Forum

Sekiro

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Sekiro

Indlægaf Cena » søn 24 mar 2019 10:24

Så udkom Sekiro som jeg har ventet længe på! Det har fået rigtig gode anmeldelser. Bla har IGN givet 9.5.

Jeg kan godt lide den slags spil og har gennemført Bloodbourne og har platin i Nioh. Hver gang man skal starte den her type er det bare kilde til frustration, hvor man virkelig overvejer at sælge spillet. Det er bestemt ikke for alle.
Jeg brugte bla knapt 3 timer på en mini boss i går. Fejlmargen er så lille og indtil videre har alle mini bosser og bosser 1-2 shottet mig. Så ikke mange fejl man kan lave. Har lige klaret spillet første rigtige boss og det tog overraskende nok kun 10 forsøg ca. Fed kamp!

Er der andre der har købt det? Hvis man lige er startet giver jeg gerne et par hjælpende råd med på vejen. Og hvis i er frustrerede så ikke giv op :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599

+1

Re: Sekiro

Indlægaf Erroneus » søn 24 mar 2019 11:42

Som jeg forstår det, så er det ret anderledes fra andre souls lignede spil, da det ikke kun er dodge and weave, men man skal arbejde på at ødelægge deres "posture" og så kan man smide slag ind som gør skade. Hvor forskellige er fjenderne så, altså jeg tænker hvis hver fjende har en forskellig type af "posture" man skal lure, så lyder det meget trættende :D

Dog lyder stealth og grabling hook gameplayet interessant, men personligt skal jeg først igennem Bloodborne, før jeg kunne finde på at overveje Sekiro, selv om det får meget ros.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Sekiro

Indlægaf Cena » søn 24 mar 2019 12:55

Erroneus skrev:Som jeg forstår det, så er det ret anderledes fra andre souls lignede spil, da det ikke kun er dodge and weave, men man skal arbejde på at ødelægge deres "posture" og så kan man smide slag ind som gør skade. Hvor forskellige er fjenderne så, altså jeg tænker hvis hver fjende har en forskellig type af "posture" man skal lure, så lyder det meget trættende :D

Dog lyder stealth og grabling hook gameplayet interessant, men personligt skal jeg først igennem Bloodborne, før jeg kunne finde på at overveje Sekiro, selv om det får meget ros.


Præcis. At parere er en meget vigtig del i sekiro. Det skulle jeg virkelig vænne mig til. Især i Nioh lavede jeg udelukkende dodge og det er en svær vane at komme ud af.

Mht forskellige posture har det ikke på nuværende tidspunkt været en problem. Fjenderne er okay forskellige men det tager ikke lang tid at lure deres angreb. Og time window for blokering er rimelig tilgivende.

Bloodbourne er fantastisk. Selvom du møder muren så bliv ved :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Sekiro

Indlægaf Erroneus » søn 24 mar 2019 13:20

Cool :)

Faldt over denne video fra Dunkey (han laver humoriske videoer, for dem som ikke kender ham), hvor han spiller det. Bemærk videoen indeholder lidt spoilers i form af boss typerne og ekstra faser de kan indeholde. Men imponeret over nogle af kampene, specielt mini-boss og boss kampene, de ser pænt seje ud nogle af deres angreb.

PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Sekiro

Indlægaf Da Senzai » søn 24 mar 2019 13:28

Erroneus skrev:Faldt over denne video fra Dunkey


Ahahaahah! Var flad af grin over slutningen! Fuck, det ser sejt ud, det spil! :D!
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Sekiro

Indlægaf Cena » ons 27 mar 2019 16:53

Virkelig ingen andre?

Har spillet små 14 timer snart. Er klar med råd og tips. Jeg er ikke super, men har da efterhånden klaret et par mini bosser på 30 sekunder som jeg kan se mange bruger rigtig mange forsøg på. Har dog også siddet fast på nogle andre nærmest har klaret i første forsøg. Spøjst som man har svært ved forskellige typer :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Sekiro

Indlægaf Erroneus » ons 27 mar 2019 17:29

Beklager, det virker lige et tak for "controller flyende igennem luften" til mig. Skal i hvertfald først prøve Bloodborn og nu The Surge (plus spil for April) inden :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Sekiro

Indlægaf Unklemac » tors 28 mar 2019 01:59

Jeg har godt gang i Sekiro, selv om The Division 2 er meget vanedannende :-)

Nyder at gå på opdagelse og undersøge alle kroge, for det gemmer sig somregl et eller andet.

Synes (mini)bosserne indtil nu har været nemme (taget I betragtning at det er From Software), og vil ikke afsløre for andre, men den sidste var en hidsig fætter med ild i ;-) Tænker spillet kun bliver sværer herfra.

Indtil nu, et 9 ud 10 i underholdnings værdi.
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Re: Sekiro

Indlægaf Cena » tors 28 mar 2019 07:34

Unklemac skrev:Jeg har godt gang i Sekiro, selv om The Division 2 er meget vanedannende :-)

Nyder at gå på opdagelse og undersøge alle kroge, for det gemmer sig somregl et eller andet.

Synes (mini)bosserne indtil nu har været nemme (taget I betragtning at det er From Software), og vil ikke afsløre for andre, men den sidste var en hidsig fætter med ild i ;-) Tænker spillet kun bliver sværer herfra.

Indtil nu, et 9 ud 10 i underholdnings værdi.


Fedt! Du spillede også Nioh husker jeg. Så du kender til sværhedsgraden. Jeg har også udforsket rigtig meget. Jeg står foran 2 bosser nu, så er nok snart nødt til at tage mig sammen til at lære dem. På reddit er flere dog trætte af trætte af begge så det kommer nok til at tage et par timer at komme forbi dem.

PS: Ja division 2 er meget vanedannende. Nok derfor jeg ikke har haft så travlt med bosserne.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599

+1

Re: Sekiro

Indlægaf Unklemac » tors 28 mar 2019 19:27

Jaa Nioh var totalt fedt. Glæder mig til 2’eren. Kan også huske vi skrev sammen dengang ;-)

Jeg blev lige lidt overvældet efter dyret med ild i, for nu er der 3 - 4 retninger jeg kan gå... og synes ikke rigtig der er klar indikation hvilken retning som er den rigtige, så nu det ren exploration mode :-)

Håbet du får klaret de 2 banditter!
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Re: Sekiro

Indlægaf Cena » tors 28 mar 2019 20:45

Unklemac skrev:Jaa Nioh var totalt fedt. Glæder mig til 2’eren. Kan også huske vi skrev sammen dengang ;-)

Jeg blev lige lidt overvældet efter dyret med ild i, for nu er der 3 - 4 retninger jeg kan gå... og synes ikke rigtig der er klar indikation hvilken retning som er den rigtige, så nu det ren exploration mode :-)

Håbet du får klaret de 2 banditter!


Det er mega forvirrende ja! Der er ikke nogen rigtig retning. Men jeg er blevet i Ashina castle på tagene. Har klaret en mini boss og er nu på toppen til en boss fight. Det er story vejen. Har kendskab til der er 2 mini bosser mere i noget der hedder Ashina Resivoir.

Jeg har klaret hende bossen jeg snakkede om. Tilbage i mindet ved Buddha figuren. Har du været der endnu? Hun minder utroligt meget om vampyr kvinden fra Nioh i angrebsmønstre. Klarede hende i 6-7 forsøg.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Sekiro

Indlægaf Unklemac » fre 29 mar 2019 00:26

Cena skrev:
Unklemac skrev:Jaa Nioh var totalt fedt. Glæder mig til 2’eren. Kan også huske vi skrev sammen dengang ;-)

Jeg blev lige lidt overvældet efter dyret med ild i, for nu er der 3 - 4 retninger jeg kan gå... og synes ikke rigtig der er klar indikation hvilken retning som er den rigtige, så nu det ren exploration mode :-)

Håbet du får klaret de 2 banditter!


Det er mega forvirrende ja! Der er ikke nogen rigtig retning. Men jeg er blevet i Ashina castle på tagene. Har klaret en mini boss og er nu på toppen til en boss fight. Det er story vejen. Har kendskab til der er 2 mini bosser mere i noget der hedder Ashina Resivoir.

Jeg har klaret hende bossen jeg snakkede om. Tilbage i mindet ved Buddha figuren. Har du været der endnu? Hun minder utroligt meget om vampyr kvinden fra Nioh i angrebsmønstre. Klarede hende i 6-7 forsøg.


Har virkelig fået set mig omkring i dag, har ca. 8-10 nye Idol spots (campfire) - og fik begge mini bosser du nævner fra Resoir - dem tror jeg ikke du får bøvl med. Har fundet et mega flot sted i bjergene og fandt også meningen med stedet. Nu næste mål butterfly lady og så story boss fight som du skal til nu :-) Herefter er 1 boss dybt nede og 2 mini bosser som venter sig - som nok skal give lidt hovedpine (de giver terror).

Ja hende vampyr tøsen i nioh voldede mig store problemer første gang... helt klart den boss jeg brugte mest forsøg på. Tror det også derfor at jeg ikke gav butterfly lady et ordenligt forsøg, for jeg kan se hun skal lurres ligeledes, så der stoppede mit eventyr i memory lane ;-) I morgen skal hun dø!

Held og lykke med bossen i toppen af templet - han virker “nem” - men jeg gav heller ikke ham et ordenligt forsøg, for ville gemme det til senere :-)
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Re: Sekiro

Indlægaf Cena » fre 29 mar 2019 00:39

Jeg fik klaret ham med det store spyd. Han gav dog fleee problemer end jeg vil indrømme :lol: Men det var pga manglende skills fra min side fordi jeg fuckede helt op! Jeg klarede ham på under 3 minutter til sidst selvom jeg fuckede op!

Den anden tager jeg i morgen tror jeg.

Lady B er ikke svær når man lurer hende. Hvis du får problemer har jeg video på min youtube. Du siger bare til.

Har du taget mini boss på vej til toppen? Ham der hedder Achina Elite. Han var nemlig nem. Ham helt på toppen skulle være en slemmer Karl nemlig!Genichiro...
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Sekiro

Indlægaf Cena » fre 29 mar 2019 00:43

I øvrigt. Efter du har klaret ham heste gutten kan du gå ind i slottet og hjælpe en gut med at løse en opgave. Så kan få Ashina Arts. Der er en skill der hedder Ichimonji: Double. Den er syg til at smadre posture. Den kan virkelig anbefales!
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Sekiro

Indlægaf Cena » fre 29 mar 2019 10:00

Fik klaret ham i hulen. Holdt kæft et ringe lvl design mand! Alt for lille område når spillet ikke holde markeringen. Det var på et hængende hår jeg fik ham. Tror det tog mig 10 forsøg.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Næste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster

cron