Forum

Horizon Zero Dawn

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Re: Horizon Zero Dawn

Indlægaf Vreki » man 06 mar 2017 10:59

Cena skrev:
Vreki skrev:Jeg troede lige at jeg var smart, jeg fandt ud af at når man mangler ressourcer til at købe noget, så kan spillet automatisk skabe en quest til at finde ressourcerne.

Desværre sendte sendte questen mig hen for at lokke reservedele ud af en ThunderJaw, det gik "Ikke så godt" :lol:


Er det den der hedder opgave? Jeg har ikke selv brugt funktionen endnu da jeg har svømmet i ressourcer :)
Jeg har snart fundet alle collectibles så mangler efterhånden kun sidemisioner og story :)

Den specielle armor er virkelig OP. Hold nu op den kan tage meget skade før man begynder at miste liv. Men den er faktisk lidt irriterende fordi det lyder som om den er lavet af palietter når man løber rundt :lol:


Det er det nok, jeg har valgt fuld engelsk sprog da jeg får knopper af undersættelser.
Jeg er kun level 18-19 endnu, så det var lidt før jeg kan få nallerne i det gode armor.

Ressourcer er sådan set heller ikke et problem for mig, bortset fra nogle få enkelte nøgle komponenter man skal bruge. Jeg tror det var "Crystal Braid" jeg manglede.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Horizon Zero Dawn

Indlægaf MikeTheDane327 » man 06 mar 2017 11:39

Crystal Braids droppes af bla. Stormbirds og vist nok osse af Tramplers
MikeTheDane327
Niveau 4
 
Indlæg: 393


Re: Horizon Zero Dawn

Indlægaf Cena » man 06 mar 2017 13:26

Allanb skrev:
Cena skrev:
Den specielle armor er virkelig OP. Hold nu op den kan tage meget skade før man begynder at miste liv. Men den er faktisk lidt irriterende fordi det lyder som om den er lavet af palietter når man løber rundt :lol:



Så er det man tænker, hvordan ved en voksen mand, hvordan det lyder når man løber i noget lavet af palietter :shock: :o :lol:


Går du ikke med palietter til hverdag? :?: Det er dig der er den underlige her :roll: :lol: :lol:
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Horizon Zero Dawn

Indlægaf Rasbred » tirs 07 mar 2017 23:53

Mega fedt spil.. netop lavet platin i det.. endte på 85% completion i spillet..

Brugte 45 timer på det :) ikke sindsygt meget. Men har været lige fede alle timer. Hvor andre Open-World spil har nogen flere "spild timer"
Billede
Rasbred
Niveau 3
 
Indlæg: 203

+1

Re: Horizon Zero Dawn

Indlægaf Cena » ons 08 mar 2017 06:51

Rasbred skrev:Mega fedt spil.. netop lavet platin i det.. endte på 85% completion i spillet..

Brugte 45 timer på det :) ikke sindsygt meget. Men har været lige fede alle timer. Hvor andre Open-World spil har nogen flere "spild timer"


Jeg begynder også at nærme mig platin. Er vist på 43 timer lige nu og mangler lidt side missioner + den sidste story. Er meget enig! Selv om der var en del forskellige collectibles har det ikke føltes som spild. Har også nydt hver en time :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Horizon Zero Dawn

Indlægaf Xainz » ons 08 mar 2017 08:12

Det var virkelig ikke mange timer, når man tænker på et open world rpg.
Det afholder så umiddelbart mig fra at ville give mere end omkring 200 for det...
Billede
Xainz
Niveau 6
 
Indlæg: 1343
By: Tranbjerg


Re: Horizon Zero Dawn

Indlægaf Erroneus » ons 08 mar 2017 09:08

Xainz skrev:Det var virkelig ikke mange timer, når man tænker på et open world rpg.
Det afholder så umiddelbart mig fra at ville give mere end omkring 200 for det...

Den tankegang fanger jeg ikke helt, fordi det drejer sig om hvor stor underholdningen er i de timer.

F.eks. The Witcher 3 var et super spil, men da jeg var over 60+ timer i det, begyndte jeg at ramme træthed og på det tidspunkt skulle man bare igennem det. Det samme oplevede jeg i f.eks. Farcry 4 og Dragon Age 2.

Open World spil er fantastiske, men mange af dem har for meget "fyld indhold", som jo giver meget spilletid, men er det sjovt at nedlægge monster hule nummer 92 og tårn nummer 54, det syntes jeg personligt ikke. Jeg er ikke færdig med Horizon Zero Dawn, men det er en af de ting som tiltaler mig ved spillet, at det er et open world spil der kan gennemføres på et fornuftigt antal timer og 45+ timer må da siges at være i den pæne ende, og det har en god historie, hvor man ikke skal bruge 50+ timer på at samle blomster.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Horizon Zero Dawn

Indlægaf Xainz » ons 08 mar 2017 09:11

Erroneus skrev:
Xainz skrev:Det var virkelig ikke mange timer, når man tænker på et open world rpg.
Det afholder så umiddelbart mig fra at ville give mere end omkring 200 for det...

Den tankegang fanger jeg ikke helt, fordi det drejer sig om hvor stor underholdningen er i de timer.

F.eks. The Witcher 3 var et super spil, men da jeg var over 60+ timer i det, begyndte jeg at ramme træthed og på det tidspunkt skulle man bare igennem det. Det samme oplevede jeg i f.eks. Farcry 4 og Dragon Age 2.

Open World spil er fantastiske, men mange af dem har for meget "fyld indhold", som jo giver meget spilletid, men er det sjovt at nedlægge monster hule nummer 92 og tårn nummer 54, det syntes jeg personligt ikke. Jeg er ikke færdig med Horizon Zero Dawn, men det er en af de ting som tiltaler mig ved spillet, at det er et open world spil der kan gennemføres på et fornuftigt antal timer og 45+ timer må da siges at være i den pæne ende, og det har en god historie, hvor man ikke skal bruge 50+ timer på at samle blomster.


Spillet skal jeg da helt klart også have på et tidspunkt, dog betaler jeg ikke 500 for så kort et spil :)
Billede
Xainz
Niveau 6
 
Indlæg: 1343
By: Tranbjerg


Re: Horizon Zero Dawn

Indlægaf wMikkel » ons 08 mar 2017 09:42

Hellere 45 timers god gameplay, end 200+ timer hvor der er en masse ligegyldigt og gentagende fyld.
wMikkel
 
Indlæg: 1513

+2

Re: Horizon Zero Dawn

Indlægaf Cena » ons 08 mar 2017 10:33

wMikkel skrev:Hellere 45 timers god gameplay, end 200+ timer hvor der er en masse ligegyldigt og gentagende fyld.


Helt enig med Mikkel. Jeg dør ofte i open world når tingene begynder at føles som fyld. Jeg vil langt hellere have kvalitet fremfor kvalitet. Og for mig er 45 timer virkelig value for money.

@Xainz
Hvis ikke du vil betale 500 for et spil med 40-50 timers spilletid, så er det ikke mange titler du køber på day one - Hvilket også er helt fint. Jeg betalte 400 kr. for spillet og føler virkelig jeg har fået fuld valuta for pengene.

Havde jeg derimod købt The Order 1886 til 400 kr. så havde jeg godt nok følt mig snydt :^o
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Horizon Zero Dawn

Indlægaf Vreki » ons 08 mar 2017 11:37

Xainz skrev:Det var virkelig ikke mange timer, når man tænker på et open world rpg.
Det afholder så umiddelbart mig fra at ville give mere end omkring 200 for det...


På nuværende tidspunkt må spillet kunne sælges brugt for mindst 200, og samtidigt har det været alment tilgængeligt for 399.

Så de fleste der allerede er igennem spillet kan holde prisen nede på 200kr.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Horizon Zero Dawn

Indlægaf Xainz » ons 08 mar 2017 11:40

Cena skrev:
wMikkel skrev:Hellere 45 timers god gameplay, end 200+ timer hvor der er en masse ligegyldigt og gentagende fyld.


Helt enig med Mikkel. Jeg dør ofte i open world når tingene begynder at føles som fyld. Jeg vil langt hellere have kvalitet fremfor kvalitet. Og for mig er 45 timer virkelig value for money.

@Xainz
Hvis ikke du vil betale 500 for et spil med 40-50 timers spilletid, så er det ikke mange titler du køber på day one - Hvilket også er helt fint. Jeg betalte 400 kr. for spillet og føler virkelig jeg har fået fuld valuta for pengene.

Havde jeg derimod købt The Order 1886 til 400 kr. så havde jeg godt nok følt mig snydt :^o


Jeg dør også tit ud i open world rpg´s, dog ærgeligt at hvis man bliver fanget af det, så er det virkelig et kort spil. når man sammenligner med f.eks witcher og ikke mindst skyrim.

Og nej jeg køber sjældent spil day 1, seneste pre order jeg havde var fallout 4, og fifa 16, før det mener jeg faktisk det var BF 3,
Så ja det er sjældent det sker :)
Billede
Xainz
Niveau 6
 
Indlæg: 1343
By: Tranbjerg


Re: Horizon Zero Dawn

Indlægaf pjulledk » ons 08 mar 2017 16:16

Jaaa så har jeg sku besejret min første Tordenkæbe det var en lang kamp men jeg gjorde det sku og jeg har det fantastisk:

https://youtu.be/DbZ_-7mT99o
pjulledk
Niveau 4
 
Indlæg: 423
By: hobro

+1

Re: Horizon Zero Dawn

Indlægaf Bernabeu » ons 08 mar 2017 17:48

Solit Spil.
Bernabeu
Niveau 0
 
Indlæg: 3

+1

Re: Horizon Zero Dawn

Indlægaf pjulledk » ons 08 mar 2017 20:14

ja meget. super følelse man får i kroppen af at smadre sådan en stor maskine jeg er blevet helt afhængig af det:D
pjulledk
Niveau 4
 
Indlæg: 423
By: hobro


ForegåendeNæste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster