Forum

Days Gone

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Re: Days Gone

Indlægaf Cena » søn 28 apr 2019 08:02

BizzyVaping skrev:Jeg synes faktisk det siger meget om Sonys generelle kvalitet, at det her skulle være en af deres "dårlige" eksklusive titler.

Efter den første håndfuld timer vil jeg stadig mene det rækker til 8/10


Jeg læste på reddit i går at folk synes det var et godt Ubisoft spil og en lidt mere lunken Sony eksklusiv. Så er helt enig med dig! De sidste Sony eksklusiver har været af så høj klasse at et spil som Days Gone ikke bliver anset som topkvalitet.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Days Gone

Indlægaf Muppetmilker » søn 28 apr 2019 09:34

Cena skrev:Så har jeg spillet et par timer. Ganske fint spil :) Dog er det ikke så poleret som eksklusiverne fra Sony normalt er. Der er nogle ting hvor det er tydeligt det ikke er et AAA spil. Så noget af kritikken er fair nok! For mig er det ikke GOTY materiale, men synes det er fin underholdning. Glæder mig til at få brugt nogle flere timer på det :)



Efter at have brugt lidt tid med spillet syntes jeg nu det er et ganske fint spil, der nu ikke har så meget nyt at byde på generelt, men bare formår at underholde en alligevel. Zombierne(Freakers) er et frisk pust og minder næsten en om de "zombier" der var i I Am Legend filmen.

Men det ER altså et AAA spil, ihvertfald hvis man kigger på budgettet og så følger der nu engang visse forventninger med.


Og så forstår jeg simpelthen ikke hvor at man ikke kan slå deadzones fra på kontrolleren, det er mig en gåde hvorfor deadzones stadig er en ting i 2019, forhåbentligt kommer der en patch der kan fikse det.


Sidst vil jeg sige at jeg sjældent har set et spil der både formår at ramme lige på OG ved siden af ift. til cutscenes og facial animations, det ene øjeblik er man helt forbløffet over hvor vellavet en cutscene er og den næste sider man og halvvejs griner af hvor ringe sammensat denne cutscene så er. Det er jo rng på et helt nyt niveau.
Muppetmilker
Niveau 2
 
Indlæg: 158
By: Esbjerg


Re: Days Gone

Indlægaf Cena » søn 28 apr 2019 09:39

Jeg tror min sætning var dårlig konstrueret. Det burde være en AAA titel med budgettet. Det jeg mente var at nogle af fejlene ikke burde være i en AAA titel. Feks at der ikke er en lommelygte fremme når man bruger den. Og at lyskeglen følger kameraet og feks kan være bag den vej Deacon kigger.

Ja cutscenes og transistions kunne der godt have været arbejdet mere på. Det er irriterende at se en cutscene være færdig for så at gå til load screen og så komme til samme punkt som slut cut scene eller et helt andet sted end den sluttede.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Days Gone

Indlægaf Cena » tirs 30 apr 2019 15:28

Er kommet godt og vel 10+ timer i spillet. Det er godt nok ikke mange bugs jeg løbet ind i. Spillet bliver efter min mening bedre og bedre.

Sony skulle have stoppet anmelderkopierne og givet Bend de sidste 14 dage til findpudsning. Det spil vi sidder og spiller nu her efter udgivelsen kan man på ingen måde forsvare at give 5-6/10. Det er spillet altså bedre end.

Kan ikke udtale mig om hvordan det var op til 14 dage før release hvor nogle anmeldere fik det. Men i dag er det sku et hæderligt spil som virkelig gør meget godt. Og grafikken er virkelig fed!
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599

+2

Re: Days Gone

Indlægaf Rechain » tirs 30 apr 2019 23:26

Jeg er virkelig godt underholdt indtil nu, & har kun spillet et par timer. Det er et spil efter min smag, og selve oplevelsen er fremragende. Udover nogle enkelte bugs her og der, er det et flot og fedt spil.

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 5
 
Indlæg: 962


Re: Days Gone

Indlægaf BizzyVaping » tirs 30 apr 2019 23:30

Cena skrev:Er kommet godt og vel 10+ timer i spillet. Det er godt nok ikke mange bugs jeg løbet ind i. Spillet bliver efter min mening bedre og bedre.

Sony skulle have stoppet anmelderkopierne og givet Bend de sidste 14 dage til findpudsning. Det spil vi sidder og spiller nu her efter udgivelsen kan man på ingen måde forsvare at give 5-6/10. Det er spillet altså bedre end.

Kan ikke udtale mig om hvordan det var op til 14 dage før release hvor nogle anmeldere fik det. Men i dag er det sku et hæderligt spil som virkelig gør meget godt. Og grafikken er virkelig fed!


Er heller ikke stødt på nogen bugs og de framedrops mange anmeldere har brokket sig over, dem har jeg heller ikke oplevet nogen af.

Jeg er vældig tilfreds med spillet. Håber ikke de mange dårlige anmeldelser påvirker salgstallene så meget at der ikke kommer en fortsættelse engang i fremtiden.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Days Gone

Indlægaf HrDanish » ons 01 maj 2019 02:26

Jeg har ikke nået så meget af spillet grundet en butiks status over de sidste dage, men har heller ikke selv oplevet problemer.

En skam at de ikke valgte, når nu de arbejdede så hårdt på at fikse de sidste fejl, at vente med at lade anmeldere få spillet.

Læste en lille anmeldelse i dag fra en side der hedder Hitc, som jeg faktisk synes sagde det på en meget fin måde
"Days Gone biggest problem is that it's a PlayStation 4 exclusive".

Folk er efter de sidste 3-4 års tid simpelthen blev alt for vænnet til at det betyder et 10/10 spil, og har nok lidt sat deres forventinger efter det, og at anmelderkopierne så samtidig ikke var færdige, så er balladen der.

Forhåbentlig kommer der nok ros og salg så vi får lov til at se mere til et univers der ser ud til at have rigtig meget at byde på.
HrDanish
Niveau 4
 
Indlæg: 300


Re: Days Gone

Indlægaf Cena » ons 01 maj 2019 09:35

Nogle af cut scenes er virkelig spøjst lavet. Havde en cut scene med en NPC i går hvor hun brokker sig. Cut scenen varer måske 20 sekunder og stopper på det mest underlige sted midt i en samtale minder det om.
Bagefter står man sådan lidt...nå ok...Der var ikke mere til den samle eller?!

Hvor i mod andre cutscenes er utrolig gennemført og flot lavet.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Days Gone

Indlægaf BizzyVaping » ons 01 maj 2019 14:06

Er der andre som fik en Update 1.06 igår som er væk i dag?

Den dukkede op da jeg startede spillet igår aftes. Spillede bare videre og tænkte jeg ville lade den installere i dag. I dag får jeg så en meddelse om at installationen er mislykket. Slettede den så og prøvede at hente igen, men pludseligt var 1.05 den nyeste igen og 1.06 var væk.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Days Gone

Indlægaf Cena » ons 01 maj 2019 14:26

BizzyVaping skrev:Er der andre som fik en Update 1.06 igår som er væk i dag?

Den dukkede op da jeg startede spillet igår aftes. Spillede bare videre og tænkte jeg ville lade den installere i dag. I dag får jeg så en meddelse om at installationen er mislykket. Slettede den så og prøvede at hente igen, men pludseligt var 1.05 den nyeste igen og 1.06 var væk.


Opdateringen blev trukket tilbage i går aftes da folk havde store problemer med den. En del oplevede system crash og andre fejl. Så de fjernede den i går. Det var hvad jeg læste på reddit. Har ikke set noget officielt.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Days Gone

Indlægaf Rechain » ons 01 maj 2019 14:38

Har selv kun en enkelt ting som der skulle være bedre. Det er lommelygte systemet, som virker relativt dumt. Man kan lyse i alle retninger uanset hvilken karakteren kigger i. Og de fleste gange virker den mere ubrugelig fremfor brugbar mht hvor stærkt den lyser i mørke.

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 5
 
Indlæg: 962

+1

Re: Days Gone

Indlægaf Slimjay DK » ons 01 maj 2019 14:53

Jeg oplever problemer med dialogen ret tit .. Hvis man laver noget i mens der er dialog, så skipper den nogle gang dialogen, andre gange er det både ens karakter der snakker samtidigt med en over radioen ... Frameraten synes jeg den holder fint, der er dog en del issues med texture streamingen, specielt når man giver den gas på sin motorcykel. en enkelt gang har min karakter hængt fast, så jeg ikke kunne gøre andet end at starte op igen fra sidste save.

Når man ser bort fra det, så er det alt i en god oplevelse, og jeg føler lidt jeg spiller et The Walking Dead spil med Daryl i hovedrollen :)
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454

+2

Re: Days Gone

Indlægaf BizzyVaping » ons 01 maj 2019 16:46

Cena skrev:
BizzyVaping skrev:Er der andre som fik en Update 1.06 igår som er væk i dag?

Den dukkede op da jeg startede spillet igår aftes. Spillede bare videre og tænkte jeg ville lade den installere i dag. I dag får jeg så en meddelse om at installationen er mislykket. Slettede den så og prøvede at hente igen, men pludseligt var 1.05 den nyeste igen og 1.06 var væk.


Opdateringen blev trukket tilbage i går aftes da folk havde store problemer med den. En del oplevede system crash og andre fejl. Så de fjernede den i går. Det var hvad jeg læste på reddit. Har ikke set noget officielt.


Ah ok. Det giver jo mening så :)

Angående det med salgstal fra før, så har jeg lige læst at Days Gone er det hurtigst sælgende spil i UK indtil videre i 2019 :D

https://www.gamesindustry.biz/articles/ ... claim-no-1
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Days Gone

Indlægaf Cena » lør 04 maj 2019 11:44

Tror så småt jeg har rundet 20 timer og spillet vokser på mig. På trods af de små tekniske fejl synes jeg virkelig spillet er godt og historien er fed.

Og ja har som sagt spillet ca 20 timer. Det var først i går det gik op for mig at man kunne tanke direkte fra tankstanderen. Jeg har hele tiden troet at tank logoet bare var en indikator for at jeg kunne være sikker på at finde en dunk i området :lol:
Jeg har alligevel brugt noget tid på at finde dunke der. Det var helt tilfældigt jeg opdagede det
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Days Gone

Indlægaf Cena » lør 04 maj 2019 19:09

https://youtu.be/EaL1kNwAcb4

Så mange fede detaljer i det her spil!
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


ForegåendeNæste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster

cron