Forum

No Man´s Sky PS5 version

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

No Man´s Sky PS5 version

Indlægaf palawan » søn 20 dec 2020 16:22

Jeg har installeret No Man´s Sky på min PS5. Versions nummeret er 3.13.
Som jeg forstår det, så kører man PS5 versionen fra version 3.10, men inden du skal til at starte spillet op, så beskrives det forsat som "No Man´s Sky / PS4" ?!
Skal man gøre andet / yderligere for at få tilgang til PS5 versionen ?
palawan
Niveau 4
 
Indlæg: 581


Re: No Man´s Sky PS5 version

Indlægaf Dasiima » søn 20 dec 2020 17:41

Gå ind i Storage og vælg Games. Slet herefter PS4 versionen. Så undgår du at spille den forkerte udgave.

Men lav en transfer af dine saves først ingame, hvis du fortsætter fra en Ps4 version
Billede
Dasiima
Niveau 2
 
Indlæg: 174
By: København

Brugeravatar
+2

Re: No Man´s Sky PS5 version

Indlægaf palawan » søn 20 dec 2020 19:17

Dasiima skrev:Gå ind i Storage og vælg Games. Slet herefter PS4 versionen. Så undgår du at spille den forkerte udgave.

Men lav en transfer af dine saves først ingame, hvis du fortsætter fra en Ps4 version


Takker, men det er kun PS4 versionen som installeres, når du downloader den (og der er kun én download option via storen).
Så der er ingen mulighed for efterfølgende, at vælge en PS5 version for så, at kunne slette PS4 versionen.

Måske der bare er tale om, at den er PS5 optimeret, selvom den umiddelbart defineres som en egentlig PS5 version.

Uagtet overlever jeg nok :) Jeg var bare nysgerrig på, hvorfor den ikke blev registreret som et PS5 spil, når nu det umiddelbart er det, som du bliver stillet i udsigt.
palawan
Niveau 4
 
Indlæg: 581


Re: No Man´s Sky PS5 version

Indlægaf Dasiima » søn 20 dec 2020 20:36

palawan skrev:
Dasiima skrev:Gå ind i Storage og vælg Games. Slet herefter PS4 versionen. Så undgår du at spille den forkerte udgave.

Men lav en transfer af dine saves først ingame, hvis du fortsætter fra en Ps4 version


Takker, men det er kun PS4 versionen som installeres, når du downloader den (og der er kun én download option via storen).
Så der er ingen mulighed for efterfølgende, at vælge en PS5 version for så, at kunne slette PS4 versionen.

Måske der bare er tale om, at den er PS5 optimeret, selvom den umiddelbart defineres som en egentlig PS5 version.

Uagtet overlever jeg nok :) Jeg var bare nysgerrig på, hvorfor den ikke blev registreret som et PS5 spil, når nu det umiddelbart er det, som du bliver stillet i udsigt.


Altså jeg spiller selv NMS og jeg har gjort som overstående nævnt. Der ER en PS5 version tilgængelig, det er ikke bare backwards. Da jeg åbnede PS5 versionen skulle jeg blot lave safedata transfer fra min ps4 version, herefter slettede jeg ps4 udgaven.
Billede
Dasiima
Niveau 2
 
Indlæg: 174
By: København

Brugeravatar
+1

Re: No Man´s Sky PS5 version

Indlægaf palawan » søn 20 dec 2020 23:48

Jeg tvivler ikke på, at du har ret, og det sikkert er mig som roder rundt...
Når du starter PS5éren op, kommer til det generelle user interface, stiller dig på "NMS" ikonet, inden du starter selve spillet op, defineres teksten under ikonet da som "No Man´s Sky / PS5" ?
Det er det som forvirrede mig, da jeg får "No Man´s Sky / PS4" lige meget hvad jeg gør.
palawan
Niveau 4
 
Indlæg: 581


Re: No Man´s Sky PS5 version

Indlægaf Dasiima » tirs 22 dec 2020 18:32

Både og. Når jeg scroller hen på NMS ikonet, så står der bare No Man’s Sky, hvilket betyder det er PS5 udgaven. Kun backwards spil skriver PS4 efter navnet.

Scroll ned til Play, vælger herefter “...” knappen til højre og så kan du vælge PS5 udgaven.
Billede
Dasiima
Niveau 2
 
Indlæg: 174
By: København

Brugeravatar

Re: No Man´s Sky PS5 version

Indlægaf palawan » tirs 22 dec 2020 22:37

Tak igen for input, men jeg fandt (endelig) ud af, hvad jeg gjorde forkert.
Da jeg gik på PS storen, så stod spillet highlighted på forsiden inkl. PS5 upgrade, så jeg downloadede det derfra, og gik udfra, at jeg fik begge versioner ned, og herfra blot kunne slette PS4 versionen - Det er så kun PS4 versionen du får ned.
Du skal ind i PS5 storen, og downloade spillet derinde fra for, at du får fingre i PS5 versionen.
palawan
Niveau 4
 
Indlæg: 581



Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster