Forum

Anthem

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Re: Anthem

Indlægaf Hasani94 » tirs 29 jan 2019 19:44

Unklemac skrev:Hvis i har en god PC, så prøve at spil det i 60fps (1440p for mit vedkommende).... det som et helt andet spil. Combat føles nu ikke så "klunky" og der er ikke det forbandet ( :evil: ) motionblur/slør når man sigter/kigger fra side til side som på konsol (jeg slog alt motionblur fra på PC og konsol).

Det gør ikke noget ved at spillet virker lidt hjerteløst, men fornøjelsen ved at flyve og combat var ligepludslig en federe oplevelse og gav et lille smil til tider (hvem vil ikke være Iron Man? :mrgreen: )


Hvordan var selve styring med M+K? Synes at have hørt, at det måske ikke var lige så vel optimeret, som det kunne have været...

Har hverken spillet det på PS4 eller PC, men hvis jeg endelig ender med at købe det, så bliver det nok på PCen.
Final Fantasy XIV Online: A Realm Reborn - Server: ODIN (EU) - Behemoth (US)
Billede
Hasani94
Niveau 4
 
Indlæg: 752


Re: Anthem

Indlægaf Unklemac » ons 30 jan 2019 09:21

Hasani94 skrev:
Unklemac skrev:Hvis i har en god PC, så prøve at spil det i 60fps (1440p for mit vedkommende).... det som et helt andet spil. Combat føles nu ikke så "klunky" og der er ikke det forbandet ( :evil: ) motionblur/slør når man sigter/kigger fra side til side som på konsol (jeg slog alt motionblur fra på PC og konsol).

Det gør ikke noget ved at spillet virker lidt hjerteløst, men fornøjelsen ved at flyve og combat var ligepludslig en federe oplevelse og gav et lille smil til tider (hvem vil ikke være Iron Man? :mrgreen: )


Hvordan var selve styring med M+K? Synes at have hørt, at det måske ikke var lige så vel optimeret, som det kunne have været...

Har hverken spillet det på PS4 eller PC, men hvis jeg endelig ender med at købe det, så bliver det nok på PCen.


Selve combat føles godt og præcist modsat konsol.

Flyvning er helt klart sjovest på gamepad, men efter som jeg legede lidt med sensitivity på "flightmode" så kunne jeg rimelig præcist flyve hen hvor jeg ville... men det kræver tilvending.

Man kan sige at kødet i spillet ligger i combat (i demo'en - kender ikke til historien endnu), og det er 1000 mil federe på PC i 60fps :)
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Re: Anthem

Indlægaf Hasani94 » ons 30 jan 2019 19:05

Unklemac skrev:
Selve combat føles godt og præcist modsat konsol.

Flyvning er helt klart sjovest på gamepad, men efter som jeg legede lidt med sensitivity på "flightmode" så kunne jeg rimelig præcist flyve hen hvor jeg ville... men det kræver tilvending.

Man kan sige at kødet i spillet ligger i combat (i demo'en - kender ikke til historien endnu), og det er 1000 mil federe på PC i 60fps :)


Fedt - tak for svaret. Jeg overvejer stærkt at opgradere til et RTX 2080 på PCen, og dette spil kunne godt være noget for mig, hvis ikke det har et dårlig endgame! :D
Final Fantasy XIV Online: A Realm Reborn - Server: ODIN (EU) - Behemoth (US)
Billede
Hasani94
Niveau 4
 
Indlæg: 752


Re: Anthem

Indlægaf quad » lør 02 feb 2019 14:14

Spild af penge på konsol. Kører elendigt og er ikke engang vanvittigt flot.
Flot, men krævende på PC. Umuligt at styre fornuftigt med mus og keyboard.

Efter et par timer er det egentlig ret hyggeligt og vanedannende, men også alt for ensformigt. Forudser at det flopper totalt og der vil være 50 brugte eksemplarer til salg herinde inden medio marts. Demoen viser i hvert fald ikke et spil der er i nærheden af at være klart til release.
quad
Niveau 2
 
Indlæg: 157

+2

Re: Anthem

Indlægaf JohnH » lør 02 feb 2019 21:05

quad skrev:Spild af penge på konsol. Kører elendigt og er ikke engang vanvittigt flot.
Flot, men krævende på PC. Umuligt at styre fornuftigt med mus og keyboard.

Efter et par timer er det egentlig ret hyggeligt og vanedannende, men også alt for ensformigt. Forudser at det flopper totalt og der vil være 50 brugte eksemplarer til salg herinde inden medio marts. Demoen viser i hvert fald ikke et spil der er i nærheden af at være klart til release.


Har spillet beta og demo på Xbox One S og X, kører drøngodt på begge og ser rigtig flot ud, spillet er dog ikke min smag, tror ikke det holder i længden.
JohnH
Niveau 1
 
Indlæg: 90
By: Køge


Re: Anthem

Indlægaf Vreki » lør 02 feb 2019 23:16

Når jeg kan logge ind og det ikke crasher så kører det nogenlunde ok på min PS4 Pro.
Ikke imponerende framerates men spilbart.


Det jeg frygter mest er dog holdbarheden. Coop og statisk indhold ender næsten altid med at blive det samme igen og igen, noget som jeg også syntes var et problem i Destiny.


Men hvis Bilka eller lignende har det på tilbud kan jeg måske godt finde på.at købe det omkring release, hvis de første anmeldelser tyder på at de har fået fjernet de alvorlige problemer.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Anthem

Indlægaf quad » lør 02 feb 2019 23:47

JohnH skrev:
quad skrev:Spild af penge på konsol. Kører elendigt og er ikke engang vanvittigt flot.
Flot, men krævende på PC. Umuligt at styre fornuftigt med mus og keyboard.

Efter et par timer er det egentlig ret hyggeligt og vanedannende, men også alt for ensformigt. Forudser at det flopper totalt og der vil være 50 brugte eksemplarer til salg herinde inden medio marts. Demoen viser i hvert fald ikke et spil der er i nærheden af at være klart til release.


Har spillet beta og demo på Xbox One S og X, kører drøngodt på begge og ser rigtig flot ud, spillet er dog ikke min smag, tror ikke det holder i længden.


Så skal det dælme køre uhyggeligt meget bedre på Xbox end PS4. Jeg har godt nok ikke en pro, men kan læse at den skal tvinges til 1080p før at det er spilbart. På alm. PS4 er det bare slet ikke spilbart.
Tror aldrig det rammer 30fps på PS4. En framerate så ringe hører hjemme på en N64. Det er vel OKpænt, men set i forhold til hvor pænt Horizon Zero Dawn er og hvordan det kører, er jeg godt nok ikke imponeret.

Har i øvrigt haft 20-30 crashes/Disconnects på PC, og selvfølgelig tager det en krig at komme tilbage til at spille igen. Ikke ulig hvordan Monster Hunter: World fungerer med at vælge missions, men dér er i det mindste ikke loading screens konstant og jeg har aldrig oplevet et crash.

Spillet lider desuden af klare designfejl som påvirker ens valg af gear enormt. I et singleplayerspil trækker man bare på skuldrene og undres over at de ikke har haft lommeregneren fremme, men i et multiplayerspil er det fuldstændig vanvittigt at det fyldes op med ubrugeligt gear. "Upgrades" er næsten aldrig upgrades, medmindre de har helt specifikke egenskaber. Og selvfølgelig er alle encounters balanceret ud fra at man har de optimale gear-sammensætninger, så man kan ikke engang vælge at spille med det man finder sjovt.
quad
Niveau 2
 
Indlæg: 157


Re: Anthem

Indlægaf Rechain » søn 03 feb 2019 00:40

Lidt info omkring det tekniske i spillet på begge platforme:



/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 5
 
Indlæg: 962


Re: Anthem

Indlægaf baunevej » søn 03 feb 2019 04:09

På min Xbox one x køre det på ingen måder ok, svingene fps, møjlange loadtider. I mine øjne er det ikke værd og spille på konsol, det køre alt for utilfredstillende. Derudover er det bare ikke vildt sjovt og spille, virker så ufærdigt.
Syntes desuden grafikken er meget svingene, kan gå fra grimt til virkelig flot.
baunevej
Niveau 6
 
Indlæg: 1573
By: Thisted

+1

Re: Anthem

Indlægaf Dropdat » søn 03 feb 2019 17:20

Min nye PC nåede lige at komme ind af døren, så jeg kunne teste den open demo og hold da op en forskel!

At kunne holde en konstant 60 FPS giver en hel anden spiloplevelse. Styringen sider lige i skabet (bruger en controller) og man kan faktisk se hvad man skyder på, og nemt ramme critical hits. Noget der næsten var umuligt med de 20-25 FPS som PS4 roder med.

Har aldrig haft drop i FPS (kører med 1080p og alt på ultra) eller oplevet lag. Kunne vælge at skifte til 4K og stadig aldrig droppe under 40 FPS. Har været ramt af 2 fejl. Når jeg går ind i en mission, er jeg en del gange blevet smidt tilbage til titel skærmen, og første gang jeg gik i freeplay, kunne jeg ikke afslutte den efterfølgende. Begge fejl som er fikset i den fulde version.

Jeg ender nok med at købe en måneds Origin premier, så kan jeg spille fra d. 15. og har så adgang til en masse andre spil, jeg alligevel ville have spillet for at teste mit nye rig.

Så hvis i har en PC, der ikke er alt for gammel, så giv demoen en chance. Som sagt en hel anden oplevelse.
Dropdat
Niveau 4
 
Indlæg: 310
By: Vojens


Re: Anthem

Indlægaf Erroneus » søn 03 feb 2019 17:53

Man skal have en oki PC for at trække 1080p/60FPS. Pt. skal man op i Vega56/GTX 1070ti/RTX 2060 som minimum.

DigitalFoundry har lavet en video om netop det emne



Jeg tror man skal vente til spillet er helt ude, til at bedømme performance alt for meget dog, fordi der er nogle besynderlige performance forskellige, f.eks. PS4 Pro kører bedre end Xbox One X, det burde ikke være sådan med X's nyere hurtigere hardware. Og det yder ikke specielt godt på Nvidia hardware pt., igen det lugter af optimeringer i spillet og drivers der skal tilpasses.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Anthem

Indlægaf baunevej » søn 03 feb 2019 18:35

Dropdat skrev:Min nye PC nåede lige at komme ind af døren, så jeg kunne teste den open demo og hold da op en forskel!

At kunne holde en konstant 60 FPS giver en hel anden spiloplevelse. Styringen sider lige i skabet (bruger en controller) og man kan faktisk se hvad man skyder på, og nemt ramme critical hits. Noget der næsten var umuligt med de 20-25 FPS som PS4 roder med.

Har aldrig haft drop i FPS (kører med 1080p og alt på ultra) eller oplevet lag. Kunne vælge at skifte til 4K og stadig aldrig droppe under 40 FPS. Har været ramt af 2 fejl. Når jeg går ind i en mission, er jeg en del gange blevet smidt tilbage til titel skærmen, og første gang jeg gik i freeplay, kunne jeg ikke afslutte den efterfølgende. Begge fejl som er fikset i den fulde version.

Jeg ender nok med at købe en måneds Origin premier, så kan jeg spille fra d. 15. og har så adgang til en masse andre spil, jeg alligevel ville have spillet for at teste mit nye rig.



Så hvis i har en PC, der ikke er alt for gammel, så giv demoen en chance. Som sagt en hel anden oplevelse.

Køber nok også premier og spiller den vej, det behøver egentlig kun og være sjovt til Division kommer :mrgreen:
baunevej
Niveau 6
 
Indlæg: 1573
By: Thisted


Re: Anthem

Indlægaf baunevej » søn 03 feb 2019 18:43

Nogen der ved hvornår den køre til?? kan kun finde den 3. ikke klokkeslet?
baunevej
Niveau 6
 
Indlæg: 1573
By: Thisted


Re: Anthem

Indlægaf Dropdat » søn 03 feb 2019 18:55

Sidste weekend stoppede den kl 3 mellem søndag og mandag. Så nok det samme denne gang.
Dropdat
Niveau 4
 
Indlæg: 310
By: Vojens

+1

Re: Anthem

Indlægaf baunevej » søn 03 feb 2019 19:25

Dropdat skrev:Sidste weekend stoppede den kl 3 mellem søndag og mandag. Så nok det samme denne gang.


Takker er ved og hente den nu, det er jeg godt nok spændt på og mærke forskellen :D
baunevej
Niveau 6
 
Indlæg: 1573
By: Thisted


ForegåendeNæste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 16 gæster