Forum

Greedfall

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Greedfall

Indlægaf Cena » tors 12 sep 2019 11:29

Er der slet ikke nogen af jer der spiller Greedfall?

Jeg havde ikke rigtig hørt om spillet, før jeg så det begyndte at ligge højt på Steam forudbestillingsliste. Jeg har spillet det de sidste par dage og er indtil videre rigtig positivt overrasket.

Det er udgivet af Spiders som også har lavet b.la. Bound by flame som jeg gennemførte for år tilbage. Selvom spillet ikke er en AAA titel er det VIRKELIG godt synes jeg! Grafikken er rigtig god, historien virker ret cool og missioner og boss fights er indtil videre fede.

Det minder om en blanding af Witcher og Dragon Age. Indtil videre er jeg virkelig positiv overrasket må jeg sige. Det er umiddelbart sådan en type RPG spil jeg har savnet! :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599

+1

Re: Greedfall

Indlægaf Erroneus » tors 12 sep 2019 12:09

Det lyder interessant nok, kan personligt ikke finde plads til sådan et type spil nu her :)

Hvordan er gameplayet, syntes det får lidt blandet modtagelser?
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Greedfall

Indlægaf Cena » tors 12 sep 2019 12:19

Erroneus skrev:Det lyder interessant nok, kan personligt ikke finde plads til sådan et type spil nu her :)

Hvordan er gameplayet, syntes det får lidt blandet modtagelser?


Det var egentlig heller ikke planen jeg skulle til at spille et langt spil mere lige nu :roll: Har allerede gang i AC:Odyssey. Og for nu er Gears 5 skubbet helt i baggrunden.

Jamen jeg synes faktisk gameplayet er rigtig fint. Combat systemet er fornuftigt men mangler noget fine tuning - men kernen i det er god synes jeg. Det er sjovt at kæmpe når man lige finder ud af hvordan det virker. Man kan spille forskellige klasser. Jeg kører build med melee, men der er også noget tactical, magic mm.
Det er sjovt at udforske. Der er indtil videre ret stor variation i hvad man skal i missionerne. Dog er der ikke så stor variation i fjenderne. En del bygninger virker også som copy/paste. Men overordnet set er det fandme et godt spil synes jeg!

Jeg spiller med DS4 controller på PC og der er lidt bøvl med deadzone. Det sejler virkelig i nogle situationer. Især når jeg skal vælge et punkt på mappet :lol:

Du kan se lidt gameplay i min 1080p performance test her :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Greedfall

Indlægaf Cena » fre 13 sep 2019 12:40

Jeg er kommet en del længere og kan virkelig anbefale spillet. Det er sku længe siden jeg har hygget mig sådan med et RPG. Ja det har sine flaws (som kan fixes med patches) men det er sku et frisk pust.

En rigtig fed feature er at når man fast travler, så havner man i en mellem station mens den loader hvor man kan sælge hos en vendor, skifte companions, crafte våben mm. Og ellers løber man bare gennem denne mellem station og så er den næste færdig med at loade. Og det går helt så stærkt på PS4 ved jeg ikke. Men det går stærkt på PC med SSD.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599

+1


Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster

cron