Forum

Battlefield 2042

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Re: Battlefield 2042

Indlægaf Vreki » lør 13 nov 2021 10:34

BizzyVaping skrev:
Unlocks er på tværs af alle versioner. Så har du spillet f.eks Ps5 versionen, så vil dine unlocks også være der på Ps4, xbox, pc. De følger din EA konto og ikke dit gamertag eller platform.

Angående aim-assist så virker der til at være mindre af det end i betaen, på trods af de egentligt udtalte at aim-assist i betaen var sat for lavt ved en fejl


Tak. :D
Jeg kan bekræfte at unlocks er der mellem versionerne, og at man kan bruge PS4-versionen på PS5 til at spille sammen med "ægte" PS4-spillere

Jeg kan også bekræfte at man kan kan klæbe C5 på recon dronen og parkere den over snipers og andet irriterende uvæsen, noget der er så hylemorsomt at det garantere bliver patchet ud :lol:
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Battlefield 2042

Indlægaf Viking » lør 13 nov 2021 12:09

Hvad siger folk til spillet ? Er det pengene værd eller skal man vente på et udsalg ?

Er det bare mig, men virker det som om den grafiske stil får det til at se lidt fladt/cartoonish ud ?
Synes på nogle punkter at BF1 og BFV så pænere ud ?
Viking
Niveau 2
 
Indlæg: 115


Re: Battlefield 2042

Indlægaf BizzyVaping » lør 13 nov 2021 12:28

Viking skrev:Hvad siger folk til spillet ? Er det pengene værd eller skal man vente på et udsalg ?

Er det bare mig, men virker det som om den grafiske stil får det til at se lidt fladt/cartoonish ud ?
Synes på nogle punkter at BF1 og BFV så pænere ud ?


Min mening skifter frem og tilbage hver gang jeg spiller det.

Sådan rent teknisk kører det som det skal, men der er en smule online problemer ind imellem og lidt små bugs hist og her. Ud over det er man nærmest nødt til at slå crossplay fra, for at have en chance på konsol. (I betaen var der ellers ingen problemer med at konkurere med PC, men et eller andet må være blevet ændret)

Gunplay føles også helt anderledes end i betaen og ikke til den positive side.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Battlefield 2042

Indlægaf Vreki » lør 13 nov 2021 13:48

BizzyVaping skrev:
Viking skrev:Hvad siger folk til spillet ? Er det pengene værd eller skal man vente på et udsalg ?

Er det bare mig, men virker det som om den grafiske stil får det til at se lidt fladt/cartoonish ud ?
Synes på nogle punkter at BF1 og BFV så pænere ud ?


Min mening skifter frem og tilbage hver gang jeg spiller det.

Sådan rent teknisk kører det som det skal, men der er en smule online problemer ind imellem og lidt små bugs hist og her. Ud over det er man nærmest nødt til at slå crossplay fra, for at have en chance på konsol. (I betaen var der ellers ingen problemer med at konkurere med PC, men et eller andet må være blevet ændret)

Gunplay føles også helt anderledes end i betaen og ikke til den positive side.


Jeg tænker ikke så meget over grafikken, den er funktionel både på PS4 og PS5.

Ellers så er det vist som Battlefield altid er. Nogen gange kører det på skinner, andre gange virker det som om man bliver skudt gennem væggen eller tømmer et helt magasin i modstanderen uden effekt.
Så min mening skifter også lidt fra runde til runde.

Lige nu føler jeg at der er en ok balance mellem vehicles og infantry, men jeg kan se at der er en bunke luft-til-jord våben og inflight repair som kan unlockes så jeg frygter lidt for fremtiden.

Køb eller vent? Altså min holdning til online spil er at hvis man ved at man vil købe dem, så kan man lige så godt gøre det fra starten af i stedet for at gøre det et halvt år senere når alle andre er level 100 med skudsikre underbukser.
Det koster selvfølgeligt lidt ekstra at være med fra starten, men som der står her tråden så kan man finde det til 399 .
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Battlefield 2042

Indlægaf BizzyVaping » lør 13 nov 2021 14:19

Vreki skrev:
BizzyVaping skrev:
Viking skrev:Hvad siger folk til spillet ? Er det pengene værd eller skal man vente på et udsalg ?

Er det bare mig, men virker det som om den grafiske stil får det til at se lidt fladt/cartoonish ud ?
Synes på nogle punkter at BF1 og BFV så pænere ud ?


Min mening skifter frem og tilbage hver gang jeg spiller det.

Sådan rent teknisk kører det som det skal, men der er en smule online problemer ind imellem og lidt små bugs hist og her. Ud over det er man nærmest nødt til at slå crossplay fra, for at have en chance på konsol. (I betaen var der ellers ingen problemer med at konkurere med PC, men et eller andet må være blevet ændret)

Gunplay føles også helt anderledes end i betaen og ikke til den positive side.


Jeg tænker ikke så meget over grafikken, den er funktionel både på PS4 og PS5.

Ellers så er det vist som Battlefield altid er. Nogen gange kører det på skinner, andre gange virker det som om man bliver skudt gennem væggen eller tømmer et helt magasin i modstanderen uden effekt.
Så min mening skifter også lidt fra runde til runde.

Lige nu føler jeg at der er en ok balance mellem vehicles og infantry, men jeg kan se at der er en bunke luft-til-jord våben og inflight repair som kan unlockes så jeg frygter lidt for fremtiden.

Køb eller vent? Altså min holdning til online spil er at hvis man ved at man vil købe dem, så kan man lige så godt gøre det fra starten af i stedet for at gøre det et halvt år senere når alle andre er level 100 med skudsikre underbukser.
Det koster selvfølgeligt lidt ekstra at være med fra starten, men som der står her tråden så kan man finde det til 399 .


Jeg er ved at være overbevist om at aim-assist er bugged og ikke virker imod andre spillere. Jeg prøvede lige en kamp mod bots for at teste og der virker det, som man ville forvente og som det gør i alle andre spil. (Der virker som det gjorde i betaen)

I kampe imod andre spillere virker det som om det ikke er aktivt overhovedet. Det kunne også forklare hvorfor det pludseligt er komplet umuligt at spille med folk på PC.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Battlefield 2042

Indlægaf Erroneus » lør 13 nov 2021 17:03

Jeg kan ikke give input i henhold til konsol udgaverne, da jeg kun har spillet det på PC via EA Play, hvor der er 10 timer prøve af det. Jeg er ikke super solgt, syntes der er mange ting som virker ufærdigt og performance på PC er ikke særlig god, men forhåbentligt bliver det bedre med lidt opdateringer og nye drivers.

Selve kampene virker dog okay, så serverne ser ud til at følge fint med.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Battlefield 2042

Indlægaf BizzyVaping » lør 13 nov 2021 19:29

Erroneus skrev:Jeg kan ikke give input i henhold til konsol udgaverne, da jeg kun har spillet det på PC via EA Play, hvor der er 10 timer prøve af det. Jeg er ikke super solgt, syntes der er mange ting som virker ufærdigt og performance på PC er ikke særlig god, men forhåbentligt bliver det bedre med lidt opdateringer og nye drivers.

Selve kampene virker dog okay, så serverne ser ud til at følge fint med.


Jeg synes nu at performance på PC er over al forventning. Jeg har lidt fortrudt jeg ikke nøjedes med PC version for at være helt ærlig. Jeg har spillet det både på et 3080 og et 1080ti jeg aldrig fik solgt efter opgradering til det nyere kort. 1080ti kan på trods af sin alder stadig fint køre 1440p med alt på ULTRA uden nogen drop under 60fps.

Jeg har dog set at folk rundt omkring siger de sidder med 3070 og lignende kort og påstå de får drop helt ned til 25-30fps på medium/low, men jeg forestiller mig de må have en masse lort kørende i baggrunden uden at være klar over det, for det burde ikke ske da.

Jeg har blokeret alle baggrunds apps i windows, sat alle de resterende ting til at slumre igennem PC tune op og sat Powerplan til "Ultimativ Powerplan" i windows. Jeg aner ikke hvordan det ville køre uden de forskellige skridt, men især "ultimatie powerplan" plejer gøre en ret stor forskel i mange spil, især hvis man har overclocked CPU/GPU.

Jeg tvivler på ret mange køre den powerplan da den ikke er som standard i windows og er noget man selv skal tilføje.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Battlefield 2042

Indlægaf Erroneus » søn 14 nov 2021 00:42

BizzyVaping skrev:Jeg synes nu at performance på PC er over al forventning. Jeg har lidt fortrudt jeg ikke nøjedes med PC version for at være helt ærlig. Jeg har spillet det både på et 3080 og et 1080ti jeg aldrig fik solgt efter opgradering til det nyere kort. 1080ti kan på trods af sin alder stadig fint køre 1440p med alt på ULTRA uden nogen drop under 60fps.

Jeg har dog set at folk rundt omkring siger de sidder med 3070 og lignende kort og påstå de får drop helt ned til 25-30fps på medium/low, men jeg forestiller mig de må have en masse lort kørende i baggrunden uden at være klar over det, for det burde ikke ske da.

Jeg har blokeret alle baggrunds apps i windows, sat alle de resterende ting til at slumre igennem PC tune op og sat Powerplan til "Ultimativ Powerplan" i windows. Jeg aner ikke hvordan det ville køre uden de forskellige skridt, men især "ultimatie powerplan" plejer gøre en ret stor forskel i mange spil, især hvis man har overclocked CPU/GPU.

Jeg tvivler på ret mange køre den powerplan da den ikke er som standard i windows og er noget man selv skal tilføje.

Der er noget galt med spillet, fordi mange bliver ramt af dårlig performance på systemer som burde få betydeligt bedre. Jeg har en 1070ti på en Ryzen 2700x og kan ramme 80FPS i 1440p med mid/low indstillinger, hvilket jeg ikke syntes er super imponerende.

Og det er ikke fordi jeg har en masse kørende i baggrunden eller bruger en forkert powerplan, der er styr på den del. Nvidia siger der kommer nye drivers i næste uge, håber det fixer noget, sammen med optimeringer fra DICE, som plejer at være bedre til det, men de virker tidspresset.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Battlefield 2042

Indlægaf BizzyVaping » søn 14 nov 2021 01:01

Erroneus skrev:
BizzyVaping skrev:Jeg synes nu at performance på PC er over al forventning. Jeg har lidt fortrudt jeg ikke nøjedes med PC version for at være helt ærlig. Jeg har spillet det både på et 3080 og et 1080ti jeg aldrig fik solgt efter opgradering til det nyere kort. 1080ti kan på trods af sin alder stadig fint køre 1440p med alt på ULTRA uden nogen drop under 60fps.

Jeg har dog set at folk rundt omkring siger de sidder med 3070 og lignende kort og påstå de får drop helt ned til 25-30fps på medium/low, men jeg forestiller mig de må have en masse lort kørende i baggrunden uden at være klar over det, for det burde ikke ske da.

Jeg har blokeret alle baggrunds apps i windows, sat alle de resterende ting til at slumre igennem PC tune op og sat Powerplan til "Ultimativ Powerplan" i windows. Jeg aner ikke hvordan det ville køre uden de forskellige skridt, men især "ultimatie powerplan" plejer gøre en ret stor forskel i mange spil, især hvis man har overclocked CPU/GPU.

Jeg tvivler på ret mange køre den powerplan da den ikke er som standard i windows og er noget man selv skal tilføje.

Der er noget galt med spillet, fordi mange bliver ramt af dårlig performance på systemer som burde få betydeligt bedre. Jeg har en 1070ti på en Ryzen 2700x og kan ramme 80FPS i 1440p med mid/low indstillinger, hvilket jeg ikke syntes er super imponerende.

Og det er ikke fordi jeg har en masse kørende i baggrunden eller bruger en forkert powerplan, der er styr på den del. Nvidia siger der kommer nye drivers i næste uge, håber det fixer noget, sammen med optimeringer fra DICE, som plejer at være bedre til det, men de virker tidspresset.


Altså jeg får heller ikke hvad jeg havde regnet på 3080eren, men på den anden side havde jeg ikke regnet med at 1080ti ville performe så godt som den gør. Det bliver da interessant at se hvad der sker med lidt updates, selvom jeg nok ikke gider smide 1080tieren i maskinen igen (Var bare nysgerrig på hvordan den ville klare det i første omgang)
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Battlefield 2042

Indlægaf Erroneus » søn 14 nov 2021 10:53

De kan starte med at smide nogle FPS limit muligheder på, at man ikke kan have en FPS limit på i menuen er en smule irriterende. Men nu sidder jeg ikke med et EVGA RTX kort, så jeg behøves ikke være bekymret :lol:
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Battlefield 2042

Indlægaf BizzyVaping » man 15 nov 2021 09:54

Erroneus skrev:De kan starte med at smide nogle FPS limit muligheder på, at man ikke kan have en FPS limit på i menuen er en smule irriterende. Men nu sidder jeg ikke med et EVGA RTX kort, så jeg behøves ikke være bekymret :lol:


De har generelt taget utroligt mange mærkelige design valg med spillet. Jeg ved ikke om det er fordi visse ting bliver tilføjet i en day 1 patch, men man skulle tro at de ville have sendt en eventuel day 1 patch ud når Early Access startede og ikke den 19. November. Deres mangel på info omkring det får mig også til at tvivle på, at en day 1 patch vil komme med nævneværdige rettelser/tilføjelser til de ting folk brokker sig over.

Hvis de har haft en day 1 patch liggende, som fixer nogen af de bugs og mangler som findes/ikke findes i spillet nu, så er det godt nok et kommercielt selvmord af dimensioner ikke at have sendt den ud sammen med early access eller i det mindste givet udtryk for at "Det og det bliver fikset" på en eller anden måde.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Battlefield 2042

Indlægaf Vreki » man 15 nov 2021 23:19

Jo bevares, der er da ting der er trælse og som jeg ønsker de havde gjort anderledes.
Endnu ved jeg ikke hvad jeg syntes om spillet, oplevelsen svinger meget fra gang til gang,

Men jeg syntes nu også at hvert eneste Battlefield er blevet udnævnt til "Worst Battlefield Ever!!!!", og alligevel så ender de med at have en stor fanskare. :D

Jeg syntes personligt det er gået ned af bakke siden BF2142, men jeg har da stadigvæk haft sjov med de senere spil. Endda også Hardline, selv om det indrømmet ikke blev til hundredvis af timer med den.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Battlefield 2042

Indlægaf Erroneus » tirs 16 nov 2021 00:48

Vreki skrev:Jo bevares, der er da ting der er trælse og som jeg ønsker de havde gjort anderledes.
Endnu ved jeg ikke hvad jeg syntes om spillet, oplevelsen svinger meget fra gang til gang,

Men jeg syntes nu også at hvert eneste Battlefield er blevet udnævnt til "Worst Battlefield Ever!!!!", og alligevel så ender de med at have en stor fanskare. :D

Jeg syntes personligt det er gået ned af bakke siden BF2142, men jeg har da stadigvæk haft sjov med de senere spil. Endda også Hardline, selv om det indrømmet ikke blev til hundredvis af timer med den.

Det er fordi de som regel får rettet skuden ind, og rettet de åbenlyse problemer. Den her gang syntes jeg bare det er helt galt ved lanceringen, hvor der simpelthen mangler for meget og der er taget for mange mærkelig valg. Jeg regner med de får det fixet, men det så også først der de får mine penge :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Battlefield 2042

Indlægaf BizzyVaping » tirs 16 nov 2021 01:29

Vreki skrev:Jo bevares, der er da ting der er trælse og som jeg ønsker de havde gjort anderledes.
Endnu ved jeg ikke hvad jeg syntes om spillet, oplevelsen svinger meget fra gang til gang,

Men jeg syntes nu også at hvert eneste Battlefield er blevet udnævnt til "Worst Battlefield Ever!!!!", og alligevel så ender de med at have en stor fanskare. :D

Jeg syntes personligt det er gået ned af bakke siden BF2142, men jeg har da stadigvæk haft sjov med de senere spil. Endda også Hardline, selv om det indrømmet ikke blev til hundredvis af timer med den.


Ja hele battlelog forumet hadede Battlefield 3 da det udkom, fordi det ikke var nok som Bad Company 2. Senere blev det så et af de mest populære spil i serien. Så Kom 4'eren og 99% af Battlelog var på en gang ved at smadre deres hænder igennem deres skærme i vrede over det mindede for meget om 3eren. 4'eren endte så med at være de flestes favorit :lol:

De største problemer med 3eren og 4eren på udgivelsesdagene var dog efter min mening netkoden, som i begge tilfælde var komplet håbløs de første ca 6 måneder.

3eren er stadig min favorit efterfulgt af Hardline. Jeg har aldrig forstået hvorfor folk hader hardline. Det er det bedst balancerede battlefield til dato og var det faktisk nærmest fra dag et.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Battlefield 2042

Indlægaf Ceerial » lør 20 nov 2021 16:57

Puha, hård start - har sjældent oplevet så mange bugs i et spil.

Men jeg husker også, hvordan BF4 blev sablet ned. Det endte da med at mit yndlings BF - ligesom så mange andre.

Så jeg afskriver ikke 2042. Jeg er ret vild med setting'en, det mørke soundtrack og den generelle stemning i spillet. Idéen om en klimakrig synes er ret fedt, og lidt dyster til tider på en fed måde. Ville egentligt gerne have spillet en sp-campaign i det her univers.

F.eks. på Renewel map'et fortæller en af kommandørne dig, at dette er chancen for at brødføde jeres familier inden kampen starter. Synes bare det er en fed lille detalje, der ligesom sætter tonen og opbygger spillets præmis. Modsat bestemte Call of Duty spil, hvor karakterne laver små fjollede Fortnite danse i lobbyen osv. efter kampen.

Mit største problem med spillet er dog grafikken. Den er decideret harsk på nogle teksturer og alting ser lidt plastik-agtigt ud.
BF1 var et markant pænere spil selvom det er næsten 5 år gammelt. Forstår ikke hvordan det kan lade sig gøre. Jeg regner heller ikke med at få patchet spillet til at blive pænere - eller hvad?

Derudover er lyddesignet (på våben, eksplosioner osv.) heller ikke er på niveau med BF1 eller ældre BF titler. Mystisk - er der nogen, der tror corona-nedlukningen kan have påvirket produktionen af det? - jeg synes ellers DICE normalt lever op til ret høje standarder lige hvad det angår. Så der må jeg også erklære mig lidt skuffet.
Senest rettet af Ceerial lør 20 nov 2021 18:12, rettet i alt 11 gange.
Billede

Handelskarakterer på xboxlife.dk: http://www.xboxlife.dk/profile/3798
Ceerial
Niveau 2
 
Indlæg: 120
By: Amager


ForegåendeNæste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster