Forum

Conan Exiles!

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Conan Exiles!

Indlægaf Da Senzai » søn 13 maj 2018 18:03

Hej!

Er her andre end mig, der spiller Conan Exiles?

Det er normalt slet ikke min slags spil, men jeg synes faktisk, at det er ret sejt! Det er en god "Sense of Adventuring", når man udforsker og jeg kan godt lide at spillet er så nådesløst.

Jeg bliver dog lidt hidsig nogen gange, når jeg dør og jeg mister alt det gøjl, jeg har indsamlet, men for det meste, når jeg dør, så er det min egen skyld fordi, at jeg er for utålmodig :P
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Conan Exiles!

Indlægaf Cena » søn 13 maj 2018 19:53

Det er slet ikke et spil der har været på min radar. Hvad kan det sammenlignes med?
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Conan Exiles!

Indlægaf Da Senzai » man 14 maj 2018 22:23

I Conan Exiles starter man splitter-nøgen ude i ørkenen uden noget som helst og så gælder det om at overleve. Tror, at jeg i mit første spil døde af tørst efter 10 minutter! :mrgreen:

Det er sandkasse spil og det gælder om.. Ja. At overleve. Hvordan du gør er op til dig. Man kan lave et bål, fange dyr, tilberede dem. Man kan samle træ og sten og bygge et hus, så man er i læg for sandstormene.

Jeg har hørt det blive sammenlignet med Ark, men det spil kender jeg ikke.

Man spiller online med/mod op til 39 andre spillere. Der er 3 game modes. PvE, hvor man ikke kan skade hinanden, så er der PvP, hvor det er alle for dem selv og du kan slå de andre spillere ihjel og tage deres shit.

Og så er der PVE- Conflict som jeg spiller. Det særlige ved Conflict er, at andre spillere ikke kan ødelægge dine bygninger og man kan kun angribe hinanden mellem 17-23.

Grunden til det er, at jeg synes, at rent Coop lyder kedeligt. Der skal være lidt spænding, når man er ude på supply runs, men samtidigt har jeg det også virkeligt stramt med at logge på og så er der nogen, der har brændt mit hus ned, mens jeg har været offline. Conflict er en mellemting mellem PvE og PvP, hvilket passer til mig, da jeg både spiller casual og synes, at rent Coop er kedeligt.

Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Conan Exiles!

Indlægaf Zieglers » tors 17 maj 2018 21:46

Ark har jeg brugt uanede mængder af tid på, mest pvp og raids - er kampsystemet her i conan godt? Synes det ser lidt stift og kluntet ud i de videoer jeg har set. Og er verdenen stor, får man lyst til at udforske? Fungerer build elementet godt? :)
Zieglers
Niveau 1
 
Indlæg: 80


Re: Conan Exiles!

Indlægaf Da Senzai » fre 18 maj 2018 18:57

Jeg er helt ny i Survival-genren, så jeg føler ikke, at jeg kan give dig et ordentligt svar, men ifølge kommentarene i diverse tråde på reddit, så er Conan Exiles bedre end Ark.

Er kampsystemet her i conan godt?


Jeg synes, at det ret fesent - men der skal man nok huske, at jeg er Fighting Gamer, så vil sikkert også synes, at det er sløjt i Ark og andre spil i den genre. Det er ikke ligefrem Tekken eller VF! :mrgreen:

Det er 3. persons "Action" (læg mærke til "action" er i gåseøjne" :mrgreen: ) og går ud på, at man prøver at slå de andre og så skal man undgå at blive ramt f. eks ved at bruge et dodge roll eller blokere med et skjold. Det er en god ide at holde øje med sin stamina. har man ingen stamina kan man næsten ingenting.

De forskellige våben har både Light og Heavy attacks og forskellige attack-strings og animationer.

Og er verdenen stor, får man lyst til at udforske?


Ja, Det er fedt! :D

Fungerer build elementet godt?


Ja, men jeg har ikke rigtigt noget at sammenligne med, da jeg ikke har prøvet andet spil i genren.

Conan Exiles er slet ikke min genre - hvor mange gange kan jeg skrive det i et indlæg :mrgreen: ? - Men der er alligvel et eller andet, der går det awesome. Det er nok fordi, at der er en stor sej verden at udforske og så er det så brutalt.

Jeg har kun spillet en 15 timer ca. og jeg er ikke kommet så meget længere end da jeg startede. Vi har et hus - som vi så har forladt, så vi kan finde en bedre lokation - men føler ikke, at jeg er kommet længere end da vi startede fordi, at jeg er død så mange gange, mens jeg udforsker og samler ting ind.

Pt. ligger jeg og gemmer mig ude i Junglen og planen iaften er at få bygget mig et hytte oppe i et af træerne :P

Jeg spiller på en af Conflict-serverne, hvor det særlige er, at ens bygninger ikke kan skades af andre spillere. Jeg synes nemlig, at det er helt forkert, at man (på de rene PVP-servere) kan blive angrebet IMENS man er offline og få smadret alt det, man har brugt flere timer på at bygge.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Conan Exiles!

Indlægaf Sbergy » tirs 22 maj 2018 08:47

Jeg har været inde og kigge på Conan Exiles, ser sjovt og udfordrende ud. Tror jeg ville spille PvE, kam godt lide at team op og raide! Jeg har for nogle år siden spillet WoW, synes at jeg leder efter sådan et spil, som kan underholde mig over længere tid. Men står ligesom i en situation, hvor jeg ikke ved hvad skal købe af spil..... Hvad er jeres mening om spillet?
Sbergy
Niveau 2
 
Indlæg: 123
By: København


Re: Conan Exiles!

Indlægaf Zieglers » ons 23 maj 2018 06:39

Da senzai, grunden til jeg efter lang tid stoppede med ark var netop, at man altid blev raided når man var offline. Til sidst var det spild af tid. Dog vil jeg sige, at jeg helst har offline raided, hvilket var ret underholdende.
I ark kunne man ramme folk med en bola, så vedkommende ikke kunne gå, derefter kunne man slå dem ud med en kølle og tage deres gear, hvordan fungerer pvp i conan? Er det altid bedste gear der vinder eller?
Man kunne også sagtens outsmart andre spillere, gemme sig i buske, vente på de åbnede døren til basen og overraske dem, så man havde adgang til deres base. Er der noget af den slags i conan? Hører nemlig at conan skulle være bedre end ark, men kan ikke finde ud af om det er noget for mig :)

Når man spiller conflict, kan man så ikke offline raides? Eller kan man godt det i det tidsrum, hvor der er pvp?
Zieglers
Niveau 1
 
Indlæg: 80


Re: Conan Exiles!

Indlægaf Da Senzai » ons 23 maj 2018 19:26

I ark kunne man ramme folk med en bola, så vedkommende ikke kunne gå, derefter kunne man slå dem ud med en kølle og tage deres gear, hvordan fungerer pvp i conan? Er det altid bedste gear der vinder eller?

Jeg har ikke spillet så meget PvP, da det virker ret kedeligt. Jeg kan ikke se, hvorfor man ikke hellere vil spille et rigtigt spil som Smite, Rocket League eller Tekken.

Principelt er stats, loot og levels helt forkert i et PvP spil. Det er den, der spiller bedst på dagen, der skal vinde. Ikke den, der har de bedste tal :).

Hvis det er PvP, man vil have, er der langt bedre spil og nok rettere; genrer i det hele taget.

Da senzai, grunden til jeg efter lang tid stoppede med ark var netop, at man altid blev raided når man var offline. Til sidst var det spild af tid. Dog vil jeg sige, at jeg helst har offline raided, hvilket var ret underholdende.

Offline Raiding er simpelthen for sørgeligt! :mrgreen: "Vi venter på, at han går i seng og så nakker vi ham!" :roll:

Man kunne også sagtens outsmart andre spillere, gemme sig i buske, vente på de åbnede døren til basen og overraske dem, så man havde adgang til deres base. Er der noget af den slags i conan?

Alt det der kan man godt.

Når man spiller conflict, kan man så ikke offline raides? Eller kan man godt det i det tidsrum, hvor der er pvp?

I Conflict kan man ikke skade andres bygninger. Heller ikke mellem 17 og 23. Det betyder, at hvis du opbevarer dine ting i dit hus og husker at lukke døren, så er du sikker ^^
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Conan Exiles!

Indlægaf Da Senzai » ons 23 maj 2018 19:29

Jeg er lidt mindre hype nu end, jeg var i starten og det synes jeg ikke er spillets skyld. Jeg vidste jo godt inden køb, at genren ikke er noget for mig.

Jeg synes stadig spillet er sejt og jeg vil gerne have udforsket hele verdenen. Problemet for mig er bare, at det (for mig) er et spil, der kræver et par timer, hver gang for at få farmet ressourcer, bygge ting og komme videre. Og lysten til at bruge de timer i hverdagen er der bare ikke for mig. Så vil jeg hellere tage et par spil Siege i Smite eller et par kampe i Rocket League.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Conan Exiles!

Indlægaf Zieglers » ons 23 maj 2018 21:46

Det lyder også som om conflict ville være det jeg skulle spille, har overvejet at købe spillet :)
Mht offline raids, så har jeg aldrig ventet på at folk skulle logge af, men har raided baser vi tilfældigt kom forbi - det er jo aldrig til at vide om de selv bare har været ude eller var offline.

Synes også tit det kan være en belastning at grinde ressourcer, hvor man i stedet kunne have det sjovt med et spil som rocket league eller andet, der er jeg helt enig :)
Zieglers
Niveau 1
 
Indlæg: 80

+1


Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster

cron