Forum

Cyberpunk 2077 tråden

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Cyberpunk 2077 tråden

Indlægaf Dasiima » tors 10 dec 2020 09:50

Tænker vi kan samle alt snak omkring Cyberpunk i denne decideret spil tråd, fremfor i tilbudstråden.
Senest rettet af Dasiima fre 18 dec 2020 09:51, rettet i alt 1 gang.
Billede
Dasiima
Niveau 2
 
Indlæg: 174
By: København

Brugeravatar
+1

Re: Cyberpunk 2077

Indlægaf Erroneus » tors 10 dec 2020 12:14

God ide.

Videoen fra den anden tråd, smidt op af Bizzy, syntes jeg er meget godt at have her. Den viser forskellen på konsollerne, som det er her ved lanceringen. Dog ingen PS4 Pro eller One X, men kommer nok meget snart, bl.a. fra Digital Foundry.



Spillet virker ikke værd at spille på de originale konsoller, man skal op i minimum PS4 Pro.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+2

Re: Cyberpunk 2077

Indlægaf Dasiima » tors 10 dec 2020 15:47

Og endnu engang har PlayStation ikke en “Quality setting” som der er at finde på Xbox. Spillet på PS5 kører udelukkende i Performance mode, hvorimod Series X kan vælge en setting der nærmer sig 4K.

Det ser dog fint nok ud indtil videre. Men en PS5 Update må gerne komme snarest
Billede
Dasiima
Niveau 2
 
Indlæg: 174
By: København

Brugeravatar

Re: Cyberpunk 2077

Indlægaf Erroneus » tors 10 dec 2020 16:42

Dasiima skrev:Og endnu engang har PlayStation ikke en “Quality setting” som der er at finde på Xbox. Spillet på PS5 kører udelukkende i Performance mode, hvorimod Series X kan vælge en setting der nærmer sig 4K.

Det ser dog fint nok ud indtil videre. Men en PS5 Update må gerne komme snarest

Det er 100% CD Projekt Red's skyld. De kunne sagtens have tilføjet en Quality indstilling, som andre spil har gjort, men det virker til at de har rigeligt at se til med bugs og optimering til de gamle konsoller. Personligt vil jeg køre spillet i performance mode, og få 60FPS, end at køre det i 4K/30 fps.

Når next-gen patch udkommer, vil jeg skyde på at performance mode leverer 60FPS og så 4K opskaleret fra omkring 1800p med noget der minder om high settings, set i forhold til PC.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Cyberpunk 2077

Indlægaf BizzyVaping » tors 10 dec 2020 16:55

Dasiima skrev:Og endnu engang har PlayStation ikke en “Quality setting” som der er at finde på Xbox. Spillet på PS5 kører udelukkende i Performance mode, hvorimod Series X kan vælge en setting der nærmer sig 4K.

Det ser dog fint nok ud indtil videre. Men en PS5 Update må gerne komme snarest


Det er da et underligt valg, men må indrømme jeg er komplet ligeglad med en Quality mode. Jeg ville aldrig vælge højere opløsning over 60fps.

Kig på Ps5 versionen af Valhalla i quality mode vs performance mode der er knapt nogen forskel at spotte ud over det kører forfærdeligt i quality mode og det er på trods af det bruger de ekstra kræfter fra Ps5en, hvor CP2077 indtil videre bare er en Ps4 version.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Cyberpunk 2077

Indlægaf BizzyVaping » tors 10 dec 2020 20:01

Jeg er godt nok slet ikke imponeret efter næsten 3 timers spil på PC.

Jeg har ikke oplevet nogen fejl eller noget, men hold op hvor er styringen med controller bare monster ringe, og missioner/historie har indtil videre også været komplet uinteressant. Jeg ville aldrig have gættet at det her er lavet af de samme som lavede Witcher 3, hvis ikke jeg vidste det i forvejen. Hvordan det her er hvad de er kommet op med på 8 år er mig en gåde.

Der er sgu langt op til Witcher 3 kvalitet her

Den 7/10 anmeldelse fra gamespot som folk har brokket sig sådan over, vil jeg vove at påstå virker helt fair.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Cyberpunk 2077

Indlægaf Dasiima » fre 11 dec 2020 11:39

BizzyVaping skrev:Jeg er godt nok slet ikke imponeret efter næsten 3 timers spil på PC.

Jeg har ikke oplevet nogen fejl eller noget, men hold op hvor er styringen med controller bare monster ringe, og missioner/historie har indtil videre også været komplet uinteressant. Jeg ville aldrig have gættet at det her er lavet af de samme som lavede Witcher 3, hvis ikke jeg vidste det i forvejen. Hvordan det her er hvad de er kommet op med på 8 år er mig en gåde.

Der er sgu langt op til Witcher 3 kvalitet her

Den 7/10 anmeldelse fra gamespot som folk har brokket sig sådan over, vil jeg vove at påstå virker helt fair.


Jeg synes der er mange gode kvaliteter fra Witcher 3 som er videreført til Cyberpunk. F.eks er hele inventory systemet og spillets generelle UI inspireret af Witchers. Det er ganske cool.

Ift historien er det vel op til den enkelte. Der er stadig mange timers indhold, som sagtens kan være langt mere interessant end de 3 timer du har spillet.

Dog oplevede jeg at spillet crashede i går. Der er uden tvivl brug for endnu en patch asap.
Billede
Dasiima
Niveau 2
 
Indlæg: 174
By: København

Brugeravatar

Re: Cyberpunk 2077

Indlægaf BizzyVaping » fre 11 dec 2020 12:40

Dasiima skrev:
BizzyVaping skrev:Jeg er godt nok slet ikke imponeret efter næsten 3 timers spil på PC.

Jeg har ikke oplevet nogen fejl eller noget, men hold op hvor er styringen med controller bare monster ringe, og missioner/historie har indtil videre også været komplet uinteressant. Jeg ville aldrig have gættet at det her er lavet af de samme som lavede Witcher 3, hvis ikke jeg vidste det i forvejen. Hvordan det her er hvad de er kommet op med på 8 år er mig en gåde.

Der er sgu langt op til Witcher 3 kvalitet her

Den 7/10 anmeldelse fra gamespot som folk har brokket sig sådan over, vil jeg vove at påstå virker helt fair.


Jeg synes der er mange gode kvaliteter fra Witcher 3 som er videreført til Cyberpunk. F.eks er hele inventory systemet og spillets generelle UI inspireret af Witchers. Det er ganske cool.

Ift historien er det vel op til den enkelte. Der er stadig mange timers indhold, som sagtens kan være langt mere interessant end de 3 timer du har spillet.

Dog oplevede jeg at spillet crashede i går. Der er uden tvivl brug for endnu en patch asap.


Er oppe på 6 timer nu og er stadig skuffet. Spillet er ikke dårligt som sådan men det lever bare på ingen punkter op til hypen.

Witcher 3 som nok skyld i største delen af hypen er et laaangt bedre spil.

Cyberpunk minder mig af en eller anden grund om fallout. Desværre ikke de bedste fallout men 4eren. (Pt synes jeg faktisk at selv fallout 4 er et væsentligt bedre spil)
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Cyberpunk 2077

Indlægaf BingoDK » fre 11 dec 2020 13:54

Jeg er heller ikke helt med på vognen endnu, ca. en time inde i spillet. Håber og satser på at det bliver bedre efter prologuen.

Sjovt nok lavede jeg præcis den samme sammenligning med Fallout 4 i går og synes det var væsentligt bedre end Cyberpunk på nuværende tidspunkt :o

For mig er der et kæmpe spring fra at sidde og spille Assassin's Creed: Valhalla, der på trods af små bugs hist og her kører flydende og så det her, der virker til at være sendt ud i butikkerne inden det var færdigt for at nå juleindkøbene.
Billede
BingoDK
Niveau 4
 
Indlæg: 606


Re: Cyberpunk 2077

Indlægaf Megajohn » fre 11 dec 2020 16:09

Jeg er sq lidt lunken efterhånden.
Megajohn
Niveau 2
 
Indlæg: 139
By: Greve


Re: Cyberpunk 2077

Indlægaf BizzyVaping » fre 11 dec 2020 16:20

BingoDK skrev:Jeg er heller ikke helt med på vognen endnu, ca. en time inde i spillet. Håber og satser på at det bliver bedre efter prologuen.

Sjovt nok lavede jeg præcis den samme sammenligning med Fallout 4 i går og synes det var væsentligt bedre end Cyberpunk på nuværende tidspunkt :o

For mig er der et kæmpe spring fra at sidde og spille Assassin's Creed: Valhalla, der på trods af små bugs hist og her kører flydende og så det her, der virker til at være sendt ud i butikkerne inden det var færdigt for at nå juleindkøbene.


Corpo prologen var dræbende kedelig. Jeg så lidt video fra en der spillede som Nomad, og Nomad prologen så væsentligt sjovere ud.

Når det er sagt, så ser det ud til at ens start valg faktisk kun gør en forskel i prologen. Resten af spillet skulle der ingen forskel være på om man har valgt, Nomad, StreetKid eller Corpo andet end nogen valgmuligheder i dialogen.

De forskellige dialog valg skulle så desværre igen ikke føre til nogen forskel. Alle ender med samme resultat af samtalen, uanset dialog valg og uanset om du er Corpo eller andet. De class specifikke valg ender bare som ligegyldigt fyld. De er der kun for at man skal føle der har været en grund til at man skulle vælger imellem de 3 klasser.

Efter den første halve time er der ikke længere nogen forskel på om man har valgt det ene eller det andet.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Cyberpunk 2077

Indlægaf thomsen83 » fre 11 dec 2020 18:49

Er jeg den eneste som indtil videre (3-4 timer) synes de har skelet liiige rieligt til Johnny Mnemonic i historien. Synes der kan drages en del paralleler
thomsen83
Niveau 4
 
Indlæg: 367


Re: Cyberpunk 2077

Indlægaf palawan » fre 11 dec 2020 21:53

Har spillet 3 - 4 timer... Ikke specielt fanget af det, og jeg synes godt nok stadig, at det er mega buggy på trods af den nye patch.
Så jeg tror jeg ligger det fra, indtil PS5 versionen bliver frigivet, og de har fået patchet det lidt bedre op.
palawan
Niveau 4
 
Indlæg: 581


Re: Cyberpunk 2077

Indlægaf Zeanix » lør 12 dec 2020 02:43

Jeg er selv helt vild med det. Det tog et par timer for at det fangede mig for alvor, men nu kan jeg simpelthen ikke slippet det. Det er så immersive at det gør helt ondt.

Klart det bedste spil jeg har spillet i år.
Zeanix
Niveau 1
 
Indlæg: 61

+1

Re: Cyberpunk 2077

Indlægaf I_vendetta_DK_I » lør 12 dec 2020 08:14

Har selv spillet det en 3 timer.. ikke til at sige om jeg er helt fanget endnu, men kaster ikke håndklædet i ringen endnu. Det virker okay, men ikke prangende...
I_vendetta_DK_I
Niveau 1
 
Indlæg: 67


Næste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 15 gæster