Forum

PS4 spil på PS5

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

PS4 spil på PS5

Indlægaf Marddos » man 30 nov 2020 13:48

Hej!

På et eller andet tidspunkt satser jeg på, at jeg får jeg fingrene i en PS5, men indtil da nøjes jeg med at game på PS4.

Som jeg har forstået det, så kan PS5 afspille PS4-spil, men hvad jeg ikke helt har forstået er om spillene ser bedre ud og kører bedre på PS5 eller om der ikke er nogen betydelig forskel?

Jeg har en god sjat spil, jeg ikke har fået spillet endnu, men da jeg som regel kun får spillet spil igennem en enkelt gang, så vil jeg gerne gemme dem til PS5, hvis der er en betydelig forskel i oplevelsen.

Titler som Ghost of Tsushima, Days Gone, God of War, Horizon Zero Dawn og Assassin's Creed: Valhalla står bl.a. på hylden, hvor jeg tøver lidt med at gå i gang.

Er der nogen, der kan gøre mig klogere? :)

/Marddos
Billede
Manchester United <3
Marddos
Niveau 4
 
Indlæg: 540


Re: PS4 spil på PS5

Indlægaf Dasiima » man 30 nov 2020 13:57

Ja, de nævnte spil er forbedret på PS5. Du har bl.a. mulighed for 60fps i de fleste af dem på PS5, samt diverse grafiske forbedringer.

AS: Valhalla har desuden sin egen PS5 udgave.
Billede
Dasiima
Niveau 2
 
Indlæg: 174
By: København

Brugeravatar

Re: PS4 spil på PS5

Indlægaf Erroneus » man 30 nov 2020 14:20

Det kommer an på spillene. De bedste spil nu, er dem som tillader at låse op for framerate og har en dynamisk opløsning eller en 4K indstilling sammen med oplåst framerate, fordi så bruger den bare alt den power den kan få, hvilket resulterer i 4k/60FPS. Vi kommer til at se en del opdateringer til PS4 spil, så de netop tilbyder i det mindste en oplåst framerate. Der kommer så også specifikke PS5 udgaver, som vi har set med bl.a. AC: Valhalla, No Mans Sky, Borderlands 3, Watch Dogs: Legion, og som vi kommer til at se med The Witcher 3, Cyberpunk 2077, Destiny 2, FIFA 21, Control osv.

Ghost of Tsushima kører opskaleret 4k fra 1800 checkerboard i perfekt 60 fps, så en stor opgradering fra 30fps.

Days Gone kører kører 4K checkerboard i perfekt 60 fps, så også en stor opgradering fra 30 fps.

God of War kører 4K checkerboard i 30fps eller 1080p i 60fps. Hvis man ikke patcher spillet, men lader den køre version 1.0, så er der en mulighed for at køre 4K checkerboard i 60FPS. Jeg tænker vi kommer til at se en opdatering snart til det spil eller en ægte PS5 udgave, så man kan køre seneste udgave med 4k/60fps.

Horizon Zero Dawn kører 4K checkerboard i 30 FPS eller 1368p i 30FPS, hvor den sidste indstilling har skruet op for grafiske elementer. Kunne også godt tænkes vi ser en opdatering eller en PS5 udgave snart, da præcis som God of War, er der en 2'er på vej i den serie.

Der er en god liste på https://www.resetera.com/threads/ps5-ba ... ts.322747/ , hvor man kan slå spil op, den bliver opdateret forholdsvis tit.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PS4 spil på PS5

Indlægaf Marddos » man 30 nov 2020 14:55

Tusind tak for svar!

Super godt overblik, det lige giver mig - og vil helt klart se nærmere på resetera listen! :)

Har I i øvrigt styr på om man kan starte et spil på PS4 og efterfølgende fortsætte ens save game på PS5?
Billede
Manchester United <3
Marddos
Niveau 4
 
Indlæg: 540


Re: PS4 spil på PS5

Indlægaf Erroneus » man 30 nov 2020 15:20

Hvis det er PS4 udgaven du spiller på PS5, så er det ikke noget problem, fordi du kan overføre savegames fra PS4 via USB eller fra PS Plus. Hvis det er fordi du spiller en PS5 udgave, så kommer det lidt an på spillet. De fleste spil der skal man starte PS4 udgaven op, sørge for den er uploadet til spillets servere og så kan man fra PS5 udgaven konvertere om til et savegame der virker på PS5.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: PS4 spil på PS5

Indlægaf BingoDK » man 30 nov 2020 21:40

Marddos skrev:Hej!

På et eller andet tidspunkt satser jeg på, at jeg får jeg fingrene i en PS5, men indtil da nøjes jeg med at game på PS4.

Som jeg har forstået det, så kan PS5 afspille PS4-spil, men hvad jeg ikke helt har forstået er om spillene ser bedre ud og kører bedre på PS5 eller om der ikke er nogen betydelig forskel?

Jeg har en god sjat spil, jeg ikke har fået spillet endnu, men da jeg som regel kun får spillet spil igennem en enkelt gang, så vil jeg gerne gemme dem til PS5, hvis der er en betydelig forskel i oplevelsen.

Titler som Ghost of Tsushima, Days Gone, God of War, Horizon Zero Dawn og Assassin's Creed: Valhalla står bl.a. på hylden, hvor jeg tøver lidt med at gå i gang.

Er der nogen, der kan gøre mig klogere? :)

/Marddos


Bemærk i øvrigt at Days Gone og God of War er en del af PS Plus Collection, så hvis du har PS Plus, så kan du hente spillene digitalt derfra.
Billede
BingoDK
Niveau 4
 
Indlæg: 606


Re: PS4 spil på PS5

Indlægaf Dasiima » tors 03 dec 2020 12:31

Erroneus skrev:
God of War kører 4K checkerboard i 30fps eller 1080p i 60fps. Hvis man ikke patcher spillet, men lader den køre version 1.0, så er der en mulighed for at køre 4K checkerboard i 60FPS. Jeg tænker vi kommer til at se en opdatering snart til det spil eller en ægte PS5 udgave, så man kan køre seneste udgave med 4k/60fps.


Er der noget officielt information omkring en ny PS5 opdatering til GOW? Det seneste jeg har hørt er at spillet ligenu kører omkring 10fps i Quality Settings
Billede
Dasiima
Niveau 2
 
Indlæg: 174
By: København

Brugeravatar

Re: PS4 spil på PS5

Indlægaf Erroneus » tors 03 dec 2020 16:17

Dasiima skrev:
Erroneus skrev:
God of War kører 4K checkerboard i 30fps eller 1080p i 60fps. Hvis man ikke patcher spillet, men lader den køre version 1.0, så er der en mulighed for at køre 4K checkerboard i 60FPS. Jeg tænker vi kommer til at se en opdatering snart til det spil eller en ægte PS5 udgave, så man kan køre seneste udgave med 4k/60fps.


Er der noget officielt information omkring en ny PS5 opdatering til GOW? Det seneste jeg har hørt er at spillet ligenu kører omkring 10fps i Quality Settings


Jeg ved ikke hvor du har det med 10fps fra, men den kører med 30fps låst i Quality Settings. Der er ikke noget nyt ang GOW desværre.

Seneste nyt, er at The Division 2 ser ud til at den får sig en nextgen update, der åbner for 4K/60.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PS4 spil på PS5

Indlægaf Erroneus » tirs 08 dec 2020 19:06

Destiny 2 PS5 udgivet: https://store.playstation.com/en-dk/pro ... YTHEGAME02

FIFA 21 kom i torsdags var det vist.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg



Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster