Forum

Køb af spil

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Køb af spil

Indlægaf Hades » lør 13 mar 2021 18:59

Det er længe siden at jeg første gang hoppede på bølgen af konsoller, og muligheden for at købe spil til diverse maskiner har ændret sig meget gennem årene. Toys'R'Us lukkede for nyligt, Fona for år tilbage og Merlin kan jeg knapt huske. Engang var CDON en hjemmeside kun med musik, Amazon kun med bøger og Coolshop var pålidelige med prisgaranti. Tiderne skifter, som sagt.

Derfor vil jeg høre jer her på PSLife - Hvor køber I jeres (fysiske) spil, og hvorfor?
Billede

Hades: [angered] Did you forget who you're talking to? I am the Lord of the Dead!
Auron: Heh. No wonder no one wants to die.
~ Kingdom Hearts 2
Hades
Niveau 6
 
Indlæg: 1420
By: Vordingborg


Re: Køb af spil

Indlægaf Erroneus » lør 13 mar 2021 19:02

Hvor de er billigst :D Det er ofte Elgiganten, Bilka/Føtex eller Coolshop.

Ved udgivelse, plejer de at have et fint tilbud, men hvis jeg ikke skal have det på udgivelse, smider jeg spillet på en pricerunner alert med den pris jeg vil give, og så venter jeg til det har ramt en fornuftig pris.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Køb af spil

Indlægaf Vreki » lør 13 mar 2021 19:48

Erroneus skrev:Hvor de er billigst :D Det er ofte Elgiganten, Bilka/Føtex eller Coolshop.

Ved udgivelse, plejer de at have et fint tilbud, men hvis jeg ikke skal have det på udgivelse, smider jeg spillet på en pricerunner alert med den pris jeg vil give, og så venter jeg til det har ramt en fornuftig pris.


Netop. Hvis jeg vil have et spil til release så er det næsten altid på tilbud i enten Bilka, Power eller Elgiganten.
Og ellers så samler jeg dem op i PS store når de er på tilbud.

Nu ved jeg godt at der blev spurgt efter fysiske spil, men jeg syntes prisforskellen på ældre spil plejer at være så meget til fordel for PS Store at jeg alligevel vil anbefale det :D
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Køb af spil

Indlægaf Maethiel » lør 13 mar 2021 22:59

For tiden bruger jeg Coolshop, Facebook marketplace og DBA.

Især de 2 sidste kan kaste nogle billige spil af sig, også de nyere.
Billede

Casual trophyhunter <3
Maethiel
Niveau 5
 
Indlæg: 919

Brugeravatar

Re: Køb af spil

Indlægaf BizzyVaping » søn 14 mar 2021 09:50

Vreki skrev:
Erroneus skrev:Hvor de er billigst :D Det er ofte Elgiganten, Bilka/Føtex eller Coolshop.

Ved udgivelse, plejer de at have et fint tilbud, men hvis jeg ikke skal have det på udgivelse, smider jeg spillet på en pricerunner alert med den pris jeg vil give, og så venter jeg til det har ramt en fornuftig pris.


Netop. Hvis jeg vil have et spil til release så er det næsten altid på tilbud i enten Bilka, Power eller Elgiganten.
Og ellers så samler jeg dem op i PS store når de er på tilbud.

Nu ved jeg godt at der blev spurgt efter fysiske spil, men jeg syntes prisforskellen på ældre spil plejer at være så meget til fordel for PS Store at jeg alligevel vil anbefale det :D


Jeg synes nu Power plejer være blandt de dyrere. De få gange de har en god pris er det næsten altid fordi Elgiganten har haft pre-order tilbud og Power så af nød er fulgt efter.

Hvor jeg bor er Power, Elgiganten og Bilka naboer, og det sker ret tit at man kan gå ind i Power og se et spil til 550kr, og så gå 50 meter over til Elgiganten eller Bilka og finde det samme spil til 299kr
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Køb af spil

Indlægaf Erroneus » søn 14 mar 2021 10:47

Power er for dyre normalt ja, det er kun ved nye udgivelser de nogle gange følger med. Men det sker de har tilbud hvor enkelte spil bliver billige, derfor det kan anbefales at bruge noget som pricerunner til at holde øje med det.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Køb af spil

Indlægaf klatzen » søn 14 mar 2021 15:21

Jeg bruger pricerunner og tager den billigste butik jeg stoler på. Bum. Nemt :-)
Billede
klatzen
Niveau 4
 
Indlæg: 438


Re: Køb af spil

Indlægaf HrDanish » man 15 mar 2021 00:04

Som mange andre benytte jeg primært Bilka/Elgiganten til nye releases da de næsten altid har dem til gode priser, og ja ellers er pricerunner den bedste ven til at finde de bedste priser.
HrDanish
Niveau 4
 
Indlæg: 300


Re: Køb af spil

Indlægaf BingoDK » ons 17 mar 2021 11:20

Plejer at købe fra Elgiganten og Wupti, da de plejer at være billigst.
Billede
BingoDK
Niveau 4
 
Indlæg: 606


Re: Køb af spil

Indlægaf Clausenfahc » søn 21 mar 2021 17:29

Coolshop er der jeg handler normalt der kan du også sælge dine spil igen... var så heldig med RDR 2 at jeg gennemførte det og da der var stor efterspørgsel på det så solgte jeg det til omkring 300kr normal version
Clausenfahc
Niveau 0
 
Indlæg: 26
By: Fredericia



Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster

cron