Forum

Monster Hunter world

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Re: Monster Hunter world

Indlægaf feinschmecker » man 05 mar 2018 20:17

Hola folkens!

Jeg er også hoppet på MHW-vognen. Det er min jomfrurejse udi spillet, så jeg vælter forvirret rundt på de fleste parametre.

Jeg har mest spillet solo, men tyede dog til SOS-flare da jeg var blevet revet i småstumper af hhv. Ajnanath og Legiana adskillige gange :-/

Tænkte på om nogen herinde var klar til at spille lidt - evt. lave et squad bestående af voksne gamere?

/feinschmecker
feinschmecker
Niveau 4
 
Indlæg: 480

Brugeravatar

Re: Monster Hunter world

Indlægaf Jb » man 05 mar 2018 21:06

Jeg holder pause efter 210 timer, men har allerede et lance build og et insect glaive build i hovedet så jeg er nok snart tibage igen lol. Efter at have lavet 3 komplette sns builds og 2 komplette hunting horn builds. Desværre får jeg hele tiden augment stones til bue, bowgun og switch Axe..
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: Monster Hunter world

Indlægaf Unklemac » tirs 06 mar 2018 11:20

feinschmecker skrev:
Tænkte på om nogen herinde var klar til at spille lidt - evt. lave et squad bestående af voksne gamere?

/feinschmecker


Moods skrev:Er der nogen af jer som har et aktivt Squad? kunne godt bruge nogen at spille med, kører mest med randoms eller soloer lige pt.



Jeg har lavet en Squad der hedder "Skål!" (meget modent :mrgreen: ) og hjælper gerne når jeg er online. Indtil videre har jeg inviteret JB og kæresten er også med.

Holder dog en lille puste pause - da jeg også er ved de 200 timers spiltid. Men er snart tilbage igen :twisted:

Hvis i sidder fast med et Monster, så kommer jeg gerne ind med kæresten og nakker banditten, så sig endelig til :)
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Re: Monster Hunter world

Indlægaf Xainz » søn 18 mar 2018 12:53

Lige et noob spørgsmål :) Hvis jeg har folk inde og hjælpe, og jeg vælger at capture det monster vi jager i mit spil, får dem der er inde og hjælpe også loot så, eller fratager jeg dem det loot, de ellers skulle have fra det døde monster ?
Billede
Xainz
Niveau 6
 
Indlæg: 1343
By: Tranbjerg


Re: Monster Hunter world

Indlægaf Jables » søn 18 mar 2018 13:32

Xainz skrev:Lige et noob spørgsmål :) Hvis jeg har folk inde og hjælpe, og jeg vælger at capture det monster vi jager i mit spil, får dem der er inde og hjælpe også loot så, eller fratager jeg dem det loot, de ellers skulle have fra det døde monster ?


Alle får i partiet får loot ved et capture.
Det som også er smart ved det, er at man nemt kan splitte et party op og jage flere monstre af på samme tid, da alle får loot, selv om de ikke er i nærheden når det enkelte monster bliver fanget.
Jables
Niveau 4
 
Indlæg: 734


Re: Monster Hunter world

Indlægaf Xainz » søn 18 mar 2018 13:38

Jables skrev:
Xainz skrev:Lige et noob spørgsmål :) Hvis jeg har folk inde og hjælpe, og jeg vælger at capture det monster vi jager i mit spil, får dem der er inde og hjælpe også loot så, eller fratager jeg dem det loot, de ellers skulle have fra det døde monster ?


Alle får i partiet får loot ved et capture.
Det som også er smart ved det, er at man nemt kan splitte et party op og jage flere monstre af på samme tid, da alle får loot, selv om de ikke er i nærheden når det enkelte monster bliver fanget.


Tak for svar, så er det i alle interesse af jeg capture, hvis jeg har mulighed for det :)
Blev bare i tvivl om jeg var en idiot overfor de 3 andre, da jeg valgte at capture :P
Billede
Xainz
Niveau 6
 
Indlæg: 1343
By: Tranbjerg


Re: Monster Hunter world

Indlægaf quad » tirs 20 mar 2018 23:55

Nu fik jeg set rulleteksterne og mangler lidt motivation for at fortsætte. Lavede en investigation med tempered monster efterfølgende og rewards var flere af de samme ringe decorations som event questet i sidste uge.

Er det bare at fortsætte på den måde, indtil jeg kan klare de assigned quests der dukker op ved forskellige HR?
quad
Niveau 2
 
Indlæg: 157


Re: Monster Hunter world

Indlægaf Unklemac » tors 22 mar 2018 10:00

quad skrev:Nu fik jeg set rulleteksterne og mangler lidt motivation for at fortsætte. Lavede en investigation med tempered monster efterfølgende og rewards var flere af de samme ringe decorations som event questet i sidste uge.

Er det bare at fortsætte på den måde, indtil jeg kan klare de assigned quests der dukker op ved forskellige HR?


Du får bedre decorations ved Tempered Elders, men det er en kedelig grind over længere periode.

Har du motivation for at klare Tempered Elders x 100?, lave masser af udstyr / våben til nye build? Hvis ikke, så stop hellere med det samme inden du går sukkerkold.

Spillet har godt af at ligge og trække støv, og så få lysten tilbage om 3-6 måneder når der er udkommet en del DLC (gratis), med nye monstre, våben m.m.

For mit vedkommende så kan G-Rank ikke komme hurtigt nok :roll:
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Re: Monster Hunter world

Indlægaf Jb » tors 22 mar 2018 10:51

Deviljho kommer lige om lidt ikke? :)
med nyt armor set, og nye våben.
jeg kommer ihvertfald tilbage for en stund når det sker, efter kun at hunte en 2-3 hunts om ugen de sidste 3 uger.
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: Monster Hunter world

Indlægaf Jb » fre 23 mar 2018 12:21

nå Deviljho var der sku igår :D
jeg er dog stadig lidt kold, mangler kun en gem for at lave våbnet, og armor sættet er ikke noget der tiltaler mig.
forhåbentlig kommer der lidt mere til spring update.
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: Monster Hunter world

Indlægaf quad » lør 24 mar 2018 15:45

Tog lige de sidste par assigned quests uden problemer og så Deviljho. Nu er der kun farming af tempered quests tilbage, selvom mit gear er 99% hvor jeg vil have det.

110 timer fik jeg ud af det, så det har bestemt været en god oplevelse, men endgame er slet ikke hvad jeg havde forventet. Vender muligvis tilbage senere for at prøve nye våben.
quad
Niveau 2
 
Indlæg: 157


Re: Monster Hunter world

Indlægaf Xainz » søn 25 mar 2018 12:46

Var virkelig ikke imponeret i starten, kedelige kampe da det var alt alt for nemt, både at få de loots man ville have, og de fjender man monstere man skulle dræbe.
Gav det dog en chance til jeg kom i high rank, og det har jeg ikke fortrudt, loot systemet virker super, fjenderne er blevet en del mere udfordrende, fik solide tæv i starten, da jeg ikke havde gidet at bruge tid på at opgrade ret meget af mit gear inden, da det var alt for nemt før.

Fik skiftet en del rundt mellem gear, og er endt med at spille med bue igen, men jeg er sku fanget nu :D og er ikke ret langt inde, pt kun HR 13
Billede
Xainz
Niveau 6
 
Indlæg: 1343
By: Tranbjerg


Re: Monster Hunter world

Indlægaf Xainz » lør 28 apr 2018 13:21

Så fik jeg endelig nakket en tempered kirin solo, tog en del forsøg, har 3 builds jeg skifter imellem, alt afhængig af hvad jeg skal nakke. 2 forskellige longsword, og så mit bue build som er baseret på dragon piercer, overvejer dog at lave et andet build til bue også, så jeg har til solo eller mindre monstre.

Primært kører jeg dog mit longsword build, der primært består af Vaal hazak dele, et godt allround build med decent dps og massere survivability.
Nu går jagten så på brugbare decorations :P og skal have farmet til arena sværdet, er dog ikke begejstret for de arena quests.

Andre der stadig er aktive ?
Billede
Xainz
Niveau 6
 
Indlæg: 1343
By: Tranbjerg


Re: Monster Hunter world

Indlægaf Sbergy » man 30 apr 2018 09:06

Overvejer kraftigt at købe spillet. Grafikken ser god ud. Efter flere fejlkøb og skuffelser er jeg begyndt at researche lidt rundt omkring på dvs. hjemmesider, samt youtube, eller skrive herinde. Nogle der kan fortælle om deres oplevelse af spillet. Pros og Cons? :D
Sbergy
Niveau 2
 
Indlæg: 123
By: København


Re: Monster Hunter world

Indlægaf Jb » man 30 apr 2018 11:32

jeg er gået lidt kold, starter det op i ny og næ - men jeg har også over 220 timer i det nu :p
men der kommer nye updates og dlc osv. hen af vejen så jeg er bestemt ikke færdig for good.
kanon fedt spil.
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


ForegåendeNæste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster

cron