Forum

Monster Hunter world

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Re: Monster Hunter world

Indlægaf Unklemac » man 05 feb 2018 11:48

The farming is strong with this one :mrgreen:

Du siger bare til hvis du har brug for assistance med El'Gigante - efter at have slået ham ca. 30 gange har jeg kun fået 3 Gems (dem bruger man til rigtig mange endgame våben / charms / udstyr)... så hakker gladeligt på ham lidt mere i håb om flere drops :lol:

Fik også klaret spillet i søndags. Giver ingen spoilers, men de sidste "bosser" er desværre for nemme :?

Dermed fik jeg selvfølgelig den sidste upgrade på min Gunlance (Eradication Flame), og den ser jo styg ud!
(Se evt. mit Guildcard).
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Re: Monster Hunter world

Indlægaf Jables » tirs 06 feb 2018 00:33

Helt seriøst... HR49 missionen med Tempered Kirin, får da samtlige bosser til at falme for spillere med melee våben.
Jeg brækker mig over den forbandede pony! Jeg vil ikke engang bruge dens martialer til våben og armor... For det fortjener den IKKE!
Jeg tror måske, at jeg bruger dens horn som lokumsrenser i min hytte, eller noget i den stil.

Min dybeste respekt til dem som kan tage den, uden at cheese den med et ranged våben.
Jables
Niveau 4
 
Indlæg: 734


Re: Monster Hunter world

Indlægaf Unklemac » tirs 06 feb 2018 00:42

Challenge accepted. Dog mangler jeg 3 ranks til 49.
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Re: Monster Hunter world

Indlægaf Jb » tirs 06 feb 2018 10:24

:D
jeg fik lavet nogle legiana hjelm og armor igår, som giver divine blessing (damage reduction) som kombineret med odogorron gør mig knap så squishy i forhold til komplet odo sæt :)
nu er nergigante snart nede!
og nu har jeg en del våben at veksle med da jeg nu også har Rank 6 Hunting horn (Bone) snart også pukei og dual sword foruden mit longssword og sword n shield :)

næste mål foruden at nakke nerg må være en god bue kombinereret med et fuld Legiana sæt armor
eller en en lance, eller en glaive, aaah! :D
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: Monster Hunter world

Indlægaf Jables » tirs 06 feb 2018 22:40

Skulle teste nogle nye decorations og endte i stedet med at sætte en fin tid på Nergigante.
https://www.youtube.com/watch?v=A7ezmfWvt_U

Tror ikke at det er umuligt for mig at skære endnu et minut af tiden, med et par renere SAED hits og lidt mere practice på disse speedkills.
Jables
Niveau 4
 
Indlæg: 734


Re: Monster Hunter world

Indlægaf Jb » tirs 06 feb 2018 22:43

Nerg er nede!!
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: Monster Hunter world

Indlægaf Unklemac » ons 07 feb 2018 00:21

Jables skrev:Skulle teste nogle nye decorations og endte i stedet med at sætte en fin tid på Nergigante.
https://www.youtube.com/watch?v=A7ezmfWvt_U

Tror ikke at det er umuligt for mig at skære endnu et minut af tiden, med et par renere SAED hits og lidt mere practice på disse speedkills.


Ikke dårligt. Bare syndt du ikke viser dit setup/udstyr efterfølgende, nu du gik for speedrun/god tid.

Tror bestemt du kan skrue et minut fra, og det ville hjælpe at låse campen op som ikke ligger 20-30 sekunder væk derfra :lol: Det eneste der stak ud (jeg er ikke CB expert), var din charging a phials halter efter 30 sek i kampen ca. det ligner lidt button mashing, specielt den måde du ikke formår at udnytte første og anden gang han bliver tripped (dog uheldig med vinklen anden gang). Med Camp’en og bedre/mere konsistent phial build-up (dermed flere SAED) og minus mount, skal du nok komme under 2:30 :)

Evt. tag lidt inspiration fra: https://m.youtube.com/watch?v=9l3HrNyHZXQ

Go’ vind!
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Re: Monster Hunter world

Indlægaf Jables » ons 07 feb 2018 01:39

Som skrevet, så var det nu mere bare en test af ny equipment, fremfor et forsøg på at slå verdensrekorder. ^^

Phial charges og SAEDs var langt fra on point. Jeg har det med at fucke min timing op, når jeg er ukoncentreret, så det hjalp heller ikke, at jeg sad og snakkede på discord imens. Buildet ser dog ud til at virke, og jeg vil derfor kalde det en kæmpe succes herfra, hvis jeg kan snuppe en 20 Negs i timen i en chill farming session.
Tak for input alligevel :)
Jables
Niveau 4
 
Indlæg: 734


Re: Monster Hunter world

Indlægaf Unklemac » ons 07 feb 2018 11:41

Velbekomme, det var nu også kun fordi du skrev det med at skære mere tid af :)

Du nævner ikke dit build/decorations i video eller post herinde? :?

Tænker du måske køre det noget lignende:
WE+3, Capacity boost, Artillery+3, Attack+4/5/6/7, Agitator+2... og så den mest OP ting af alt på din Diablos CB (som er gak i forvejen) -> Non-Elemental Boost. Og hvis det ikke er nok mht. Diablos CB, så kan den Augmentes hele 2 gange fordi den er Rare 7. AV AV! :twisted: :mrgreen:

Det er hvertfald det sæt jeg bygger først, når jeg vil lege med CB :mrgreen:
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Re: Monster Hunter world

Indlægaf Jb » ons 07 feb 2018 12:38

jeg kan ikke skrue hovedet rundt om charge våbene, og jeg er en sucker for hurtig mobilitet, selvom jeg lavede en del hunts online igår med Hunting horn :)
Swordnshield er stadig mit go to våben, med longsword som nr. 2.

når jeg kender monstrene bedre tænker jeg at prøve glaive, men lige nu kan jeg ikke koncentrere mig både med at lære de nye monsters moves, og micro manage kinsects.

men efter at have problemer med nergigante klarede jeg ham endelig igår aftes med 2 carts - derefter lavede jeg en optinal quest med ham og klarede ham uden at fainte :D
Dashoa drage metal ting røg ned i første hug
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: Monster Hunter world

Indlægaf Unklemac » ons 07 feb 2018 13:20

Jb skrev:...når jeg kender monstrene bedre tænker jeg at prøve glaive, men lige nu kan jeg ikke koncentrere mig både med at lære de nye monsters moves


Man kan (imo) bedre værdsætte de langsomme våben i spillet, når man kender monster moves - så du ved hvornår der er åbninger og eksempelvis kan commit sig til 2-5 sekunders charging (tænker primært Great Sword).

Det giver derfor god mening at starte Monster Hunter med et våben hvorpå du hurtigt kan "fortryde" din combo midtvejs hvis du ser fare på fære :D SnS, Long Sword, Switch Axe (med evade extender evt.) og Charge Blade (muligvis insect glaive, har ikke spillet den) er alle solide valg.

Tror du bliver forelsket i Charge Blade senere, når du får givet dig tid til den - men den kræver også lidt viden om monstrene, da dit bedste angreb (SAED spam) helst skal lande hver gang :mrgreen:

Det vigtigeste for mig, er at jeg har det sjovt med de våben jeg bruger, og give nul og niks for hvilket våben der er stærkest i spillet (det er en tendens). Dyret skal nok dø... så hellere (for mig) have det sjovt 12 minutter med Gunlance, end at kede mig med HBG i 6 minutter :lol:
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Re: Monster Hunter world

Indlægaf Jb » ons 07 feb 2018 18:00

Giver god mening. Jeg har så heller aldrig været til 2hånds våben, spiller altid paladin/sword shield warrior I rpg og souls spil. Bruger også dual blades men synes de hurtigt bliver kedelige. Selvom der er syg fed dash evade I demon mode
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: Monster Hunter world

Indlægaf Jb » tors 08 feb 2018 12:54

fik soloet den der metal drage igår med longsword, og lavet en hammer jeg legede lidt med, tænker at øve sig med de langsomme våben er nemest når det ikke er charge våben osv. - i aften prøver jeg greatswordet, fint at ændre lidt rundt i det når man farmer de samme monstre.
regner også stærkt med at teostra(eller hvad han nu hedder) går ned i aften
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: Monster Hunter world

Indlægaf Jb » fre 09 feb 2018 11:22

så røg Teostra og Xeno ned igår :)
så nu er jeg HR 29
fuldt opgraderet armor damascus og dober ("Safe" sæt med Sword n shield) - nu skal der bare farmes materialer til våben. det værste bliver AT130 aka Bezel- tænker at det sæt også kan bruges til hunting horn.
og laves nyt armor sæt til longsword og greatsword.
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: Monster Hunter world

Indlægaf morfar » fre 09 feb 2018 15:20

hvordan ser spillet ud trofæmæssigt? Er det lige til at gå til eller er der syge trofæer imellem?
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


ForegåendeNæste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 50 gæster

cron