Forum

Valhalla eller Cold War?

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Valhalla eller Cold War?

Indlægaf Dummiz » lør 13 mar 2021 13:11

Jeg står lidt og vakler imellem disse 2 spil. Hvad skal jeg vælge og hvorfor? Har lige gennemført Spiderman Miles morales og der føltes det bare som button smashing igennem hele spillet og det er jeg bange for Valhalla også er.
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Re: Valhalla eller Cold War?

Indlægaf palawan » lør 13 mar 2021 13:28

Har ikke spillet Cold War, så den kan jeg ikke udtale mig om, men jeg har lagt omkring 75 timer i Valhalla, før jeg var igennem.
Jeg synes, at det er et fremragende "open world" spil, med masser af content. Følte aldrig det bare var "botton smashing" omend der selvfølgelig er masser af kampe i det, men der er så meget andet i spillet end bare det.
Det er momentært noget af det flotteste, som jeg har set på PS5éren, det spiller fantastisk på 60 frames, og de fleste bugs er ved at være løst.
Min eneste anke har jeg allerede berørt - Der er næsten for meget indhold i spillet (for mig ihvertfald). Som skrevet tog det mig +70 timer og komme igennem (og de sidste 10 - 15 timer havde jeg ikke behøvet), og jeg har vel stadigvæk 20 - 30 timers af sidequests og diverse tilbage. Hertil kommer, at der kontinuerligt kommer nyt indhold fra Ubisoft - Et luksusproblem selvfølgelig :)
palawan
Niveau 4
 
Indlæg: 581

+2

Re: Valhalla eller Cold War?

Indlægaf Erroneus » lør 13 mar 2021 14:34

Jeg har spillet begge to, dog Cold War på PC.

Cold War har en overraskende fin kampagne, ikke super lang, men meget passende for sådan et skydespil og har endda også side missioner, med god variation i. Et af de bedre Call of Duty singleplayer spil. Multiplayer delen har jeg ikke været begejstret for, ud over lidt Zombies, men er også mere til Warzone.

Valhalla er bestemt ikke button smashing, der er et fint kamp system i med dodge og parry som skal bruges, sammen med ens specielle kræfter. Der er en god variation af fjender, som skal gribes an på forskellige metoder og mange forskellige våbentyper, som kræver meget forskellig tilgang, alt efter hvad våben man bruger. Man kan justeret en del på sværhedsgraden, både inden for combat og stealth, hvilket er fint, så man kan finde et niveau som passer en.

Personligt syntes jeg Valhalla er et af de bedste AC spil, også fordi det er bare sjovt at det omhandler vikinger, hvilket betyder masser snak om nordmænd og danskere. Som palawan skriver, så kører et rigtig godt og er et flot spil. Der er nogle få steder, i nogle uvalgte byer hvor der er lidt tearing, men ellers er det en fornøjelse at spille.

Men ja det er langt, jeg har lagt 130+ timer i det, men gik også efter platin og lidt ubiconnect missioner. Man kan godt holde det nede omkring 60+ timer, hvis man bare går efter historien. Og historien er super interessant, specielt hvis man kan huske sin nordiske mytologi, som de formår at komme godt rundt omkring i, med mange sjove referencer.

Der bruges samme system fra Oddessy og Origins, hvor man har nogle mål man skal nedlægge, som så afslører flere mål, og det fungerer fint her i Valhalla også, kombineret med man vælger hvilken dele af England man vil overtage, som så åbner op for store sidemissioner og hovedmissioner.

Og ja der tilføjes løbende mere indhold, f.eks. er der lige kommet river raids, som godt nok kun er 6-8 timers indhold, men sjov variation i et andet map, selv om belønningen måske kunne have været lidt mere interessant.

Det er to meget forskellige spil, men to gode spil, jeg vil dog anbefale Valhalla over Cold War.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: Valhalla eller Cold War?

Indlægaf Vreki » lør 13 mar 2021 19:42

Dummiz skrev:Jeg står lidt og vakler imellem disse 2 spil. Hvad skal jeg vælge og hvorfor? Har lige gennemført Spiderman Miles morales og der føltes det bare som button smashing igennem hele spillet og det er jeg bange for Valhalla også er.


Har du prøvet andre AC spil?
Det er jo to meget forskellige spil du kigger på.

Jeg kendte ikke noget til AC serien før jeg skulle finde et release spil til PS5, men jeg havde Fredoom Cry liggende fra dengang det var et Ps+ spil.
Valhalla er lidt anderledes, men alligevel så giver det et indtryk af stilen. Det der frusterede mig mest i Freedom Cry og senere Black Flag var missionerne hvor man skulle skygge nogle personer uden at blive opdaget, og den type opgaver husker jeg ikke fra de nyere AC.

Nu blander jeg dem måske lidt sammen da jeg spillede Valhalla, Origins og Odyssey i eet lang stræk, men jeg syntes ikke kampsystemet i AC er voldsomt kompliceret. Almindeligt angreb, kraftigt angreb, blokere og undvig. Det er vist det hele, og mod meget af kanonfodderet behøver man ikke bekymre sig om meget andet end angreb.

Der hvor taktikken kommer ind er hvordan man udnytter sine evner i kampene, og noget af det der holder spillet frisk er hvordan disse udvikler sig gennem spillet.
Det minder mig en del om Shadow of Mordor, men verden føles mere levende da det foregår i England og ikke det hærgede Mordor. Der er også mange side-quest med korte men alligevel interessante historier.

Men hvis det ikke er fordi du står og mangler et PS5 spil så ville jeg måske snuppe Origins eller Odyssey når de er på tilbud i PS Store. Gameplay mæssigt minder de en del om hinanden, i hvert fald efter min mening.

COD serien mistede jeg personlig interessen for for længe siden, så der kan jeg ikke rigtigt komme med anbefalinger.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Valhalla eller Cold War?

Indlægaf Erroneus » lør 13 mar 2021 21:18

Værd opmærksom på at Origins eller Odyssey kører i 30FPS, de har ikke lavet et 60fps patch til dem, så personligt vil jeg anbefale Valhalla over dem, alene for den grund.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Valhalla eller Cold War?

Indlægaf Vreki » lør 13 mar 2021 22:33

Ja det er kun valhalla der er et "ægte" PS5 spil, men jeg endte nu med at købe de andre alligevel efter at have prøvet valhalla.
Det gør ikke mig det store at de kører i PS4 tilstand, men hvis man vil have noget der udnytter PS5 så er det selvfølgeligt Valhalla.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Valhalla eller Cold War?

Indlægaf BizzyVaping » søn 14 mar 2021 10:37

Begge er gode imo.

Hvis du har et TV der kan klare 120hz, så er Cold War super fedt, hvis jeg skulle nøjes med 60hz, så ville jeg personligt skippe Cold War og tage Valhalla.

Valhalla kører super smooth ved 60fps, hvor COD (både Cold War og MW) kører mærkeligt imo. jeg ved ikke om det er framepacingen eller noget andet der altid er lidt off i COD på konsol. (i 120fps mode kører Cold War dog fantastisk)
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Valhalla eller Cold War?

Indlægaf Erroneus » man 22 mar 2021 16:33

Hvis nogle samler Valhalla op, så har jeg en kode liggende til: The Way Of The Berserker DLC mission.

Koden er: XTM9-Y7UH-8V7A-YN8M
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Valhalla eller Cold War?

Indlægaf Dasiima » tirs 23 mar 2021 11:08

Efter ca 25 timer i Valhalla må jeg indrømme, at det bestemt ikke er et godt spil. Dialogen er pinlig dårlig og virker næsten improviseret, spillets open world er kedelig og intetsigende, og historien er alt for manipuleret således at den fremstår fuldstændig etisk korrekt. Men jeg havde nok heller ikke forventet andet fra Ubisoft, dog synes jeg at Odyssey havde langt mere kvalitet.

Jeg kan anbefale Ghost of Tsushima, som jeg synes giver langt mere underholdning end Valhalla. Det ser tilmed lige så godt ud (hvis ikke bedre) selvom det er et PS4 spil (kører i 4K, 60fps).
Billede
Dasiima
Niveau 2
 
Indlæg: 174
By: København

Brugeravatar

Re: Valhalla eller Cold War?

Indlægaf Erroneus » tirs 23 mar 2021 11:50

Ikke for noget, men 25 timer inde, så syntes jeg du har svært ved at bedømme spillet ordenligt, så har du jo stort set kun været i et område af England, som byder på mange områder med meget skiftende landskab og vejr. For ikke at glemme de andre områder der er i spillet, som jeg ikke vil afsløre. Jeg syntes ikke dialogen er dårlig, jeg spillede dog med mandlig Eivor, da jeg hørte at den mandlige Eivor udførte stemmeskuespillet bedre end den kvindelige.

Naturligvis er historien manipuleret, så man fremstår som de gode der næsten ikke gør noget galt. Men hvis man kommer længere ind i historien, er der masser af eksempler på hvor også vikinger, nordmænd, danskere og britiske folk bliver fremstillet som nogle sataner, ja man har også kampe imod andre vikinger, nordmænd og danskere.
Oven i det, så er der masser af glimrende referencer til den nordisk mytologi, både store og små, og hvor mange af dem bliver integreret i Assasins Creed universet.

Men det er naturligvis smag og behag :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1


Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster

cron