Forum

Shadow Man Remastered

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Shadow Man Remastered

Indlægaf HEADSTAR » man 31 jan 2022 09:39

Spillet er udkommet og koster 134kr.
Tilbage til 90erne =D>

Billede
Senest rettet af HEADSTAR søn 22 jan 2023 14:17, rettet i alt 1 gang.
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2604


Re: Shadow Man Remastered

Indlægaf HEADSTAR » ons 02 feb 2022 15:29

Førstehåndsindtryk :

Jeg købte spillet bare alene på soundtracket og jeg fik hvad jeg ønskede. Det gamle soundtrack er med.
Det er en remaster her er tale om og det kan ses meget tydligt at spillet er over 20 år gammelt men for mit vedkommende handler det at conteolleren og styring er opdateret så spillet føles som et 2022 spil og her er der også bingo.
Lyden og som nævnt soundtracket og den ambiente støj der er i spillet fænger og gør spillet til en fantastisk oplevelse for lyd sanserne.

Det første der rammer mig er min hukommelse som vækker minder om den smerte jeg hade i fingerspidserne af at spille Tomb Raider 1 & 2 og Shadow Man når jeg bruger hoppe knappen.

Hopperiet er nemlig det største problem i Shadow Man og jeg dør konstant fordi jeg ikke hopper på det rette tidspunkt...det er et problem som kan aflive Shadow Man for imens hopperiet driller loader spillet ind så jeg bliver sendt utrolig langt tilbage.
Dog er der en quik loader som fixer dette men det tog et øjeblik at regne ud.

Så er der det at komme frem i Shadow Man, det er lige så kompliceret som det også var for 20 år siden og igen oplever jeg at, fordi det er så svært at finde vej i spillet bliver dette også til en killer som sender spillet i skraldespanden.

Med andre ord Shadow Man er et kæmpe trail & erro spil som de spil vi spillede i 90erne.

På nettet findes der nu en opdateret udgave af kortet som var med i æsken. Dette kort får simpelthen min hjerne til at brænde. Jeg sad omgående og tænkte på Control og det latterlige kort Remedy har givet spillet.
Det der er til Shadow Man er totalt fucked up fordi dette kort er med til at hæve sværhedsgraden i spillet.

Og sværhedsgrad : fjenderne er rimlig nemme og derfor har spillet muligvis brug for et press i form at et uforståeligt kort.

Med andre ord : Du brænder nallerne hvis du køber dette spil hvis du ikke elsker Shadow Man.

Der er 34 trofæer med og Gamereactor har givet Shadow Man i 1999 et 7tal og et 9tal.
Udvikleren Nightdive lovede omkring 70 timers spilletid og tro mig, det holder.
Jeg har i dag brugt intet mindre en 11 timer på at komme igennem 4 Cofin Doors og der er 10.

Køb det for det er sgu godt.
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2604


Re: Shadow Man Remastered

Indlægaf HEADSTAR » tors 10 feb 2022 12:19

Spillet har fået sin første update der sætter soundtracket på plads.

Samtidig er der en større update på vej.

Ham der har remastered Shadow Man har sørget for at Spillet nu indeholder baner og områder der ikke var med i den oprindelige udgave til PlayStation 1.
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2604


Re: Shadow Man Remastered

Indlægaf HEADSTAR » søn 13 feb 2022 20:50

Har lige et nyt og opdateret kort til remastern af Shadow Man

Billede
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2604

+1

Re: Shadow Man Remastered

Indlægaf HEADSTAR » man 14 feb 2022 21:07

Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2604


Re: Shadow Man Remastered

Indlægaf HEADSTAR » ons 16 feb 2022 20:09

Hvis nogen vælger at købe Shadowman så husk lige settings. Det ligner lidt at man selv bestemme hvor lækker sit spil skal være.
Jeg har ikke kikket så meget på omgivlser men mere på Shadowman som pludselig ligner at det især er ham jeg selv remaster.
Et spændende tiltag i mængden af remaster og remakes.

Billede
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2604



Re: Shadow Man Remastered

Indlægaf HEADSTAR » ons 23 feb 2022 21:56



Her er hvordan jeg heldigvis slår en af bosserne i Shadowman ihjel ved at fange ham ve DJ pulten.
Kønt ser det ikke ud men det virkede.
43 timer spilletid sener \:D/
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2604

+1

Re: Shadow Man Remastered

Indlægaf HEADSTAR » tirs 12 apr 2022 11:24



Her er en video fra Shadowman som ikke er lavet af mig men jeg poster den alligevel.
Der skal findes 19 tøjbamser som kan bruges som våben og for også at få et trofæ.
Denne video burde lede videre til de sidste 18 tøjbamser.
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2604


Re: Shadow Man Remastered

Indlægaf HEADSTAR » man 18 apr 2022 08:29

Billede

Her er en af de latterlige bamser
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2604


Re: Shadow Man Remastered

Indlægaf HEADSTAR » ons 26 okt 2022 10:47

Rygte :

Der skulle eftersigende være en større opdatering på vej. En opdatering som ikke er set lignende til nogen som helst Remaster spil overhovedet.
Hvornår den kommer ved jeg ikke.

Så er der Shadowman The 2eond comming og remasteren af dette, så er udviklingen blevet stoppet på grund af infights om rettigheder.
Det skulle betyde at man samler Shadowman Remaster op og laver en ny remaster.
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2604


Re: Shadow Man Remastered

Indlægaf HEADSTAR » tors 01 dec 2022 16:16

Så er opdateringen afleveret til Sony men der er en smule bekymring om, om Sony nu godkender opdateringen.

Steam udgaven af Shadowman er udgivet.
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2604


Re: Shadow Man Remastered

Indlægaf HEADSTAR » man 26 dec 2022 08:41

Så er der kommet en opdatering på 6.3 gb

Billede
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2604


Re: Shadow Man Remastered

Indlægaf HEADSTAR » man 26 dec 2022 09:44

Hold da op for en julegave, Shadowman har fået 2 nye trofæer.

Billede
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2604

+1

Re: Shadow Man Remastered

Indlægaf HEADSTAR » ons 28 dec 2022 09:10

Patch note fra en af dem der har remastered Shadowman.
Kopieret fra Facebook.

Incase you missed it: Shadow Man Remastered update ver. 1.5 is finally out for consoles! (Switch to come soon.)

The long-awaited updated brings the new Horror Mode. This new difficulty can be selected upon starting a New Adventure. Shadow Man will be faced with stronger enemies that cannot be staggered, new attacks, NO HEALTH DROPS, and more! Did I mention limited saves? Put those voodoo weapons to good use!
This update also brings: (Spoilers here!)
- New Enemies: En'iale the Seraph Queen Boss, Seraph, Surgeon Variants (Painkiller, Sentinel), Flame Statue, and the Deadworms!
- Restored NVIDIA build assets for Asylum: Gateways and a new cutscene.
- New trophies\achievements can be unlocked.
- New voodoo weapon!
- More than 50 new concept art pages added to the Book of Shadows!
- New Dreamcast Water textures that can be toggled on\off.
- Level geometry, lighting, sound fixes, bug fixes across the board and tons more!
Edit: A link to the rest of the patch notes can be found in the comments section below!
Happy Holidays! We poured our hearts out on this remaster and with this being the last content update I'd like to give my thanks out to Nightdive Studios for giving me the opportunity to work on one of my favorite games of all time, to Tim and all of the original devs for creating such a wonderful, terrifyingly beautiful game.
Go out there and give Horror Mode a try! Pain awaits you.. and death!
The horror. The horror. Do you embrace it?
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2604


Næste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster

cron