Forum

It Takes Two

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

It Takes Two

Indlægaf BingoDK » tors 29 apr 2021 09:31

Er der nogen herinde, der spiller/har spillet dette fantastiske spil?

Det er udelukkende et co-op spil, der både fungerer online og offline. De har lavet det sådan så, hvis du ejer spillet, så kan du spille det online med en ven uden at vedkommende behøver at eje spillet selv (ved brug af det, de kalder et Friend Pass, som kan hentes gratis og hvor man kan spille lidt af spillet som en demo, inden man køber det)

Historien kort fortalt er et ægtepar, der er ved at blive skilt, men som af uforklarlige årsager ender inde i deres datters legetøjsfigurer, som man så styrer. Disse karakterer kan lave forskellige ting, så minimum to gennemspilninger er der til, så man kan spille spillet igennem med begge karakterer.

Jeg synes kort fortalt at det er et strålende spil, der umiddelbart ikke er noget snak herinde omkring - gameplayet fungerer godt, historien er god, omgivelserne er meget immersive og gennemtænkte og spillet er spækket med referencer til både film og spil, bl.a. A Way Out, som Hazelight jo også lavede i sin tid.

Når man køber spillet, får man også adgang til PS5-versionen, som "kun" tilbyder højere framerate og opløsning, men man kan håbe på at de får lavet noget ift. haptisk feedback og adaptive triggers i fremtiden.

Hvis man er fan af co-op spil, så er det i min optik i hvert fald ikke noget, man må gå glip af.

På Metacritic ligger spillet på 88 på anmelder-siden og 9.2 på bruger-siden (PS5 versionen), mens Pslife gav spillet 9 i deres egen anmeldelse https://www.pslife.dk/review/it-takes-two-869.html
Billede
BingoDK
Niveau 4
 
Indlæg: 606

+1

Re: It Takes Two

Indlægaf Erroneus » tors 29 apr 2021 11:17

Ikke endnu, men kommer helt sikkert til det. Spillede også A Way Out, som var rigtig fint og det her ligner bare en videreudvikling, som er endnu bedre :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: It Takes Two

Indlægaf BingoDK » tors 29 apr 2021 11:31

Jeg synes ikke at A Way Out fangede mig, ved ikke om det var fordi spillet var for gammelt, eller at det prøvede for meget at blive en "du er hovedpersonen i en film"-spil.

Oplevelsen med It Takes Two er totalt anderledes, måske hjulpet af at det hele er en eventyr/fantasiverden, hvor der er totalt frie tøjler kontra et realistisk fængselssetup :)

Glæder mig til at høre hvad du synes!
Billede
BingoDK
Niveau 4
 
Indlæg: 606

+1

Re: It Takes Two

Indlægaf BizzyVaping » ons 05 maj 2021 18:17

Har købt det for at spille det med kæresten, da hun generelt hader gaming, men godt kan lide crash bandicoot spillene. ItTakesTwo lignede noget jeg nok kunne lokke hende med på, så prøvede at købe det og indtil videre er det da okay underholdende.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922



Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster