Forum

Control

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Control

Indlægaf Cena » tirs 27 aug 2019 22:07

Tænker spillet skal have sin egen tråd :)

Andre der er kommet i gang med det? Har kun lige siddet kort og prøvet det af på PC. Har brugt en del tid på at tweake settings! Det virker fandme fedt umiddelbart!

Hvad siger i til det? Og hvordan kører det på PS4?
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Control

Indlægaf Cena » tirs 27 aug 2019 22:36

Som jeg efterhånden har nævnt et par steder her på PSlife, så fik man Control med hvis man købte et RTX kort i den kampagne der har kørt et par måneder. Jeg har købt et RTX 2060 super i denne måned til min nye PC.

Jeg har downloadet spillet og siddet og prøvet en masse settings, for at se hvad jeg kunne trække ud af kortet. Jeg har lavet et par videoer så i kan se hvad man kan trække ud af et 2060 super kort med en I5 9400f, både med/uden DLSS og med RTX på.

1080p uden DLSS:
https://youtu.be/mRVG7YKQqqA

1080p med DLSS:
https://youtu.be/FNB7h3HCYW8

1080p med RTX og DLSS:
https://youtu.be/_z21iWe9syY

Spillet er godt nok krævende. Både sådan helt generelt, men specielt med RTX. Dog er implementeringen af RTX også virkelig flot synes jeg. Jeg har ikke fået lavet en video med RTX uden DLSS, men det er nærmest også uspilleligt. Tror selv at 2080Ti kort har problemer med det.

DLSS giver en smule blurryness, men det kan løses ret godt med det nye filter Nvidia har smidt i GeForce Experience på ALT+F3.

Jeg er sku ret godt tilfreds med kortet og glæder mig til at få spillet lidt mere Control i morgen..

Tænker spillet må trække tænder ud på PS4 Pro og måske især på standard PS4?
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599

+1

Re: Control

Indlægaf Erroneus » ons 28 aug 2019 00:26

Raytracing koster desværre alt for meget ydelse, det er et problem i stort set alle spil, det er lidt for meget generation 1, men så er det godt at spillet også er flot uden raytracing :)

Det kører vist ikke helt perfekt på standard PS4, har dog ikke hørt ang. PS4 Pro.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Control

Indlægaf Cena » ons 28 aug 2019 06:04

Erroneus skrev:Raytracing koster desværre alt for meget ydelse, det er et problem i stort set alle spil, det er lidt for meget generation 1, men så er det godt at spillet også er flot uden raytracing :)

Det kører vist ikke helt perfekt på standard PS4, har dog ikke hørt ang. PS4 Pro.


Ja Raytracing er for "dyrt" på de nuværende kort. Selv klasserne over mit! Men synes det ser okay ud med DLSS og Ray Tracing. Det er måske svært at fornemme i videoerne. Men det giver ret meget i det her spil kontra Metro og BFV f.eks.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Control

Indlægaf BizzyVaping » ons 28 aug 2019 19:54

Har spillet lidt på Pc igår. Har dog ikke spillet nok til at kunne sige andet indtil videre end at grafikken da ihvertfald er super pæn :)
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Control

Indlægaf Cena » ons 28 aug 2019 22:00

Jeg fatter hat af historien indtil videre - men spillet er fedt. Ingen tvivl om det! Håber man kommer til at kunne slå motion blur fra!
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599

+1

Re: Control

Indlægaf Cena » tirs 03 sep 2019 08:12

Til dem af jer der spiller og ikke er kommet så langt endnu! Glæd jer til Ashtrey Maze banen! Det er nok den fedeste bane jeg nogensinde har prøvet i et spil. Den skal jeg helt sikkert genspille med mission select!

Edit:
Så blev jeg færdig med historien. Fedt spil! Historiemæssigt er jeg næsten lige så forvirret som jeg hele tiden har været :lol:
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Control

Indlægaf Erroneus » tirs 10 sep 2019 17:07

Opdatering ude https://controlgame.com/control-september-update/

Med bl.a.

Performance
– Improved title stability on all platforms
– Improved general frame-rate performance through optimisations made to multiple systems and content

UI
– Improved map loading times (map will no longer tease information)
– Motion Blur On/Off toggle added to Options menu

– Fixed and issue when audio is out of sync in the Dr Darling videos (PS4)
– Fixed an issue where game would stall when completing a story mission and unlocking a trophy (PS4)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Control

Indlægaf vendictas » tors 28 nov 2019 18:05

Fedt spil ,men får seriøse framerate drops på standard ps4.Kunne bruge ny patch.Det ryger på hylden for nu.Ærgeligt.
vendictas
Niveau 2
 
Indlæg: 177
By: Kalundborg

Brugeravatar

Re: Control

Indlægaf HEADSTAR » tirs 01 dec 2020 07:48

Jeg købte spillet i går til 150kr.
Det har jeg købt fordi Alan Wake stadig spilles og tænkte at jeg ville prøve AWE.
Men lige nu er Crontrol bare et skyde spil og er lidt skuffet over hvad jeg oplever. End ikke soundtrack'et er meget værd.
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2604


Re: Control

Indlægaf Slimjay DK » tirs 01 dec 2020 15:13

Jeg har også købt ultimate edition til 150 kr digitalt .. men venter til den gratis PS5 update udkommer :)
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Control

Indlægaf HEADSTAR » tirs 01 dec 2020 16:22

Slimjay DK skrev:Jeg har også købt ultimate edition til 150 kr digitalt .. men venter til den gratis PS5 update udkommer :)


Selv med det kort der er i spillet kan jeg simpelthen ikke finde rundt. Jeg syntes at Control er dybt skuffende.
Det giver ikke meget mening at spille det.
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2604


Re: Control

Indlægaf Rytteren » ons 02 dec 2020 01:13

Slimjay DK skrev:Jeg har også købt ultimate edition til 150 kr digitalt .. men venter til den gratis PS5 update udkommer :)


Har man en ide om, hvornår det kommer til ps5? Var pænt glad for spillet, men det havde det hårdt på vanilla ps4, når der skete en del på skærmen. Måtte simpelthen spille det på min Pro for at få bare acceptabelt gameplay. Så har ikke rørt DLC, trods at spillet sammen med PRAY har været nogle fede singleplayer oplevelser, der kom fra meget små forventninger. Du skal nok få hygget dig med spillet
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: Control

Indlægaf Erroneus » ons 02 dec 2020 09:58

Rytteren skrev:
Slimjay DK skrev:Jeg har også købt ultimate edition til 150 kr digitalt .. men venter til den gratis PS5 update udkommer :)


Har man en ide om, hvornår det kommer til ps5? Var pænt glad for spillet, men det havde det hårdt på vanilla ps4, når der skete en del på skærmen. Måtte simpelthen spille det på min Pro for at få bare acceptabelt gameplay. Så har ikke rørt DLC, trods at spillet sammen med PRAY har været nogle fede singleplayer oplevelser, der kom fra meget små forventninger. Du skal nok få hygget dig med spillet

Sidste info er fra starten af november, og der blev det forsinket fra konsollancering til "early 2021", så forhåbenligt inden for et par måneder.

Bemærk du skal eje Ultimate Edition, for at få en gratis opgradering til PS5, det har de desværre ikke valgt at tilbyde standard edition eller Digital Deluxe Edition (som faktisk indeholder det samme som Ultimate...)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Control

Indlægaf palawan » ons 02 dec 2020 13:15

ØV! Jeg troede en gratis PS5 opdatering fra PS4 var gældende for "Control" generelt og havde set frem til den...
palawan
Niveau 4
 
Indlæg: 581


Næste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster

cron