Forum

Ny til PS4... hvilke spil?

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Ny til PS4... hvilke spil?

Indlægaf MrDe3is » man 24 dec 2018 15:17

Hey Life'ere.

Rigtig glædelig jul til alle, og rigtig godt nyt.

Jeg har for nyligt fået mig en PS4. Normalt spiller jeg på min Xbox One, men har valgt at få mig en PS4 også, da der jo findes eksklusive spil til den, som jeg ikke kan få til min One.
Så kunne godt tænke mig at høre fra folket, hvilke eksklusive spil der bare er et must, for en ny PS4 ejer.

Der fulgte God of War med, som er en af grundene til at jeg gerne vil have en PS4. Ud over det, så har jeg lovet en af mine venner at jeg køber RDR2 en dag snart... selv om det ikke er eksklusiv :-P

Men kom med nogle bud ppl ;-)

EDIT: Nu har jeg lige siddet og snakke med min ven, og vi kunne godt tænke os at spille noget sammen... men hvad? Det største krav er nok, at vi skal spille sammen coop i spillet, og ikke imod hinanden ;-) ... og det behøver ikke være PS4 eksklusiv ;-)
Senest rettet af MrDe3is fre 11 jan 2019 00:04, rettet i alt 1 gang.
"Am I classified as human?? - Negative, I am a meat-popsicle"

XBL: MrDe3is
MrDe3is
Niveau 1
 
Indlæg: 74
By: Sønderborg


Re: Ny til PS4... hvilke spil?

Indlægaf Erroneus » man 24 dec 2018 16:45

Der en god sjat at vælge imellem :)

Godt du har fået God of War, glimrende glimrende spil, et af 2018's bedste, hvis ikke det bedste.

Derudover tag et kig på:
Spiderman - Super veludført openworld med god action
Uncharted Collection - Uncharted 1 til 3, remastered til PS4. En fantastisk samling af action-adventure skydespil.
Uncharted 4, et af de bedste spil lavet til PlayStation 4. Jeg vil dog ikke anbefale at spille det, lige efter man har løbet 1-3 igennem, så kan det blive lidt for meget af samme type spil :)
Uncharted: The Lost Legacy - En veludført ekstra historie i Uncharted universet, hvis man vil have endnu mere Uncharted.
The Last of Us Remastered - Det bedste spil fra sidste generation, men i en remastered udgave til PS4. Det skal prøves.
Horizon Zero Dawn - Fantastisk open world semi-RPG, med en fænomenal historie og en perfekt længde på sådan et type spil.
Transistor - Fra skaberne af Bastion, et glimrende ation-rpg/turbaseret strategi spil. Ja det lyder som en lidt tosset blanding, men det er virkelig godt.
Bloodborne - Hvis du er til action-rpg survival spil i stil med Dark Souls, så er det her noget af det bedste i den genre.
Ni no Kuni II: Revenant Kingdom - Et langt og super sjovt RPG, med lidt japansk indflydelse, som kan anbefales hvis man er til RPG.
Resogun - Glimrende glimrende arkade spil, som fanger en og som man kan smide mange timer i.
Detroit: Become Human - Hvis man er til historie spil, så er det en virkelig god historie og spillet byder på sjovt gameplay, blandet med noget fantastisk stemmeskuespil og en fascinerende verden.
Ratchet & Clank - Et af de bedste action-platformer spil til denne generation. Ja det er en remaster, men en perfekt udført remaster :)
Wipeout: Omega Collection: Remaster af Wipeout spillene, og hvis man er til højhastighed sci-fi racing, så bliver det ikke bedre.

De fleste af spillene, hvis ikke alle kan du i øvrigt findes vores anmeldelser for her https://www.pslife.dk/review

Glædelig jul :)
Senest rettet af Erroneus man 31 dec 2018 19:42, rettet i alt 1 gang.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10983
By: Nyborg

+4

Re: Ny til PS4... hvilke spil?

Indlægaf MrDe3is » man 31 dec 2018 16:23

Mange tak skal du have. Der er lidt at kigge på der skal jeg love for ;-) :-P

Der ingen tvivl om at jeg bare SKAL have Ratchet & Clank. Har spillet næsten alle andre på PS2 og PS3. Tror det eneste jeg ikke har prøvet, er All4One, tror jeg det hedder..?
Spiderman har jeg fået lov til at låne ved en ven når han er færdig med det. Har hørt rigtig godt om det, og bliver nødt til at prøve det ;-)
Uncharted er jeg uden tvivl også nødt til at prøve nogen af. PS spillere taler så godt om de spil, at det må være et must ;-)
Godt du nævner The Last of Us. For det er et spil jeg før har set lidt video'er om, og det skal uden tvivl også prøves :-P
Horizon Zero Dawn lyder da som noget jeg måske også skal prøve. Men er dog lidt kræsen når det kommer til RPG spil. Det/De eneste RPG jeg mere eller mindre har/spiller er Diablo serien. Har brugt enormt mange timer på 3'eren på min Xbox og har fået bygget en ret powerful character op med tiden ;-)
Wipeout har jeg godt nok kigget på nogle gange. Men jeg tror det findes til Xbox'en også, og der foretrækker jeg nok at spille det.

De sidste spil har jeg ikke hørt om før, så det skal jeg da lige have kigget på hvad det er for nogle spil ;-)

Ville ønske dig en god jul også, men da den er overstået, for du lige et Godt Nytår i stedet for ;-) Har slet ikke set du havde svaret her, og af en eller anden grund for jeg ikke en mail når der kommer svar i emner, selv om jeg har slået det til i indstillingerne.
"Am I classified as human?? - Negative, I am a meat-popsicle"

XBL: MrDe3is
MrDe3is
Niveau 1
 
Indlæg: 74
By: Sønderborg


Re: Ny til PS4... hvilke spil?

Indlægaf Erroneus » man 31 dec 2018 19:40

No problem.

Horizon Zero Dawn er mere action end rpg, men en fin blanding.

Wipeout findes ikke til Xbox, er ejet af Sony :) En ekstra anbefaling er Until Dawn, hvis man er til historie spil med b-gyser wipe :D

Godt nytår :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10983
By: Nyborg


Re: Ny til PS4... hvilke spil?

Indlægaf SanneKrog » lør 05 jan 2019 12:23

Jeg er også ny...på Ps4.
Hvad med Dying Light, kan det anbefales (har set det fra 2015, og fås billigt nu)
SanneKrog
Niveau 1
 
Indlæg: 81
By: Stege


Re: Ny til PS4... hvilke spil?

Indlægaf Rechain » lør 05 jan 2019 13:34

Dying Light (+The Following) ER et must, også selvom 2'eren er lige rundt om hjørnet :D

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 5
 
Indlæg: 962

+1

Re: Ny til PS4... hvilke spil?

Indlægaf SanneKrog » lør 05 jan 2019 21:51

Rechain skrev:Dying Light (+The Following) ER et must, også selvom 2'eren er lige rundt om hjørnet :D

/Rechain
Hold da op, har lige tjekket det på Youtube, og det ser slemt ud :D :shock:
Det må jeg ha’
SanneKrog
Niveau 1
 
Indlæg: 81
By: Stege

+1

Re: Ny til PS4... hvilke spil?

Indlægaf MrDe3is » tors 10 jan 2019 21:44

Erroneus skrev:No problem.

Horizon Zero Dawn er mere action end rpg, men en fin blanding.

Wipeout findes ikke til Xbox, er ejet af Sony :) En ekstra anbefaling er Until Dawn, hvis man er til historie spil med b-gyser wipe :D

Godt nytår :)

Skal gerne indrømme, at jeg er lidt i tvivl om hvornår et spil har kategorien Action. Jeg tænker selv lidt på spil som Borderlands... Action med et hint af RPG..??

He he, var 100% sikker på jeg havde set det til Xbox også, så var inde for at se, og du har dælme helt ret ;-) Findes der måske noget lign. til Xbox?
Skal gerne indrømme, at jeg ikke er meget til racer spil. Men har siden Star Wars Episode One Pod Racer, ledt efter et spil lign.. Noget med høj fart. Så tror jeg bliver nødt til at gie det et forsøg også ;-)

Erroneus skrev:En ekstra anbefaling er Until Dawn, hvis man er til historie spil med b-gyser wipe :D

He he, har lige siddet og set lidt gameplay, og det både ser ud og lyder som noget jeg skal prøve :-D
"Am I classified as human?? - Negative, I am a meat-popsicle"

XBL: MrDe3is
MrDe3is
Niveau 1
 
Indlæg: 74
By: Sønderborg

+1

Re: Ny til PS4... hvilke spil?

Indlægaf Erroneus » tors 10 jan 2019 23:51

Action er efterhånden et ret bred genre :)

HZD er en blanding af Assasins Creed, Skyrim, Monster Hunter, The Witcher (en smule), Far Cry Primal, Fallout .. hvis det var mere grønt, var meget flottere og forgik betydeligt længere ude i fremtiden ^^
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10983
By: Nyborg


Re: Ny til PS4... hvilke spil?

Indlægaf MrDe3is » fre 11 jan 2019 00:03

Erroneus skrev:Action er efterhånden et ret bred genre :)

HZD er en blanding af Assasins Creed, Skyrim, Monster Hunter, The Witcher (en smule), Far Cry Primal, Fallout .. hvis det var mere grønt, var meget flottere og forgik betydeligt længere ude i fremtiden ^^

Hmm, så lyder det ikke lige som om det er noget for mig. Men skal lige have kigget på noget af alt det du forslår... når vi nærmer os pengetid :-P

Nu har jeg lige siddet og snakke med min ven, og vi kunne godt tænke os at spille noget sammen... men hvad? Det største krav er nok, at vi skal spille sammen coop i spillet, og ikke imod hinanden ;-)
"Am I classified as human?? - Negative, I am a meat-popsicle"

XBL: MrDe3is
MrDe3is
Niveau 1
 
Indlæg: 74
By: Sønderborg


Re: Ny til PS4... hvilke spil?

Indlægaf Erroneus » fre 11 jan 2019 15:38

Eksklusive online coop PS4 titler er der ikke voldsomt mange af, ikke lige hvad jeg kan komme i tanke om, men måske andre kan byde ind :)

Der er naturligvis coop spil, f.eks. monster hunter world, dying light, the division, far cry 5, borderlands, wildlands.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10983
By: Nyborg

+1

Re: Ny til PS4... hvilke spil?

Indlægaf MrDe3is » fre 11 jan 2019 22:08

Erroneus skrev:Eksklusive online coop PS4 titler er der ikke voldsomt mange af, ikke lige hvad jeg kan komme i tanke om, men måske andre kan byde ind :)

Der er naturligvis coop spil, f.eks. monster hunter world, dying light, the division, far cry 5, borderlands, wildlands.

Sorry, glemte at sige, at lige de coop spil ikke behøver være eksklusive ;-)
"Am I classified as human?? - Negative, I am a meat-popsicle"

XBL: MrDe3is
MrDe3is
Niveau 1
 
Indlæg: 74
By: Sønderborg


Re: Ny til PS4... hvilke spil?

Indlægaf Erroneus » lør 12 jan 2019 21:28

Også en anbefaling herfra til Fallout 4, men det tænker jeg at MrDe3is måske allerede har spillet på xbox.

Hvis ikke, så er det værd at bruge tid på, også Pearl Harbor og Nuka Plant DLC'en, hvor specielt Pearl Harbor var rigtig godt.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10983
By: Nyborg


Re: Ny til PS4... hvilke spil?

Indlægaf MrDe3is » man 21 jan 2019 14:06

Jeg tror Ratchet and Clank bliver det første, måske The Last of Us sammen med hvis pengene lige er til det. Der efter tror jeg at jeg vil gå efter Uncharted 3, og er det noget for mig, så vil jeg give de andre en chance også ;-) Until Dawn tror jeg også jeg skal prøve, bare for et godt grin :-D

Har lige siddet og set lidt gameplay fra Horizon Zero Dawn. Jeg synes det ser mega fedt ud og tanken om at kæmpe mod robotter kan jeg godt lide. Tror desværre bare jeg køre træt i de våben man har... foretrækker nok nogle guns i stedet for :-P

Erroneus skrev:Eksklusive online coop PS4 titler er der ikke voldsomt mange af, ikke lige hvad jeg kan komme i tanke om, men måske andre kan byde ind :)

Der er naturligvis coop spil, f.eks. monster hunter world, dying light, the division, far cry 5, borderlands, wildlands.

Tror jeg vil foreslå ham Borderlands 1 og 2 som vi kan spille sammen. De er så fede at jeg gerne gennemføre dem igen på PS4 også ;-) ... The Pre-Sequel er dog ikke værd at snakke om :-D Ud over det, så er vi blevet enige om at jeg køber RDR2 til PS4 som vi også kan spille sammen ;-)

Erroneus skrev:Også en anbefaling herfra til Fallout 4, men det tænker jeg at MrDe3is måske allerede har spillet på xbox.

Faktisk kun lige kort en time eller to. Men har det stadigvæk liggende, for skal lige have givet det en chance ;-)
"Am I classified as human?? - Negative, I am a meat-popsicle"

XBL: MrDe3is
MrDe3is
Niveau 1
 
Indlæg: 74
By: Sønderborg


Re: Ny til PS4... hvilke spil?

Indlægaf Erroneus » man 21 jan 2019 15:48

Bemærk at RDR2 er kun deres online del og .. mjeh jeg syntes det er lidt for meget grind fest, men hvis man er til cowboy lummer, kan det nok være sjovt med en ven.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10983
By: Nyborg



Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster

cron