Forum

Dead or Alive 6.

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Dead or Alive 6.

Indlægaf Da Senzai » lør 09 jun 2018 22:29

Det er ingen hemmelighed, at Dead or Alive 5: Last Round i min verden er det bedste Fighting Game, der nogensinde er lavet. Spillet er nærmest perfekt og gør så utroligt mange ting rigtigt.

Derfor var det en meget flad fornemmelse, da Team Ninja/Tecmo for et par måneder siden Annoncerede, at de om et par dage ville komme med en annoncering. Spol en uge frem og dagen for annoncering kom: og den helt store afsløring var, at de ikke længere arbejdede på Dead or Alive 5 og sådanset bare gerne ville sige tak for denne gang.

WTF?!

Tilgengæld nu, her out of the blå og til min meget store overraskelse, er DOA6 lige blev annonceret og der er tilmed blevet frigivet en kort gameplay-video.

Spillet ligner sådanset sig selv og det er en god ting.

IGN har en god artikel her. Yohei siger de helt rigtige ting og jeg er meget optimistisk omkring DOA6.

Jeg elsker Fighting Games, men har faktisk ikke rigtigt spillet dem siden, jeg fik en PS4.

I DOA5: LR var jeg sammen med en lille procentdel af andre spillere ramt af en "Bug", der gjorde, at jeg havde problemer med at spille online/lave lobbyer. Hvilket jeg var meget frustreret over, da spillet er genialt og Netkoden samt Matchmaking var ganske god. Jeg var faktisk virkeligt ked af, da spillet var helt fantatisk og præcist, hvad jeg manglede til PS4.

Tekken 7 er også et rigtigt godt spil, desværre er jeg blevet så gammel nu, at min tålmodighed ikke rækker til de lange loadingtider i PS4 udgaven.

Og så er det det. Der findes ikke andre 3D Fighters til PS4 - og det er grunden til, at jeg kun sjældent spiller Fighters nu, selvom jeg holder af dem.

Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Dead or Alive 6.

Indlægaf S_Phoenix » søn 10 jun 2018 19:53

Er glædeligt overrasket over den nyhed !!!

Var tidligere kæmpe kæmpe Tekken fan, men som årene er gået må jeg gå med at DOA bare har det "ekstra" i sig samlet... så en 6er er meget velkommen hvis ikke de fucker det op.
S_Phoenix
Niveau 1
 
Indlæg: 87
By: Vestsjælland - Kalundborg.

+1

Re: Dead or Alive 6.

Indlægaf Da Senzai » søn 10 jun 2018 22:03

Det jeg føler, at Dead or Alive gør bedre end Tekken (ihvertfald 5, 6 og Tag 2, som er dem, jeg har spillet mest) er, at Reversal-systemet og Stun/Kombo-systemet tvinger spillerne til at bruge flere forskellige moves og setups end i Tekken, hvor, at ihvertfald i de ældre versioner føles som om, at det "bare" gjaldt om at bruge sine mest sikre pokes og launchers indtil, du får modstanderen op i luften og nakker ham med en Juggle.

I Dead or Alive, der han du lave en Reversals ud af næsten alt og derved stoppe næsten alle komboer og det tvinger din modstander til at variere sine angreb og bruge hele figurens repertoriore.

I Dead og Alive 5, når man bliver stunnet er der et usynligt "Stun-Meter", når man bliver ramt, mens man er stunnet, så bliver man "mere stunnet" og den usynlige meter bliver fyldt op. Jo, højere meteren, jo højere vil din character blive launchet og jo længere Juggle kan der laves.

Der er bare lige det, at i DOA, der kan man lave en reversal ud af et stun og derved stoppe komboen. Det tilfører nogle Mind-games, hvor man skal vurdere, hvor grådig man er og man vil gå for Max damage kombo, hver gang. Hvis modstanderen laver den samme MAx-Damage kombo hver gang, så ved du jo også, hvornår og hvordan du skal counter-komboen, hvilket gør, at din modstander er tvunget til at mikse sine komboer, moves og setups op.

Det tilføjer -ihvertfald for mig - en del mere "spil" til spillet og noget mere dybde.

Det er bestemt ingen kritik af Tekken, som er en rigtigt god serie, men det er det, der gør, at jeg synes, at DOA har mere at byde på og er sjovere at spille.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Dead or Alive 6.

Indlægaf Da Senzai » fre 22 feb 2019 17:33

Ligenu og Weekenden ud er det muligt, at downloade og spille Dead or Alive 6: Deluxe Demo, hvor der er låst op for det meste af spillet og det´s spilbare figurer.

DOA6 udkommer her den første Marts og demoen giver rig mulighed for at prøve spillet inden.

Jeg er selv meget, meget spændt på spillet og køber det på release. Jeg er pt. ved at downloade demoen og har derfor ikke selv prøvet den endnu! :D
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Dead or Alive 6.

Indlægaf Jb » fre 22 feb 2019 21:36

Fedt, tak for info. Skal da lige have hentet demo
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup

+1

Re: Dead or Alive 6.

Indlægaf TheisDanishPride » lør 23 feb 2019 14:03

Jeg elskede DOA4, men fik desværre aldrig spillet DOA5 udover gratis versionen med core fighters. Da jeg så fandt DOA6 til kun 170 kroner på den argentinske Xbox store, så var det lidt en no brainer. Nogen der ved, om der er crossplay i DOA6 online? :)
Billede: Sony KDL50W805BBN
Lyd: Audio Pro T14 & Sennheiser Momentum 2.0
Konsoller: PS4 Pro (500GB SSD) & Xbox One S (2TB HDD)
TheisDanishPride
Niveau 3
 
Indlæg: 253
By: Roskilde



Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster

cron