Forum

Monster Hunter world

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Re: Monster Hunter world

Indlægaf Krede1972 » man 08 jan 2018 17:06

bumlemand skrev:
Zieglers skrev:Jeg synes spillet lyder en smule tamt og uden indhold. Har ikke før spillet MH, men jeg prøvede betaen, som jeg håbede ville fange mig, men jeg synes bare det virkede ret ligegyldigt. Monstrene kunne sagtens have været mere udfordrende, da jeg kun blev ramt et par gange i alt.
Hvad er det der fanger jer ved spillet? Tænker om det ville være sjovere at spille med et par venner?


Spillet har utroligt meget at byde på og tro mig de små tøse Monster du har været oppe imod i beta’en kan slet ikke beskrive endgame Monster samt at prøve at solo dem før tiden udløber ;)

Men i sidste ende handler spillet om at du tager ud og hunter monster og det hvad du bruger din tid på :)
Selvfølelig er der quests og bountys du kan klare men grund spillet er hvad det heder “Monster Hunter” ;)

kan du ikke lide en stor grind eller store 20minuters monster kampe hvor endgame virkelig kan give dig en fed udfordring, så er Monster Hunter absolut ikke noget for dig og det kommer fra en som har spillet dem alle og minimum brugt over 25.000 timer på at hunter monster fra det første spil og til nu :p


Overdrivelse fremmer forståelsen, men jeg tvivler alligevel på at du har brugt næsten 3 år af dit liv non-stop 24-7 på at spille Monster Hunter. Bevares, man kan bruge uhyggeligt meget tid foran skærmen, meeeen 25.000 timer alene på Monster Hunter.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad

+1

Re: Monster Hunter world

Indlægaf bumlemand » man 08 jan 2018 17:49

Okay? Hvad med folk som har spillet wow i 13år? Hvor mange timer tror du de har spillet i alt? :)
Jeg kender folk der har 1500 days played i wow det 36000 timer ;) og der er folk med over 2000 days played :P

Eller hvad med Counter-Strike spillere? Eller CoD spillere? Eller LoL spillere? Bare for at nævne spil som er et MMO’RPG som WoW.

Første Monster Hunter jeg har spillet er fra 2004 til PS2 og så har jeg spillet alle siden der og en som mig som gerne bruge fra 6 til 12 timer dagligt på gaming.

Dvs. 2004 til 2018 det er 4745 dage og lad os så sige jeg ca har brugt 7 timer om dagen på at spille selvom det nok er meget mere :P det giver 33215 timer brugt på at spille fra 2004 til og med 2018 og lad os så sige kun 50% af min Tid er brugt på Monster hunter så giver det 16607 timer brugt på Monster Hunter ;) og det er alt sammen minimum tid brugt.

Husk på Monster Hunter har været en Nintendo håndhold eksklusive i mange år nu, og jeg har altid min håndhold med alle steder jeg er også på arbejde og med det arbejde jeg har kan jeg nemt få spillet Monster Hunter det halve af tiden jeg er på arbejde :)

Så det med overdrivelse fremmer forståelsen er ikke længere så meget en overdrivelse :P

og ja jeg har et liv selvom det svært at forstå :D
Senest rettet af bumlemand tirs 09 jan 2018 10:27, rettet i alt 3 gange.
When Chuck Norris does a push up, he isn't lifting himself up, he's pushing the Earth down.
bumlemand
Niveau 0
 
Indlæg: 14
By: Greve Landsby


Re: Monster Hunter world

Indlægaf Krede1972 » tirs 09 jan 2018 03:19

Der er vel også væsenligt forskel på 16000 timer og 25000 timer.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Monster Hunter world

Indlægaf bumlemand » tirs 09 jan 2018 09:14

Krede1972 skrev:Der er vel også væsenligt forskel på 16000 timer og 25000 timer.


Ja men hvis du læser hvad jeg har skrevet er det sikkert meget mere en kun 3.5 timer jeg bruger om dagen på MH.
Men kan godt se du nok ikke har læst alt jeg har skrevet for så ville du måske også have forstået bedre at jeg lagde alt ned i et minimum brugt per dag.

Er det svært at forstå at der folk der spiller noget dagligt i mange timer fordi de er virkelig underholdt af det.

Hvad med folk det stadigvæk speed runner Super Mario 64 og dagligt sider de og spiller det i 8 timer for at slå deres egen record eller få WR. Det er 22år gammelt det spil og tro mig nogle folk har over 40000 timer brugt i det spil :P

Jeg bruger gerne 3 til 4 timer dagligt på MH på arbejde på min håndholdte konsol :wink: Plus min tid der hjemme hvor det nok også bliver til nogle timer i sofaen.

MH seriener ikke et nyt så jeg står ved mine 25.000 timer brugt da jeg spiller det dagligt og har gjort det de sidste 14år.

Nogle mennesker sprænger ikke fra spil til spil de bliver der hvor de er mest underhold :wink:

Men for din skyld har jeg redigeret hvor der står 25.000 timer til Minumum 16.000 brugt :lol:
Senest rettet af bumlemand tirs 09 jan 2018 15:09, rettet i alt 1 gang.
When Chuck Norris does a push up, he isn't lifting himself up, he's pushing the Earth down.
bumlemand
Niveau 0
 
Indlæg: 14
By: Greve Landsby


Re: Monster Hunter world

Indlægaf Vreki » tirs 09 jan 2018 10:27

Et gennemsnit på 7 timer om dagen er nok muligt, men det lyder altså ikke sundt.

Det ville 7 timer foran fjernsynet heller ikke være, men spilafhængighed er et reelt problem som man måske lige skal have i baghovedet hvis den digitale verden trækker lidt for meget:
http://www.misbrugsportalen.dk/spilafh%C3%A6ngighed

Wow er nok ikke det bedste at sammenligne med, det er netop kendt for at kunne udløse ekstrem adfærd hos nogle brugere. Da jeg selv spillede det var der også perioder hvor det fyldte lidt rigeligt, så jeg forstår godt tiltrækningen. :D
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307

+1

Re: Monster Hunter world

Indlægaf bumlemand » tirs 09 jan 2018 10:38

Vreki skrev:Et gennemsnit på 7 timer om dagen er nok muligt, men det lyder altså ikke sundt.

Det ville 7 timer foran fjernsynet heller ikke være, men spilafhængighed er et reelt problem som man måske lige skal have i baghovedet hvis den digitale verden trækker lidt for meget:
http://www.misbrugsportalen.dk/spilafh%C3%A6ngighed

Wow er nok ikke det bedste at sammenligne med, det er netop kendt for at kunne udløse ekstrem adfærd hos nogle brugere. Da jeg selv spillede det var der også perioder hvor det fyldte lidt rigeligt, så jeg forstår godt tiltrækningen. :D


Jeg har Ikke kun brugt wow som sammenligning og jeg skriver også at man skal huske MH er på nintendo håndhold så meget af gaming tiden er brugt andre steder en i sofaen foran tv skærmen.

At du syntes det ikke er sund kommer ikke rigtig mig noget ved da der er delte meninger omkring det emne.

Jeg har et fuldtidsarbejde, jeg træner 9 gange om ugen, jeg lever mit liv utroligt sundt og hvad jeg bruger min fritid på eller det tid jeg har hvor der er intet at lave på mit arbejde er vel helt op til mig selv at afgøre om det i orden eller ikke.

Efter min mening så Før at gaming eller noget andet på nogen måde skal ses som at være et problem i ens liv er hvis det begynder at komme imellem arbejde, træning, sundhed, kæreste, familie osv. Så længe du kan opretholde et sund og fornuftigt liv er det vel ens eget valg hvad man bruger ens fritid på :wink:

Fordi du har haft et problem med din tid brugt i den digitale verden er det ikke ensbetydene med vi andre har eller for :wink:

Men tak for bekymringen, utrolig unødvendigt men tak alligevel :D
When Chuck Norris does a push up, he isn't lifting himself up, he's pushing the Earth down.
bumlemand
Niveau 0
 
Indlæg: 14
By: Greve Landsby


Re: Monster Hunter world

Indlægaf Vreki » tirs 09 jan 2018 10:48

bumlemand skrev:Fordi du har haft et problem med din tid brugt i den digitale verden er det ikke ensbetydene med vi andre har eller for :wink:

Men tak for bekymringen, utrolig unødvendigt men tak alligevel :D


Med "sundt" mener jeg ikke at du får for lidt sollys, men at der kan være en reel fysisk og mental afhængighed.
Hvilket der forøvrigt også kan være ved overdreven fysisk træning, og mange andre ting.

Og hvis man har et misbrugsproblem så erkender man det sjældent selv.

Men jeg kender dig ikke, og er forøvrigt heller ikke psykiater.
Så jeg skal nok nære mig for at stille en diagnose i dit konkrete tilfælde :D
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307

+1

Re: Monster Hunter world

Indlægaf bumlemand » tirs 09 jan 2018 10:56

Vreki skrev:
bumlemand skrev:Fordi du har haft et problem med din tid brugt i den digitale verden er det ikke ensbetydene med vi andre har eller for :wink:

Men tak for bekymringen, utrolig unødvendigt men tak alligevel :D


Med "sundt" mener jeg ikke at du får for lidt sollys, men at der kan være en reel fysisk og mental afhængighed.
Hvilket der forøvrigt også kan være ved overdreven fysisk træning, og mange andre ting.

Og hvis man har et misbrugsproblem så erkender man det sjældent selv.

Men jeg kender dig ikke, og er forøvrigt heller ikke psykiater.
Så jeg skal nok nære mig for at stille en diagnose i dit konkrete tilfælde :D


Jeg er godt klar over hvad det er du hentyder til og din større mening med det hele, men som skrevet er der delte meninger omkring hvad der er sundt eller ikke er sundt som der er delte meninger omkring alt andet her i verden.

Men nu jeg gammel nok til at bestemme helt selv hvad jeg nu vælger a bruge min fritid på, jeg er flyttet hjemmefra så jeg må godt :lol:

Men tak fordi du delte din mening om gaming ludomani og hvornår man skal begynde at passe på :D super brugebart materiale :wink:
Senest rettet af bumlemand tirs 09 jan 2018 15:11, rettet i alt 1 gang.
When Chuck Norris does a push up, he isn't lifting himself up, he's pushing the Earth down.
bumlemand
Niveau 0
 
Indlæg: 14
By: Greve Landsby


Re: Monster Hunter world

Indlægaf morfar » tirs 09 jan 2018 14:09

bumlemand skrev:
Vreki skrev:
bumlemand skrev:Fordi du har haft et problem med din tid brugt i den digitale verden er det ikke ensbetydene med vi andre har eller for :wink:

Men tak for bekymringen, utrolig unødvendigt men tak alligevel :D


Med "sundt" mener jeg ikke at du får for lidt sollys, men at der kan være en reel fysisk og mental afhængighed.
Hvilket der forøvrigt også kan være ved overdreven fysisk træning, og mange andre ting.

Og hvis man har et misbrugsproblem så erkender man det sjældent selv.

Men jeg kender dig ikke, og er forøvrigt heller ikke psykiater.
Så jeg skal nok nære mig for at stille en diagnose i dit konkrete tilfælde :D


Jeg er godt klar over hvad det er du hentyder til og din større mening med det hele, men som skrevet er der delte meninger omkring hvad der er sundt eller ikke er sundt som der er delte meninger omkring alt andet her i verden.

Men nu jeg gammel nok til at bestemme helt selv hvad jeg nu vælger a bruge min fritid på, jeg er flyttet hjemmefra så jeg kan godt selv :lol:

Men tak fordi du delte din mening om gaming ludomani og hvornår man skal begynde at passe på :D super brugebart materiale :wink:


Er det dig Hyggen76?
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus

+1

Re: Monster Hunter world

Indlægaf Krede1972 » tirs 09 jan 2018 16:25

Et godt bud, men jeg kunne ikke forestille mig Hyggen76 træne 9 gange om ugen, men man kan selvfølgelig også bedrage og lyve overfor sig selv i en sådan grad at man tilsidst selv tror på at det er sandheden og den virkelige verden.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Monster Hunter world

Indlægaf bumlemand » tirs 09 jan 2018 16:52

Nu er jeg ikke Hyggen76 :)

Jeg er ny her på forummet, så jeg er bare bumle :)

ved ikke lige hvem løgneren eller bedrageren er, men der findes sikkert en masse.

Det åbenbart svært for nogle at forstå man godt kan have et fungeren liv selvom man bruger alt ens fritid på gaming :wink: og at nogle mennesker holder sig til det sammen spil eller spil serie igennem rigtig mange år :wink:

Så har i også lært noget nyt i dag :lol:
When Chuck Norris does a push up, he isn't lifting himself up, he's pushing the Earth down.
bumlemand
Niveau 0
 
Indlæg: 14
By: Greve Landsby


Re: Monster Hunter world

Indlægaf Jables » tirs 09 jan 2018 19:41

bumlemand skrev:Det åbenbart svært for nogle at forstå man godt kan have et fungeren liv selvom man bruger alt ens fritid på gaming :wink: og at nogle mennesker holder sig til det sammen spil eller spil serie igennem rigtig mange år :wink:


Selvom man skulle holde sig til det samme spil, er det stadig voldsomt at nå et tal som 25.000 timer brugt aktivt.

Lad os bare tage professionelle Counter Strike spillere, som du også selv brugte som eksempel tidligere i tråden.
Hvis du kigger på deres steam profiler, så ligger langt de fleste på et tal mellem 5k og 8k timers spil i CS:GO.

Hvis vi skal tage et konkret eksempel på en spiller som har været med lige fra begyndelsen, så har Get_Right 7.000 timers CSGO og 4.000 timer registreret i andre Counter Strike spil. Af disse timer skal der både trækkes fra og ligges til, men pointen er at dette er en fyr, som har levet af at spille professionel Counter Strike det sidste årti og alligevel ikke engang kommer tæt på så højt et antal timer.

https://steamcommunity.com/id/Christoph ... s/?tab=all

Derfor er det da klart at der bliver stillet spørgsmål til det. Især når vi ikke har andet at gå efter, end den mærkværdige mellemregning som du kom med tidligere.
Jables
Niveau 4
 
Indlæg: 734

+1

Re: Monster Hunter world

Indlægaf bumlemand » tirs 09 jan 2018 19:51

Jables skrev:
bumlemand skrev:Det åbenbart svært for nogle at forstå man godt kan have et fungeren liv selvom man bruger alt ens fritid på gaming :wink: og at nogle mennesker holder sig til det sammen spil eller spil serie igennem rigtig mange år :wink:


Selvom man skulle holde sig til det samme spil, er det stadig voldsomt at nå et tal som 25.000 timer brugt aktivt.

Lad os bare tage professionelle Counter Strike spillere, som du selv også tidligere brugte som eksempel i tråden.
Hvis du kigger på deres steam profiler, så ligger langt de fleste på et tal mellem 5k og 8k timers spil i CS:GO.

Hvis vi skal tage et konkret eksempel på en spiller som har været med lige fra begyndelsen, så har Get_Right 7.000 timers CSGO og 4.000 timer registreret i andre Counter Strike spil. Af disse timer skal der både trækkes fra og ligges til, men pointen er at dette er en fyr, som har levet af at spille professionel Counter Strike det sidste årti og alligevel ikke engang kommer tæt på så højt et antal timer.

https://steamcommunity.com/id/Christoph ... s/?tab=all

Derfor er det da klart at der bliver stillet spørgsmål til det. Især når vi ikke har andet at gå efter, end den mærkværdige mellemregning som du kom med tidligere.


Der er intet galt med de udregninger jeg har lavet, de skam helt fine og taget ud fra et minimum og hvis du tror at en pro counter strike spiller igennem 14 års gaming af counter strike kun er på 4000 timer brugt så er du helt fra den :lol:

Alle er ikke ens og nogen kan godt lide at bruge deres tid på det samme spil og spille serie igennem mange år, så når en person siger jeg har 1000days played i et spil efter 14 år med det samme spil som tusinder af mennesker nu har så er det altså ikke en overdrivelse, de har bare valgt at bruge mest af deres tid i det samme spil eller spil serie.

Men nok om det, jeg står ved mine tal da det ikke er en overdrivelse da det er over en periode på 14år :wink:

Men ser du og andre det som sindsygt og tror jeg er en løgnere samt bedrager så er det helt okay med mig :D I skal bare gøre det som gør jeg mest glade her i livet :wink:
When Chuck Norris does a push up, he isn't lifting himself up, he's pushing the Earth down.
bumlemand
Niveau 0
 
Indlæg: 14
By: Greve Landsby


Re: Monster Hunter world

Indlægaf Jables » tirs 09 jan 2018 21:03

bumlemand skrev:Der er intet galt med de udregninger jeg har lavet, de skam helt fine og taget ud fra et minimum og hvis du tror at en pro counter strike spiller igennem 14 års gaming af counter strike kun er på 4000 timer brugt så er du helt fra den.


Jeg tror at du har læst forkert. Jeg skriver at Get_Right har 7000 timer registeret i CSGO samt 4.000 ydligere i andre Counter Strike spil som foreksempel Source.

Jeg foretrækker at bruge timerne i CS:GO som eksempel. For det første fordi at vi tydeligt kan se dem, så vi ikke er nødt til at hive tal ud af den blå luft, og for det andet fordi at Counter Strike aldrig har været mere populært, end det har været de sidste par år. Det er langt fra utænkeligt at de fleste professionelle spillere, aldrig før har lagt så mange timer i spillet som nu, da præmierne og populariteten aldrig har været større.

Jeg skriver desuden at der både skal lægges og trækkes fra til disse timer.
Grunden til at der skal ligges til, er at vi ikke kan se hvor mange timer han har spillet i spil som 1.6, da Steam ikke tillader dette, og grunden til at der skal trækkes timer fra, er at vi jo helst skal ignorere de hundrede, hvis ikke tusindevis af timer som er brugt inaktivt.

Alt dette er dog lige gyldigt, da vi sagtens kan nøjes med at bruge hans timer i CS:GO.
Get_Right har på små 6 år rundet 7000 timer. Jeg vil stadig mene, at 5-6k er langt mere realistisk, men lad bare det ligge.
Hvilket tal får du, hvis vi antager at Get_Right holder disse timer de næste 8 år, så han sammenlagt har spillet CS:GO i 14 år?

.... Hurtig hovedregning hos mig, siger et tal på ca 16.300 timer. Dette tal er meget højt sat, men lad os bare lade det stå. Igen er jeg nødt til at pointere at vi her snakker om en mand, som lever og ånder dét spil som han spiller og samtidig jo selvfølgelig også har gjort det til sin levevej.


bumlemand skrev:Men ser du og andre det som sindsygt og tror jeg er en løgnere samt bedrager så er det helt okay med mig :D I skal bare gøre det som gør jeg mest glade her i livet


Jeg ser dig hverken som løgner eller bedrager. Jeg tror på at, DU SELV tror på, at du har spillet 25.000 timers monster hunter. God fornøjelse med de næste 50.
Jables
Niveau 4
 
Indlæg: 734

+1

Re: Monster Hunter world

Indlægaf bumlemand » ons 10 jan 2018 10:18

Jables skrev:
bumlemand skrev:Der er intet galt med de udregninger jeg har lavet, de skam helt fine og taget ud fra et minimum og hvis du tror at en pro counter strike spiller igennem 14 års gaming af counter strike kun er på 4000 timer brugt så er du helt fra den.


Jeg tror at du har læst forkert. Jeg skriver at Get_Right har 7000 timer registeret i CSGO samt 4.000 ydligere i andre Counter Strike spil som foreksempel Source.

Jeg foretrækker at bruge timerne i CS:GO som eksempel. For det første fordi at vi tydeligt kan se dem, så vi ikke er nødt til at hive tal ud af den blå luft, og for det andet fordi at Counter Strike aldrig har været mere populært, end det har været de sidste par år. Det er langt fra utænkeligt at de fleste professionelle spillere, aldrig før har lagt så mange timer i spillet som nu, da præmierne og populariteten aldrig har været større.

Jeg skriver desuden at der både skal lægges og trækkes fra til disse timer.
Grunden til at der skal ligges til, er at vi ikke kan se hvor mange timer han har spillet i spil som 1.6, da Steam ikke tillader dette, og grunden til at der skal trækkes timer fra, er at vi jo helst skal ignorere de hundrede, hvis ikke tusindevis af timer som er brugt inaktivt.

Alt dette er dog lige gyldigt, da vi sagtens kan nøjes med at bruge hans timer i CS:GO.
Get_Right har på små 6 år rundet 7000 timer. Jeg vil stadig mene, at 5-6k er langt mere realistisk, men lad bare det ligge.
Hvilket tal får du, hvis vi antager at Get_Right holder disse timer de næste 8 år, så han sammenlagt har spillet CS:GO i 14 år?

.... Hurtig hovedregning hos mig, siger et tal på ca 16.300 timer. Dette tal er meget højt sat, men lad os bare lade det stå. Igen er jeg nødt til at pointere at vi her snakker om en mand, som lever og ånder dét spil som han spiller og samtidig jo selvfølgelig også har gjort det til sin levevej.


bumlemand skrev:Men ser du og andre det som sindsygt og tror jeg er en løgnere samt bedrager så er det helt okay med mig :D I skal bare gøre det som gør jeg mest glade her i livet


Jeg ser dig hverken som løgner eller bedrager. Jeg tror på at, DU SELV tror på, at du har spillet 25.000 timers monster hunter. God fornøjelse med de næste 50.


Du jo helt væk i hovedet :lol:

Der er flere tusind gamere med over 25.000 timer brugt i CS siden 1.0 og der er flere tusind der har over 25000 timer brugt i wow og der er flere tusing der har over 25000 timer brugt i andre spil på en periode på 14år.

Bare fordi du ikke kan finde noget på steam betyder ikke at verden hænger sådan sammen :wink: Steam er fra 2003 of først efter 2010 begyndte steam at se ud som den platform det er nu dvs før der er intet blevet registret som det gør nu. Du jo helt væk.

Igen understreger jeg er der er flere tusind mennesker der over en periode på 14 år har brugt 25000 timer eller mere på det samme spil. At du tror anderledes viser bare hvor meget du kan tænke for dig selv.

Men bliv du ved med at tro det du tror, held og lykke med det :D

Men igen det okay du ikke tror på mine timer brugt i MH, jeg godt godt klare det at du ikke kan forstå at der er mennesker der ude der bruger så mange timer på 1 ting igennem en så lang periode af deres liv.

Nu jeg godt nok også helt færdig med at skrive mere om det :lol: Ses
When Chuck Norris does a push up, he isn't lifting himself up, he's pushing the Earth down.
bumlemand
Niveau 0
 
Indlæg: 14
By: Greve Landsby


ForegåendeNæste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster