Forum

Nioh tråd

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Re: Nioh tråd

Indlægaf Unklemac » tirs 28 mar 2017 08:53

Cena skrev:Hold nu kæft hvor er den sidste boss dog latterligt lavet mand. Simpelthen så ringe design!

Jeg har ikke tal på hvor mange forsøg jeg brugte på den men det tog mig tæt på 2 timer. Så mange gange hvor jeg døede fordi jeg ikke kunne se hvad jeg lavede!


Ja, helt enig at den er dårligt designet i forhold til hvad der forventes af en. Jeg døde konstant til lort bagfra, og gik så alle mine items igennem og hotkey'ed dem (sacred water, living weapon amrita og nok den bedste som jeg ikke kan huske navnet på, men den giver dig reduceret "elemental damage" - og så kunne jeg overleve de skide 1 shots bagfra).

Da jeg skulle prøve den i new game+, var den udslættet på 1-2 minutter.... hævnen var sød! :mrgreen:
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Re: Nioh tråd

Indlægaf Cena » tirs 28 mar 2017 11:19

Unklemac skrev:
Cena skrev:Hold nu kæft hvor er den sidste boss dog latterligt lavet mand. Simpelthen så ringe design!

Jeg har ikke tal på hvor mange forsøg jeg brugte på den men det tog mig tæt på 2 timer. Så mange gange hvor jeg døede fordi jeg ikke kunne se hvad jeg lavede!


Ja, helt enig at den er dårligt designet i forhold til hvad der forventes af en. Jeg døde konstant til lort bagfra, og gik så alle mine items igennem og hotkey'ed dem (sacred water, living weapon amrita og nok den bedste som jeg ikke kan huske navnet på, men den giver dig reduceret "elemental damage" - og så kunne jeg overleve de skide 1 shots bagfra).

Da jeg skulle prøve den i new game+, var den udslættet på 1-2 minutter.... hævnen var sød! :mrgreen:


Det er den første boss hvor jeg decideret er blevet frustreret. I alle andre boss fights har det været min egen skyld når jeg blev ramt og døde. Men i den her boss fight kan man ikke bevare overblikket i starten, før man får ryddet lidt ud i boss fighten. Jeg brugte virkelig lang tid på at prøve at gennemskue et mønster for hvornår det var sikkert at angribe, men fandt det aldrig.
Flere gange troede jeg det var sikkert og bum! 4x elemental i nakken på én gang = insta death. Jeg var desværre ikke så heldig at jeg havde noget der kunne gøre ret meget mod elemental.
Men udover frustrations elementerne var bossen ikke skide svær! I øvrigt var alt andet i banen op til den sidste fight super fed syntes jeg! Kampen mod første del af Kelly var dog en anelse skuffende syntes jeg :)

Nu mangler jeg bare lige den "sidste" story mission. Queen's et eller andet. Så skal jeg i gang med New Game+ og oprydning af de trophies jeg nu gider. Tvivler på det bliver til platin i denne omgang, men måske når DLC kommer på ét tidspunkt :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Nioh tråd

Indlægaf Unklemac » tirs 28 mar 2017 12:21

Mon ikke du har det item liggende som giver "reduced elemental damage" buff? Jeg havde aldrig brugt dem, så havde max antal x10 eller x20 (kan ikke lige huske). Den hjælper GEVALDIGT! i den kamp. Det vist et "blåt rarity item".

Man kan lokke alle hovederne til at angribe med et frontal "melee" angreb, undvige dette, og så bare frem i mavsen på dem... rinse repeat (som man siger). Gemte mig trykt bag de dersens krystaller når der skulle heales op.

Godt du fik den klaret - og at få platinum tog godt nok ikke langtid, hvis man har gjort alt i første run (fundet kodama, og hot springs etc).
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Re: Nioh tråd

Indlægaf Cena » tirs 28 mar 2017 13:45

Unklemac skrev:Mon ikke du har det item liggende som giver "reduced elemental damage" buff? Jeg havde aldrig brugt dem, så havde max antal x10 eller x20 (kan ikke lige huske). Den hjælper GEVALDIGT! i den kamp. Det vist et "blåt rarity item".

Man kan lokke alle hovederne til at angribe med et frontal "melee" angreb, undvige dette, og så bare frem i mavsen på dem... rinse repeat (som man siger). Gemte mig trykt bag de dersens krystaller når der skulle heales op.

Godt du fik den klaret - og at få platinum tog godt nok ikke langtid, hvis man har gjort alt i første run (fundet kodama, og hot springs etc).


Hmm det kan da godt være jeg har nogen liggende så. Syntes bare jeg tjekkede.
Ja lurede godt nok den del af taktikken. Mit problem var de andre skød på mig samtidig med jeg gjorde det - og den skade følte jeg ikke at jeg kunne undgå :) Når man først havde pillet et par stykker, kunne man som du siger bare gemme sig bag krystallerne :)

Problemet er jeg ikke har fundet alle kodama og hotsprings. Jeg ved der er en spirit som hjælper med at finde kodama's men hotsprings har jeg slet ikke styr på hvor mange jeg har været i og hvor. #-o
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Nioh tråd

Indlægaf Unklemac » tirs 28 mar 2017 19:06

Ja Kodama Sense, så der en lille grøn dut på dit minimap, ligesom enemy sense (den er god!).

Fulgte også en guide til hotsprings efter jeg havde sluttet New Game+ ...doh! :)

Stoneclawm du må give det en chance engang, da new game+ er nemmere :-)
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622

+1

Re: Nioh tråd

Indlægaf Cena » ons 29 mar 2017 21:05

Er kommet i gennem story nu og mangler kun de dobbelt boss fight side missioner + et par twillight. Har brugt 77 timer og været død 564 gange indtil videre :lol: Så nu skal jeg bare hygge grinde lidt og se hvor mange trofæer jeg gider gå efter. Og så må vi vente og se hvad der kommer af DLC i fremtiden :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Nioh tråd

Indlægaf Unklemac » tors 30 mar 2017 08:17

Cena skrev:Er kommet i gennem story nu og mangler kun de dobbelt boss fight side missioner + et par twillight. Har brugt 77 timer og været død 564 gange indtil videre :lol: Så nu skal jeg bare hygge grinde lidt og se hvor mange trofæer jeg gider gå efter. Og så må vi vente og se hvad der kommer af DLC i fremtiden :)


Tillykke med den første store sejr! :mrgreen: Dobbelt bosserne (de 2 samurai'er) er nok noget af det sværeste i spillet, synes jeg. Har dog set folk på youtube som laver Kingo backstab og nakker den ene i et hug! Orkede dog ikke at gå over til Katana fra "Kurisagama".

New Game+ er ikke svært, så nu kan du sidde og hygge dig lidt istedet :wink:

Hvor ser du spillede timer og din death count ? Den skal jeg finde! (er sikkert død over 1000 gange :lol: )
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Re: Nioh tråd

Indlægaf Cena » tors 30 mar 2017 09:27

Unklemac skrev:
Cena skrev:Er kommet i gennem story nu og mangler kun de dobbelt boss fight side missioner + et par twillight. Har brugt 77 timer og været død 564 gange indtil videre :lol: Så nu skal jeg bare hygge grinde lidt og se hvor mange trofæer jeg gider gå efter. Og så må vi vente og se hvad der kommer af DLC i fremtiden :)


Tillykke med den første store sejr! :mrgreen: Dobbelt bosserne (de 2 samurai'er) er nok noget af det sværeste i spillet, synes jeg. Har dog set folk på youtube som laver Kingo backstab og nakker den ene i et hug! Orkede dog ikke at gå over til Katana fra "Kurisagama".

New Game+ er ikke svært, så nu kan du sidde og hygge dig lidt istedet :wink:

Hvor ser du spillede timer og din death count ? Den skal jeg finde! (er sikkert død over 1000 gange :lol: )


Tak :mrgreen:
Jeg prøvede dem lige én enkelt gang i går og kunne godt se jeg lige skulle lidt mere i træningslejr inden jeg kunne klare dem. Fik klaret de fleste Mystic Art bortset fra Omnyo. Var for træt og havde ikke lige tålmodighed til Nieu kampen i går.

Jeg har prøvet lidt New Game+ og det er ikke så svært, men de slår fandme hårdt! Skal lige have brugt en book of reincarnation og lavet om på mit build, da det nuværende havde fokus på at jeg skulle klare mystic art. Så jeg skal lige have lavet det lidt om og kun havde fokus på slagkraft, lidt liv og så omnyo :)

Det gør du i status menuen ovre til højre, når du bruger touch pad. Inde i den mener jeg den hedder other helt ovre til højre :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Nioh tråd

Indlægaf Unklemac » tors 30 mar 2017 12:55

Tak :mrgreen:
Jeg prøvede dem lige én enkelt gang i går og kunne godt se jeg lige skulle lidt mere i træningslejr inden jeg kunne klare dem. Fik klaret de fleste Mystic Art bortset fra Omnyo. Var for træt og havde ikke lige tålmodighed til Nieu kampen i går.

Jeg har prøvet lidt New Game+ og det er ikke så svært, men de slår fandme hårdt! Skal lige have brugt en book of reincarnation og lavet om på mit build, da det nuværende havde fokus på at jeg skulle klare mystic art. Så jeg skal lige have lavet det lidt om og kun havde fokus på slagkraft, lidt liv og så omnyo :)

Det gør du i status menuen ovre til højre, når du bruger touch pad. Inde i den mener jeg den hedder other helt ovre til højre :)


Samme situation som mig da jeg mødte dem... det var bare "fuck it" - det må blive på et andet tidspunkt :lol:
Da jeg så kom 15-25 levels op, var de til at snakke med. (tror jeg var 125).

Tak for tippet - jeg skal med et halvt øje senere se om det er katastrofale tal som står derinde :mrgreen:
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Re: Nioh tråd

Indlægaf Cena » tors 30 mar 2017 14:06

Unklemac skrev:
Tak :mrgreen:
Jeg prøvede dem lige én enkelt gang i går og kunne godt se jeg lige skulle lidt mere i træningslejr inden jeg kunne klare dem. Fik klaret de fleste Mystic Art bortset fra Omnyo. Var for træt og havde ikke lige tålmodighed til Nieu kampen i går.

Jeg har prøvet lidt New Game+ og det er ikke så svært, men de slår fandme hårdt! Skal lige have brugt en book of reincarnation og lavet om på mit build, da det nuværende havde fokus på at jeg skulle klare mystic art. Så jeg skal lige have lavet det lidt om og kun havde fokus på slagkraft, lidt liv og så omnyo :)

Det gør du i status menuen ovre til højre, når du bruger touch pad. Inde i den mener jeg den hedder other helt ovre til højre :)


Samme situation som mig da jeg mødte dem... det var bare "fuck it" - det må blive på et andet tidspunkt :lol:
Da jeg så kom 15-25 levels op, var de til at snakke med. (tror jeg var 125).

Tak for tippet - jeg skal med et halvt øje senere se om det er katastrofale tal som står derinde :mrgreen:


Det er præcis det samme udgangspunkt jeg havde. Var 95 ca da jeg var inde hos dem og der kunne jeg mærke at det ikke lige var den dag jeg skulle prøve :lol:
Men nu er jeg også snart op i 120+ og når jeg så har lavet om på mit build må de være til at tale med :)

Haha jeg blev lidt chokeret over at jeg har været død 500 gange. Det var noget højere end ventet :lol:
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Nioh tråd

Indlægaf baunevej » tors 30 mar 2017 15:24

Unklemac skrev:Ja Kodama Sense, så der en lille grøn dut på dit minimap, ligesom enemy sense (den er god!).

Fulgte også en guide til hotsprings efter jeg havde sluttet New Game+ ...doh! :)

Stoneclawm du må give det en chance engang, da new game+ er nemmere :-)


Tager det helt sikkert frem igen når modet kommer tilbage :oops: :mrgreen: , er sgu lidt af et nervevrag når der er tryk på hehe. Men det er ikke et dårligt spil på nogen måder, tværtimod er det mig der fejler når det går galt.
Har invisteret i en Switch, blev jo dødmisundelig på din. Har lige Modtaget Zelda idag, og er imponeret indtil videre mod forventning da jeg ikke er inkaneret zelda fan.
baunevej
Niveau 6
 
Indlæg: 1573
By: Thisted


Re: Nioh tråd

Indlægaf Unklemac » tors 30 mar 2017 16:00

CENA:
Haha jeg blev lidt chokeret over at jeg har været død 500 gange. Det var noget højere end ventet :lol:


For satan, 50% af mine deaths er nok på IS dronning og den bane med OZU BOZO (den med vand alle vejne).. kan slet ikke vente med at se de tal :mrgreen:

STONECLAW:
Har invisteret i en Switch, blev jo dødmisundelig på din. Har lige Modtaget Zelda idag, og er imponeret indtil videre mod forventning da jeg ikke er inkaneret zelda fan.


Jamen tillykke med dyret! Vi må lige tilføje hinanden som friends :D Hvis du er til old school perfektion, så skal du snuppe dig "Shovel Knight - Treasure Trove" på storen. Ellers Mario Kart senere i April.
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Re: Nioh tråd

Indlægaf Cena » tirs 04 apr 2017 21:14

Så nærmer jeg mig platin :mrgreen:

Mangler kun 1 eller 2 twillight missioner. Hold nu kæft det har været en fed oplevelse. Det var egentlig kun at jagte de sidste hot springs der irriterede mig en smule fordi jeg ikke kunne "tracke" hvilket af de 20 jeg manglede.

Jeg kommer helt sikkert til at fortsætte efter platin omend det ikke bliver i samme omfang. Afventer spændt kommende DLC.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Nioh tråd

Indlægaf Unklemac » ons 05 apr 2017 08:05

Cena skrev:Så nærmer jeg mig platin :mrgreen:

Mangler kun 1 eller 2 twillight missioner. Hold nu kæft det har været en fed oplevelse. Det var egentlig kun at jagte de sidste hot springs der irriterede mig en smule fordi jeg ikke kunne "tracke" hvilket af de 20 jeg manglede.

Jeg kommer helt sikkert til at fortsætte efter platin omend det ikke bliver i samme omfang. Afventer spændt kommende DLC.


Sådan =D> Det har nemlig været en rigtig god gang underholdning. Glæder mig til 2'eren.

Du må lige sige til hvordan det nye DLC er - jeg havde oprindeligt troede at jeg skulle købe season pass, men når man kvæser de fleste bosser, så tvivler jeg på udfordringen. Vi får se :)

Jeg er gået helt gak i The Binding of Isaac på Nintendo Switch - svært spil, men puhha det er godt nok vanedannende :mrgreen:
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Re: Nioh tråd

Indlægaf Cena » ons 05 apr 2017 16:57

Wohoo
Billede

Det er også min bekymring i forhold til DLC. Sidste mission jeg manglede var lvl 145 twillight. Jeg smeltede bossen på 10 sekunder. Men jeg bliver stadig udfordret af dobbelt boss kampene. Så de skal lave 2 eller 3 boss fight for at holde sværhedsgraden oppe!
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


ForegåendeNæste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 40 gæster