Forum

Sekiro

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Re: Sekiro

Indlægaf Unklemac » fre 29 mar 2019 16:05

Jeg har allerede de fleste Ashina Arts men stoppede før double - så den må jeg snuppe. Kan også se nu på reddit at den er vældig god. Nu det ren boss fights inden kæresten skal se X-factor :-)

Godt gået - jeg tog en enkelt rød fra ham i grotten ved at hoppe ned gennem hullet, så cheese jeg ham lidt til at lave hans symbol trick om og om igen så den kunne dodges med B/Cirkel og få en masse posture. De dog nogle grove kale de ninja’er - og roden til en god gang stress (den første purple - måtte give op efter 10 forsøg).. fik ham når jeg ikke var nær så aggressiv - hvilket er nøglen i spillet (mere deflection/defense).

Glæder mig til at låse flere områder og bosser :-)
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Re: Sekiro

Indlægaf Cena » lør 30 mar 2019 00:24

Har du nakket Genichiro???!

Fuck ham mand. Er død til ham 30 gange i dag. Får ham til sidste fase og så panikker jeg pga det ekstra attack han kan. Jeg begynder at slacke i første del af kampen og så bliver forsøgene dårligere og dårligere. Skal nok få ham. Men puha det er op ad bakke. Når først man bliver lidt træt kan man bare droppe at spille.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Sekiro

Indlægaf Unklemac » lør 30 mar 2019 00:54

Nej jeg fik 3 forsøg hvor fik ham til crazy mode på det sidste. Der fik jeg ham halvt ned i liv inden jeg måtte stoppe. Der er et godt hint neden under hvor du sloges med ninja’en lige ved shrine. Har tid i morgen tidlig, til nogle forsøg.

Fik tilgengæld hende sommerfugle damen ret hurtigt (også tredje forsøg). Mini bosserne er jo mega svære i forhold til nogle main bosser, synes jeg.
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Re: Sekiro

Indlægaf Cena » lør 30 mar 2019 01:57

Unklemac skrev:Nej jeg fik 3 forsøg hvor fik ham til crazy mode på det sidste. Der fik jeg ham halvt ned i liv inden jeg måtte stoppe. Der er et godt hint neden under hvor du sloges med ninja’en lige ved shrine. Har tid i morgen tidlig, til nogle forsøg.

Fik tilgengæld hende sommerfugle damen ret hurtigt (også tredje forsøg). Mini bosserne er jo mega svære i forhold til nogle main bosser, synes jeg.


Han er et seriøst fuckhoved :lol: Jeg har totalt styr på 1-2 fase. Kan næsten tage dem uden skade. Men 3 fase står min hjerne og reaktioner af. Har læst tippet men min hjerne går i panik når han gør det, så har endnu ikke counter det :| I morgen tager jeg paraplyen med til fase 3. Og så skal jeg bare være aggressiv like hell.

Ja og det er endda på trods af man kan tage 1 bar af. Jeg håber du klarer Genishiro hurtigere end mig! Er dog ikke sådan rigtig frustreret. For det er min egen skyld jeg dør. Synes ikke boss design er cheap. Det er bare mig der er langsom desværre :lol:
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Sekiro

Indlægaf Unklemac » lør 30 mar 2019 09:44

Hehe - altså nogle gange gør jeg det skide godt i første forsøg og så går det ellers ned af bakke i efterfølgende forsøg >.< spiller absolut bedst om morgenen så tænker vi får ham lagt ned lynende hurtigt ;-)

Må også snart igang med headless fyrene når jeg ikke skider i bukserne af skræk pga. de terror balls.
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Re: Sekiro

Indlægaf Cena » lør 30 mar 2019 10:06

Unklemac skrev:Hehe - altså nogle gange gør jeg det skide godt i første forsøg og så går det ellers ned af bakke i efterfølgende forsøg >.< spiller absolut bedst om morgenen så tænker vi får ham lagt ned lynende hurtigt ;-)

Må også snart igang med headless fyrene når jeg ikke skider i bukserne af skræk pga. de terror balls.


Jeg tog Genichiro til sidste fase i første forsøg. Og så gik der ellers et godt stykke tid før jeg kom dertil igen. Så ja det kender jeg godt. Jeg har fuldstændig styr på første fase. Det irriterer mig bare at man skal igennem den hver gang for så at dø på dumhed efter 20 sekunder :lol:

Men jeg skal nok få ham. Enten fordi jeg kommer til at være heldig til sidst eller også fordi jeg faktisk får styr på den som jeg har på første fase. Mit problem er at få Healet uden at få en bue i røven. Og så ellers at være agressiv nok til at holde posture nede. Tænker paraply må være det jeg skal.

Jeg har ikke været videre end her til. Ved Genichiro er en man skal kunne klare. Så det skal jeg inden jeg går videre.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Sekiro

Indlægaf khede » lør 30 mar 2019 10:27

Cena skrev:
Unklemac skrev:Hehe - altså nogle gange gør jeg det skide godt i første forsøg og så går det ellers ned af bakke i efterfølgende forsøg >.< spiller absolut bedst om morgenen så tænker vi får ham lagt ned lynende hurtigt ;-)

Må også snart igang med headless fyrene når jeg ikke skider i bukserne af skræk pga. de terror balls.


Jeg tog Genichiro til sidste fase i første forsøg. Og så gik der ellers et godt stykke tid før jeg kom dertil igen. Så ja det kender jeg godt. Jeg har fuldstændig styr på første fase. Det irriterer mig bare at man skal igennem den hver gang for så at dø på dumhed efter 20 sekunder :lol:

Men jeg skal nok få ham. Enten fordi jeg kommer til at være heldig til sidst eller også fordi jeg faktisk får styr på den som jeg har på første fase. Mit problem er at få Healet uden at få en bue i røven. Og så ellers at være agressiv nok til at holde posture nede. Tænker paraply må være det jeg skal.

Jeg har ikke været videre end her til. Ved Genichiro er en man skal kunne klare. Så det skal jeg inden jeg går videre.


Den sidste fase er faktisk meget nemmere, tryk O når han laver sit Unbreakable move og når han hopper op og laver ligning attack hopper du op i luften og trykker R1 inden du lander, så kaster du langt det meste af strømmen tilbage til ham, gør du det er han meget nem at besejre. Til første fase er Shadowrush uvurderlig, da man på stor afstand kan lave sine attacks
Billede
khede
Niveau 4
 
Indlæg: 494


Re: Sekiro

Indlægaf Cena » lør 30 mar 2019 11:05

@Khede

Mit problem er:
- Jeg er simpelthen for langsom til at reagere og få hoppet medmindre jeg hopper rundt som en kanin.
- Jeg prøver at gå efter det store slag og han kan nå at få smidt lightning afsted uden jeg kan afbryde det.

Jeg er simpelthen bare for dårlig og langsom. Jeg har lige 3 gange taget ham til sidste fase uden at heale. Men jeg er simpelthen bare for uskarp i sidste fase
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Sekiro

Indlægaf Unklemac » søn 31 mar 2019 10:27

Så kom jeg til Mibu Village, har klaret alle minibosser/bosser jeg har mødt undervejs, undtagen 2 headless (de skræmmer mig - selvom jeg har devine confetti og paralytic agent klar til brug).

Har også klaret big fat snake x 2 :-) og måtte smug kigge i guide til hvad man bruger de items man får.

Indtil nu har jeg kun brugt guide til tomoe of lightning...viste ikke at man kunne slå lightning tilbage (det var før khede skrev at jeg var udfordret). Så synes egenligt at spillet og specielt bosserne er en del lettere end bloodborne/darksouls. Dog gav lightning fyren mig godt grundig pres :-)
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Re: Sekiro

Indlægaf Cena » søn 31 mar 2019 19:16

Unklemac skrev:Så kom jeg til Mibu Village, har klaret alle minibosser/bosser jeg har mødt undervejs, undtagen 2 headless (de skræmmer mig - selvom jeg har devine confetti og paralytic agent klar til brug).

Har også klaret big fat snake x 2 :-) og måtte smug kigge i guide til hvad man bruger de items man får.

Indtil nu har jeg kun brugt guide til tomoe of lightning...viste ikke at man kunne slå lightning tilbage (det var før khede skrev at jeg var udfordret). Så synes egenligt at spillet og specielt bosserne er en del lettere end bloodborne/darksouls. Dog gav lightning fyren mig godt grundig pres :-)


Synes de var meget nemmere i bloodbourne. Så du har klaret Genichiro?

Har ikke fået spillet siden jeg skrev sidst.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Sekiro

Indlægaf Erroneus » søn 31 mar 2019 20:43

Ikke sikkert i kan bruge den, men måske kan i :)

PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Sekiro

Indlægaf khede » man 01 apr 2019 01:46

Cena skrev:@Khede

Mit problem er:
- Jeg er simpelthen for langsom til at reagere og få hoppet medmindre jeg hopper rundt som en kanin.
- Jeg prøver at gå efter det store slag og han kan nå at få smidt lightning afsted uden jeg kan afbryde det.

Jeg er simpelthen bare for dårlig og langsom. Jeg har lige 3 gange taget ham til sidste fase uden at heale. Men jeg er simpelthen bare for uskarp i sidste fase


Så snart han lægger an til lightning attack hopper du op og trykket R1 inden du lander, du bliver ramt lidt men sender langt det meste tilbage til ham, du kan evt tage en Eel som gør at man modstår lightning mere, som sagt gør angrebet Shadowrush at de to første faser er meget nemmere, men synes faktisk sidste del med lightning er det nemmeste. Det handler blot om lige at fange timingen, bare prøv nogle gange og det vil lykkedes

Jeg er selv ved slutbosserne, har fået aktiveret Bad ending. Dem bøvler jeg så noget med :lol:
Billede
khede
Niveau 4
 
Indlæg: 494


Re: Sekiro

Indlægaf Cena » man 01 apr 2019 08:47

khede skrev:
Cena skrev:@Khede

Mit problem er:
- Jeg er simpelthen for langsom til at reagere og få hoppet medmindre jeg hopper rundt som en kanin.
- Jeg prøver at gå efter det store slag og han kan nå at få smidt lightning afsted uden jeg kan afbryde det.

Jeg er simpelthen bare for dårlig og langsom. Jeg har lige 3 gange taget ham til sidste fase uden at heale. Men jeg er simpelthen bare for uskarp i sidste fase


Så snart han lægger an til lightning attack hopper du op og trykket R1 inden du lander, du bliver ramt lidt men sender langt det meste tilbage til ham, du kan evt tage en Eel som gør at man modstår lightning mere, som sagt gør angrebet Shadowrush at de to første faser er meget nemmere, men synes faktisk sidste del med lightning er det nemmeste. Det handler blot om lige at fange timingen, bare prøv nogle gange og det vil lykkedes

Jeg er selv ved slutbosserne, har fået aktiveret Bad ending. Dem bøvler jeg så noget med :lol:


Jeg har faktisk fanget timingen med lightning attack - de fleste gange i hver fald. Problemet de sidste gange var jeg i stedet for bare at lave enkelt slag og breake posture, har en tendens til at den skal have hele armen med en langt og hårdt slag. Problemet er at dette slag/animationen er for langt, og hvis han så laver lightning kan jeg ikke breake ud af det inden jeg er ramt.
Jeg prøver virkelig at parry men har svært ved at finde timingen.

Det skal så også lige siges at nogle af forsøgene har været med grædende baby i baggrunden. Alle forsøg har været uden lyd på. Så koncentrations niveauet har ikke været så højt. Så tænker at når jeg får tid til at sætte mig ned koncentreret skal jeg nok nå nakket ham :)

Men tak for alle tips. Du må gerne holde øje med tråden, for får sikkert brug for råd til de senere bosser :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Sekiro

Indlægaf Unklemac » man 01 apr 2019 10:29

Kan du ikke tage et headset/hørebøffer rundt om halsen så du får lyd uden at vække baby’en? Han siger noget japser inden han laver sit lightning move, hvilket gør det en del nemmere at forberede sig på et hop og slag.

Jeg er ved at lave den kompliceret ending på spillet da jeg fik nogle items (fra slangerne) jeg måtte google formålet med... og de var så til alternativ ending. Det tog lige et par ekstra steps, men er nu tilbage hvor man sloges med Lihgtning fyren og man er slemt udfordret i hvert hjørne. Tror ikke der er længe igen (alt fra 2 til 4 timer).
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Re: Sekiro

Indlægaf Cena » man 01 apr 2019 11:07

Unklemac skrev:Kan du ikke tage et headset/hørebøffer rundt om halsen så du får lyd uden at vække baby’en? Han siger noget japser inden han laver sit lightning move, hvilket gør det en del nemmere at forberede sig på et hop og slag.

Jeg er ved at lave den kompliceret ending på spillet da jeg fik nogle items (fra slangerne) jeg måtte google formålet med... og de var så til alternativ ending. Det tog lige et par ekstra steps, men er nu tilbage hvor man sloges med Lihgtning fyren og man er slemt udfordret i hvert hjørne. Tror ikke der er længe igen (alt fra 2 til 4 timer).


Jeg spiller normalt med headset. Men der har bare været travlhed derhjemme grundet sygdom, barnedåb mm. Så næste gang jeg spiller er det med headset som det plejer :) Men det er et godt tip som helt sikkert hjælper!

Det er helt sindsygt hvor kompliceret de 4 slutninger er. Tænker at de første som har fundet ud af det uden nogen former for guides virkelig må have prøvet nogle gange!!
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


ForegåendeNæste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 34 gæster

cron