Forum

Elden Ring

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Elden Ring

Indlægaf Cena » fre 25 feb 2022 16:21

Jeg er startet på Elden Ring i dag og har spillet 4 timer tid. Har ikke ramt en mur endnu hvor jeg har haft brug for hjælp - men det kommer sten sikkert senere.

Hvis du også spiller Elden Ring og kunne tænke dig at have nogle på friend list som måske kan hjælpe hvis det bliver nødvendigt - så tilføj mig endelig. Bare lige skriv PSLife i beskeden eller skriv herinde først hvis du tilføjer. Så kan vi aftale et password så vi kan finde hinanden :)

Jeg er startet op som Mage, men spiller nu også gerne med andre Mages hvis det er :)

Tråden kan selvfølgelig også bruges til generel snak om Elden Ring.

Jeg synes det er fedt spillet er open world. Har mest brugt tid på at finde optional bosser i start området da jeg helst gerne vil undgå at sidde FOR meget fast ved en boss. Så vil jeg hellere bruge lidt ekstra tid på at få min karakter op i lvl. Det synes jeg er sjovere :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599

+1

Re: Elden Ring

Indlægaf Dasiima » fre 25 feb 2022 20:52

Er du på PS5 eller PS4 og hvad siger du til spillets performance indtil videre? :)
Billede
Dasiima
Niveau 2
 
Indlæg: 174
By: København

Brugeravatar

Re: Elden Ring

Indlægaf Cena » lør 26 feb 2022 00:17

Dasiima skrev:Er du på PS5 eller PS4 og hvad siger du til spillets performance indtil videre? :)


Jeg er på PS5.

Den er okay synes jeg. Der er mange små drops, men ikke noget der går udover selve gameplay. Tænker det er noget der kan fixes :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Elden Ring

Indlægaf Dezalien » lør 26 feb 2022 16:24

Du må gerne tilføje mig :) (Dezalien) jeg er nået et godt stykke inde efter den første “rigtige” boss. Jeg backtracker lidt nu for at finde skjulte Dungeons og loot som jeg nok har overset :) spiller også som mage, men synes godt nok det er tyndt med mage udstyr og staffs. ellers fantastisk spil
"May the Force be with you"
- Obi-Wan Kenobi
Dezalien
Niveau 0
 
Indlæg: 49
By: København


Re: Elden Ring

Indlægaf Cena » lør 26 feb 2022 19:41

Dezalien skrev:Du må gerne tilføje mig :) (Dezalien) jeg er nået et godt stykke inde efter den første “rigtige” boss. Jeg backtracker lidt nu for at finde skjulte Dungeons og loot som jeg nok har overset :) spiller også som mage, men synes godt nok det er tyndt med mage udstyr og staffs. ellers fantastisk spil


Jeg har tilføjet dig. Jeg er i skrivende stund lvl 26. Hvis den rigtige første boss er den der starter med M, så er han også klaret. Jeg render pt. rundt nede i området syd fra start og er ikke gået videre i historien efter M.

Det er ret nemt dernede bortset fra en cave med en bjørn. Jeg har fundet en staff som er ret god + sy kit så jeg har kunne skifte udseendet på min dragt. Efter knapt 10 timer har jeg kun fundet den ene staff og det nye dragt :)

Jeg kan bedst lide at være lidt OP. Gider ikke sidde med samme boss 30+ gange hvis jeg kan undgå det :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599

+1

Re: Elden Ring

Indlægaf Zalam » søn 27 feb 2022 13:01

Jeg har spillet det 4 timer i går - jeg er decideret sur på det spil. Listen over ting der irriterer mig i det spil er virkelig lang.

Måske jeg bare ikke fatter hvad spillet går ud på, men det er dødsygt du bare render rundt uden nogen form for følelse af der er en mening med det, eller sense of goal.
Du skal nakke alt hvad du ser (mere eller mindre) uden større forklaring på, hvorfor eller meningen.

Du render i udgangpspunktet bare rundt for at rende rundt, og lede efter noget du ikke ved hvad er, men måske er det fedt når du på et tidspunkt finder det, efter at have læst 17 one liners med "der er noget under templet" - uha, super fedt mand lad mig gå derned til 1700 fjender og finde ud af det bare var en dum ting på et lig i kælderen, som jeg iøvrigt ikke ved hvad jeg skal bruge til..

Måske spillet er fedt hvis man har uendelig meget tid til bare at rende rundt og finde ud af hvordan det hele hænger sammen, men vil man bare gerne have en go fortælling, og underholdene gameplay så er det spil godt nok en fejl af dimensioner..

Det er virkelig et fejlkøb fra min side
Zalam
Niveau 3
 
Indlæg: 225

+1

Re: Elden Ring

Indlægaf BizzyVaping » søn 27 feb 2022 14:47

Zalam skrev:Jeg har spillet det 4 timer i går - jeg er decideret sur på det spil. Listen over ting der irriterer mig i det spil er virkelig lang.

Måske jeg bare ikke fatter hvad spillet går ud på, men det er dødsygt du bare render rundt uden nogen form for følelse af der er en mening med det, eller sense of goal.
Du skal nakke alt hvad du ser (mere eller mindre) uden større forklaring på, hvorfor eller meningen.

Du render i udgangpspunktet bare rundt for at rende rundt, og lede efter noget du ikke ved hvad er, men måske er det fedt når du på et tidspunkt finder det, efter at have læst 17 one liners med "der er noget under templet" - uha, super fedt mand lad mig gå derned til 1700 fjender og finde ud af det bare var en dum ting på et lig i kælderen, som jeg iøvrigt ikke ved hvad jeg skal bruge til..

Måske spillet er fedt hvis man har uendelig meget tid til bare at rende rundt og finde ud af hvordan det hele hænger sammen, men vil man bare gerne have en go fortælling, og underholdene gameplay så er det spil godt nok en fejl af dimensioner..

Det er virkelig et fejlkøb fra min side


Jeg har det lidt på samme måde. Jeg havde regnet med der var noget historie som ligesom bandt det hele sammen, men efter en vel ca 5 timer i løbet af weekenden har der intet været. Historie er ikke eksisterende.

Man render bare fra et område til det næste hvor fjender spawner ud af ingenting uden forklaring kun afbrudt af en boss flight indimellem. De forskellige boss fights er til gengæld ret godt lavet.

Jeg forstår heller ikke, at så mange anmeldelser snakker om at exploration skulle være et højdepunkt i spillet. Den åbne verden er noget nær det kedeligste jeg er støt på i noget open World spil til dato. De ting der er at finde er sjældent besværet værd. (De gode ting jeg har fået samlet op har for det meste været fra de fjender jeg har kæmpet mig igennem på vej hen til det, som jeg troede ville være et sted med godt loot)

Jeg kom på et tidspunkt til en bro hvor der var 3 kæmper i fuld rustning. 2 med sværd og 1 med bue og pil. Tænkte at der måtte da virkeligt være noget interessant på den anden side. Der viste sig at være en låst dør og intet andet, så det var lige 1+ time spildt på at få kæmpet sig over broen.

Jeg synes det hele virker meget dovent lavet. Som om spillet ikke er færdigt. Føler jeg sidder og spiller en Alpha test hvor historie og andet stadig mangler at blive tilføjet.
Senest rettet af BizzyVaping søn 27 feb 2022 15:27, rettet i alt 1 gang.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922

+1

Re: Elden Ring

Indlægaf Zalam » søn 27 feb 2022 15:22

BizzyVaping skrev:
Zalam skrev:Jeg har spillet det 4 timer i går - jeg er decideret sur på det spil. Listen over ting der irriterer mig i det spil er virkelig lang.

Måske jeg bare ikke fatter hvad spillet går ud på, men det er dødsygt du bare render rundt uden nogen form for følelse af der er en mening med det, eller sense of goal.
Du skal nakke alt hvad du ser (mere eller mindre) uden større forklaring på, hvorfor eller meningen.

Du render i udgangpspunktet bare rundt for at rende rundt, og lede efter noget du ikke ved hvad er, men måske er det fedt når du på et tidspunkt finder det, efter at have læst 17 one liners med "der er noget under templet" - uha, super fedt mand lad mig gå derned til 1700 fjender og finde ud af det bare var en dum ting på et lig i kælderen, som jeg iøvrigt ikke ved hvad jeg skal bruge til..

Måske spillet er fedt hvis man har uendelig meget tid til bare at rende rundt og finde ud af hvordan det hele hænger sammen, men vil man bare gerne have en go fortælling, og underholdene gameplay så er det spil godt nok en fejl af dimensioner..

Det er virkelig et fejlkøb fra min side



Jeg forstår heller ikke at så mange anmeldelser snakker om at exploration skulle være et højdepunkt i spillet. Den åbne verden er noget nær det kedeligste jeg er støt på i noget open World spil til dato og de ting der er at finde er sjældent besværet værd.

Jeg synes det hele virker meget dovent lavet. Som om spillet ikke er færdigt. Føler jeg sidder og spiller en Alpha test hvor historie og andet stadig mangler at blive tilføjet.


Altså jeg kan godt forstå det er noget nyt, at du bare skal rende rundt uden at vide hvorfor, men det er min tid altså for kort til.

F.eks. Red Dead Redemption 2 eller Witcher III synes jeg rammer meget bedre linjen mellem exploration og historie. Du har en ide om hvor du skal hen, du følger en historie, og der er side-spring i massevis, nogle er kedelige og spild af tid, imens andre er decideret fantastiske. Men du føler altid der er en pointe med, eller et sjovt element uanset om det er at hjælpe en tosse med at tage billeder af et eller andet.

Jeg føler virkelig ikke der er nogen pointe her - men det er givetvis det man selv skal explore og finde frem til. Det er bare ikke noget der kan holde mig klistret til skærmen og spille til langt ud på natten, fordi jeg bare MÅ se hvad der sker om lidt. Jeg har behov for historien til at fange mig mere end bare at slå fjender ihjel i jagten på nålen i en høsak. Det er givetvis også en anden type spil, men savner også en opbygning af ens karakter - der skaber noget likeability og "tilknytning". Lige ville en gris der gik på to ben med armbryst være mere spænende - fordi den i det midnste var sjov, at se på.

Det værende sagt - nogen synes sikkert det er glimrende man skal bruge 60-80 timer på at kortlægge en historie på helt eget initativ - jeg gør bare ikke, det taber mig før jeg overhovedet starter..

Jeg synes også grafikken og lyden er langt under hvad der kan forventes. Jeg spillede Horizion forbidden dawn senest (ja den gamle) og vil påstå grafikken der er bedre (eller lige så god) tiltrods for spillet er 4-5 år ældre.
Zalam
Niveau 3
 
Indlæg: 225


Re: Elden Ring

Indlægaf BizzyVaping » søn 27 feb 2022 15:41

Zalam skrev:
BizzyVaping skrev:
Zalam skrev:Jeg har spillet det 4 timer i går - jeg er decideret sur på det spil. Listen over ting der irriterer mig i det spil er virkelig lang.

Måske jeg bare ikke fatter hvad spillet går ud på, men det er dødsygt du bare render rundt uden nogen form for følelse af der er en mening med det, eller sense of goal.
Du skal nakke alt hvad du ser (mere eller mindre) uden større forklaring på, hvorfor eller meningen.

Du render i udgangpspunktet bare rundt for at rende rundt, og lede efter noget du ikke ved hvad er, men måske er det fedt når du på et tidspunkt finder det, efter at have læst 17 one liners med "der er noget under templet" - uha, super fedt mand lad mig gå derned til 1700 fjender og finde ud af det bare var en dum ting på et lig i kælderen, som jeg iøvrigt ikke ved hvad jeg skal bruge til..

Måske spillet er fedt hvis man har uendelig meget tid til bare at rende rundt og finde ud af hvordan det hele hænger sammen, men vil man bare gerne have en go fortælling, og underholdene gameplay så er det spil godt nok en fejl af dimensioner..

Det er virkelig et fejlkøb fra min side



Jeg forstår heller ikke at så mange anmeldelser snakker om at exploration skulle være et højdepunkt i spillet. Den åbne verden er noget nær det kedeligste jeg er støt på i noget open World spil til dato og de ting der er at finde er sjældent besværet værd.

Jeg synes det hele virker meget dovent lavet. Som om spillet ikke er færdigt. Føler jeg sidder og spiller en Alpha test hvor historie og andet stadig mangler at blive tilføjet.


Altså jeg kan godt forstå det er noget nyt, at du bare skal rende rundt uden at vide hvorfor, men det er min tid altså for kort til.

F.eks. Red Dead Redemption 2 eller Witcher III synes jeg rammer meget bedre linjen mellem exploration og historie. Du har en ide om hvor du skal hen, du følger en historie, og der er side-spring i massevis, nogle er kedelige og spild af tid, imens andre er decideret fantastiske. Men du føler altid der er en pointe med, eller et sjovt element uanset om det er at hjælpe en tosse med at tage billeder af et eller andet.

Jeg føler virkelig ikke der er nogen pointe her - men det er givetvis det man selv skal explore og finde frem til. Det er bare ikke noget der kan holde mig klistret til skærmen og spille til langt ud på natten, fordi jeg bare MÅ se hvad der sker om lidt. Jeg har behov for historien til at fange mig mere end bare at slå fjender ihjel i jagten på nålen i en høsak. Det er givetvis også en anden type spil, men savner også en opbygning af ens karakter - der skaber noget likeability og "tilknytning". Lige ville en gris der gik på to ben med armbryst være mere spænende - fordi den i det midnste var sjov, at se på.

Det værende sagt - nogen synes sikkert det er glimrende man skal bruge 60-80 timer på at kortlægge en historie på helt eget initativ - jeg gør bare ikke, det taber mig før jeg overhovedet starter..

Jeg synes også grafikken og lyden er langt under hvad der kan forventes. Jeg spillede Horizion forbidden dawn senest (ja den gamle) og vil påstå grafikken der er bedre (eller lige så god) tiltrods for spillet er 4-5 år ældre.


Jeg har som sådan heller ikke noget imod, at der ikke er en marker, som peger i en retning med et "Du skal der hen nu", men når der så samtidig slet ingen historie er at opspore, så får jeg hurtigt en følelse af, at jeg bare løber formålsløst rundt og kun leder efter den næste boss fight. Det gør at den åbne verden efter min mening føles som en overflødig afterthought, og spillet ville have fungeret bedre efter den gamle lineære formel.

Grafikken er ikke noget at skrive hjem om nej. Jeg købte dog PC versionen, så har da kunne cranke alt op, så det i det mindste ser lidt mere acceptabelt ud. De har af en eller anden mærkelig grund valgt at låse PC versionen til 60 fps, så der er absolut ingen grund til at spille på andet end max settings, da man alligevel ikke får over de 60 af den grund.

Hvis man kigger user reviews igennem på meta critic, så ser det også noget anderledes ud end da det kun var reviewer scores der var oppe.

PC versionen ligger på et 5 ud af 10
Xbox versionen 6 ud af 10
Ps5 ligger på 7.6 ud af 10

Jeg er ret sikker på at forfatteren til nedenstående link nok har fat i noget. De forskellige gaming outlets har sat deres største Souls nørder til, at anmelde spillet hvilket har resulteret i komplet ufortjent høj score. Som han er inde på er det nok svært at få andre end de største fans til at tæske igennem et spil med den sværhedsgrad på så kort tid for at kunne nå at anmelde det.

https://www.inverse.com/gaming/elden-ri ... ic-reviews
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Elden Ring

Indlægaf Cena » søn 27 feb 2022 16:20

Jeg er ligeglad med historien i den her type spil, så jeg læser ikke hvad der bliver sagt. Jeg går bare rundt og kæmper mod alle jeg finder. Kan jeg ikke klare dem går jeg videre til den næste. Når jeg keder mig lidt, så kigger jeg i en guide hvor jeg skal hen og så går jeg den vej. Jeg hygger mig mega godt med spillet og elsker alle de boss fights. Jeg har spillet omkring 12 timer nu tror jeg.

Jeg har b.la. lige most nr. 2 Story boss i første forsøg på omkring 2 min, fordi jeg var så OP af alt den grind jeg havde lavet :D

https://www.youtube.com/watch?v=erxcNkNxfT4

Jeg forstår sagtens hvis andre ikke finder spillet sjovt. Det er BESTEMT ikke for alle. Både pga. spillet ikke holder dig i hånden og fortæller hvor du skal hen - og pga. sværhedsgraden...Men jeg hygger mig :D
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Elden Ring

Indlægaf BizzyVaping » søn 27 feb 2022 17:25

Cena skrev:Jeg er ligeglad med historien i den her type spil, så jeg læser ikke hvad der bliver sagt. Jeg går bare rundt og kæmper mod alle jeg finder. Kan jeg ikke klare dem går jeg videre til den næste. Når jeg keder mig lidt, så kigger jeg i en guide hvor jeg skal hen og så går jeg den vej. Jeg hygger mig mega godt med spillet og elsker alle de boss fights. Jeg har spillet omkring 12 timer nu tror jeg.

Jeg har b.la. lige most nr. 2 Story boss i første forsøg på omkring 2 min, fordi jeg var så OP af alt den grind jeg havde lavet :D

https://www.youtube.com/watch?v=erxcNkNxfT4

Jeg forstår sagtens hvis andre ikke finder spillet sjovt. Det er BESTEMT ikke for alle. Både pga. spillet ikke holder dig i hånden og fortæller hvor du skal hen - og pga. sværhedsgraden...Men jeg hygger mig :D


Jeg klarede Rodrick (mener jeg han hed) igår aftes og kom videre til "Liurnia of the lake" området

Det er ikke rigtigt sværhedsgraden eller noget jeg ikke finder sjov. Jeg synes bare verden virker ret død og lidt uinteressant at udforske pga den totale mangel på historie. De forskellige boss fights er meget fede og det kan da også være underholdende nok mod de normale fjender, men jeg havde bare håbet på væsentligt mere.

Edit: Fik lige klikket på dit link og kan se det er den samme boss vi snakker om :D
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Elden Ring

Indlægaf Cena » søn 27 feb 2022 18:07

BizzyVaping skrev:
Cena skrev:Jeg er ligeglad med historien i den her type spil, så jeg læser ikke hvad der bliver sagt. Jeg går bare rundt og kæmper mod alle jeg finder. Kan jeg ikke klare dem går jeg videre til den næste. Når jeg keder mig lidt, så kigger jeg i en guide hvor jeg skal hen og så går jeg den vej. Jeg hygger mig mega godt med spillet og elsker alle de boss fights. Jeg har spillet omkring 12 timer nu tror jeg.

Jeg har b.la. lige most nr. 2 Story boss i første forsøg på omkring 2 min, fordi jeg var så OP af alt den grind jeg havde lavet :D

https://www.youtube.com/watch?v=erxcNkNxfT4

Jeg forstår sagtens hvis andre ikke finder spillet sjovt. Det er BESTEMT ikke for alle. Både pga. spillet ikke holder dig i hånden og fortæller hvor du skal hen - og pga. sværhedsgraden...Men jeg hygger mig :D


Jeg klarede Rodrick (mener jeg han hed) igår aftes og kom videre til "Liurnia of the lake" området

Det er ikke rigtigt sværhedsgraden eller noget jeg ikke finder sjov. Jeg synes bare verden virker ret død og lidt uinteressant at udforske pga den totale mangel på historie. De forskellige boss fights er meget fede og det kan da også være underholdende nok mod de normale fjender, men jeg havde bare håbet på væsentligt mere.

Edit: Fik lige klikket på dit link og kan se det er den samme boss vi snakker om :D


Som nævnt er jeg totalt ligeglad med historien da jeg ofte i denne type spil ved jeg alligevel ikke fatter hat af den. Så spiller for boss fights og nærmest kun det. Men indrømmet så er spillet virkelig ringe til at fortælle en hvis man skal.

Har du feks aktiveret den Great Rune du fik fra Godrick? Det så jeg i en tilfældigt tråd på Reddit hvordan man gjorde. Ellers havde jeg ALDRIG fundet ud af det! :) Men sådan var det også i Bloodborne og Sekiro. Fandme ikke meget hjælp man får!
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Elden Ring

Indlægaf BizzyVaping » søn 27 feb 2022 18:12

Cena skrev:
BizzyVaping skrev:
Cena skrev:Jeg er ligeglad med historien i den her type spil, så jeg læser ikke hvad der bliver sagt. Jeg går bare rundt og kæmper mod alle jeg finder. Kan jeg ikke klare dem går jeg videre til den næste. Når jeg keder mig lidt, så kigger jeg i en guide hvor jeg skal hen og så går jeg den vej. Jeg hygger mig mega godt med spillet og elsker alle de boss fights. Jeg har spillet omkring 12 timer nu tror jeg.

Jeg har b.la. lige most nr. 2 Story boss i første forsøg på omkring 2 min, fordi jeg var så OP af alt den grind jeg havde lavet :D

https://www.youtube.com/watch?v=erxcNkNxfT4

Jeg forstår sagtens hvis andre ikke finder spillet sjovt. Det er BESTEMT ikke for alle. Både pga. spillet ikke holder dig i hånden og fortæller hvor du skal hen - og pga. sværhedsgraden...Men jeg hygger mig :D


Jeg klarede Rodrick (mener jeg han hed) igår aftes og kom videre til "Liurnia of the lake" området

Det er ikke rigtigt sværhedsgraden eller noget jeg ikke finder sjov. Jeg synes bare verden virker ret død og lidt uinteressant at udforske pga den totale mangel på historie. De forskellige boss fights er meget fede og det kan da også være underholdende nok mod de normale fjender, men jeg havde bare håbet på væsentligt mere.

Edit: Fik lige klikket på dit link og kan se det er den samme boss vi snakker om :D


Som nævnt er jeg totalt ligeglad med historien da jeg ofte i denne type spil ved jeg alligevel ikke fatter hat af den. Så spiller for boss fights og nærmest kun det. Men indrømmet så er spillet virkelig ringe til at fortælle en hvis man skal.

Har du feks aktiveret den Great Rune du fik fra Godrick? Det så jeg i en tilfældigt tråd på Reddit hvordan man gjorde. Ellers havde jeg ALDRIG fundet ud af det! :) Men sådan var det også i Bloodborne og Sekiro. Fandme ikke meget hjælp man får!


Jeg nåede kun lige at vinde og fortsætte til Liurnia of the lake inden jeg slukkede. Så nej har ikke gjort noget med den. Hvad bruges den til?
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Elden Ring

Indlægaf Michael Jensen » man 28 feb 2022 02:51

Det var en oplevelse at læse igennem tråden her. Man kan godt mærke, at flere herinde ikke har prøvet et From Software spil før. Som et lille tip, så kan jeg klart anbefale at trykke firkant et par gange, når I får et nyt item, for at læse lidt mere om det, både i forhold til hvad det gør og om der er noget 'ekstra' info associeret med det. Det plejer at give et godt fingerpeg om hvad det skal bruges til.

Der er ikke mange quest markers at hente, det er op til den enkelte spiller at snakke med NPC'erne og vha kontekst clues at finde ud af hvor de vil have dig hen.
Michael Jensen
Niveau 3
 
Indlæg: 210
By: Kolding


Re: Elden Ring

Indlægaf Zalam » ons 02 mar 2022 11:15

Michael Jensen skrev:Det var en oplevelse at læse igennem tråden her. Man kan godt mærke, at flere herinde ikke har prøvet et From Software spil før. Som et lille tip, så kan jeg klart anbefale at trykke firkant et par gange, når I får et nyt item, for at læse lidt mere om det, både i forhold til hvad det gør og om der er noget 'ekstra' info associeret med det. Det plejer at give et godt fingerpeg om hvad det skal bruges til.

Der er ikke mange quest markers at hente, det er op til den enkelte spiller at snakke med NPC'erne og vha kontekst clues at finde ud af hvor de vil have dig hen.


Det har du nok ret i :D

Jeg endte med at sælge mig, og måtte tabe 50kr på mit fejl køb, og har istedet købt Forbidden West - det er langt mere min type spil.
Zalam
Niveau 3
 
Indlæg: 225


Næste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster

cron