Dasiima skrev:Er du på PS5 eller PS4 og hvad siger du til spillets performance indtil videre?
Dezalien skrev:Du må gerne tilføje mig(Dezalien) jeg er nået et godt stykke inde efter den første “rigtige” boss. Jeg backtracker lidt nu for at finde skjulte Dungeons og loot som jeg nok har overset
spiller også som mage, men synes godt nok det er tyndt med mage udstyr og staffs. ellers fantastisk spil
Zalam skrev:Jeg har spillet det 4 timer i går - jeg er decideret sur på det spil. Listen over ting der irriterer mig i det spil er virkelig lang.
Måske jeg bare ikke fatter hvad spillet går ud på, men det er dødsygt du bare render rundt uden nogen form for følelse af der er en mening med det, eller sense of goal.
Du skal nakke alt hvad du ser (mere eller mindre) uden større forklaring på, hvorfor eller meningen.
Du render i udgangpspunktet bare rundt for at rende rundt, og lede efter noget du ikke ved hvad er, men måske er det fedt når du på et tidspunkt finder det, efter at have læst 17 one liners med "der er noget under templet" - uha, super fedt mand lad mig gå derned til 1700 fjender og finde ud af det bare var en dum ting på et lig i kælderen, som jeg iøvrigt ikke ved hvad jeg skal bruge til..
Måske spillet er fedt hvis man har uendelig meget tid til bare at rende rundt og finde ud af hvordan det hele hænger sammen, men vil man bare gerne have en go fortælling, og underholdene gameplay så er det spil godt nok en fejl af dimensioner..
Det er virkelig et fejlkøb fra min side
BizzyVaping skrev:Zalam skrev:Jeg har spillet det 4 timer i går - jeg er decideret sur på det spil. Listen over ting der irriterer mig i det spil er virkelig lang.
Måske jeg bare ikke fatter hvad spillet går ud på, men det er dødsygt du bare render rundt uden nogen form for følelse af der er en mening med det, eller sense of goal.
Du skal nakke alt hvad du ser (mere eller mindre) uden større forklaring på, hvorfor eller meningen.
Du render i udgangpspunktet bare rundt for at rende rundt, og lede efter noget du ikke ved hvad er, men måske er det fedt når du på et tidspunkt finder det, efter at have læst 17 one liners med "der er noget under templet" - uha, super fedt mand lad mig gå derned til 1700 fjender og finde ud af det bare var en dum ting på et lig i kælderen, som jeg iøvrigt ikke ved hvad jeg skal bruge til..
Måske spillet er fedt hvis man har uendelig meget tid til bare at rende rundt og finde ud af hvordan det hele hænger sammen, men vil man bare gerne have en go fortælling, og underholdene gameplay så er det spil godt nok en fejl af dimensioner..
Jeg forstår heller ikke at så mange anmeldelser snakker om at exploration skulle være et højdepunkt i spillet. Den åbne verden er noget nær det kedeligste jeg er støt på i noget open World spil til dato og de ting der er at finde er sjældent besværet værd.
Jeg synes det hele virker meget dovent lavet. Som om spillet ikke er færdigt. Føler jeg sidder og spiller en Alpha test hvor historie og andet stadig mangler at blive tilføjet.
Zalam skrev:BizzyVaping skrev:Zalam skrev:Jeg har spillet det 4 timer i går - jeg er decideret sur på det spil. Listen over ting der irriterer mig i det spil er virkelig lang.
Jeg forstår heller ikke at så mange anmeldelser snakker om at exploration skulle være et højdepunkt i spillet. Den åbne verden er noget nær det kedeligste jeg er støt på i noget open World spil til dato og de ting der er at finde er sjældent besværet værd.
Jeg synes det hele virker meget dovent lavet. Som om spillet ikke er færdigt. Føler jeg sidder og spiller en Alpha test hvor historie og andet stadig mangler at blive tilføjet.
Altså jeg kan godt forstå det er noget nyt, at du bare skal rende rundt uden at vide hvorfor, men det er min tid altså for kort til.
F.eks. Red Dead Redemption 2 eller Witcher III synes jeg rammer meget bedre linjen mellem exploration og historie. Du har en ide om hvor du skal hen, du følger en historie, og der er side-spring i massevis, nogle er kedelige og spild af tid, imens andre er decideret fantastiske. Men du føler altid der er en pointe med, eller et sjovt element uanset om det er at hjælpe en tosse med at tage billeder af et eller andet.
Jeg føler virkelig ikke der er nogen pointe her - men det er givetvis det man selv skal explore og finde frem til. Det er bare ikke noget der kan holde mig klistret til skærmen og spille til langt ud på natten, fordi jeg bare MÅ se hvad der sker om lidt. Jeg har behov for historien til at fange mig mere end bare at slå fjender ihjel i jagten på nålen i en høsak. Det er givetvis også en anden type spil, men savner også en opbygning af ens karakter - der skaber noget likeability og "tilknytning". Lige ville en gris der gik på to ben med armbryst være mere spænende - fordi den i det midnste var sjov, at se på.
Det værende sagt - nogen synes sikkert det er glimrende man skal bruge 60-80 timer på at kortlægge en historie på helt eget initativ - jeg gør bare ikke, det taber mig før jeg overhovedet starter..
Jeg synes også grafikken og lyden er langt under hvad der kan forventes. Jeg spillede Horizion forbidden dawn senest (ja den gamle) og vil påstå grafikken der er bedre (eller lige så god) tiltrods for spillet er 4-5 år ældre.
Cena skrev:Jeg er ligeglad med historien i den her type spil, så jeg læser ikke hvad der bliver sagt. Jeg går bare rundt og kæmper mod alle jeg finder. Kan jeg ikke klare dem går jeg videre til den næste. Når jeg keder mig lidt, så kigger jeg i en guide hvor jeg skal hen og så går jeg den vej. Jeg hygger mig mega godt med spillet og elsker alle de boss fights. Jeg har spillet omkring 12 timer nu tror jeg.
Jeg har b.la. lige most nr. 2 Story boss i første forsøg på omkring 2 min, fordi jeg var så OP af alt den grind jeg havde lavet
https://www.youtube.com/watch?v=erxcNkNxfT4
Jeg forstår sagtens hvis andre ikke finder spillet sjovt. Det er BESTEMT ikke for alle. Både pga. spillet ikke holder dig i hånden og fortæller hvor du skal hen - og pga. sværhedsgraden...Men jeg hygger mig
BizzyVaping skrev:Cena skrev:Jeg er ligeglad med historien i den her type spil, så jeg læser ikke hvad der bliver sagt. Jeg går bare rundt og kæmper mod alle jeg finder. Kan jeg ikke klare dem går jeg videre til den næste. Når jeg keder mig lidt, så kigger jeg i en guide hvor jeg skal hen og så går jeg den vej. Jeg hygger mig mega godt med spillet og elsker alle de boss fights. Jeg har spillet omkring 12 timer nu tror jeg.
Jeg har b.la. lige most nr. 2 Story boss i første forsøg på omkring 2 min, fordi jeg var så OP af alt den grind jeg havde lavet
Jeg forstår sagtens hvis andre ikke finder spillet sjovt. Det er BESTEMT ikke for alle. Både pga. spillet ikke holder dig i hånden og fortæller hvor du skal hen - og pga. sværhedsgraden...Men jeg hygger mig
Jeg klarede Rodrick (mener jeg han hed) igår aftes og kom videre til "Liurnia of the lake" området
Det er ikke rigtigt sværhedsgraden eller noget jeg ikke finder sjov. Jeg synes bare verden virker ret død og lidt uinteressant at udforske pga den totale mangel på historie. De forskellige boss fights er meget fede og det kan da også være underholdende nok mod de normale fjender, men jeg havde bare håbet på væsentligt mere.
Edit: Fik lige klikket på dit link og kan se det er den samme boss vi snakker om
Cena skrev:BizzyVaping skrev:Cena skrev:Jeg er ligeglad med historien i den her type spil, så jeg læser ikke hvad der bliver sagt. Jeg går bare rundt og kæmper mod alle jeg finder. Kan jeg ikke klare dem går jeg videre til den næste. Når jeg keder mig lidt, så kigger jeg i en guide hvor jeg skal hen og så går jeg den vej. Jeg hygger mig mega godt med spillet og elsker alle de boss fights. Jeg har spillet omkring 12 timer nu tror jeg.
Jeg klarede Rodrick (mener jeg han hed) igår aftes og kom videre til "Liurnia of the lake" området
Det er ikke rigtigt sværhedsgraden eller noget jeg ikke finder sjov. Jeg synes bare verden virker ret død og lidt uinteressant at udforske pga den totale mangel på historie. De forskellige boss fights er meget fede og det kan da også være underholdende nok mod de normale fjender, men jeg havde bare håbet på væsentligt mere.
Edit: Fik lige klikket på dit link og kan se det er den samme boss vi snakker om
Som nævnt er jeg totalt ligeglad med historien da jeg ofte i denne type spil ved jeg alligevel ikke fatter hat af den. Så spiller for boss fights og nærmest kun det. Men indrømmet så er spillet virkelig ringe til at fortælle en hvis man skal.
Har du feks aktiveret den Great Rune du fik fra Godrick? Det så jeg i en tilfældigt tråd på Reddit hvordan man gjorde. Ellers havde jeg ALDRIG fundet ud af det!Men sådan var det også i Bloodborne og Sekiro. Fandme ikke meget hjælp man får!
Michael Jensen skrev:Det var en oplevelse at læse igennem tråden her. Man kan godt mærke, at flere herinde ikke har prøvet et From Software spil før. Som et lille tip, så kan jeg klart anbefale at trykke firkant et par gange, når I får et nyt item, for at læse lidt mere om det, både i forhold til hvad det gør og om der er noget 'ekstra' info associeret med det. Det plejer at give et godt fingerpeg om hvad det skal bruges til.
Der er ikke mange quest markers at hente, det er op til den enkelte spiller at snakke med NPC'erne og vha kontekst clues at finde ud af hvor de vil have dig hen.
Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster