Forum

Far Cry 6 lydproblem

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Far Cry 6 lydproblem

Indlægaf kaizer » man 05 jun 2023 13:14

Min søn spiller Far Cry 6 på Ps4 og han oplever lidt underlige lydproblemer.

Man hører aldrig Dani sige noget. I stedet er det en fremmed kvinde stemme der taler alt dialogen.

Jeg overhørte lige dele af en “samtale” hvor stemmen fortalte om at Dani kunne finde hende i en bunker. Dani sagde også noget, men det var samme stemme hele tiden.

Jeg har kigget i indstillingerne, men kan ikke finde noget der henleder min opmærksomhed på løsning af problemet.
kaizer
Niveau 0
 
Indlæg: 20

+1

Re: Far Cry 6 lydproblem

Indlægaf Erroneus » man 05 jun 2023 16:42

Prøv at kig på lydinstillinger i Playstation 4 indstillingerne, og tjek hvor mange højtalere systemet er sat til. Hvis den f.eks. er sat til 5.1 eller 7.1 og der kun er tv højtalere, kan det give problemer. Hvis man retter lydindstillinger, så genstart konsollen og sikre at spillets lydindstillinger står til lign.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: Far Cry 6 lydproblem

Indlægaf Jake242 » tirs 06 jun 2023 11:47

jeg har tidligere oplevet samme problem i Uncharted. Det er hvis du har sat lyden til surround... så vil dialogen gå igennem center højtaleren. Har du ikke sådan installeret vil lyden være væk. Det kan løses ved at sætte lyden til stereo.
Jake242
Niveau 3
 
Indlæg: 236

+1

Re: Far Cry 6 lydproblem

Indlægaf kaizer » tirs 06 jun 2023 15:10

Ah, det giver mening at det måske har noget med lydindstillingerne at gøre.

Den er sat til 5.1, men vi er genhuset i forbindelse med en vandskade i huset, så nu er den bare sat til et tv. Det samme er Ps5’eren, men der har vi ikke oplevet problemer.

Jeg kigger på det når jeg får adgang til udstyret.

Tak for hjælpen.
kaizer
Niveau 0
 
Indlæg: 20

+2

Re: Far Cry 6 lydproblem

Indlægaf BizzyVaping » fre 09 jun 2023 07:21

Jeg havde samme problem i Farcry6 da det udkom. FarCry6 var det eneste spil som gav problemer.

Jeg var inde og skifte lydoutput til "Linær PCM" på Ps5eren og så virkede lyden. Endte med bare at slå over på Linær PCM hver gang jeg spillede FarCry, for fandt aldrig en løsning til at få andet til at virke med spillet.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922

+2


Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 44 gæster