Forum

Sekiro

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Re: Sekiro

Indlægaf Unklemac » tirs 02 apr 2019 17:26

Cena skrev:
Unklemac skrev:Kan du ikke tage et headset/hørebøffer rundt om halsen så du får lyd uden at vække baby’en? Han siger noget japser inden han laver sit lightning move, hvilket gør det en del nemmere at forberede sig på et hop og slag.

Jeg er ved at lave den kompliceret ending på spillet da jeg fik nogle items (fra slangerne) jeg måtte google formålet med... og de var så til alternativ ending. Det tog lige et par ekstra steps, men er nu tilbage hvor man sloges med Lihgtning fyren og man er slemt udfordret i hvert hjørne. Tror ikke der er længe igen (alt fra 2 til 4 timer).


Jeg spiller normalt med headset. Men der har bare været travlhed derhjemme grundet sygdom, barnedåb mm. Så næste gang jeg spiller er det med headset som det plejer :) Men det er et godt tip som helt sikkert hjælper!

Det er helt sindsygt hvor kompliceret de 4 slutninger er. Tænker at de første som har fundet ud af det uden nogen former for guides virkelig må have prøvet nogle gange!!


Ja jeg måtte somsagt også lige tjekke mine quest items hvad de gjorde. Og det jeg glad for pga. den lange og sværere slutning på spillet.

Har nu klaret alle quest lines og alle minibosser (også de skjulte). Har lige brugt 25-30 forsøg på en hvis Ild Demon - og det føltes fantastisk da den gik i gulvet uden brug af guide :-)

Nu det final encounter som er to-delt, og den gemmer jeg til i morgen eller senere på ugen... regner bestemt med at den bliver udfordrende. Må vi se om heg skal ha’en cheese guide :-D

Har alle “våben” unlocked undtagen 2 lazulite-upgrades da de kræver kræver 2x3 lazulite og har kun 2. Så det kræver åbenbart newgame plus at få alle “våben”. Det dog ikke et spil som jeg føler ville være vildt fedt i newgame+, som eks. Bloodbourne.

Har du fået genichio ned med nakken? Og spørg endelig hvis der er noget jeg kan hjælpe med :-)
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Re: Sekiro

Indlægaf Cena » ons 03 apr 2019 14:01

Unklemac skrev:
Ja jeg måtte somsagt også lige tjekke mine quest items hvad de gjorde. Og det jeg glad for pga. den lange og sværere slutning på spillet.

Har nu klaret alle quest lines og alle minibosser (også de skjulte). Har lige brugt 25-30 forsøg på en hvis Ild Demon - og det føltes fantastisk da den gik i gulvet uden brug af guide :-)

Nu det final encounter som er to-delt, og den gemmer jeg til i morgen eller senere på ugen... regner bestemt med at den bliver udfordrende. Må vi se om heg skal ha’en cheese guide :-D

Har alle “våben” unlocked undtagen 2 lazulite-upgrades da de kræver kræver 2x3 lazulite og har kun 2. Så det kræver åbenbart newgame plus at få alle “våben”. Det dog ikke et spil som jeg føler ville være vildt fedt i newgame+, som eks. Bloodbourne.

Har du fået genichio ned med nakken? Og spørg endelig hvis der er noget jeg kan hjælpe med :-)


Har ikke haft tid grundet barnedåb. Men håber at få tid i weekenden. Da jeg endelig havde lidt tid til gaming i går blev det The Division 2 med en kammerat. Det er længe siden jeg har haft 2 spil jeg så gerne ville spille!

Men jeg møder helt sikkert masse af problemer i min videre færd i Sekiro :lol:
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Sekiro

Indlægaf khede » ons 03 apr 2019 18:36

Cena skrev:
khede skrev:
Cena skrev:@Khede

Mit problem er:
- Jeg er simpelthen for langsom til at reagere og få hoppet medmindre jeg hopper rundt som en kanin.
- Jeg prøver at gå efter det store slag og han kan nå at få smidt lightning afsted uden jeg kan afbryde det.

Jeg er simpelthen bare for dårlig og langsom. Jeg har lige 3 gange taget ham til sidste fase uden at heale. Men jeg er simpelthen bare for uskarp i sidste fase


Så snart han lægger an til lightning attack hopper du op og trykket R1 inden du lander, du bliver ramt lidt men sender langt det meste tilbage til ham, du kan evt tage en Eel som gør at man modstår lightning mere, som sagt gør angrebet Shadowrush at de to første faser er meget nemmere, men synes faktisk sidste del med lightning er det nemmeste. Det handler blot om lige at fange timingen, bare prøv nogle gange og det vil lykkedes

Jeg er selv ved slutbosserne, har fået aktiveret Bad ending. Dem bøvler jeg så noget med :lol:


Jeg har faktisk fanget timingen med lightning attack - de fleste gange i hver fald. Problemet de sidste gange var jeg i stedet for bare at lave enkelt slag og breake posture, har en tendens til at den skal have hele armen med en langt og hårdt slag. Problemet er at dette slag/animationen er for langt, og hvis han så laver lightning kan jeg ikke breake ud af det inden jeg er ramt.
Jeg prøver virkelig at parry men har svært ved at finde timingen.

Det skal så også lige siges at nogle af forsøgene har været med grædende baby i baggrunden. Alle forsøg har været uden lyd på. Så koncentrations niveauet har ikke været så højt. Så tænker at når jeg får tid til at sætte mig ned koncentreret skal jeg nok nå nakket ham :)

Men tak for alle tips. Du må gerne holde øje med tråden, for får sikkert brug for råd til de senere bosser :)


Du spørger bare hvis det er, så skal jeg nok prøve at komme med tips til dig 8)
Billede
khede
Niveau 4
 
Indlæg: 494

+1

Re: Sekiro

Indlægaf Cena » ons 03 apr 2019 20:10

Yes yes yes! Klarede ham i 3. forsøg med headset. Havde en rimelig klar strategi og de første 2 gange blev jeg for panisk. 3. Forsøg lykkedes det endelig! Jeg ryster :lol:
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599

+1

Re: Sekiro

Indlægaf Unklemac » ons 03 apr 2019 20:38

Cena skrev:Yes yes yes! Klarede ham i 3. forsøg med headset. Havde en rimelig klar strategi og de første 2 gange blev jeg for panisk. 3. Forsøg lykkedes det endelig! Jeg ryster :lol:


Godt gået! Nu er du nok 1/6 del inde i spillet da du også har klaret hele Butterfly lady området. Så glæd dig til en masse opdagelse og kæmpe udfordringer.

Jeg har åbentbart troet at man skulle klare en hvis skurk EFTER de sidste 2 bosser... men sådan hang det ikke sammen og nu har jeg misset der “event”, så det er en motivator til et new game plus. Jeg prøvede lige nu at løbet op til den første boss (horserider) og spillet er temmelig nemt nu man har masser af heals/skills ovs. Så ikke rigtig nogen udfordring.

Anyways, mega fedt spil og må sige at kampen mod en hvis demon (optional) var virkelig fed (når kameraet ikke fuckede op grrr). Helt klart 10/10 fra mig.

Offtopic:
Elsker Division 2, men har sat det på pause indtil den opdatering imorgen som bringer TIER 5 / Tidal Basin / Exotics / Heroic Difficulty / Nye set items, så det skal lige støves af (fik ret hurtigt gear i 465 - og de 3 exotics Rifle/SMG/Deagle). Har 3-4 forskellige builds med LMG + Merciless/Sniper, AR + Chatterbox, og det bedste -> MK17 + “whatever” da MK17 er så svine stærk med udstyr der har wep dmg/rifle dmg/crit/crit dmg/elite damage/headshot dmg... giver 170.000 på headshot og 250.000 ved crit med 50 kugler i magasinet... pew pew.

Jeg er ganske enig i at godt der ikke er flere spil derude som Sekiro og Division 2, så havde kæresten for længst flyttet ud >.< Tak Anthem for flyveturen men hold da op du var en fuser.
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Re: Sekiro

Indlægaf Cena » tors 04 apr 2019 09:40

Unklemac skrev:
Cena skrev:Yes yes yes! Klarede ham i 3. forsøg med headset. Havde en rimelig klar strategi og de første 2 gange blev jeg for panisk. 3. Forsøg lykkedes det endelig! Jeg ryster :lol:


Godt gået! Nu er du nok 1/6 del inde i spillet da du også har klaret hele Butterfly lady området. Så glæd dig til en masse opdagelse og kæmpe udfordringer.

Jeg har åbentbart troet at man skulle klare en hvis skurk EFTER de sidste 2 bosser... men sådan hang det ikke sammen og nu har jeg misset der “event”, så det er en motivator til et new game plus. Jeg prøvede lige nu at løbet op til den første boss (horserider) og spillet er temmelig nemt nu man har masser af heals/skills ovs. Så ikke rigtig nogen udfordring.

Anyways, mega fedt spil og må sige at kampen mod en hvis demon (optional) var virkelig fed (når kameraet ikke fuckede op grrr). Helt klart 10/10 fra mig.

Offtopic:
Elsker Division 2, men har sat det på pause indtil den opdatering imorgen som bringer TIER 5 / Tidal Basin / Exotics / Heroic Difficulty / Nye set items, så det skal lige støves af (fik ret hurtigt gear i 465 - og de 3 exotics Rifle/SMG/Deagle). Har 3-4 forskellige builds med LMG + Merciless/Sniper, AR + Chatterbox, og det bedste -> MK17 + “whatever” da MK17 er så svine stærk med udstyr der har wep dmg/rifle dmg/crit/crit dmg/elite damage/headshot dmg... giver 170.000 på headshot og 250.000 ved crit med 50 kugler i magasinet... pew pew.

Jeg er ganske enig i at godt der ikke er flere spil derude som Sekiro og Division 2, så havde kæresten for længst flyttet ud >.< Tak Anthem for flyveturen men hold da op du var en fuser.


Det værste ved at have klaret Genichiro er at nu skal jeg ud og være forvirret om hvor jeg skal hen igen :lol:
)
Jeg ved ikke rigtigt om jeg skal kigge guide (da jeg egentlig er ligeglad med spoilers i den her type spil) eller om jeg bare skal prøve at løbe i en eller anden retning og se hvad der sker!

Kæresten er ved at give op med mig! :roll: Det har været hårdt siden Sekiro udkom
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Sekiro

Indlægaf Unklemac » tors 04 apr 2019 13:10

Cena skrev:
Det værste ved at have klaret Genichiro er at nu skal jeg ud og være forvirret om hvor jeg skal hen igen :lol:
)
Jeg ved ikke rigtigt om jeg skal kigge guide (da jeg egentlig er ligeglad med spoilers i den her type spil) eller om jeg bare skal prøve at løbe i en eller anden retning og se hvad der sker!

Kæresten er ved at give op med mig! :roll: Det har været hårdt siden Sekiro udkom


Hehe - det forståes, må håbe hun har god tålmodighed :-D

Du skal følge de lilla røg skyer på tagene :-) Kuro giver gode hints hvis du snakker med ham. Det betyder intet hvilken vej du udforsker.. selvom det kan virke meget uoverskueligt. Prøv at undgå guide for at få den fulde oplevelse. En vej er eks. I den “kælder” du starter spillet i... og senere sloges mod den lilla ninja, der er nu muligt at bruge grabbling hook for enden af vandet. Så har jeg ikke afsløret så meget :-)
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Re: Sekiro

Indlægaf Cena » tors 04 apr 2019 13:23

Unklemac skrev:
Cena skrev:
Det værste ved at have klaret Genichiro er at nu skal jeg ud og være forvirret om hvor jeg skal hen igen :lol:
)
Jeg ved ikke rigtigt om jeg skal kigge guide (da jeg egentlig er ligeglad med spoilers i den her type spil) eller om jeg bare skal prøve at løbe i en eller anden retning og se hvad der sker!

Kæresten er ved at give op med mig! :roll: Det har været hårdt siden Sekiro udkom


Hehe - det forståes, må håbe hun har god tålmodighed :-D

Du skal følge de lilla røg skyer på tagene :-) Kuro giver gode hints hvis du snakker med ham. Det betyder intet hvilken vej du udforsker.. selvom det kan virke meget uoverskueligt. Prøv at undgå guide for at få den fulde oplevelse. En vej er eks. I den “kælder” du starter spillet i... og senere sloges mod den lilla ninja, der er nu muligt at bruge grabbling hook for enden af vandet. Så har jeg ikke afsløret så meget :-)


Jeg har snakket med Kuro og er nu lige kommet til noget abandoned dungeon. Klarede kun lige Genichiro og fulgte røgen. Så gad jeg ikke mere :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Sekiro

Indlægaf khede » fre 05 apr 2019 13:44

Endelig igennem første gang, støvsugede samtlige mini bosser inden jeg snuppede de to bosser til sidst i bad ending, igang med næsten :-)
Billede
khede
Niveau 4
 
Indlæg: 494

+1

Re: Sekiro

Indlægaf Cena » fre 05 apr 2019 13:47

khede skrev:Endelig igennem første gang, støvsugede samtlige mini bosser inden jeg snuppede de to bosser til sidst i bad ending, igang med næsten :-)


Hvor lang tid tog første gang? Jeg regner og med at tage alle første gang :-)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Sekiro

Indlægaf Unklemac » fre 05 apr 2019 16:14

Cena skrev:
khede skrev:Endelig igennem første gang, støvsugede samtlige mini bosser inden jeg snuppede de to bosser til sidst i bad ending, igang med næsten :-)


Hvor lang tid tog første gang? Jeg regner og med at tage alle første gang :-)


Hvis du skal ha’ det hele med så skal du læse purify ending - så du ikke misser et par steps for at udløse de sværeste optional bosses :-) Når du har klaret en hvis Monk, vil jeg anbefale det.
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Re: Sekiro

Indlægaf Cena » lør 06 apr 2019 09:17

Jeg har skimtet lidt i guides.

Man kan godt mærke man er blevet bedre. Dør ikke helt så meget mere som i starten. Nogle af mini bosserne er også hurtigt overstået. Har dog også måtte cheese et par stykker af dem fordi de var fucking belastende :lol:
Bla ham nede i poison.

Er i Mibu Village nu og klaret hende mini bossen. Nu vil jeg grinde lidt skills her. Nemt område.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599

+1

Re: Sekiro

Indlægaf Cena » søn 07 apr 2019 09:21

Så fik jeg klaret den sidste boss inden slutningerne begynder. Kæft hans 2. fase var irriterende mand. Ellers dvs det var mig der bare ikke kunne ramme timingen. Første fase kunne jeg lave nærmest uden fejl. 2. fase endte jeg med at være top defensiv og kun angribe ved en enkelt åbning som jeg lurede. Så det blev en 15 minutters kamp da jeg vandt. Men orkede ikke at blive ved med at prøve at ramme counter. Jeg tror det tog mig 20 forsøg at slå ham. Men nu er han klaret :-)

Hvordan gjorde i med slutning? Overvejer at lave save backup og så se om jeg kan lave alle 4 slutninger. Kan se det burde lade sig gøre.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Sekiro

Indlægaf khede » søn 07 apr 2019 19:59

Cena skrev:
khede skrev:Endelig igennem første gang, støvsugede samtlige mini bosser inden jeg snuppede de to bosser til sidst i bad ending, igang med næsten :-)


Hvor lang tid tog første gang? Jeg regner og med at tage alle første gang :-)


Lidt svært at sige hvor lang tid det tog, vil tro omkring 25-30 timer, er rutineret Souls spiller så anser mig som meget godt rustet til den type spil, har både platin i DS3 og Bloodborne.

Jeg snuppede ham munken som var hollow og valgte så på toppen af slottet hvilket gav bad ending, lidt ærgerligt fordi det udelukker en fra en helt område. Så denne gang spiller jeg efter god ending og så må de alternative slutninger komme derefter.

For mig handler det ved hver fjende om at se det som virker på dem, vil sige man skal tænke meget over hvilken "arm" man bruger, desuden har jeg fået en daggert jeg kan bruge 3 gange, som gør jeg mister halvdelen af liv, men giver 5 spirit emblems, som så kan bruges.

Hvis nogen hænger fast ved en boss eller mini boss er i velkommen til at spørge :-)
Billede
khede
Niveau 4
 
Indlæg: 494


Re: Sekiro

Indlægaf Cena » søn 07 apr 2019 20:40

@Khede
Jeg ender nok ikke samme tid ca +/-. Har aldrig spillet souls spillene men har gennemført Bloodbourne. Har platin i Nioh og det har været en hæmsko. Jeg er så vant til at dodge i stedet for at blokere :lol:
Fandme svært at ligge de vaner på hylden!

Jeg har også rodet meget rundt med de arme. Men med flere bosser har det i stedet været art styles jeg har brugt mest. Simpelthen fordi jeg ikke fandt det rigtige. Endte oftest bare med firecrackers.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


ForegåendeNæste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster

cron