Forum

Nioh tråd

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Nioh tråd

Indlægaf Cena » lør 25 feb 2017 16:51

Fik spillet af en kammerat i går - hold nu op hvor er det fedt og så kører det bare super på PS4 Pro med 60 fps.
Jeg er normalt slet ikke til den her type spil. Bloodborne blev jeg virkelig hurtig træt af. Det føltes så tungt og langsomt i forhold til Nioh.

Jeg har lige klaret den første boss på båden. Klarede ham i 2. Forsøg. Men havde også brugt lang tid på at grinde gear. Jeg har valgt at satse på 2 hånds katana og hajen. Mid armor og så dodge.

Hvad syntes i andre om spillet og hvad build spiller i med?
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Nioh tråd

Indlægaf FoxHounddk » lør 25 feb 2017 22:07

Har set en masse film på youtube omkring spillet, og ser rigtig spændende ud .. vil rigtig gerne have det prøvet, da jeg var vild med bloodborne, men tiden er bare ikke til det, og venter spændt på det nye Horizon :)
FoxHounddk
Niveau 2
 
Indlæg: 117
By: Tilst/Aarhus


Re: Nioh tråd

Indlægaf Cena » lør 25 feb 2017 22:33

Jeg havde det personligt heller ikke på listen over must haves. Men fik en voucher af min kammerat og spillet har virkelig overrasket mig positivt. Jeg kommer helt sikkert også til at spille det når Horizon udkommer. Det er virkelig gennemført og man dør kun fordi man selv lavet fejl.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Nioh tråd

Indlægaf Cena » man 27 feb 2017 19:28

Så fik jeg klaret boss nr. 2 (3 hvis den første tælles med.) Havde hørt hun virkelig var en bitch og en af de virkelig svære bosser sammenlignet med andre spil i samme genre.

Men jeg var rimelig OP fordi jeg allerede har grinded vildt meget. Tog hende i 3. Forsøg. Hvis nogen skal bruge tips til hende så sig endelig til. Elsker virkelig det spil her!
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599

+1

Re: Nioh tråd

Indlægaf Rytteren » man 27 feb 2017 19:42

Cena skrev:Det er virkelig gennemført og man dør kun fordi man selv lavet fejl.


Kærnen i Souls spil.
Har ikke købt Nioh, da jeg høre fra youtubere, anmeldere og brugere på andre forum, at det skulle være "nemmere" end de øvrige spil i genren. Et fattigmands Demons souls, om man vil.

Men det ændre vel ikke på, at spillet skulle være fantastisk ? Desværre for mig, udkom det mellem en masse spil, jeg skulle/skal have - samt en hær af lån fra biblioteket var klar til afhentning
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: Nioh tråd

Indlægaf baunevej » man 27 feb 2017 20:10

Cena ved ikke helt om jeg bryder mig om dig, dine beskrivelser i den tråde her, begynder og nærme sig et stadie, hvor det godt kan ramme pengepungen. For ved ikke hvor meget mere jeg skal høre og se fra det spil før, jeg mister besindelsen og fyre 500,- af på et spil mere jeg ikke har tid til :)
baunevej
Niveau 6
 
Indlæg: 1573
By: Thisted


Re: Nioh tråd

Indlægaf Cena » man 27 feb 2017 20:50

Rytteren skrev:
Cena skrev:Det er virkelig gennemført og man dør kun fordi man selv lavet fejl.


Kærnen i Souls spil.
Har ikke købt Nioh, da jeg høre fra youtubere, anmeldere og brugere på andre forum, at det skulle være "nemmere" end de øvrige spil i genren. Et fattigmands Demons souls, om man vil.

Men det ændre vel ikke på, at spillet skulle være fantastisk ? Desværre for mig, udkom det mellem en masse spil, jeg skulle/skal have - samt en hær af lån fra biblioteket var klar til afhentning


Det kan også sagtens være tilfældet :) har kun prøvet Bloodbourne og det syntes jeg var rigtig svært - men gav det aldrig en chance som jeg har gjort med Nioh.

Men jeg tror stadig Nioh er svært hvis man suser i gennem uden grind. Jeg syntes bare det er så fedt at grinde i spillet for at lære mekanikkerne at jeg har brugt 70% af min tid på det for at føle mig "hjemme" i spillet. Og det betaler sig så nu.

Men hende bossen jeg lige har nakket har jeg set omtalt som en af de sværeste og mest aggressive bosser i den her genre med et ret stort set af moves. Mange på reddit havde brugt 30-40 forsøg på hende.
Men som sagt var jeg godt forberedt gear mæssigt og har fuld kontrol på styring, så hun var halvvejs cake walk da jeg først lurede hende :)

Men nej uanset hvad syntes jeg spillet er absolut fantastisk. Og så kører det bare lækkert på PS4 Pro med 60 fps i action mode.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599

+1

Re: Nioh tråd

Indlægaf Cena » man 27 feb 2017 20:53

baunevej skrev:Cena ved ikke helt om jeg bryder mig om dig, dine beskrivelser i den tråde her, begynder og nærme sig et stadie, hvor det godt kan ramme pengepungen. For ved ikke hvor meget mere jeg skal høre og se fra det spil før, jeg mister besindelsen og fyre 500,- af på et spil mere jeg ikke har tid til :)


Haha. Hvis du er til den her genre, er jeg helt 100 på du vil syntes om det. Er normalt ikke til den her genre men der er bare et eller andet ubeskriveligt ved det som jeg er faldet for. Det er fedt at være Ninja og kaste med kastestjerner og fyre magi i hovedet på folk og gå amok. Og jo bedre man bliver desto sjovere er det at spille :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599

+1

Re: Nioh tråd

Indlægaf Unklemac » tirs 28 feb 2017 11:48

Fik lige gennemført Nioh i weekenden. Det kan klart anbefales hvis man kan lide elementer fra diablo (hack'n'slash + loot farming) og bloodborne (pga. hastigheden / flowet i kampen).

Jeg har bestemt ikke rushet spillet og har været frustreret MANGE gange i diverse steder (Nabo'en tænker jeg er tosset - med mine udråb), men har alligevel klaret spillet "solo" uden brug af guides, eller den populære "overpowered" spell som hedder Sloth. Det samme kan jeg ikke sige om Bloodborne - der måtte jeg ha' hjælp :mrgreen:

For mig, er det et spil, jeg simpelthen ikke kunne slippe pga. ovenstående elementer (exploration, loot grind, level grind, passende sværhedsgrad osv)... og må sige at det har grebet mig lige så meget som Bloodborne (hvilket står helt på toppen).

New Game+ virker til at være fantastisk med de par missioner jeg har taget, så dette bliver et spil jeg aldrig går af med :-)

PS: Hvis nogen har brug for en hånd, eller socialt i spillet, så står jeg gerne til rådighed :-)
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Re: Nioh tråd

Indlægaf Cena » tirs 28 feb 2017 12:08

Unklemac skrev:For mig, er det et spil, jeg simpelthen ikke kunne slippe pga. ovenstående elementer (exploration, loot grind, level grind, passende sværhedsgrad osv)... og må sige at det har grebet mig lige så meget som Bloodborne (hvilket står helt på toppen).


Det er præcis de samme ting her. Det er skide sjovt at grinde fordi kamp systemet er tæt på perfekt og spillet bare kører pisse godt og ser lækkert ud!

Hvordan klarede du hende bossen jeg nævnte i mit tidligere opslag? Var hun pain in the ass eller cake walkede du hende som jeg gjorde? Hun er pænt aggressiv :lol: ikke?
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Nioh tråd

Indlægaf Unklemac » tirs 28 feb 2017 14:50

Cena skrev:
Unklemac skrev:For mig, er det et spil, jeg simpelthen ikke kunne slippe pga. ovenstående elementer (exploration, loot grind, level grind, passende sværhedsgrad osv)... og må sige at det har grebet mig lige så meget som Bloodborne (hvilket står helt på toppen).


Det er præcis de samme ting her. Det er skide sjovt at grinde fordi kamp systemet er tæt på perfekt og spillet bare kører pisse godt og ser lækkert ud!

Hvordan klarede du hende bossen jeg nævnte i mit tidligere opslag? Var hun pain in the ass eller cake walkede du hende som jeg gjorde? Hun er pænt aggressiv :lol: ikke?


Ja, det køre bare lækkert på "Pro'en" :D

Ja hun var en bitch - af flere årsager. Jeg kørte sådan lidt random med skill points (pga. book of incarnation), min Kusarigama gav ingen ting i skade i forhold til sword / spear (trods jeg ikke engang havde pumpet point i heart/strength)... så ja, jeg løb nok en 3-4 gange op til hende inden jeg lurede at man kunne rulle igennem hendes paralyse "shout". Derfra var hun "nem" nok.

De fleste bosser er rimelig "nemme" når man har lært deres moveset, men der er lige 1 på min liste som topper... og det er en kvinde i hvidt med en stav (siger ikke mere pga. spoilers). Fy pokker, min kæreste kiggede med og hun forstod ikke hvorfor jeg IKKE stoppede med at spille efter 15 forsøg. Men fik tøsen kort efter og HUUURRA, dejlig fornemmelse :mrgreen:

Hvor langt er du kommet i spillet? og har du haft nogle udfordringer?
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Re: Nioh tråd

Indlægaf Cena » tirs 28 feb 2017 16:00

Unklemac skrev:Ja, det køre bare lækkert på "Pro'en" :D

Ja hun var en bitch - af flere årsager. Jeg kørte sådan lidt random med skill points (pga. book of incarnation), min Kusarigama gav ingen ting i skade i forhold til sword / spear (trods jeg ikke engang havde pumpet point i heart/strength)... så ja, jeg løb nok en 3-4 gange op til hende inden jeg lurede at man kunne rulle igennem hendes paralyse "shout". Derfra var hun "nem" nok.

De fleste bosser er rimelig "nemme" når man har lært deres moveset, men der er lige 1 på min liste som topper... og det er en kvinde i hvidt med en stav (siger ikke mere pga. spoilers). Fy pokker, min kæreste kiggede med og hun forstod ikke hvorfor jeg IKKE stoppede med at spille efter 15 forsøg. Men fik tøsen kort efter og HUUURRA, dejlig fornemmelse :mrgreen:

Hvor langt er du kommet i spillet? og har du haft nogle udfordringer?


Ah jeg opdagede ikke engang at man kunne rulle under den. Jeg dodgede bare til siderne :) Jeg havde fået en virkelig nice Katana som gav stød og det var hun ikke fan af og så havde jeg paralyse pills med som gjorde de ikke havde nogen effekt hvis jeg blev ramt.

Jamen hende vil jeg da se frem til så!

Jeg har klaret hende bitchen og så klaret alle side missioner der var åbne. Så skal i gang med bane 3 nu - så er ikke så langt. Næste bane er lvl 18 og jeg er pt. lvl 36 så jeg cake walker banerne og dør kun fordi jeg bliver overmodig :lol: eller løber ind i ild eller falder ned . Jeg har kun haft "problemer" med fjenderne indtil jeg lærte spillet at kende :) Men kan forstå på min kammerat at man på et tidspunkt vil blive udfordret selvom jeg nu er OP.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Nioh tråd

Indlægaf Unklemac » tirs 28 feb 2017 17:09

Cena skrev:Ah jeg opdagede ikke engang at man kunne rulle under den. Jeg dodgede bare til siderne :) Jeg havde fået en virkelig nice Katana som gav stød og det var hun ikke fan af og så havde jeg paralyse pills med som gjorde de ikke havde nogen effekt hvis jeg blev ramt.

Jamen hende vil jeg da se frem til så!

Jeg har klaret hende bitchen og så klaret alle side missioner der var åbne. Så skal i gang med bane 3 nu - så er ikke så langt. Næste bane er lvl 18 og jeg er pt. lvl 36 så jeg cake walker banerne og dør kun fordi jeg bliver overmodig :lol: eller løber ind i ild eller falder ned . Jeg har kun haft "problemer" med fjenderne indtil jeg lærte spillet at kende :) Men kan forstå på min kammerat at man på et tidspunkt vil blive udfordret selvom jeg nu er OP.


Nå ja så havde du jo godt styr på hende :-) Men du kan rulle igennen (frem mod hende) hendes Paralyse "shout", og så ellers give hende en røv fuld :lol: - Jeg er så dårlig til at bruge mine items (pills, sacred water etc.).

Jeg gjorde det samme, tog alle side missions som de poppede op. Og med Kodama sense - skulle jeg finde dem alle inden næste område :mrgreen:

Du siger også bare til hvis vi skal lave lidt "co-op" farming ? :)
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Re: Nioh tråd

Indlægaf Cena » tirs 28 feb 2017 20:32

Unklemac skrev:
Cena skrev:Ah jeg opdagede ikke engang at man kunne rulle under den. Jeg dodgede bare til siderne :) Jeg havde fået en virkelig nice Katana som gav stød og det var hun ikke fan af og så havde jeg paralyse pills med som gjorde de ikke havde nogen effekt hvis jeg blev ramt.

Jamen hende vil jeg da se frem til så!

Jeg har klaret hende bitchen og så klaret alle side missioner der var åbne. Så skal i gang med bane 3 nu - så er ikke så langt. Næste bane er lvl 18 og jeg er pt. lvl 36 så jeg cake walker banerne og dør kun fordi jeg bliver overmodig :lol: eller løber ind i ild eller falder ned . Jeg har kun haft "problemer" med fjenderne indtil jeg lærte spillet at kende :) Men kan forstå på min kammerat at man på et tidspunkt vil blive udfordret selvom jeg nu er OP.


Nå ja så havde du jo godt styr på hende :-) Men du kan rulle igennen (frem mod hende) hendes Paralyse "shout", og så ellers give hende en røv fuld :lol: - Jeg er så dårlig til at bruge mine items (pills, sacred water etc.).

Jeg gjorde det samme, tog alle side missions som de poppede op. Og med Kodama sense - skulle jeg finde dem alle inden næste område :mrgreen:

Du siger også bare til hvis vi skal lave lidt "co-op" farming ? :)


Helt sikkert! Skal dog nok spille Horizon de næste dage

Inden jeg blærer mig alt for meget med hvor god jeg er - så smadrede Warrior of the West mig nok 20 gange inden jeg gik ud og skiftede skill til noget der holdte hans KI nede. Så var han til at tale med.
Men nu blev jeg færdig med første region og har forged mit set item op i lvl 29 og det samme med mit våben.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Nioh tråd

Indlægaf Unklemac » ons 01 mar 2017 09:53

Cena skrev:
Helt sikkert! Skal dog nok spille Horizon de næste dage

Inden jeg blærer mig alt for meget med hvor god jeg er - så smadrede Warrior of the West mig nok 20 gange inden jeg gik ud og skiftede skill til noget der holdte hans KI nede. Så var han til at tale med.
Men nu blev jeg færdig med første region og har forged mit set item op i lvl 29 og det samme med mit våben.


Uhha det spil er også lige noget for mig (Elsker Monster Hunter serien - og spiller det stadig på 3DS'en)... og til 399,- i elmutanten :mrgreen: Jeg bliver dog nok nødsaget til at spille den nye Zelda først, så det stadig ser "imponerende" ud, hvis du forstår. Alle de dejlige spil :lol:

Back on topic!

Så har du laaaaaang vej endnu (positivt). Der ligger nok en 30-40 timer main og submissions totalt. Oveni kommer der Twilight Missions osv. og I "new game plus" er der flere fjender og nogle er positioneret anderledes så.. masser af valuta for pengene!
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Næste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 38 gæster