Forum

Sekiro

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Re: Sekiro

Indlægaf Unklemac » ons 17 apr 2019 23:13

Eeej snyd! Han er ellers solid udfordring. Men ja, snup du et NG+ engang... ligesom mig. Måske når det begynder at blive koldt udenfor igenefter sommer ;-)
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Re: Sekiro

Indlægaf Cena » ons 17 apr 2019 23:19

Unklemac skrev:Eeej snyd! Han er ellers solid udfordring. Men ja, snup du et NG+ engang... ligesom mig. Måske når det begynder at blive koldt udenfor igenefter sommer ;-)


Ja jeg havde også dårlig smag i munden :lol: Men spillet har også snydt mig ved mange lejligheder :lol:

Ja præcis. Medmindre der kommer noget godt i vejen. Jeg synes Sekiro er godt. Men NioH var bedre. Ser frem til 2eren og også Ghost of Tsushima.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599

+1

Re: Sekiro

Indlægaf Unklemac » tors 18 apr 2019 08:52

Cena skrev:
Unklemac skrev:Eeej snyd! Han er ellers solid udfordring. Men ja, snup du et NG+ engang... ligesom mig. Måske når det begynder at blive koldt udenfor igenefter sommer ;-)


Ja jeg havde også dårlig smag i munden :lol: Men spillet har også snydt mig ved mange lejligheder :lol:

Ja præcis. Medmindre der kommer noget godt i vejen. Jeg synes Sekiro er godt. Men NioH var bedre. Ser frem til 2eren og også Ghost of Tsushima.


Ja der ligger noget godt i vente :-) Nioh 2 må gerne overraske.
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Re: Sekiro

Indlægaf Hades » fre 19 apr 2019 08:58

Jeg fik, ved ren stædighed, klaret Lady Butterfly og Flaming Bull i går. To meget forskellige kampe, hvor den ene arena er kæmpe stor, med forhindringer, og den anden meget lille, men hvor fjenden til gengæld er kolossal. Jeg ser frem til, hvad der nu er i vente. Jeg forsøger at få klaret alle mulige kampe, og det stresser mig lidt at vide, at jeg ikke skal komme for langt i spillet, før enkelte kampe og genstande bliver låst, for jeg vil heller ikke læse for meget forud og derved spolere oplevelsen
Billede

Hades: [angered] Did you forget who you're talking to? I am the Lord of the Dead!
Auron: Heh. No wonder no one wants to die.
~ Kingdom Hearts 2
Hades
Niveau 6
 
Indlæg: 1420
By: Vordingborg


Re: Sekiro

Indlægaf Cena » fre 19 apr 2019 09:38

Hades skrev:Jeg fik, ved ren stædighed, klaret Lady Butterfly og Flaming Bull i går. To meget forskellige kampe, hvor den ene arena er kæmpe stor, med forhindringer, og den anden meget lille, men hvor fjenden til gengæld er kolossal. Jeg ser frem til, hvad der nu er i vente. Jeg forsøger at få klaret alle mulige kampe, og det stresser mig lidt at vide, at jeg ikke skal komme for langt i spillet, før enkelte kampe og genstande bliver låst, for jeg vil heller ikke læse for meget forud og derved spolere oplevelsen


Stærkt. Lady Butterfly er den første rigtig wall man møder. Men du kommer til at møde nogle virkelig hårde fights senere. Men du er godt på vej når du har klaret LB :-)

Jeg er helt enig. Jeg er heller ikke god til når valgmulighederne er for åbne. Så jeg læste også forud for ikke at dumme mig. Jeg er slet ikke sikker på jeg nogensinde var kommet til slutningen uden guides. Det er ikke ret åbenlyst hvad man skal.

Hvis man vil have 3 endings i spil er der dog en del ting man skal gøre og være opmærksom på.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Sekiro

Indlægaf Cena » lør 20 apr 2019 21:39

Jeg har måtte kaste håndklædet i ringen med den sidste boss for denne gang. Kan mærke jeg ikke orker at skulle i gennem 4 faser for at vinde. Fase 1 og 2 er okay. Men dør i fase 3 og vejen hen til fase 3 er simpelthen for lang til jeg orker at øve den. De fleste gange klarer jeg fase 1 og 2 uden at miste det vilde liv. Men når koncentrationen ryger mister jeg 7-8 gourds og så er der bare intet tilbage til de 2 sidste faser.

Synes det er ærgerligt at den sidste boss er SÅ svær. For det ender nok med jeg ikke kommer i gennem spillet desværre. Men kan bare mærke det er for meget lige nu. Får forhåbenligt lyst til at klare den på et tidspunkt hvis ikke jeg bytter spillet ind.

Ærgerligt. Men må erkende jeg simpelthen ikke er god nok.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Sekiro

Indlægaf Unklemac » lør 20 apr 2019 23:31

Giv det en pause og kom tilbage når du har mere overskud. Fase 3 er den sværeste, da fase 4 kan klares hurtigere pga. du smider hans lightning tilbage og så er han stunned 3-4 sekunder.

Jeg havde mest success med at lave mikiri counter på alle de unblockables (jeg er selv dårlig når de laver sweep og måtte snuppe en gourd)... og bare være oppe i hans fjæs... ikke spam R1 - men bare bait hans unblockables for at få posture op (som han degenerere hurtigt hvis man holder for meget distance) - for det var umuligt for mig at få hans liv ned - undtagen i fase 4.

Jeg gemte alle mine firecrackers til han laver den shit-sweep-storm i fase 3 og 4 når jeg ikke lige var forberedt (99%af tiden) på at hoppe på hans hoved for at undgå det move.

Det vigtigeste er nok at være forberedt på man ikke kommer til at klare den, så forventningerne (og frustrationen) ikke kryber sig meget hurtigt op... og så måske sætte en hvis tid af fra start eks. 1 time. Kom tilbage dagen efter eller lign. og prøv en time igen uden forventninger. Så burde du nok se fremskridt og din platin inden snart :-)
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Re: Sekiro

Indlægaf Cena » søn 21 apr 2019 08:59

Unklemac skrev:Giv det en pause og kom tilbage når du har mere overskud. Fase 3 er den sværeste, da fase 4 kan klares hurtigere pga. du smider hans lightning tilbage og så er han stunned 3-4 sekunder.

Jeg havde mest success med at lave mikiri counter på alle de unblockables (jeg er selv dårlig når de laver sweep og måtte snuppe en gourd)... og bare være oppe i hans fjæs... ikke spam R1 - men bare bait hans unblockables for at få posture op (som han degenerere hurtigt hvis man holder for meget distance) - for det var umuligt for mig at få hans liv ned - undtagen i fase 4.

Jeg gemte alle mine firecrackers til han laver den shit-sweep-storm i fase 3 og 4 når jeg ikke lige var forberedt (99%af tiden) på at hoppe på hans hoved for at undgå det move.

Det vigtigeste er nok at være forberedt på man ikke kommer til at klare den, så forventningerne (og frustrationen) ikke kryber sig meget hurtigt op... og så måske sætte en hvis tid af fra start eks. 1 time. Kom tilbage dagen efter eller lign. og prøv en time igen uden forventninger. Så burde du nok se fremskridt og din platin inden snart :-)


Problemet er jeg bruger alle mine emblems i fase 2 (første fase mod sidste boss) for ellers tager den bare 16 år. Jeg kan se at alle folks bare deflecter om bum så er deres posture smadret. Men jeg må være enorm dårlig til det, for jeg kikser det sku ofte selv på langsomme slag.

Jeg har egentlig luret hans fase 3 og løber om bagved ham når han slammer. Problemet er han nogle gange trækker pistolen, skyder og hopper tilbage med sweep og så er jeg færdig. Og mens han gør det er jeg i gang med angreb og kan ikke blokere. Så ja. Det er lidt op ad bakke. Synes de burde balancere spillet lidt bedre. Synes man giver for lidt damage.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Sekiro

Indlægaf Unklemac » søn 21 apr 2019 15:27

Den skal komme.

Mht. balance, så har du jo ultimativt taget den “lange/svære” slutning som kræver guide... uden guide havde vi nok landet med en slutning langt tidligere og dermed også nogle nemmere endbosses.

Så du sidder i fælden :-D
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622

+1

Re: Sekiro

Indlægaf Cena » tirs 23 apr 2019 08:57

Unklemac skrev:Den skal komme.

Mht. balance, så har du jo ultimativt taget den “lange/svære” slutning som kræver guide... uden guide havde vi nok landet med en slutning langt tidligere og dermed også nogle nemmere endbosses.

Så du sidder i fælden :-D


Ja jeg vender jo også tilbage på et tidspunkt. Jeg har bare mest lyst til at spille TD2 og snart Days Gone i en periode.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Sekiro

Indlægaf Cena » ons 24 apr 2019 13:33

Yes!!! ENDELIG! Tænkte lige jeg ville give det et skud efter patch. I første forsøg kom jeg i sidste fase og så fik jeg blod på tanden. Kvajede mig lidt et par gange men efter 6-7 forsøg fik jeg ham sku! Fed fornemmelse da jeg endelig slog ham. Var overraskende rolig i kampene. Nok fordi jeg ikke forventede at klare den! Men fedt endelig at få gennemført spillet og få de 3 endings.

Nu kan jeg tage en pause inden jeg prøver kræfter med New Game :-)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599

+1

Re: Sekiro

Indlægaf Unklemac » tors 25 apr 2019 01:28

Cena skrev:Yes!!! ENDELIG! Tænkte lige jeg ville give det et skud efter patch. I første forsøg kom jeg i sidste fase og så fik jeg blod på tanden. Kvajede mig lidt et par gange men efter 6-7 forsøg fik jeg ham sku! Fed fornemmelse da jeg endelig slog ham. Var overraskende rolig i kampene. Nok fordi jeg ikke forventede at klare den! Men fedt endelig at få gennemført spillet og få de 3 endings.

Nu kan jeg tage en pause inden jeg prøver kræfter med New Game :-)


Haha tillykke sgu! Så kan du roligt nyde TD2 igen :D

Så kan vi roligt sige at Sekiro er et overstået kapitel :mrgreen:

Kan være vi ses i Days Gone (vil lige se anmeldelser)
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622

+1

Re: Sekiro

Indlægaf schou132 » fre 26 apr 2019 17:03

Cena skrev:Yes!!! ENDELIG! Tænkte lige jeg ville give det et skud efter patch. I første forsøg kom jeg i sidste fase og så fik jeg blod på tanden. Kvajede mig lidt et par gange men efter 6-7 forsøg fik jeg ham sku! Fed fornemmelse da jeg endelig slog ham. Var overraskende rolig i kampene. Nok fordi jeg ikke forventede at klare den! Men fedt endelig at få gennemført spillet og få de 3 endings.

Nu kan jeg tage en pause inden jeg prøver kræfter med New Game :-)


Det var godt du fik det gjort, kan også mærke at jeg lige skal have en god pause fra spillet inden jeg går efter platinum.
Billede
schou132
Niveau 4
 
Indlæg: 383
By: Aarhus C


Foregående

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster

cron