Forum

Horizon Forbidden West

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Horizon Forbidden West

Indlægaf BingoDK » tirs 08 feb 2022 21:09

Hvilken udgave har folk bestilt? Kan se Elgiganten har PS4-versionen (med gratis PS5 upgrade) til 399,-

https://www.elgiganten.dk/search/horizo ... n%2520west
Billede
BingoDK
Niveau 4
 
Indlæg: 606

+1

Re: Horizon Forbidden West

Indlægaf Cena » tirs 08 feb 2022 21:59

Det virker helt tåbeligt at man overhoved laver en PS5 version og sælger den 150,- dyrere når upgrade er gratis. Det eneste du betaler ekstra for er andet cover. Har ikke bestilt spillet endnu, men det bliver PS4 versionen her :) Henter det nok bare på dagen.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Horizon Forbidden West

Indlægaf Vreki » tirs 08 feb 2022 22:33

Hvis det helt sikkert er med en opgradering så skal jeg have ps4 versionen.
Det virkede uden problemer med AC Valhalla.

Men jeg syntes at meldingerne er lidt modstridende endnu, så jeg vil gerne se noget konkret før jeg beslutter mig

Jeg regner bare med at hente det i den lokale Elgiganten på releasedagen, så risikere jeg ikke at der går rod i forsendelsen.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Horizon Forbidden West

Indlægaf Erroneus » tirs 08 feb 2022 23:59

Sony har bekræftet af man kan opgradere gratis til PS5 udgaven. Det gjorde de, efter de fik lidt klø for ikke at tilbyde det, da de havde lovet alle "launch games" vil have gratis opgraderinger, og HFW var oprindeligt et "launch game" :)

Power har den også https://www.power.dk/gaming-og-underhol ... p-1202034/ og mon ikke Bilka/Føtex følger med.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Horizon Forbidden West

Indlægaf BizzyVaping » ons 09 feb 2022 06:23

Cena skrev:Det virker helt tåbeligt at man overhoved laver en PS5 version og sælger den 150,- dyrere når upgrade er gratis. Det eneste du betaler ekstra for er andet cover. Har ikke bestilt spillet endnu, men det bliver PS4 versionen her :) Henter det nok bare på dagen.


Ja det giver ikke meget mening. Indtil videre har jeg siden launchdagen kun købt ps4 versioner med undtagelse af et par gange hvor ps5 versionen enten var lidt billigere eller bare kostede det samme som ps4 versionen.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Horizon Forbidden West

Indlægaf Dasiima » ons 09 feb 2022 10:56

Den er vist sikker nok med fysiske udgave, men vil passe på med at forudbestille PS4 versionen digitalt for at spille PS5 udgaven.

I Store kan man forudbestille standard version (PS4/PS5) til 594, hvorimod standard verion (PS4) koster 519. Sjovt nok står der PS4/PS5 over begge versioner, men regner med at det er fordi du kan spille PS4 versionen på en PS5 også.
Billede
Dasiima
Niveau 2
 
Indlæg: 174
By: København

Brugeravatar

Re: Horizon Forbidden West

Indlægaf MrGlennDK » ons 09 feb 2022 11:33

Bestiller special edition hos BR til 549 :)
MrGlennDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1184
By: Haderslev


Re: Horizon Forbidden West

Indlægaf Erroneus » ons 09 feb 2022 11:56

Det gælder også den digitale, de har trods alt en PS5 som kun er digital :) https://blog.playstation.com/2021/09/04 ... -detailed/

De prøver lidt at skjule PS4 udgaven, hvis du bestiller fra en PS5 af, men det kan man jo godt regne ud hvorfor :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Horizon Forbidden West

Indlægaf BingoDK » ons 09 feb 2022 13:41

Ja, jeg har sgu også altid bestilt PS4-udgaven, især nu her hvor forskellen er 150 kr. Det er alligevel en god sjat man kan spare, hvis man ikke går op i coveret :D
Billede
BingoDK
Niveau 4
 
Indlæg: 606


Re: Horizon Forbidden West

Indlægaf Dasiima » ons 09 feb 2022 17:46

Der er vel også en større videresalgsværdi på PS5 udgaven, men ingen tvivl om at det hele virker lidt fjollet
Billede
Dasiima
Niveau 2
 
Indlæg: 174
By: København

Brugeravatar

Re: Horizon Forbidden West

Indlægaf Dasiima » fre 18 feb 2022 21:02

Umiddelbart er jeg lidt forundret over Performance mode. Ingen tvivl om at 60fps vil være foretrukne, men damn checkerboarded 1800p mærkes tydeligt. Spillets miljøer og omgivelser taget i betrækning så er 4K næsten den eneste rigtige måde at opleve det på. Også selvom det bliver i 30fps :/
Billede
Dasiima
Niveau 2
 
Indlæg: 174
By: København

Brugeravatar

Re: Horizon Forbidden West

Indlægaf Erroneus » fre 18 feb 2022 21:46

Jeg har andre spil pt., så afventer lidt med at spille. Håber lidt på vi ser en 40FPS mode som vi så i R&C, der kan bruges med 120HZ tv. Eller Sony snart får fingeren ud og leverer VRR support, og der kommer en 4K mode hvor FPS er låst op.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Horizon Forbidden West

Indlægaf HrDanish » fre 18 feb 2022 22:40

Jeg er igang med Ghost of Tsushima, og vil helt sikkert forbi Horizon Zero Dawn igen før den skal spilles. Men ingen hast da jeg alligevel først har mulighed for at holde lidt ferie i start april. Men henter den i morgen, da prisen nok ikke bliver billigere end hvad vi ser lige nu, Sonys egne titler ser i hvertfald ofte ud til at tage lang tid om at ryge langt ned.
HrDanish
Niveau 4
 
Indlæg: 300


Re: Horizon Forbidden West

Indlægaf Dasiima » fre 18 feb 2022 23:55

Jeg har spillet et par timer i Resolution mode, som Digital Foundry også anbefaler. Man skal lige kunne acceptere 30fps, men til gengæld bliver det også et langt smukkere spil. Jeg tror det er første gang jeg fravælger fps fremfor opløsning på PS5’eren.
Billede
Dasiima
Niveau 2
 
Indlæg: 174
By: København

Brugeravatar

Re: Horizon Forbidden West

Indlægaf Vreki » lør 19 feb 2022 09:21

HrDanish skrev:Jeg er igang med Ghost of Tsushima, og vil helt sikkert forbi Horizon Zero Dawn igen før den skal spilles. Men ingen hast da jeg alligevel først har mulighed for at holde lidt ferie i start april. Men henter den i morgen, da prisen nok ikke bliver billigere end hvad vi ser lige nu, Sonys egne titler ser i hvertfald ofte ud til at tage lang tid om at ryge langt ned.


Prismæssigt så syntes jeg at man plejer enten at skulle købe i releaseugen når de store kæder kører slagtilbud, eller vente et par år til det er på udsalg i PS store

Så jeg ville også købe "til lager" nu selv om det ikke skulle bruges før om et par måneder
Der kunne meget vel være steget til normalpris til den tid.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307

+1

Næste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster

cron