..



:mrgreen:

Eller et endnu bedre eksempel fra The Witcher 3

Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Horizon Zero Dawn

Indlægaf Slimjay DK » ons 22 mar 2017 00:57

Når det så er sagt,må jeg sige det er et ret fedt og flot spil og min blæser for bestemt noget at lave, hvis jeg vælger "Favor Resolution" fremfor "Favor Performance :)

Det er langtid siden jeg har spillet 5 timer på en dag, det er lidt svært at give slip, men sengen kalder desværre...
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Horizon Zero Dawn

Indlægaf Vreki » ons 22 mar 2017 09:14

Slimjay DK skrev:Ja, men normalt vil der være bevægelse i vandet i form a ringe, når man går eller hopper i det, specielt de steder hvor der ingen strøm er, som f.eks den første bane i hulen.

Som i Uncharted her i starten og ca. 2min. inde ..

Jeg havde lidt svært ved at finde et eksempel fra Horizons, det bedste er nedenstående fra 2:50.
Men jeg kan godt se hvad du mener, vandet er lidt mere "dødt" når man er i det, og effekterne fra sprøjt osv er relativt simple. Det virker ikke som om vandet reagere dynamisk på at man er i det.

Uncharted 4 syntes jeg dog ikke er en helt fair sammenligning da vandet er en essentielt del af store dele af spillet. I Horizons er det næsten udelukkende til pynt, og man er sjældent i det mere end 5 sekunder af gangen når man krydser et vandløb. Så jeg forstår hvis det ikke har fået højt prioritet.

Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Horizon Zero Dawn

Indlægaf Cena » ons 22 mar 2017 09:56

Jeg tænkte faktisk slet ikke over at vandet var så dødt da jeg gennemførte spillet - så det har ikke generet mig :)

Jeg blev dog flere gange vældigt overrasket over hvor meget af environment de store dino'er smadrede når de jagtede mig. Der var flere gange hvor jeg troede jeg lige kunne stå i sikkerhed, hvorefter en dinosaur smadrede mit cover og jagtede mig.
Jeg ved det er en lille ting men blev også meget overrasket over der var ekko i bjergene første gang jeg hørte det.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Horizon Zero Dawn

Indlægaf Slimjay DK » ons 22 mar 2017 11:40

Det er netop det der overrasker mig .. Man har gjort så meget ud af alt ting, sindsyg mange detaljer .. I grotten i starten som lille pige, bevæger man sig en del i vand, så jeg bemærkede det med det samme .. vandet er helt dødt ved bevægelse,men alligevel har de formået at lave det sådan at vandet reflektere lys på vægge/loft i grotten ...

Jeg er meget kort inde i spillet, for når noget er så flot, så bliver jeg nødt til at nyde naturen, så de store Dino's har jeg stadig til gode :)
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Horizon Zero Dawn

Indlægaf Slimjay DK » ons 22 mar 2017 11:45

Jeg er åbenbart ikke den eneste der har bemærket det :

http://www.eurogamer.net/articles/digit ... hat-doesnt

Water rendering: Water often plays a large role in natural environments and Horizon is no exception. Unfortunately, the way in which water is portrayed here is at odds with the rest of the presentation. Screen-space reflections are kept to a minimum, only reflecting a small part of the surrounding environment with the game relying more heavily on baked textures instead. When encountering calm pools of water, the result sticks out against the otherwise superbly detailed environment. In addition, water does not react in any meaningful way to characters while moving through them. At least the portrayal of turbulent streams, such as water rushing down a rocky mountain pass, is decidedly more impressive at least.
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454

+1

Re: Horizon Zero Dawn

Indlægaf Cena » ons 22 mar 2017 13:02

Slimjay DK skrev:Det er netop det der overrasker mig .. Man har gjort så meget ud af alt ting, sindsyg mange detaljer .. I grotten i starten som lille pige, bevæger man sig en del i vand, så jeg bemærkede det med det samme .. vandet er helt dødt ved bevægelse,men alligevel har de formået at lave det sådan at vandet reflektere lys på vægge/loft i grotten ...

Jeg er meget kort inde i spillet, for når noget er så flot, så bliver jeg nødt til at nyde naturen, så de store Dino's har jeg stadig til gode :)


Det er egentlig også spøjst jeg ikke har bemærket det, fordi jeg har lagt mærke til mange små detaljer. Blandt andet måden hun bevæger sine fødder på når man går ned af bakke, at hendes fod stilling ændrer og tilpasser sig når du hopper på sten. At hun ind i mellem tog hånden op foran øjnene når man kom hen til skarpt sollys, i kraftig sne, kommenterede på vejret og sådan :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599

+1

Re: Horizon Zero Dawn

Indlægaf Vreki » ons 22 mar 2017 13:35

Det med vandet tænkte jeg som sagt ikke så meget over, men jeg havde godt lagt mærke til at man ikke kan svømme "rigtigt".
Jeg havde taget livet af en Mekano-Krokodille og på en eller anden måde gik den til bunds på dybt vand. Jeg troede så at jeg bare kunne dykke ned efter det, men næh-nej, svømning er kun i 2D i Horizons.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Horizon Zero Dawn

Indlægaf Slimjay DK » ons 22 mar 2017 18:06

Men fred være med det .. det ødelægger bestemt ikke spillet :)
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454

+1

Re: Horizon Zero Dawn

Indlægaf lungbruzh » tors 23 mar 2017 11:18

Første platinum i lang tid ... damn et fedt spil!! Helt oppe ved siden af Red Dead Redemption ... jeg var blæst væk og elskede det hele vejen .. fedt!
lungbruzh
Niveau 0
 
Indlæg: 21


Re: Horizon Zero Dawn

Indlægaf Laffer » tors 23 mar 2017 14:47

Jeg håber jeg kan finde lysten frem, jeg gik død i det efter jeg kom til Meriada.

Synes det blev meget det samme og følte mig mede underholdt i Watch dogs 2, bevares, det er flot, men grafik gør det ikke alene for mig.
Billede
Laffer
Niveau 7
 
Indlæg: 2791


Re: Horizon Zero Dawn

Indlægaf Vreki » tors 23 mar 2017 14:53

Laffer skrev:Jeg håber jeg kan finde lysten frem, jeg gik død i det efter jeg kom til Meriada.

Synes det blev meget det samme og følte mig mede underholdt i Watch dogs 2, bevares, det er flot, men grafik gør det ikke alene for mig.


Tjah, som jeg husker det er det først efter Meriada at historien bliver rigtigt interessant, men smag og behag er jo forskelligt.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307

+1

Re: Horizon Zero Dawn

Indlægaf Erroneus » tors 23 mar 2017 17:29

Det er nemlig der hvor historien virkelig rykker og holy moly, det er en super fed historie.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

ForegåendeNæste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster

cron