Forum

Control

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Re: Control

Indlægaf Rytteren » ons 02 dec 2020 17:31

Ja øv bøv. Så får de ikke penge af mig, til deres DLC:..
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: Control

Indlægaf HEADSTAR » ons 02 dec 2020 18:20

Jeg er kommet en smule vidre i spillet. Jeg hsr fundet ud af at bruge de her specielle powers og det ændre spillet men det er stadig pisse svært at finde rundt da kortet overlapper så den etage jeg er på ikke nødvendigvis er den det ser ud til jeg er på.

Det med At Remedy ikke vil opdatere til ps5 gratis har været omtalt længe.

Hvor pokker er baggrunds musikken.
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2604


Re: Control

Indlægaf Erroneus » tors 03 dec 2020 16:22

Ja det er super lamt, at de kun vil opgradere ultimate edition.

Dog værd at bemærke, at Control får lidt ud af PS5 selv i BC mode. Den kører opskaleret 4K billede fra 1440p i låst 30, hvor det var opskaleret billede fra 1080p i lidt hakkende 30fps på Pro.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Control

Indlægaf HEADSTAR » fre 04 dec 2020 13:55

Erroneus skrev:Ja det er super lamt, at de kun vil opgradere ultimate edition.

Dog værd at bemærke, at Control får lidt ud af PS5 selv i BC mode. Den kører opskaleret 4K billede fra 1440p i låst 30, hvor det var opskaleret billede fra 1080p i lidt hakkende 30fps på Pro.


Fordi standard udgaven er jo købt før Ultimate udgaven blev udgivet, så kan sagtens forstå.

Men hvad med Control. Fint nok at man køre et spil studie op på mærklige spil men det her forstå jeg overhovedet ikke.
Det er jo bare et akade skyde spil i underlige omgivelser hvor det er rimelig svært at finde historien.
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2604


Re: Control

Indlægaf Erroneus » fre 04 dec 2020 14:45

HEADSTAR skrev:Fordi standard udgaven er jo købt før Ultimate udgaven blev udgivet, så kan sagtens forstå.

Men hvad med Control. Fint nok at man køre et spil studie op på mærklige spil men det her forstå jeg overhovedet ikke.
Det er jo bare et akade skyde spil i underlige omgivelser hvor det er rimelig svært at finde historien.

Det er vi så ikke enige i. Det er en dårlig undskyld fra 505, og specielt folk som har købt deluxe udgaven, som vitterligt indeholder det samme som Ultimate Edition, de må føle sig bondefanget.

Selve spillet kan jeg ikke kommentere på, jeg har ikke spillet det, kommer ikke til at ske før PS5 udgaven er ude, så køber jeg ultimate edition og prøver det af.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Control

Indlægaf Erroneus » ons 27 jan 2021 18:56

Control Ultimate Edition bliver et Ps Plus spil :o

https://www.pslife.dk/news/playstation- ... 12580.html
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Control

Indlægaf Erroneus » man 22 mar 2021 01:12

Jeg har nu gennemført hovedhistorien i Control, og er ved at tage sidemissioner og derefter den DLC der følger med i Ultimate Edition.

Det er eddername et godt spil, faktisk Remedy's bedste spil til dato, og det kommer fra én som elskede Alan Wake og fandt Quantum Break super interessant. Ja historien er kompleks, men hvis man følger med og læser de ting der bliver afsløret og lytter til optagelserne i spillet, så er det et sindssygt fedt univers som kan beskrives som X-files på svampe og en udvikling af Alan Wake universet :D

Designet i spillet er vildt stilistisk, der bliver gjort brug af FMV og så er gameplayet enormt sjovt. Fysikken i spillet er noget andre spil kan lære meget af, med objekter overalt der kan smadres. Sammen med ens evner som bliver vildere og vildere, ender man op med nogle vildt fede kampe, hvor man kyler rundt med tingene, imens man skyder med meget forskellige våben som man kan tilpasse til ens stil. Kampene ende med at ligne noget der er en blanding af Matrix, Max Payne og Prototype.

Og naturligvis er skuespiller præsentationerne i spillet glimrende, blandt med et lækkert soundtrack.

Det kører super godt på PS5, og jeg vil anbefale at man spiller det på en platform som kan trække ordenligt, så enten nextgen konsollerne eller en god PC.

Palle anmeldte det her https://www.pslife.dk/review/control-ul ... n-853.html med end score på 8,5 det er i min bog endnu bedre, men jeg har nok også et svagt punkt for Remedy's syret verdener :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+3

Re: Control

Indlægaf HEADSTAR » lør 27 mar 2021 22:33

Erroneus, kunne du prøve at beskrive hvordan du bruger kortet til at finde rundt.
Det er det aller største problem i spillet.
Kortet overlapper sig selv hele tiden og på grund af gameplayet mister jeg fornemmelsen af hvor jeg er.
Jeg er nød til at få spillet control men jeg magter simpelthen ikke.
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2604


Re: Control

Indlægaf Erroneus » lør 27 mar 2021 23:29

HEADSTAR skrev:Erroneus, kunne du prøve at beskrive hvordan du bruger kortet til at finde rundt.
Det er det aller største problem i spillet.
Kortet overlapper sig selv hele tiden og på grund af gameplayet mister jeg fornemmelsen af hvor jeg er.
Jeg er nød til at få spillet control men jeg magter simpelthen ikke.

Jeg forstår ikke behovet for at bruge kortet meget? Ja man kigger på det, men det er bare for at retningen, samt fast travel og så løber man i den retning , og så bruger man skilte inde i spillet. Der er skilte overalt, som viser hvad de næste områder dækker over. Det er naturligvis op til en hvordan man vil spille, men en stor del af min fornøjelse med det her spil, det er at udforske og finde skjulte områder, som der er en del af, og det gør man bedst ved at udforske i selve spillet, ikke på kortet.

Men hvis man vil bruge kortet meget, så kig på farverne på kortet, det indikerer hvad som er på samme niveau.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: Control

Indlægaf HEADSTAR » lør 28 jan 2023 10:28

Er det bare mig eller skal man være dygtig til control for at komme igennem.
Jeg er løbet ind i en boss som er rigtig svær.
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2604


Re: Control

Indlægaf Erroneus » lør 28 jan 2023 10:43

Hvis det er den på dræsinen (skinnekøretøj), så er den svær ja, men ikke nødvendig.

Nogle af bosserne kan godt være lidt tricky ja, hvis du ikke kan finde en løsning, så evt. find en youtube video på det, der plejer at være nogle gode tips. Control kan spilles på en del forskellige måder med de kræfter og våben man har.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Control

Indlægaf HEADSTAR » lør 28 jan 2023 10:48

Ham her driller.

Billede
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2604


Re: Control

Indlægaf HEADSTAR » lør 28 jan 2023 10:49

Erroneus skrev:Hvis det er den på dræsinen (skinnekøretøj), så er den svær ja, men ikke nødvendig.

Nogle af bosserne kan godt være lidt tricky ja, hvis du ikke kan finde en løsning, så evt. find en youtube video på det, der plejer at være nogle gode tips. Control kan spilles på en del forskellige måder med de kræfter og våben man har.


Jeg kan ikke finde denne boss på youtube
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2604


Re: Control

Indlægaf Erroneus » lør 28 jan 2023 13:16

Beklager, det er et stykke tid siden. Tjek mappet, hvilket område er det i?
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: Control

Indlægaf HEADSTAR » lør 28 jan 2023 15:48

Her, Mail Room men det lykkedes mig at komme forbi ved at bruge en dækkende beton stolpe.

Billede
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2604

+1

Foregående

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 60 gæster

cron